Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:00

Voor mij een dure maand en de volgende weer. Durf bijna niet te kijken...

Wanneer komt er een goedkope?...

Gekukkig volgende maand wat rechttrekken met jureren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:06

Hier ook geen lessen en geen verzekering. :)

Kosten maart:
- stalling: 105,-
- 1,5 zak brokken: 12,50
- Winterdeken 10,-

Totaal: 127,50.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:31

Ik heb het gisteren ook uitgerekend voor afgelopen maand.
Durf het hier niet te delen,gaat verder niemand iets aan.
Maar zonder gekke aankopen ben ik best wel weer geschrokken.
Les om de week voor 65€,maar kost me ook nog minstens 20€ diesel.
Dan gaat het best hard,zeker met nog 2 wedstrijdpaarden.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:24

Afbeelding

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:15

Joki schreef:
Ik vind het knap al die lage bedragen. Ik houd het keurig bij (en ben dan te laf om het te posten), maar ik kom in dezelfde categorie bedragen als snorlex uit

het systeem van listiglistje (vooraf begroten) ook geprobeerd, maar bij mij loopt het nu al maanden niet zoals gepland. Dus dat blijf ik wel proberen in de hoop dat mijn maanden ook weer gaan lopen als gepland

Je moet jezelf denk ik niet vergelijken met anderen :) Vorig jaar om deze tijd zat ik ook in die categorie.. Alleen aan stalling en lessen was ik al 500 euro kwijt.

Nu ik ergens anders sta en niet meer les (paard is niet fit) scheelt mij dat 300 euro per maand.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:21

Niet lessen scheelt me inderdaad flink. Wanneer het een 'normale' maand wordt, gaat er minstens 170 euro uit aan lessen (4 springlessen en 2 dressuurlessen). Daar komen crosslessen nog bij maar dat is geen vast maandelijks bedrag omdat ik niet een vast aantal keer per maand train. Alleen word ik niet gelukkig van niet lessen dus geef dat bedrag met plezier uit

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:47

Voor twee paarden aan huis:

2015:

Jan. Grote baal Hooi aan huis gebracht € 40,-- (= inclusief bedrag gebruik weide van buuf), Smid vierkant beslag (smid = zeer goede vriend) voor 2 paarden samen € 25,--. Twee inentingen samen € 85,--
Totaal € 150,--

Febr. Grote baal Hooi € 40,--.(idem)

Maart. Grote baal Hooi € 40,-- 2 x equest wormenkuur gegeven (vorig jaar betaald), Polie homeopatische medicatie allergie € 4,-- (Frankrijk = heel goedkoop met alle medicijnen). Totaal € 44,--.

Les niet meer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:49

Ik denk dat ik maar een een shetje aanschaf en vosreus de deur uitdoe :7 scheelt een hoop :Y) :+

Hier al vanaf september niet meer gelest door omstandigheden, gelukkig kom ik met zelf thuisprutsen nog wel weg....
Vanaf juli wil ik wel ZZ-L, dus vanaf april/mei ga ik echt weer lessen!

En donderdag komen ze een nieuw zadel aanmeten en de achterklep van de trailer moet vervangen worden :o :$ :$ :$

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:54

Mijn maart was weer een toppertje :')

400 stalling
1600 (kreupelheidsond. Narcose, mri, verblijf)
60 maag supplementen
12,50 meusli
60 smid

Dus een luttele 2132,0 *auw* en de mri a 1000 werd helaas niet vergoed door de verzekering *nog meer auw*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:56

Met een shet kan je je geld ook kwijt hoor :j.
Menlessen kosten ook genoeg, clinic hier, wedstrijd daar. Even een tuig en wagen wat je netjes voor elkaar wil hebben.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:09

Joki, ik denk dat de bedragen heel erg liggen aan de persoon en wat je wil. Ik ben snel tevreden met een simpelere stal (dus ook goedkoper) ik rij puur recreatief en geen wedstrijden. Ik les om de paar weken (alleen nu lang niet gelest omdat de zadelmaker moest komen en daarna zijn ook de osteopaat en de tandarts nog geweest). In feite heb ik dan alleen vaste kosten aan stalling. Paard hoeft enkel om de 10-12 weken bekapt te worden, af en toe dus les en af en toe weer nieuw voer. That's it. Ik ben zelfs geen lid van de KNHS.
(Al komt in dat laatste wel verandering, want ik ga verhuizen en ik ga dan lid worden van een rijvereniging om de bak te mogen gebruiken, waarvoor ik volgens mij ook lid moet zijn van de KNHS? Moet ik ook maar eens even uitzoeken, maar dat terzijde)

RiannaB schreef:
[ Afbeelding ]

Als mijn les dinsdag (laatste dag van de maand :P) gewoon doorgaat, is dit mijn overzicht met de maand maart erbij.

Les toch maar afgezegd vanwege de weersvoorspellingen. En we hebben alleen een buitenbak, dus dat vind ik een beetje zonde.
De € 40 gaat dan dus af van het maandbedrag van maart.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:15

Pacific schreef:
[ [url=m/IGfawe.png]Afbeelding[/url] ]

Vergeten te melden: vanaf maart gaat het om twee pony's!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:20

Rianne klopt helemaal. Ik wil een binnenbak om het hele jaar te kunnen trainen naast een waslijst met eisen voor het paard. Daarnaast rijd ik wedstrijden in 3 disciplines en ik hoef niet enorm veel spullen maar alles wat ik aanschaf moet van kwaliteit zijn en daarvoor ben ik bereid dat te betalen anders koop ik eerst datgene wat het net niet is en dan erger ik me na anderhalve maand dood en koop alsnog het duurdere wat ik hebben wil

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:43

Ik betaal juist vrij veel geld zodat mijn paard het hele jaar buiten kan staan. We hebben wel een hele goede bak. Maar verder weinig faciliteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:48

c_alsemgeest schreef:
Ik betaal juist vrij veel geld zodat mijn paard het hele jaar buiten kan staan. We hebben wel een hele goede bak. Maar verder weinig faciliteiten.

Zit je in de randstad?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:49

Jup, helaas

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:51

Ik les al jaren niet meer. Voorheen reed ik 3x p.w. van rotterdam naar antwerpen voor training a 70,- per uur. Tsja dat tikt aan, zeker als je ook de benzine, afschrijving e.d. nog rekent.

Wil binnenkort wel beginnen met springlessen 1x p.w. dressuurmatig red ik het tot aan het M in principe wel zelf, maar springtechnisch ben ik echt een 0 en dat in combinatie met een groen paard vind ik een kundige instructeur zeer gewenst.

Stalling hoeft van mij ook niet luxe zolang de paarden geluk uitstralen en zoveel mpgelijk naar buiten kunnen.

Voorlopig hebben we een nette maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:51

Hier is weidegang volop in Brabant. Ideaal.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:54

Ja nee hier is niet veel ;) vechten om de laatste vierkante meters hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:04

Haha. En die zijn dan natuurlijk extra duur... hier meer land dan hele goede pensionstallen met alle faciliteiten die je je maar kunt wensen. Dat zie je dan weer meer jullie kant op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:24

ja dat wel... alles voor de ruiter. heb er ook jaren gestaan... maar tovh gekozen voor meer comfort voor mn knol.
Die keuze vervloek ik weleens wanneer ik weer met -1 in de zeikregen door de bak ploeter :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 23:33

Ook in Brabant ken k stallen die hun grond liever gebruiken voor n binnenbak, 2 buitenbakken en een gigantische longeercirkel, dan om de paarden een beetje grond te geven hun benen te strekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:10

c_alsemgeest schreef:
ja dat wel... alles voor de ruiter. heb er ook jaren gestaan... maar tovh gekozen voor meer comfort voor mn knol.
Die keuze vervloek ik weleens wanneer ik weer met -1 in de zeikregen door de bak ploeter :')

Je zou ook kunnen verhuizen naar een goedkopere regio.......

Kost je wat reistijd maar voor de rest wordt je leven er een stuk goedkoper van, als ik een kennis mag geloven.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:36

Minder faciliteiten scheelt inderdaad, maar het ligt wel aan je ambities. Ik ploeter nu met liefde (soms wel vloekend) door de modder, maar heb ook een pensioenpaard staan. Toen ik nog startte wilde ik liever kunnen trainen. En helaas betaal je daar in de randstad flink voor.. Het scheelt mij nu echt 400 euro per maand :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:01

Wij gaan morgen verhuizen naar een goedkopere stal, waar de paarden 24/7 naar buiten kunnen (grote schuilstal, paddock en straks ook een heel stuk land erbij), bos aan de overkant van de weg en er ligt een goede buitenbak. Ik ga de binnenbak echt wel missen, maar als we in principe het hele jaar door in de buitenbak kunnen rijden, mogen we niet klagen!