Ik weet wel hoe een hals eruit ziet hoor 
Je hebt natuurlijk halsdekens uit 1 stuk , of idd. die losse halzen.
Je hebt ook nog zoiets als even zijwaarts inbuigen , een hals heeft gedurende de dag zoveel houdingen , wordt korter / langer / dikker / dunner / alle kanten op gebogen....en dan zit er zo'n irritante dikke kraag omheen geknoopt. Ik vind het gewoon idioterie om je paard daar ook nog eens mee in de weg te gaan zitten. Kijk , voor een ouwe sok die anders teveel last van de kou heeft , okee. En iedereen moet het gewoon voor zich weten natuurlijk. Maar ik vind het tever gaan op de schaal van betutteling. Al die rommel op en aan zo'n paard , geef zo'n dier toch een beetje de ruimte.
Hoeveel mensen vinden een (100x zo subtiel) kraagje al irritant , en hoeveel paarden vinden het heerlijk om in hun blootje te mogen.
Als je daarnaar kijkt dan is zo'n hoge dikke kraag gewoon een onding. Zeker omdat je ze vaak in ziet regenen , omdat zo'n ding gewoon niet steeds goed aan kàn sluiten gezien alle bewegingen van de hals. TerWijl het idee toch is om het paard wat extra comfort te geven. En dat zie ik er persoonlijk gewoon niet in 
Ook juist dat open V-tje op de borst...leuk voor iets meer bewegingsvrijheid maar wat een onzin , dan gaat het daar ook nog even lekker in zitten tochten precies op die borst , nee dat is fijn , een koltrui met een open keel 
Maar is puur voor mezelf hoor dat ik nooit voor zo'n onding zal kiezen , als een ander er gelukkig mee is : top