DuoPenotti schreef:Rot voor de pony...want die zal met dikke kans weer verder verkocht worden en dan vaak zonder eerlijk verhaal.
Voor die mensen geen medelijden als ze de nek breken...
Hopelijk heb je snel een goede uitslag van het bultje.
Thnx!
Ja, echt medelijden met henzelf heb ik ook niet. Al vraag ik mij nu wel af of ze van plan is om haar zoontje van 9(?) erop te zetten. Dat denk ik op basis van een opmerking die ze gemaakt heeft en nu pas klikt in deze situatie. Mijn probleem niet, maar haar zoon heeft nog niet de leeftijd om de situatie echt goed te kunnen begrijpen.
Je zet nu natuurlijk overal vraagtekens bij. Maar ze zeiden dat ze de pony voor zichzelf hadden gekocht. Als extra maatje. Maarja wat is dat waard als ze ook zeggen er niet mee te willen rijden en er ligt vervolgens een zadel op.
DubbelFun schreef:Ik denk dat ik als verkoper van een als onrijdbare verkochte pony wel een bericht op Social Media zou doen, zéker als het de nieuwe eigenaren te doen is om via verkoop flink meer te vangen. Je weet nooit bij wat voor nieuwe eigenaar zo'n dier terecht komt en die kun je op die manier toch íets laten weten.
Die operatie ziet er nog knap bloederig uit. Hopelijk krijg je een goede uitlag.
Ik heb wel op meerdere plaatsen in het paspoort geschreven dat hij niet geschikt is als rijpony. Plus mijn contactgegevens. De nieuwe eigenaar weet dat denk ik niet, want ze hebben enkel in het paspoort gekeken omdat ik ze er op wees dat de informatie klopt met ons getekende contract op de pagina waar ik het paspoort opende.
Ja er zit wel nog flink wat bloed op haar been. Maar het wondje zelf viel echt heel erg mee naar mijn idee. En ik ben echt geen held met die dingen
. Op deze vachtkleur zie je natuurlijk wel echt alles
.
_Lorette_ schreef:Wegens medische redenen (en ongeneeslijk): not done.
Is het onzekerheid en krijgen ze 'm goed, dan heeft 'ie veel betere kansen in de toekomst. Ik snap wel dat je je hart vasthoudt.
Heb zelf wel wat paarden op stal gehad om nog één keer te proberen, maar dan was dat ook de bedoeling (niet onder valse voorwendselen).
Fijn dat de operatie is gelukt!
Het gaat niet om medische redenen (voor zover bekend en onderzocht). Iemand die hem goed zou krijgen zou inderdaad fantastisch voor hem zijn. Maar helaas zie ik aan de foto’s en het commentaar dat eronder staat dat er duidelijke signalen gemist worden.
In alle eerlijkheid had ik hem niet aan hun verkocht als ze tegen mij hadden gezegd dat ze ermee wilden gaan rijden. Gewoon, omdat het echt gevaarlijk is. Helemaal als je niet de ervaring hebt met dit soort problematiek. Om die reden heb ik ook iedereen die kwam vertelt dat ik zelf een bedrijf heb gehad in opleiden van jonge ponies en dat ik dit paard gewoon niet ‘goed krijg’. Enorm lastig om toe te geven, maar als zelfs dat blijkbaar geen juiste indruk achter laat over de omvang van het probleem
Balko schreef:Stephanie, ik weet niet of het de foto is, maar als ik zo kijk dan zie ik een heel scheef bekken en een enorm ongelijke bespiering. Heeft hij een trauma oid?
Ik zou zeker reageren op die mensen. Achterbaks volk.
Hier eindelijk alles buiten. Hele dag binnen gestaan door se storm…
Toen ik je reactie las ben ik echt even naar de stal gelopen om te kijken… maar ik denk dat dit een vertekend beeld geeft. Ze heeft haar linker achterbeen van achteraanzicht meer naar achteren staan waardoor haar billen strekken en de linkerkant dus smaller lijkt. Bovendien zit ze hier op de foto nog helemaal onder de verdoving. Ze is op het moment wel wat schraal trouwens. Mag wel wat meer aankomen.
Fijn dat ze nog even naar buiten konden!
Lynn_Nikita schreef:Juist om zulke verhalen heb ik Paloma laten inslapen. Te veel kans dat die de handel inging en mensen weer vanalles gingen proberen.
Ik denk wel dat ik ze wel zou vragen waarom ze er nu mee aan het uittesten zijn, ik neem aan dat je duidelijk hebt aangegeven dat ze niet geschikt is om mee te rijden, helaas doen veel mensen wat anders dan ze zeggen, in de paardenwereld vertrouw ik niemand meer
Was Paloma nog redelijk jong? Moet bekennen dat ik volgens mij na jouw opmerking (of misschien was het Belker) wel die overweging heb gedaan destijds. Maar omdat hij nog maar 9 is, geen pijn heeft en wel veel plezier in grondwerk heeft en dat ook goed kan had ik de hoop om de juiste match voor hem te vinden met iemand die niet wil rijden… ik dacht dit gevonden te hebben in een vrouw van 60+… maar nu lijkt het meer het paard van haar dochter te zijn.
Ja wellicht is dat misschien wel de juiste vraag. De kennis over zijn situatie hebben ze immers wel.
MarjanB schreef:Dat soort dingen zijn zuur Stephanie.. maar ik zou het loslaten. Mensen zijn gewoon gehaaid als het om geld gaat. Zou kaat ook niet verkopen, ook al is die heel lief en braaf.
Kaat heeft vandaag wel 1 van dr plak schoenen afgetrapt.. echt nog nooit gebeurd en moet nog twee weken voor onze afspraak. Gelukkig loopt ze wonderbaarlijk genoeg niet kreupel
We hebben eindelijk regen, gaat lekker hard dus scheelt sproeien

Snap ik Marjan, zoals ik schreef zou ik hem ook niet terug willen. Ik heb er echt veel rust van dat ik hem niet meer in eigendom heb. Achteraf kom je er pas achter hoeveel plezier een paard kan ontnemen aan je paardenhobby als het alleen nog maar kopzorgen zijn die je ervan hebt. Klinkt misschien heel egoïstisch, maar je hebt het toch niet echt door als je in de situatie zelf zit, omdat je continue bezig blijft met ‘wat kan ik doen om het te verbeteren’. Had iemand mij dit 7 jaar geleden verteld had ik ze voor gek verklaard. Ik had niet gedacht dat ik zo anders tegenover het hebben van een paard kon aan gaan kijken. Mijn filosofie was altijd dat mijn ‘eigen’ paarden blijven tot aan hun dood namelijk…
Wat balen van de plakschoen. Hopelijk houdt ze het even twee weken uit!
En inderdaad dat regen konden we allemaal wel gebruiken geloof ik
.