Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:09

Haha...leuk die snoet in de trailer!

Wow prachtig mooi gebied!

Oh wat een piepklein vogeltje. Goed warmhouden? Warmtelamp...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:16

Ja, hij inderdaad wel koud. Ik heb geen warmtelamp. Heb m nu in mijn hand. Ik heb t bloedheet. Maar goed, we zullen zien hoe het afloopt. Een mus dus. Ik hoop dat hij de ochtend haalt. Dan heeft hij mss een kans. Voorlopig elk half uur een vlieg. Je kan t er maar druk mee hebben... :D

Wel nog lekker in het tuintje bezig, de klapkar uitgeklapt. Morgen even spul halen om m waterdicht in te spuiten. Dus geen verspilde dag in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:28

Sterkte met het ukkie fabster!

Heb jaren geleden wel eens een zwaluwnest gehad in stal pal boven het hooi. Lagen er ineens 2 van de 4 in het hooi, nog lang niet dood door de zachte val. Dus ik ze met een handdoek opgepakt en weer in nest, om dd volgende dag er 1 nog steeds levend aan het nest te zien hangen, terwijl moeder doodleuk de rest eten gaf. Was gelijk klaar ermee, kon ik toekijken hoe dat early bird creperen kon...

En de enige keer dat ik met eigen paardje zwemmen kon, was met mijn eerste: was ik 15 hooguit. Idd zonder zadel de Bernisse in en maar bidden dat je er niet afgleed :+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:31

Kvulden, ik heb thijm, rozemarijn, peterselie, munt, kamille, lavendel, salie, pepermunt en nog een paar. Basilicum is doodgevroren koop wel nieuwe na de IJsheiligen. Ik had ook eucalyptus maar daar is de ruin heeeeeeel erg gek op de hele boom is opgevreten. Kruiden zitten in bakken van ongeveer 80 cm hoog met een rooster erover heen zodat ze er niets uit kunnen trekken maar echt alleen blaadjes en steeltjes kunnen knabbelen. Ze kunnen er gewoon bij, alleen de bieslook vinden ze lekker die wordt snel afgegraasd. Is alleen wat extra vitamine c dus prima! Heb in mijn telefoon een lijst wat ik precies heb en wat alles doet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:32

Oeh Nathalie, heb je foto's van je kruidenbakken? Dat wil ik ook nog eens maken :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:40

Ja een foto heeel graag. Ik zit hier ook al een hele tijd aan te denken, maar kon nog niet een goede manier bedenken. Dit klinkt heel goed. En ik ben ook wel benieuwd naar je lijstje, dus als je die ook wil delen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:41

Kruidenbakken voor paarden :wow: , dat lijkt me een super idee om mijn paddock op te leuken voor mijn mannen! Laat de foto's maar komen.

Zalig al die zwem en rij foto's, er komen hier echt wel mooie plekjes voorbij.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:42

Ik wil ook wel graag een foto zien van de kruidenbakken. Is iets waar ik al een tijdje over aan het nadenken ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:45

Pfff! Lona heeft luddevedu! Staat nu nog te hinniken naar de ruin van mijn vriendin, die al weer een paar uur weg is en op zijn eigen wei staat in ander dorp zelfs. Beest heet ook echt niet voor niets Casanova zeg. Niets zo sneu als onbeantwoorde liefde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:47

ohjajoh6 schreef:
Pfff! Lona heeft luddevedu! Staat nu nog te hinniken naar de ruin van mijn vriendin, die al weer een paar uur weg is en op zijn eigen wei staat in ander dorp zelfs. Beest heet ook echt niet voor niets Casanova zeg. Niets zo sneu als onbeantwoorde liefde...

Bij luddevedu helpt chocolade of ijs :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:52

Ijs heeft ze al gehad, helpt niks... :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:11

Ach, liefdesverdriet. Arme Lona. Maar wat verwacht je anders bij een casanova? :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:22

Ohhh dames, jullie zijn niet bij te houden!!

Anke nog steeds in Madrid, de Ijsco die niet doorgaat, kruiden eet ik liever zelf op, en moederdag. Ja, ook voor mij beladen, gisteren was mijn moeder 1 jaar overleden.

Ik las iets van Kvulden wat mijn aandacht trok, en dacht dat je deze plek dan wel zou herkennen:
Afbeelding

Ik had een Konikexcursie, erg leuk!

Zo, duimen jullie, zometeen gaan we Floki naar Roosendaal brengen. doodeng.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:54

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dit is Luna , 3 jaar oud en miv 1 juni van mij... Ze komt 26 juli pas naar huis, omdat ik eerst nog op vakantie ga met mijn merrie en de logeerTinker.

Leuke foto's allemaal...

Geloof dat die van mij weer niet laden... Zal het straks nog es proberen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:08

Antheman dat zijn de maarssenveenseplassen toch? Ook moeilijk als je een goede relatie met je moeder hebt en je moet haar missen. Helaas heb ik al jaren niet meer zo fijne relatie met mijn moeder. In mijn geval was ik de moeder en moet ik/ wij ons 2de kindje missen. Het is nu 11 jaar geleden maar voor mij blijft het vers.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:43

Gefelciteerd, monmaster! Ben inderdaad benieuwd naar de foto's.

Leuk een koniksexcursie. Heb ik vorig jaar gedaan.

Wat ga je in Roosendaal doen met Floki, Antheman?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:07

Kvulden.ook en extra moeilijke dag voor jou nu dan. Dikke knuff

Vriendin was tegelijk met mij in verwachting. Beide van een meisje en bij beide het 2e kindje. Mijne is gezond geboren haar kindje met 36 wkn in de buik overleden op haar verjaardag. Dat kwam zo dichtbij. Zo oneerlijk. Kan mij niet voorstellen hoe het voelt ( wil ik ook niet) maar daardoor waardeer je wel als des te meer ook de slapeloze nachten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:41

Luna mooie naam. Veel plezier met haar alvast in het vooruit!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:42

Grrrr iemand behang over?

Vannacht zijn d paarden aan het spoken geweest. Pa en ma zijn er om half 2 uit geweest omdat ze lawaai hadden. Het pad van de stal ligt vlak bij hun slaapkamer.

De pony's vlogen er over en karev met ijzers...Ze waren enorm druk en gek. Er heeft ws iets gelopen. Vanmiddag was karev nog steeds van slag
Steeds naar 1 punt kijken en snurken. Vol spanning.

Heb ze maar in de bak gelaten want anders slapen pa en ma vannacht weer niet hihi.

Heb ook magnesium besteld. Karev raakt die spanning zo lastig kwijt.
Gister met rijden ook. Op een bepaald punt ligt iets engs. Vanaf dan is het mis en is de spanning er niet meer uit te rijden en voel je haast om de 10 meter het lijf schrikken en bijna Door de pootjes zakken..

Ik heb 1x dubbele lippen voor gehad. Was geen succes. Hoef vervormde helemaal. Compleet samen geknepen.
Ik heb nu ook zonder lippen voor en op natural balance beslag. Bevalt zoveel beter.

Mooie naam luna! Gefeliciteerd mon

Hopen dat vogel het red!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:49

@kvulden; blijven dan vreselijk moeilijk zulke dagen; sterkte!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:52

Die kleine vogeltjes zijn helaas erg lastig er doorheen te krijgen...

Had hier o.a. lavendel in de bloembakken langs de rijbak; bonden daar eerder ook wel de paarden vast: die vraten dus de bakken leeg.
Nu alles nieuw beplant en nu worden er dus geen paarden meer daar in de buurt aangebonden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:55

Dat is ook erg lastig lijkt me inderdaad. Jij een gezond kindje en je vriendin niet. De confrontatie steeds. Mijn zoontje was 1,5 dus we hebben 1,5 jaar van hem kunnen genieten en missen hem daardoor deste meer. Mijn oudste was toen 5. De jongste 2 zijn van erna. Mijn jongste is een dochter en is nu bijna 7. Ze haalt het nu heel vaak aan dat we eigenlijk met zijn zessen zijn. Wel bijzonder en vaak lastig met alle vragen.

Even een heel andere vraag. Ik morgen even weer met Rosie op het erf. Ik ben me lekker aan het inlezen geweest, maar ik mis daar iets. Wat met Rosie dus wel gebeurd.
Als ik met haar loop. Dan volgt ze me op een goede dag prima. Is ze wat meer kijkerig dan wil ze ook wel de andere kant ook wel op. Halt houden gaat dan nog niet van harte maar met aanwijzingen gaat dat steeds beter. Komt ze mijn kant op dan wijkt ze prima voor druk. Maar wat kan ik doen als ze de anderekant op gaat. Zeg ik sta links. En zij gaat naar rechts. Ze is sterk dus vasthouden zodat ze niet verder kan werkt niet. En haar naar mij toe trekken. Zeker niet. Dit is echt iets wat ze nu dus kan winnen. Wat moet ik haar dan voor teken geven. Dat ze bij me blijft. Vorige keer heb ik geprobeerd om haar dan maar halt te laten houden, maar omdat ze al van mij afdraaid is dat niet effectief. Hebben jullie tips? Ik wil haar graag klaar stomen om buiten te gaan wandelen. Maar dat is nu echt nog niet aan de orde.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:01

kvulden schreef:
Dat is ook erg lastig lijkt me inderdaad. Jij een gezond kindje en je vriendin niet. De confrontatie steeds. Mijn zoontje was 1,5 dus we hebben 1,5 jaar van hem kunnen genieten en missen hem daardoor deste meer. Mijn oudste was toen 5. De jongste 2 zijn van erna. Mijn jongste is een dochter en is nu bijna 7. Ze haalt het nu heel vaak aan dat we eigenlijk met zijn zessen zijn. Wel bijzonder en vaak lastig met alle vragen.

Even een heel andere vraag. Ik morgen even weer met Rosie op het erf. Ik ben me lekker aan het inlezen geweest, maar ik mis daar iets. Wat met Rosie dus wel gebeurd.
Als ik met haar loop. Dan volgt ze me op een goede dag prima. Is ze wat meer kijkerig dan wil ze ook wel de andere kant ook wel op. Halt houden gaat dan nog niet van harte maar met aanwijzingen gaat dat steeds beter. Komt ze mijn kant op dan wijkt ze prima voor druk. Maar wat kan ik doen als ze de anderekant op gaat. Zeg ik sta links. En zij gaat naar rechts. Ze is sterk dus vasthouden zodat ze niet verder kan werkt niet. En haar naar mij toe trekken. Zeker niet. Dit is echt iets wat ze nu dus kan winnen. Wat moet ik haar dan voor teken geven. Dat ze bij me blijft. Vorige keer heb ik geprobeerd om haar dan maar halt te laten houden, maar omdat ze al van mij afdraaid is dat niet effectief. Hebben jullie tips? Ik wil haar graag klaar stomen om buiten te gaan wandelen. Maar dat is nu echt nog niet aan de orde.

Ik probeerde zelf met een touwhalster te werken voor net dat beetje extra, en dan heel snel reageren. Rukjes geven en niet gaan touwtrekken want dat win je toch niet, ook niet wachten tot ze haar spieren echt kan gaan gebruiken maar voor het te ver is al een snukje geven (of meer, ligt eraan in welk stadium je zit natuurlijk).

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:03

Stadium begin hihi. Ze is net 1

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:07

kvulden schreef:
Stadium begin hihi. Ze is net 1

Haha dat heb ik ook gehad ja :+ Maar ik bedoel eigenlijk meer de verfijning of verduidelijking en de algemene staat van het moment :Y)