Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
C_arola schreef:Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen waarin wordt gevraagd of iemand een wormkuur thuis heeft liggen om over te nemen. Dit is op bokt niet toegestaan omdat wormkuren in Nederland alleen op recept te verkrijgen mogen worden. Het is aan dierenartspraktijken of ze dit handhaven, dat betekent echter niet dat er het hier op bokt om gevraagd mag worden of verkocht/weggegeven mag worden. Ik wil iedereen vragen om het in dit topic alleen te hebben over het kopen van wormkuren in het buitenland.
Slmt9 schreef:Volgens mij mag het dus in het buitenland wel, anders zou het niet gebeuren. Echter kan het wel geweigerd worden door de douane. Dus er zit wel een risico'tje aan.
oomens schreef:C_arola schreef:Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen waarin wordt gevraagd of iemand een wormkuur thuis heeft liggen om over te nemen. Dit is op bokt niet toegestaan omdat wormkuren in Nederland alleen op recept te verkrijgen mogen worden. Het is aan dierenartspraktijken of ze dit handhaven, dat betekent echter niet dat er het hier op bokt om gevraagd mag worden of verkocht/weggegeven mag worden. Ik wil iedereen vragen om het in dit topic alleen te hebben over het kopen van wormkuren in het buitenland.
Mogen partijen in het buitenland eigenlijk zonder recept wormenkuren aan particulieren in Nederland leveren wanneer die kuren in Nederland alleen op recept verkrijgbaar zijn? En mogen particulieren in Nederland zonder recept receptplichtige middelen (laten) invoeren?
M.a.w. is wat volgens het modbericht besproken mag worden ook daadwerkelijk toegestaan?
Slmt9 schreef:Maar wat maakt het uit?
oomens schreef:Slmt9 schreef:Maar wat maakt het uit?
Maakt op zich niet uit, maar ik vind het vreemd dat een topic over het organiseren van medicijnensmokkel het al bijna 70 pagina's met medeweten van de moderators volhoudt terwijl er aan de andere kant door het beheer zo spastisch wordt gedaan als ze ook maar denken dat iemand het over illegaal downloaden heeft.
creabea schreef:Ik bestel bij; https://www.hadrianequine.co.uk/horsewormers-a
Vorige week nog besteld en binnen 4 werkdagen binnen. Bij grotere aantallen, een betere prijs.