Ik voer eigenlijk alleen maar onbeperkt omdat ik zo zeker weet dat ze niet te lang met een lege maag staan. Dat vind ik namelijk geen fijn idee.
Vriendlief en ik hebben al een soort bouwplan liggen voor een voerautomaat. Dat zou ik het liefste willen, precies het gewenste aantal kg's afwegen en dat die automaat dan om de +/- 4 uur iets te eten verstrekt. Alleen het zal wsl weer een gigantisch project worden en veel kosten dus hij ziet er nogal tegenop.
Ik zie er vooral voordeel in, mochten we ooit weg moeten van waar we nu staan met ze. Als we dan een weitje huren oid, hoef je niet 6 keer langs te rijden om te voeren. Onbeperkt is denk ik geen optie dan, dat schranskonijn van mij werkt in één nacht tijd rustig een hele baal hooi weg.
Als je dan met kleine baaltjes moet werken... Man dan ga ik failliet.
Vriendje was guller dan mij, maar zag dan ook dat ze het gewoon lieten liggen.. Dus nu durft hij nog altijd wel ruim voldoende te geven maar elke keer hij zich toch eens laat verleiden door 'mss krijgen ze een beetje te weinig', dan ziet hij later op de dag wel dat het toch te veel was!
Dus op dat vlak zijn ze wel top! Ze zullen nooit te veel eten
Ik geef dus ook altijd te veel, ook in de stal. Maarja ze staan altijd op iets te knabbelen en het is 's ochtends ook handiger, dan kan ik meteen biks voeren. 

) dan hebben ze nog een bodempje mochten ze echt nog honger krijgen, denk ik dan maar. Aan het einde vd week gooi ik alles wat dan nog niet op is in de kruiwagen en geef het aan de paarden die op stal staan. (De andere pensionpaarden.) Zij krijgen wel beperkt hooi en beginnen er meestal meteen dankbaar van te eten.
Gelukkig heeft ze een buurman die dat hooi nog wel waardeert