Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:12

Wat kost steriliseren van een poes eigenlijk?

Fijn dat je steun hebt gevonden hier in het topic.

Vervelend de opmerking over schraal. Echter toont het ook betrokkenheid.
Op zich ook positief!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:14

Vandaag 5 jonkies bekapt. Pfff...voel dat nu wel.
Gelijk ook ontwormd en verweid.
Heerlijk om ze daarna lekker te zien genieten van een sappige weide!

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:28

De poezen voelen zich alweer een beetje beter? Top dat je ze wilde steriliseren alvorens naar buiten te doen!

Ah snap t SVRL! Leuke foto. Relaxed paard.

Anke, ze zijn wel blij met je zo te zien :D

Leuk Jade! Bij ons was er weinig keus omdat wij land huren en ons dus aan de indeling grotendeels dienen te houden. Wel zou ik mijn bochten voortaan nog groter maken zijn nu 3,5 m. Breed en afgerond op de track. Toch presteert kwpner om minstens 1x per maand onderuit te gaan.. sukkel. Bij eventuele nieuwbouw van de schuur zou ik meteen isolatie om de leidingen doen. Niks zo rot als bevroren water in de winter. Houdt met het hekwerk rekening dat er een loonwerker, of jijzelf, met de tractor op moet kunnen ivm bemesten, hooien etc.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:16

Helpen van een poes kostte 95 euro, maal 2 dus in mijn geval.

De dames mopperen nog wel wat naar elkaar maar dat kan ook komen omdat ze zich weer even vol moeten eten.
Ze moesten nuchter zijn gisterochtend en mochten gisteravond pas weer voor het eerst eten dus dat was 24 uur geen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:31

@ Spatter, heb ooit ergens iets gelezen dat poezen totaal in de war kunnen geraken als dingen plots anders ruiken. Ging toen over een kat die zijn maatje aanviel na een operatie. Men raadde toen aan om de geopereerde kat in gebruikte dekens te wikkelen zodat ie terug zijn oude geur kreeg. Mss was die ene dame gewoon even van slag omdat alles, inclusief zijzelf, plots een vreemd geurtje had. Fijn trouwens dat het vandaag weer wat beter gaat met de poesjes.

Er vroeg hier iemand hoe je alles inricht voor de paard. Goh, eigenlijk hebben we er hier niet zo bij nagedacht. Het gebouw dat hier in de tuin stond, bestond uit 2 delen. Vooraan een open ruimte, meer een afdak met een stenen vloer en daarachter een afgesloten ruimte met betonvloer. De afgesloten ruimte heb ik nu als voorraad. Deze is wel groter als het voorste stuk, maar het dak was veel te laag en we zagen een verbouwing niet echt zitten. Dus hebben we houtenwanden gezet langs 2 vd 3 open zijden vh afdak. Ik had graag de langste kant open gehad, maar dan moest het paddock tot aan de oprit komen, wat niet praktisch was voor ons. Mijn stal is dus helaas een lange, smalle ruimte. Mijn paarden en pony kunnen er perfect met 3 in, de 2 grote kunnen er zelfs liggen, maar ik zou ze er niet in vast kunnen zetten moest het nodig zijn. Had ik mijn ingang aan de lange kant kunnen maken, zou ik de stal wel in 2 hebben kunnen delen. Als er nu ene op stal moet, dan sluit ik de toegang naar hun paddock af. Niet ideaal, omdat dan de andere 2 niet binnen kunnen. Voor de stal heb ik trouwens beton klinkers liggen. Sinds vorige zomer mag ik een weitje achter ons huis gebruiken. Hiervoor hebben we een track door het bos gemaakt en een brug met treinbilzen over de beek gelegd. De wei is nu in 3, een klein stuk tegen het bos en 2 grote delen. Bedoeling was om ze nu de toegang te geven tot hun thuis paddock en het stuk aan het bos, maar de paarden hebben dan niet genoeg ruimte om te rennen. Ben nu aan het overwegen om mijn wei anders in te delen, zodat ze vooraan een groot L-vormig stuk hebben en ik achteraan het in 3 weitjes kan verdelen. Moet alleen mijn pa, die me met de wei komt helpen (kwestie van een gepensioneerde wat actief te houden) mee aan boord krijgen.

Gisteren avond een fijn avondje gehad met vriendlief en de honden. Tuurlijk kwamen we uiteindelijk terug op onze discussie van de afgelopen dagen. Blijkt dat hij de situatie met mijn paarden dus echt totaal anders ziet dan dat deze is. De problemen tussen Bacardi en Quick zag hij niet als machtstrijd. Hij dacht gewoon, aangezien ik een enorm sterke band heb met Bacardi, dat deze laatste mij niet wil delen met Quick en alle ruzies tussen die 2 dus gewoon om mij draaien. Fijn dat hij de indruk heeft dat ik zoveel beteken voor mijn paarden, maar wat een foute redenering zeg. Met Quick heeft hij zelf nog geen nare dingen mee gemaakt, in tegendeel, hij vindt dat van de 3 Quick degene is met het meeste respect voor hem. Blijkbaar verloopt het voeren bij hem de laatste tijd niet zo probleemloos meer, zegt ie dus gisteren pas. Heb dus even haarfijn mijn strijd van de afgelopen maanden met Quick uitgelegd (nu ja, strijd is een groot woord, heb meer eraan moeten werken dat Quick leerde om afstand te houden terwijl je naar zijn voerbak gaat en ruimte voor je te laten eens je aan die bak bent), maar dat het wel leuk is om te horen dat Quick er duidelijk van geleerd heeft. Mannen en hun trots, zucht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:04

Zo lekker een drukke ochtend gehad hier, paarden laten bekappen (ze waren enorm te spreken over de kwaliteit van de hoeven) en een ritje van een half uur gemaakt met Kim.
Heb er waarempel een functionele rem op zitten nu *\o/*
Nu Diva nog langzaam op hetzelfde nivo krijgen en dan kan ik buitenritjes gaan rijden met mijn meest ervaren verzorgster :Y)

Afbeelding

Dat vermenselijken ken ik wel SLRV, mijn vriend betrap ik er soms op maar mijn verzorgsters zijn er helemaal sterren in. Gelukkig valt het op zich wel mee over het algemeen maar ze krijgen we wat teveel zoetigheid naar mijn smaak zullen we maar zeggen :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:17

Hoi dames, ik lees eigenlijk alleen mee omdat het nog steeds niet makkelijk is na het overlijden van Lola, maar ik wilde jullie toch niet onthouden dat een oud-kletsen hier uit het topic is overleden: [VN] Bokker Avaluna overleden

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:00

Oh neee toch....neeeeeeeee!!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:02

Ben er echt van van slag vanaf dat ik het las en ik kende haar nauwelijks. Kan me bijna niet voorstellen hoe het moet zijn voor mensen die haar beter kende ;(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:18

Jeetje wat een naar nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:20

Vreselijk voor iedereen die haar kende, hoop dat ze steun vinden bij mekaar.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:26

Echt verschrikkelijk nieuws. Ik wens haar man en dochter heel veel sterkte toe

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:38

Ben er in het verleden wel geweest om menles te geven.
Heerlijke plek hadden ze gecreëerd.
Ze was lid van dezelfde menvereniging. Altijd heel actief en betrokken.
Zo'n stom ongeluk, zo'n pech en doorvechten. Nu dit...ze heeft nu rust. Wat zal ze haar gezin en dieren missen. Verschrikkelijk gewoon!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 06:16

Verschrikkelijk inderdaad. Op zo'n jonge leeftijd je gezin achter te laten. Veel sterkte voor de nabestaanden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:19

Vreselijk :(

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:24

Kende haar van het vorige topic. Wat een sterke vrouw was ze. Zo jong nog..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:40

Wat een vreselijk bericht :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:03

Echt vreselijk.... ze was hier altijd zo positief ondanks haar moeilijk situatie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:49

Verdorie Diva staat met warme hoeven en een hartslag in haar koten dus ik vrees dat ze bijna bevangen staat. Heb nog wel zo geprobeerd het gras op te bouwen achter.

Is er nog iets waarmee ik haar kan helpen behalve haar een paar dagen van het rijke gras af te houden?
Twijfel zelfs of ik haar deken terug op moet gooien ben net een bezorgde paardenmamma :o

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:52

Hier zouden we zeggen op de beton en in beweging houden..
Wel heel vervelend natuurlijk: (

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:56

Hooi een uur weken om suikers te minderen en de hoeven koelen. Aspirine via DA, die je best nu wel even kunt laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:04

Ik gaf Macho Salix Alba, is natuurlijke wilgenbast en werkt zoals aspirine en Podo comp. Jammer dat je niet in mijn buurt woont, heb nog podo comp staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:06

DA laten komen, hb is net zo spoed
Als koliek tenslotte.
Al is het maar voor de pijnstillers en bloedverdunners eventueel.
Van het gras af per direct en vrije eigen beweging, niet gaan dwingen te laten lopen. Koelen van de koten en onderbenen is een idee en verder op water en idd minimaal uur geweekt hooi voor het uitspoelen van suikers.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:22

Ik twijfel over de dierenarts gezien ze haar happy zelf is, lijkt 0,0 pijn te hebben en loopt prima. Heb haar nu ook van de arme wei gehaald en ze staat nu op de tegels met alleen stro. Hoef is minder warm en hartslag wat minder duidelijk denk ik maar kan ook een beetje wishful thinking zijn.

Ik bel nu meteen even mijn vriend en app de dierenarts die niet kan komen maar wel vele malen prettiger is dan die hier in de buurt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:28

Meteen van de wei af zoals je al gedaan hebt. Arts inlichten voor evt medicatie en koelen