Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:58

MizzMontana schreef:
Komen zwaluw jongen ook vaak op de plek terug waar ze geboren zijn? Of krijg je elk jaar nieuwe?

Fijn dat je rug zo veel beter is na de behandeling!

Voor zover ik heb begrepen wel. Er sterven ook veel zwaluwen tijdens hun reis, maar volgens mij komen ze terug naar hun geboorteplaats.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:04

[***] schreef:
Ja! Haha echt waar.

Ik zeg cheers! Ik zit aan mijn eerste wijntje sinds ik hier woon :))

Ps. Schuif de borrelnootjes eens door :')

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:08

Ik heb de Apple bandit voor het eerst geprobeerd, op een stoeltje, kijken naar de paarden in de wei. Echt een rustmoment voor mij, wat een genot zo aan huis. We wonen hier pas 5 maanden maar ik wil echt nooit meer anders!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:34

Bandits zijn hier favoriet. Heerlijk.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:39

MizzMontana schreef:
Ik heb de Apple bandit voor het eerst geprobeerd, op een stoeltje, kijken naar de paarden in de wei. Echt een rustmoment voor mij, wat een genot zo aan huis. We wonen hier pas 5 maanden maar ik wil echt nooit meer anders!

Dat heb ik dus ook :)) wij wonen hier nu twee maanden en nu met Arwen (de mini shet) erbij is het hele plaatje compleet. Ik heb nog steeds een vakantiegevoel :))

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:04

Gefeliciteerd Karin!

Djoena, fijn dat je rug weer lekkerder aanvoelt! Mijn rug is "genetisch belast" (moeder en oma's hebben allen rugproblemen (gehad)), dus ik moet oppassen met de mijne. Één keer per maand ga ik naar een shiatsu-meneer die de spieren weer wat losser maakt, daarvoor ging ik af en toe naar een osteo/acupunctuur-meneer. Dat hielp ook goed, maar hadden m'n spieren minder baad bij. Momenteel gaat het vrij goed met mijn rug, maar ik ben de laatste maanden wel echt zuiniger aan gaan doen; ik doe de kruiwagens minder vol, haal de natte hooinetten met een lier uit het water etc. Dat verschil merk ik wel, moet ik zeggen.

Ik had vandaag bardienst op de vereniging, daar is helaas ook geen airco. Normaal met drie mensen, maar er kwam iemand niet opdagen. Dat werd dus met z'n tweeën de 'ren je rot'-show. Gelukkig kon mijn 'collega' goed met de frituurpan omgaan en kon ik vooral bestellingen opnemen, drinken inschenken en afrekenen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:14

MizzMontana schreef:

Daar kijk ik ook zo naar uit!
Klinkt heerlijk <3

Bedankt voor alle felicitaties.
Ik had helaas weer tekenen van zwangerschapsvergiftiging tijdens de bevalling dus ik moest aan een magnesiuminfuus,kreeg een catheter en bedrust. Hierdoor moest ik uiteindelijk ook 2 nachtjes blijven.
Desondanks is na 16uur weeen en 30min persen Daan gezond ter wereld gekomen en maken we het allebei gewoon goed nu! :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 05:57

Wat fijn dat je rug zo opgeknapt is na de behandeling Djoena. Die sproeier is wel heel goedkoop, fijn dat hij het zo goed doet. Ben benieuwd wat voor een het er is, heb je een linkje?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 06:50

Ik ben ook wel benieuwd naar een linkje van de sproeier :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:47

Ik denk dat je Automatic 360° Rotating Lawn Sprinkler Garden Water Sprinklers Lawn Irrigation Tool wel leuk vindt. Zet het maar op je verlanglijstje! https://www.wish.com/product/automatic- ... 6727fedd91

Hierbij :D

Hij is inmiddels wel verhoogd in prijs, maar nog steeds geen geld.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:26

Zwangerschapsvergiftiging, onee! Gelukkig is Daan gezond ter wereld gekomen. Leuke naam ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:40

Heeft de wijn gesmaakt Djoena? Borrelnootjes waren al op, sorry :o .

Meteen even gezocht naar Bandits, ziet er ook lekker uit :j . Ga ik binnenkort eens even proberen. Maar ik ben een echte wijnliefhebber, dus ik denk niet dat de Bandits favoriet gaan worden hier.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren geweest en zat om 6:30 te paard. Lekker gereden, maar ik kreeg iets meer commentaar van mijn merrie tijdens het aanspringen in galop. Ze wilde niet helemaal lekker loslaten, dus dan gaat ze heel heftig aanspringen }> , maar goed, ik blijf rustig en uiteindelijk zijn we lekker ontspannen geëindigd. Wilde buiten nog even uitstappen (had nl weer in de manege gereden), maar binnen 30 sec zaten er wel honderd vliegen om haar hoofd en zeker een stuk of 50 op mijn benen.

Dus snel afgezadeld en lekker naar huis om haar vliegendeken en masker op te doen.

Prettige zondag allemaal!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:43

Wij hadden bbq gisteren dusbeboeg gedronken en nu lekker een brakke zondag. Alleen nog even boodschappen doen en dan bankhangen. Gelukkig is het redelijk bewolkt dus temperatuur is wel even lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:44

belleboef, lekker even brak zijn is ook prettig.

Ik moet zeggen dat het mij allemaal erg meeviel met de brakheid vanmorgen om 6:00, maar ik begin nu wel een beetje in te kakken. Zo maar even eieren met spek als lunch en dan in de ligstoel met een boek.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:54

Weet iemand welke plant dit is?
Heel ons dorp staat er vol mee en ik moet echt mijn best doen om ons perceel er nog vrij van te houden.
De takken kruipen over de bodem vanuit 1 vrij dikke wortel.

Ik zie de pony's er niet van eten.

Afbeelding

Afbeelding

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:16

clauh geen idee ik ben helaas niet zo'n plantenherkenner.

Zo, het begon vanmorgen iets frisser dan normaal dus eindelijk een stukje omheining vernieuwd. Ik haal altijd best verl materiaal dat ik denk nidig te hebben maar de helft toch weer over. Ik twijfel over een wei in de buurt die ik kan pachten. Het is natuurlijk iets meer werk (onderhoud) en mijn oudere paard kan prima op gras maar mijn fjord wordt echt snel te dik.....maar goed weides liggen ook niet voor het oprapen hier. Pffff echt ff de pijp leeg van de omheining vervangen. Ik had de mest nog uit de wei willen halen maar dat is toch niet meer gelukt helaas

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:23

Iedereen al lekker bezig geweest!

Ik had een handigheidsparcoursje voor mijn gup (redelijk onhandig, bang voor alles) neergezet, dus daar zijn we even mee bezig geweest. Daarna mocht Zanzi ook, daar ben ik nog even op gaan zitten. Die doet 't met twee hoefjes in zijn neus.

Na de ponypret tijd voor een rotklusje: de winterdekens schoonmaken. Altijd al vreselijk gevonden en met twee paarden heb je dus ook twee keer zoveel dekens... Ik heb nu vijf outdoordekens schoongespoten met de hogedrukspuit en zat er vervolgens zelf helemaal onder. :') Nu nog de onderdekens in de wasmachine en wij zijn (helaas) weer klaar voor het dekenseizoen.

Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:47

ClauH schreef:
Heel ons dorp staat er vol mee en ik moet echt mijn best doen om ons perceel er nog vrij van te houden.

[ [url=m/z14rVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W0NRkm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kamperfoelie? Al is je foto niet heel duidelijk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:10

Sorry ben ook geen plantenkenner.

Iedereen al lekker actief bezig geweest!
Het is tenslotte vandaag ook koel met 'maar' 28 graden :D
Dinsdag weer 36 graden :\

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:22

Ik heb vanmorgen mijn ruin gelongeerd, met hoefschoenen aan want ik vond hem eerder deze week wat kort lopen. Hij wilde ook niet echt lekker z'n hals laten vallen en verruimen zat er ook niet in. Nou is onze bak gewoon weiland, dus ik vermoedde dat de bodem gewoon een tikkie te hard was voor hem. En inderdaad, met schoenen aan ging het een stuk beter vandaag, dus daar ben ik wel blij om. In- en uitstappen hebben we grotendeels maar overgeslagen, want dan werd hij gelijk door 200 vliegen belaagd. In draf viel dat nog mee.
In de tussentijd had stalgenootje als proef Derfen op de neus van haar pony gesmeerd. Dat leek te helpen tegen de vliegen; ze gingen wel op het vliegenmasker zitten, maar niet echt meer op de neus. Dus de anderen lopen nu ook met ingesmeerde neuzen. Even kijken of het inderdaad helpt en hoe lang dan. Je mag het niet elke dag smeren, staat op de verpakking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:26

Ik heb ook geen idee wat voor een plant het is. :n

Inderdaad al velen die actief zijn geweest. Ik ben vanmorgen ook vroeg opgestaan, tegen 8 uur gaan rijden, toen was het hier 'maar' 20 graden. Was zeer goed te doen, vooral als het zonnetje er even niet was. Heerlijk gereden met ons nieuwe zadel. Al dacht pony daar anders over, hij was hier nog een beetje in zijn ochtendhumeur _O-
Afbeelding

Aan zijn figuurtje wordt gewerkt, hij is nu heel erg buikig, maar is nog aan het bijtrekken van ondervoeding. Vandaar ook het gemis aan bespiering :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:50

Nu is het eindelijk normaler weer en ben ik doodmoe en geen zin om iets te ondernemen. Eerst al langer in bed blijven liggen maar om 9 uur echt eruit om de honden te laten plassen en te voeren. Wel weer wat meer opgeruimd. Morgen wil ik uitmesten en alles opgeruimd hebben wat ik met dat hete weer heb laten liggen

Wat heerlijk dat jullie weer hebben gereden/ gelongeerd.
Wat een tank is die tinker (?)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:55

Gefeliciteerd met de kleine!
Plantje lijkt wel wat op wat ik in de paddock heb maar dat vreten ze heel graag. Heb ook een soort "mossig" spul en daar blijven ze vanaf.

Hier de wei schoon zodat ik er niet meer naar hoef te kijken tot het weer natter weer word want hij is helemaal kaal.
Ook maar eens voor het eerst dit jaar gedwijld :o

Ben doodmoe, slaap belabberd en ondanks dat ik een vreselijk makkelijke pup heb slurpt het energie omdat ik alles zo goed mogelijk wil doen.
Afbeelding

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:10

ClauH schreef:

[ [url=m/z14rVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W0NRkm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit niet varkensgras. Zo wordt het bij ons genoemd. Groeit in veel weilanden momenteel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:30

Lynn_Nikita schreef:
Wat heerlijk dat jullie weer hebben gereden/ gelongeerd.
Wat een tank is die tinker (?)

Het is idd een Tinker. Ik vind het echt een mini _O- Hij is 1,50 en meer het cob type. Mijn Tinkermerrie is meer het type vanner, die is 1,60 en pas echt een Tank :D