Brendaaaa schreef:Op mn nieuwe stal, gaat gelijk met mijn komst, een nieuw systeem in; slowfeedernetten op stal/paddock. Iedereen moet daar zelf voeren, was eerst een voergroep maar die houd dan op te bestaan. Paarden staan vanaf dit weekend niet meer op de wei. Dit gaat dus betekenen dat vrijwel alle paarden voor 24 uur te eten krijgen in de slowfeedernetten. Ik maak me er ietwat zenuwachtig over. Mijn paard bijvoorbeeld, heeft tijdelijk op een stal gestaan de afgelopen maand, waar hij twee keer per dag een klein plukje (veel te weinig) voordroog kreeg van stal en 2 keer 750 gram basisbrok. Van mij kreeg hij er nog 5 kg hooi per dag bij en een 500 gram muesli . Hij heeft een gezond gewicht.
Hoe bevalt het jullie om onbeperkt hooi te verstrekken in slowfeedernetten van de paardendrogist?
Ik wil hem dus 24 uur per dag de beschikking geven over voordroog/hooi (waarschijnlijk combinatie). Daarbij een 1,5 kg per dag (is dat teveel nog?) muesli zonder haver van marstall. Hij is 1.63 hoog. Hij staat in de stal op stro, ik kreeg de tip er eventueel stro bij te proppen in het net als hij teveel eet? Hij wordt recreatief bereden 3 x per week en 1 keer per week longeren. Verder komt hij op de paddock. Ik hoor het graag als ik beter nog minder muesli kan geven als hij zoveel hooi krijgt. Hij heeft geen aanleg om te dik te worden, hij is redelijk tenger van bouw.
mijn haflinger staat in de winter ook op onbeperkt hooi omdat hij anders te veel afvalt. Ik voer er verder niets bij. Ik heb hooi van goede kwaliteit. je moet gewoon even aankijken hoe die er het op doet. Wordt die te dik kan je idd altijd stro erdoor heen mengen.