[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:28

Ik snap ts wel, altijd vroeg opstaan en daarna niet meer kunnen slapen is niet leuk. Maar sinds ik 2x op stal kwam (waar wisseldiensten onder de eigenaren waren, doe het zelf stal) om een uur of 12 en de paarden stonden allemaal nog binnen, nog geen voer gehad, geen hooi, sommige emmers water leeg... zou ik het zelf niet meer aandurven. Maar er in vertrouwen is de enige manier voor ts om af en toe wat langer te kunnen blijven liggen. Dus ga er voor zou ik zeggen :j

Jester_

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:35

Ik vind dat dat op een kleinschalige pensionstal moet kunnen hoor. Ik neem aan dat ze geen hoofdprijzen betalen en ze staan er heerlijk bij. Wie weet kan je het wel zo schuiven dat ze zaterdags ook wat doen als ze kunnen, zoals bijvoorbeeld stallen mesten of de bak. Als je dat 1x in de maand doet is dat toch een kleine moeite?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 08:08

Ze weten allemaal hoe laat de paarden naar buiten gaan en ook dat zij die tijd moeten aanhouden. Ik zal gewoon zelf uitmesten die dag.
Het uitmesten hoe ik liever zelf in de hand hihi
Nu herpen ze ook regelmatig uit zichzelf of als ik ergens een belangrijke afspraak heb, dan helpen ze ook.
Gelukkig heb ik een gezellig clubje staan

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:14

En zo hoort het ook :)

Ik bedoel je betaald voor de zorgen om je paard, maar rijk wordt jij er niet van. En die ene keer helpen voeren en naar buiten is 0,0 in verhouding met wat jij dagelijks moet doen :j

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 08:45

Dank je wel jester.
Ik leg er zelfs iets op toe, maar dat doe ik met liefde. Ik wil dat ze niets te kort komen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:13

Ik ben 1 van de gasten! En indd ik kon dus niet op zondag ivm werk, maar dat hebben we op zaterdag opgelost. En als ik derest van de stalgenootjes bekijk denk ik niet dat iemand zal denken ik kom lekker niet wantja je eigen paard is dan ook de dupe.
Thanks marion zoiezo voor alles, en fijn dat we er toch uit zijn gekomen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:04

Zie je... zo begint het dus... de reden dat voor mij een pensionstal echt een no go geworden is en ik dus wel alles zelf doe, elke dag van de week, en elke week van het jaar en daarnaast nog fulltime werk en de paarden ook niet aan huis heb staan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:16

Wat een negativiteit soms hier. Als het voor deze stal zo goed werkt, dan is dat toch prima? En werkt het niet dan is het iig geprobeerd en wordt er vast wel een nieuw plan bedacht.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:24

Klopt, maar ik als pensionklant zou me door zoiets al niet meer 100% goed voelen op die stal en alweer een hoop onzekerheid hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:33

Wat ik lees lijkt het allemaal in goed overleg met de pensionklanten te gaan, en is het goed geregeld. Pensionhouder blij, pensionklanten blij, dus wat is het probleem?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:07

Hoe begint wat precies?

Ik doe nog steeds alles en zelfs meer. Geef medicijnen, temperatuur een paard elke dag, zorg dat elk paard zijn eigen dingen krijgt, geef supplementen en noem maar op. Niemand hoeft iets klaar te zetten, ik rij zelfs paarden naar de kliniek en wissel dekens of doe ze juist op of af.
Meer zullen de klanten ook niet hoeven helpen hoor.

Ik ben ook blij dat we een goede oplossing konden vinden bianca, nu kan roos dan ook binnenkort komen.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:09

Bij ons op stal halen ze ook in ploegendiensten de paarden binnen 's avonds. (Teminste de gene die niet All-in staan). Als je niet komt opdagen heb je inderdaad ook je eigen paard ermee, die staat immers langer zonder eten. voor de stal staan bakjes met namen en voer voor dat paard. De stal eigenaar of eigenaar zelf vult die bakjes. Later op de avond checkt de stal eigenaar zelf nog een keer en verzorgd dan nog eventuele paarden.

Ik denk dat als je meewerkende klanten hebt staan en daar lijkt het wel op bij ts. Dat dit systeem prima kan werken. Iedereen heeft wel ongeveer 30minuten per maand over.. en het is alleen een kwestie van voeren en buiten zetten, lichamelijk is het niet super zwaar dus.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:46

Little_Gift schreef:
Klopt, maar ik als pensionklant zou me door zoiets al niet meer 100% goed voelen op die stal en alweer een hoop onzekerheid hebben.

Omdat je 1x in de 6 weken 1x de paarden buiten moet zetten?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:26

Little_Gift schreef:
Zie je... zo begint het dus... de reden dat voor mij een pensionstal echt een no go geworden is en ik dus wel alles zelf doe, elke dag van de week, en elke week van het jaar en daarnaast nog fulltime werk en de paarden ook niet aan huis heb staan.

Wat een smerige reactie vind ik dit. De een is de ander niet. Dat jij je slaap blijkbaar niet nodig hebt wil niet zeggen dat een ander dat allemaal maar trekt. Heb je kinderen? TS wel. TS werkt, zorgt voor haar kinderen en man, en draagt daarbij dus zorg voor 6 paarden en haar eigen stalletje. Ohja, om haar huishouden etc natuurlijk ook niet te vergeten.

Ik ben na 5 werkdagen gesloopt. Werk meer dan 40 uur per week. Ik zou het niet kunnen wat ts doet. Zou in mijn autotje naar stal zomaar in slaap kunnen vallen als ik dit zou doen.
Vind het niet meer dan logisch dat je zelf ook wat mag doen. Bij ons op stal wordt er ook afgewisseld tussen wie binnen of buiten zet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:36

LoveUggs schreef:
Little_Gift schreef:

Wat een smerige reactie vind ik dit.

Nou nou, iets minder mag wel. Dat is helemaal geen smerige reactie... zo voelt zij dat en schijnbaar is dat haar ervaring ook als ik het zo lees. Maak je niet zo druk ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:00

Ik begrijp het wel hoor, sommige reacties, helaas had ik ook een pensionklant die 2 x per week meehielp maar echt niet alles deed zoals ik het graag zag . Zij kreeg daar wel korting voor op het stalgeld. Als zij incidenteel een ochtenddienst overnam stonden ze echt niet om 800 uur met voer zoals gebruikelijk meer na 1100 uur. ook haar eigen paard. niet iedereen zal zich daar druk om maken.

Fijn als het in overleg gaat en iedereen eraan deel wilt nemen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:06

Jildau schreef:
Little_Gift schreef:

Omdat je 1x in de 6 weken 1x de paarden buiten moet zetten?

Ik denk eerder om redenen zoals Lynn_Nikita vermeldt...
Little_Gift is zelf misschien wel heel plichtsgetrouw, maar je krijgt nu te maken met zes verschillende mensen en opvattingen, niet alleen met de stalhouder waarmee je de zorgovereenkomst bent aangegaan.

Dus ja, in die zin heb je meer onzekerheid :j
.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:12

Achja, hier staan ze ook wel eens om 8 uur al buiten en dan pas half 11.. krijgen ze niets van hoor

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:21

GamblersCup schreef:
LoveUggs schreef:

Wat een smerige reactie vind ik dit.

Nou nou, iets minder mag wel. Dat is helemaal geen smerige reactie... zo voelt zij dat en schijnbaar is dat haar ervaring ook als ik het zo lees. Maak je niet zo druk ;)

Tsja, en zo voel ik dit..

Weet je wat t is, een ander heeft geen idee hoe druk het leven van de ander is. Geen idee wat die persoon naast haar droom uit laten komen, nog meer doet in haar leven. Ze kan zo op deze manier toch een fijn plekje bieden aan een aantal paarden en hun eigenaren.. Als zij dan 1 ochtendje in de week nodig heeft om bij te komen mag je dit haar toch niet kwalijk nemen? :)

Edit: Misschien wat kort door de bocht en heftige reactie, maar was mijn eerste gevoel erbij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:55

Jester_ schreef:
Achja, hier staan ze ook wel eens om 8 uur al buiten en dan pas half 11.. krijgen ze niets van hoor

Dat ben ik niet met je eens, tenzij ze wel netjes om 8 uur hun eten en eventuele medicijnen krijgen ;)

Ik voer onbeperkt hooi, dus er is altijd wel iets te knabbelen en niemand zal met een lege maag staan, maar heb je dat niet of heb je dieren die driemaal daags medicatie nodig hebben, kun je ze geen tweeënhalf uur laten staan...

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 16:53

Ik begrijp al jullie reacties, daar heb ik ook zeker aan gedacht.
Iedereen weet dat de paarden in het weekend rond 9 uur naar buiten gaan, daar zullen ze zich ook wel aan houden. Het is ook juist belangrijk dat het die tijd blijft, ze zijn er immers aan gewend en er staat een paard op medicatie. Dit hoeven ze niet uit te zoeken, dat zal al klaar staan.
We zijn ook hooguit met 5 eigenaren, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ook allemaal volwassenen en heel verantwoordelijk. Iedereen heeft het beste voor met zijn/haar paard/pony.
Je zult het toch met elkaar moeten doen. Je zult het met elkaar gezellig en leuk moeten maken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:58

Eens in de 6 weken paarden voeren en buiten zetten. Wat een luxe!!

Mensen die zeggen: neem aan dat de stalling goedkopet wordt, snap ik niet.

Een paard heb je niet alleen voor de leuk. De lasten heb je er ook bij al heb ik het idee dat als je bij TS staat meer de leuk hebt dan de lasten omdat alles zo ontzettend goed geregeld is!

Ts, wil je alvast fijne feestdagen toewensen!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:21

PanamaD schreef:
Mensen die zeggen: neem aan dat de stalling goedkopet wordt, snap ik niet.

Een paard heb je niet alleen voor de leuk. De lasten heb je er ook bij

Nee hoor; daar heb je gewoon volpension voor.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:28

Ik heb ponys aan huis dus snap dat het heel fijn voor ts is dat er vaker gewisseld kan worden met buiten zetten.

En snap niet dat iedereen hier weer zo heftig reageert? Ts heeft dit toch besproken met haar klanten en die willen allemaal mee werken snap dus niet het probleem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:33

TS, je hebt groot gelijk! En als je klanten het prima vinden, komt het vast wel goed.

Bij mij op stal maken we elke zaterdag het weekrooster met de ochtend en middagdiensten. Gaat altijd perfect. Officieel 2x per week helpen en 1x per maand op zaterdag (dan mesten we alle stallen helemaal uit ipv enkel mest eruit en stro erbij). Maar vaak help ik meer mee. Gewoon omdat je op een fijne plek staat. Dan wil je er ook energie insteken. Het voelt ook niet als verplichtingen.