het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:32

DubbelFun schreef:
@Stephanie: sterkte met de operatie straks. Als de DA het te gek vindt worden zal hij wel afbellen gok ik.

Thnx, het is gelukt. Ik had de stal met een paraplu afgeschermd zodat het niet naar binnen regende. Was een beetje creatieve constructie, maar het werkte.

Lynn_Nikita schreef:
Belachelijk het Stephanie wat alles kost. Ben bang dat veel mensen hun dieren nu ook minder snel naar de arts gaan bang voor d ekosten
Ik was met de hond laatst al 850 euro kwijt en hij is nog niet hersteld
Welke operatie?

Pensionpaard loopt gelukkig weer op alle 4 de voeten, elke dag nog aan het behandelen met een olie, over aantal weken komt de smid weer, benieuwd na het wegsnijden hoe het eruit ziet
De halve hoef is langzaam aan aan het bijgroeien.

Jemig wat een bedrag. Ik moest net geen 200 euro aftikken. Maarja daar komt deze maand ook nog een operatie en controle bezoek bij. Dus reken op da kosten van zo’n €1200 voor juli… maar wellicht dat het iets meevalt. Operatie ging namelijk vrij vlot en ongecompliceerd.

Ze had een raar plekje bij haar bil. Die is nu verwijderd en wordt naar het lab gestuurd.

Afbeelding

Was inmiddels iets groter geworden dan op de foto hierboven.

Fijn dat het pensionpaard iets vooruit gaat. Duimen dat de trend voort blijft zetten *\o/*

@dubbelfun goed getimede voerbeurt!

———
Operatie verliep dus vlot. Ze zijn denk ik een uur bezig geweest. Het plekje zat heel oppervlakkig dus gelukkig geen diepe wond. Wel een twee laags hechting die twee weken moet blijven zitten. Ze moet dus verplicht twee weken op stal blijven. Wel sneu voor haar… is al de tweede keer in haar korte leventje dat ze verplicht in stal moet blijven. Gelukkig deze keer ‘maar’ twee weken.

Begin volgende week krijg ik uitslag van het lab. Ben benieuwd!! Wel nog ander naar nieuws… ze heeft blijkbaar een hartruisje. Niet heel ernstig, maar advies is wel om voor het beleren een echo te laten maken. Kan er ook wel weer bij. :+

Foto van resultaat:
Afbeelding

——

En nog wat anders… die ‘gevaarlijke’ pony die ik verkocht heb 5-6 weken geleden als gezelschapspaard… daar ligt nu dus een zadel op zag ik via social media… kan aan de foto’s zien, zijn hoofd en houding…. dat hij echt op ontploffen staat. Ergens voel ik mij erg teleurgesteld omdat ze tegen mij zeiden dat ze niet met hem gingen rijden. Maar blijkbaar willen ze toch proberen. Ik zit nu echt te denken: moet ik er iets op zeggen of gewoon negeren := … ik kan dat verantwoordelijkheidsgevoel even niet helemaal loslaten. Echt vragen om ongelukken… Maarja het is mijn paard niet meer dus in principe ook niet mijn probleem. Hoewel ik t wel een beetje sneu voor de pony vind. Al denk ik ergens wel weer van ja… het was ook te mooi om waar te zijn. Lekker achteraf praten hè.

Belker

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:42

Stephanie, hopelijk valt het mee en is de uitslag van het lab goed.
Wat balen van de pony. Ik was er al bang voor. Miss hien ben ik te kritisch, maar ik geloof mensen in de paardensport gewoon niet, dan kan het alleen maar meevallen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:55

Ja ik snap je reactie wel hoor. Dat wantrouwige heb ik ook wel. Om die reden heb ik verschillende kopers ook weggestuurd, omdat ik het gewoon niet vertrouwde. Maar deze mensen hebben mij wel voor de gek gehad. Ergens denk ik misschien moet ik ze gewoon verwijderen van social media, zodat ik het niet mee krijg. Ik wil hem ook niet terug ofzo, vind het wel lekker rustig zonder hem. En toch… heb ik er een dubbel gevoel bij :\ . Maar wat bereik ik met een reactie sturen? Ze kennen het verhaal en de risico’s en zijn gewoon eigenwijs bezig. Dus iets herhalen gaan ze denk ik toch niets van aantrekken :o?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:03

Rot voor de pony...want die zal met dikke kans weer verder verkocht worden en dan vaak zonder eerlijk verhaal.
Voor die mensen geen medelijden als ze de nek breken...

Hopelijk heb je snel een goede uitslag van het bultje.

Lynn, fijn dat het met een pensionpaard beter gaat :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:42

Ik denk dat ik als verkoper van een als onrijdbare verkochte pony wel een bericht op Social Media zou doen, zéker als het de nieuwe eigenaren te doen is om via verkoop flink meer te vangen. Je weet nooit bij wat voor nieuwe eigenaar zo'n dier terecht komt en die kun je op die manier toch íets laten weten.

Die operatie ziet er nog knap bloederig uit. Hopelijk krijg je een goede uitlag.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:54

Wegens medische redenen (en ongeneeslijk): not done.

Is het onzekerheid en krijgen ze 'm goed, dan heeft 'ie veel betere kansen in de toekomst. Ik snap wel dat je je hart vasthoudt.
Heb zelf wel wat paarden op stal gehad om nog één keer te proberen, maar dan was dat ook de bedoeling (niet onder valse voorwendselen).

Fijn dat de operatie is gelukt!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:27

Stephanie, ik weet niet of het de foto is, maar als ik zo kijk dan zie ik een heel scheef bekken en een enorm ongelijke bespiering. Heeft hij een trauma oid?

Ik zou zeker reageren op die mensen. Achterbaks volk.

Hier eindelijk alles buiten. Hele dag binnen gestaan door se storm…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:42

Hier staan ze ook nog even van 'buiten' te genieten. De dekens heb ik maar aangelaten want rond 21.30 schijnt er nog een fikse bui te komen en ik wil ze niet zeiknat op stal hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:48

Juist om zulke verhalen heb ik Paloma laten inslapen. Te veel kans dat die de handel inging en mensen weer vanalles gingen proberen.

Ik denk wel dat ik ze wel zou vragen waarom ze er nu mee aan het uittesten zijn, ik neem aan dat je duidelijk hebt aangegeven dat ze niet geschikt is om mee te rijden, helaas doen veel mensen wat anders dan ze zeggen, in de paardenwereld vertrouw ik niemand meer

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:25

Dat soort dingen zijn zuur Stephanie.. maar ik zou het loslaten. Mensen zijn gewoon gehaaid als het om geld gaat. Zou kaat ook niet verkopen, ook al is die heel lief en braaf.

Kaat heeft vandaag wel 1 van dr plak schoenen afgetrapt.. echt nog nooit gebeurd en moet nog twee weken voor onze afspraak. Gelukkig loopt ze wonderbaarlijk genoeg niet kreupel *\o/*

We hebben eindelijk regen, gaat lekker hard dus scheelt sproeien :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:13

Hier vannacht nog een buitje, maar in de paddock staan geen plassen. Boon kwam wel iets moeizamer de stal uit, maar geen dikke benen oid.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:39

DuoPenotti schreef:
Rot voor de pony...want die zal met dikke kans weer verder verkocht worden en dan vaak zonder eerlijk verhaal.
Voor die mensen geen medelijden als ze de nek breken...

Hopelijk heb je snel een goede uitslag van het bultje.

Thnx!

Ja, echt medelijden met henzelf heb ik ook niet. Al vraag ik mij nu wel af of ze van plan is om haar zoontje van 9(?) erop te zetten. Dat denk ik op basis van een opmerking die ze gemaakt heeft en nu pas klikt in deze situatie. Mijn probleem niet, maar haar zoon heeft nog niet de leeftijd om de situatie echt goed te kunnen begrijpen.

Je zet nu natuurlijk overal vraagtekens bij. Maar ze zeiden dat ze de pony voor zichzelf hadden gekocht. Als extra maatje. Maarja wat is dat waard als ze ook zeggen er niet mee te willen rijden en er ligt vervolgens een zadel op.

DubbelFun schreef:
Ik denk dat ik als verkoper van een als onrijdbare verkochte pony wel een bericht op Social Media zou doen, zéker als het de nieuwe eigenaren te doen is om via verkoop flink meer te vangen. Je weet nooit bij wat voor nieuwe eigenaar zo'n dier terecht komt en die kun je op die manier toch íets laten weten.

Die operatie ziet er nog knap bloederig uit. Hopelijk krijg je een goede uitlag.

Ik heb wel op meerdere plaatsen in het paspoort geschreven dat hij niet geschikt is als rijpony. Plus mijn contactgegevens. De nieuwe eigenaar weet dat denk ik niet, want ze hebben enkel in het paspoort gekeken omdat ik ze er op wees dat de informatie klopt met ons getekende contract op de pagina waar ik het paspoort opende.

Ja er zit wel nog flink wat bloed op haar been. Maar het wondje zelf viel echt heel erg mee naar mijn idee. En ik ben echt geen held met die dingen :P . Op deze vachtkleur zie je natuurlijk wel echt alles :Y) .

_Lorette_ schreef:
Wegens medische redenen (en ongeneeslijk): not done.

Is het onzekerheid en krijgen ze 'm goed, dan heeft 'ie veel betere kansen in de toekomst. Ik snap wel dat je je hart vasthoudt.
Heb zelf wel wat paarden op stal gehad om nog één keer te proberen, maar dan was dat ook de bedoeling (niet onder valse voorwendselen).

Fijn dat de operatie is gelukt!

Het gaat niet om medische redenen (voor zover bekend en onderzocht). Iemand die hem goed zou krijgen zou inderdaad fantastisch voor hem zijn. Maar helaas zie ik aan de foto’s en het commentaar dat eronder staat dat er duidelijke signalen gemist worden.

In alle eerlijkheid had ik hem niet aan hun verkocht als ze tegen mij hadden gezegd dat ze ermee wilden gaan rijden. Gewoon, omdat het echt gevaarlijk is. Helemaal als je niet de ervaring hebt met dit soort problematiek. Om die reden heb ik ook iedereen die kwam vertelt dat ik zelf een bedrijf heb gehad in opleiden van jonge ponies en dat ik dit paard gewoon niet ‘goed krijg’. Enorm lastig om toe te geven, maar als zelfs dat blijkbaar geen juiste indruk achter laat over de omvang van het probleem :o -O-

Balko schreef:
Stephanie, ik weet niet of het de foto is, maar als ik zo kijk dan zie ik een heel scheef bekken en een enorm ongelijke bespiering. Heeft hij een trauma oid?

Ik zou zeker reageren op die mensen. Achterbaks volk.

Hier eindelijk alles buiten. Hele dag binnen gestaan door se storm…

Toen ik je reactie las ben ik echt even naar de stal gelopen om te kijken… maar ik denk dat dit een vertekend beeld geeft. Ze heeft haar linker achterbeen van achteraanzicht meer naar achteren staan waardoor haar billen strekken en de linkerkant dus smaller lijkt. Bovendien zit ze hier op de foto nog helemaal onder de verdoving. Ze is op het moment wel wat schraal trouwens. Mag wel wat meer aankomen.

Fijn dat ze nog even naar buiten konden!

Lynn_Nikita schreef:
Juist om zulke verhalen heb ik Paloma laten inslapen. Te veel kans dat die de handel inging en mensen weer vanalles gingen proberen.

Ik denk wel dat ik ze wel zou vragen waarom ze er nu mee aan het uittesten zijn, ik neem aan dat je duidelijk hebt aangegeven dat ze niet geschikt is om mee te rijden, helaas doen veel mensen wat anders dan ze zeggen, in de paardenwereld vertrouw ik niemand meer

Was Paloma nog redelijk jong? Moet bekennen dat ik volgens mij na jouw opmerking (of misschien was het Belker) wel die overweging heb gedaan destijds. Maar omdat hij nog maar 9 is, geen pijn heeft en wel veel plezier in grondwerk heeft en dat ook goed kan had ik de hoop om de juiste match voor hem te vinden met iemand die niet wil rijden… ik dacht dit gevonden te hebben in een vrouw van 60+… maar nu lijkt het meer het paard van haar dochter te zijn.

Ja wellicht is dat misschien wel de juiste vraag. De kennis over zijn situatie hebben ze immers wel.

MarjanB schreef:
Dat soort dingen zijn zuur Stephanie.. maar ik zou het loslaten. Mensen zijn gewoon gehaaid als het om geld gaat. Zou kaat ook niet verkopen, ook al is die heel lief en braaf.

Kaat heeft vandaag wel 1 van dr plak schoenen afgetrapt.. echt nog nooit gebeurd en moet nog twee weken voor onze afspraak. Gelukkig loopt ze wonderbaarlijk genoeg niet kreupel *\o/*

We hebben eindelijk regen, gaat lekker hard dus scheelt sproeien :D

Snap ik Marjan, zoals ik schreef zou ik hem ook niet terug willen. Ik heb er echt veel rust van dat ik hem niet meer in eigendom heb. Achteraf kom je er pas achter hoeveel plezier een paard kan ontnemen aan je paardenhobby als het alleen nog maar kopzorgen zijn die je ervan hebt. Klinkt misschien heel egoïstisch, maar je hebt het toch niet echt door als je in de situatie zelf zit, omdat je continue bezig blijft met ‘wat kan ik doen om het te verbeteren’. Had iemand mij dit 7 jaar geleden verteld had ik ze voor gek verklaard. Ik had niet gedacht dat ik zo anders tegenover het hebben van een paard kon aan gaan kijken. Mijn filosofie was altijd dat mijn ‘eigen’ paarden blijven tot aan hun dood namelijk…

Wat balen van de plakschoen. Hopelijk houdt ze het even twee weken uit!

En inderdaad dat regen konden we allemaal wel gebruiken geloof ik :)) .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:19

Tja

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:46

_O- gezellig!

Stephanie, snap het als er kinderen bij betrokken zijn.. wellicht gaat t allemaal toch goed.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:36

Gezellig... een paard in de gang :D

Hier nog steeds ziek. Phoe bij het uitmesten breekt me compleet het zweet uit en het gaat tergend langzaam :( .
Da's dan toch een nadeel van de paarden aan huis. Ook het voeren voelt als heel zwaar, terwijl ze amper hooi krijgen.

Inmiddels zit ik aan de antibiotica, dus hoop snel weer de oude te zijn.

Mijn vriend heeft Tess deze week 2x gelongeerd en dat gaat 'm heel goed af. Ze loopt lekker en ze vindt t leuk. En hij ook :D

Diekke heeft begin van de week een equine touch behandeling gehad en heeft een paar daagjes rust.
Een paar kleine pijntjes had ze, maar geen serieuze dingen gelukkig.

En Mirna daar doe ik nu even niets bijzonders mee. Behalve haar op commando terug laten stappen, zodat ik veilig kan voeren en ze kijkt nog wel boos, maar ze doet het wel. :=

Ik heb haar nog steeds 's avonds op stal en ik merk dat ze het fijn vindt. Ze gaat zelf op stal staan en nadat ze hooi gekregen heeft, gaat ze 's nachts vooral heel veel liggen. Ze heeft veel slaap nodig. Echt nog een kleuter.

We doen aan strookbegrazing, maar daar heeft ze lak aan. Ze kuiert gewoon onder het draad door. Volgende keer toch stroom erop. :D

En verder geen nieuws hier. Ik lig veel in bed, dus het begint saai te worden :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:22

Beterschap Boemel, het bijbehorend werk vind ik het mooiste aan paarden aan huis maar ook het grootste nadeel als je ziek bent of eens weg wil. Hoop dat je snel hersteld

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:19

Vervelend dat je nog zo gammel bent Boemel, beterschap..fijn dat je vriend helpt met de paarden en het leuk vindt om te longeren.

Haha die Johny, grappig Belker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:11

@boemel: beterschap. Idd altijd waardeloos met beesten aan huis. Fijn dat je hulp hebt.

@belker: was blij dat het Johny was :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:36

Beterschap, altijd vervelend dan idd ziek zijn.

Wij waren vannacht om 2u thuis ivm een bruiloft in het westen. Kon ik vanmorgen ook merken, wat een stront haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:27

Ja, uitmesten hoef ik hier ook geen dag over te slaan. Buiten dat er dan ook doorheen gelopen gaat worden |o hebben de vogels een feestje en wordt alles 3x zo erg verspreid.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:31

Ik had de ochtend nog wel gemest.
De kippen vinden het ook leuk idd de mest verspreiden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:42

Ja, die zijn er ook goed in weet ik nog wel uit het verleden :)

Ik vond nog een leeg plekje op de kast en een stukje hout, dus even snel iets gemaakt :)

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:58

Beterschap boemel.
Precies zoals Lynn zegt. Paarden aan huis is fijn. Maar ben je ziek of wil je weg niet.

Df weer heel mooi gemaakt.

Wij zouden morgenmiddag een bbq hebben.
Dat heb ik toch maar afgezegd. Met 34 graden buiten zitten. Nee dank je.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:23

Beterschap Boemel!

Ja gek weer deze week, van storm naar 34 graden en dikke onweer op zondag..

Vanmorgen grijs (kat) op ongeveer 8 meter hoog in de boom, de sukkel. Gelukkig na 10 minuten roepen en schudden met een zakje snoepjes kwam ie er uit :+

Ze groeien goed
Afbeelding
Afbeelding

Paarden staan ondertussen vrijwillig binnen terwijl de wei open is. Scheelt weer er uit halen straks _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:27

@dp: gelijk heb je. Niks aan om met die temperatuur buiten te zijn.

@marjan: gelukkig kwam hij uit zichzelf er weer uit... sukkeltjes zijn het :D