Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:33

Peelie schreef:
In1ne, ziet er toch goed uit? Ik zou misschien een of twee knotten meer maken. Maar dat is persoonlijk.

Vandaag weer geprobeerd....

Dit is beter vind ik zelf <3 <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:36

Zeker beter!

Heel mooi!

Afbeelding
Mijn merrie van het weekend :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:44

Wat heb jij veel mooie fotos!

In het echt was het nog veel mooier, als ik naar hem kijk denk ik verdorie wat ben jij toch een knap peerd :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:11

Echt hele mooie foto's komen voorbij :j
Als stille meelezer-binnenvaller wil ik jullie toch iets meegeven: Ik heb echt respect voor jullie, ik heb echt een gigantische hekel aan knotten en toiletteren :') Het is gewoon belachelijk hoe ik daarin sta.
Goede verzorging prima, hoefjes wassen en verzorgen... tuurlijk... maar alles wat het geheel nog netter maakt doe ik het liefste niet. :+ Als zijn manen aan 1 kant zouden hangen zou ik waarschijnlijk niet eens knotten op wedstrijd :Y) Gelukkig heb ik ook een paard die niet van tutten houdt, dus ik ontneem hem ook geen plezier :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:14

c_alsemgeest schreef:
Echt hele mooie foto's komen voorbij :j
Als stille meelezer-binnenvaller wil ik jullie toch iets meegeven: Ik heb echt respect voor jullie, ik heb echt een gigantische hekel aan knotten en toiletteren :') Het is gewoon belachelijk hoe ik daarin sta.
Goede verzorging prima, hoefjes wassen en verzorgen... tuurlijk... maar alles wat het geheel nog netter maakt doe ik het liefste niet. :+ Als zijn manen aan 1 kant zouden hangen zou ik waarschijnlijk niet eens knotten op wedstrijd :Y) Gelukkig heb ik ook een paard die niet van tutten houdt, dus ik ontneem hem ook geen plezier :+

hier kan ik me dus niks bij voorstellen hahahaha :D
Ik vind t heeeeeerlijk en mijn paard gelukkig ook :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:15

Je woont helaas te ver wel, anders zou ik voorstellen je in te huren als estetische-groom voor wedstrijden :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:21

Monster is idd wel een beetje ver :')

Heb er serieus wel over gedacht hoor, om mezelf te verhuren, maar dan moet ik het eerst beter leren.
Ik doe er nu nog te lang over ;)
Maar ik vind het heel leuk en er zijn heel veel mensen die het niet leuk vinden.
Ik kan er echt van genieten als zo'n paard er tiptop uitziet :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:30

Ir1ne schreef:
Wat heb jij veel mooie fotos!

In het echt was het nog veel mooier, als ik naar hem kijk denk ik verdorie wat ben jij toch een knap peerd :')

Dankjewel!

Bijrijder met camera :+ en de afspraak 1x per maamd foto's.

Met de giga manen van mn ruin moet je wel van tutten houden. Ik vind het vaak leuk, maar soms ook niet hoor.

Ik verhuur mijzelf al als scheermiep :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:32

Dat kan ik nog niet, alleen voetjes scheren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:03

Ik had ooit ook een bloedhekel aan tutten. Sedert ik wedstrijd rij en verplicht moet knotten ben ik er een sport van gaan maken om de boel zo strak en netjes mogelijk te krijgen :D
Voor buitenrit en les ben ik iets minder streng op mezelf. Verder staan ze 24/7 in het land. Dan is het nutteloos om dagelijks uren te staan frotten, tutten en doen. In no time hangen ze toch weer vol zand en stof van een rolbeurt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:12

Ik ben ook niet dagelijks aan het toiletteren hoor.
1 keer in de week scheer ik het derde oor bij, 1 keer in de zoveel tijd onder zijn kin en zijn benen/voetjes, staart scheer ik ook 1 keer in de zoveel tijd recht en manen fatsoeneren doe ik het liefst zo min mogelijk, al moet ik binnenkort wel weer aan de slag zag ik..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:15

Ik ben ook echt niet iedere dag bezig hoor :P

Ik ben gekke henkie niet :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:20

mijn vriend had laatst bedacht dat hij wilde helpen, paard is van ons samen.
*Pakt schaar* (ik : >;) ) wat ga je doen?
* De voorpluk knippen* :oo

Ik geloof dat ik nog nooit zo gauw een schaar van iemand heb afgepakt :') _O-
Zag al dit soort taferelen voor me:
Afbeelding

Hij was wel een beetje beledigd hahahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:33

1x/week het derde oor? Ik geloof dat ik dat hooguit 1x/maand doe. Kan niet zeggen dat de boel extreem snel groeit hier. Manen en staart is dus algemeen maar sporadisch bijwerken. Heb geen scheermachine dus alles met de schaar. Vetlokken blijf ik af. Liever iets minder strak in het pak dan weer verbrande kootholtes.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:35

3e oor moet hier minimaal 1 keer per week, soms zelfs vaker. Groeit belachelijk snel plus tis een kleine pony dus je ziet het heel goed. Paarden hebben hier geen 3e oor :p

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:48

TerraHowrse schreef:
3e oor moet hier minimaal 1 keer per week, soms zelfs vaker. Groeit belachelijk snel plus tis een kleine pony dus je ziet het heel goed. Paarden hebben hier geen 3e oor :p

Ik heb n menpaard en naast dat ik het mooier vind, vind ik het ook wel prettig dat t hoofdstel daarop ligt. Toch een extra stukje grip naar mijn idee...

Ik scheer de algehele voeten uit. Straks in de zomer niet denk ik.. al heeft chip maar hele miniscule witte voetjes maar vind het ook gewoon mooier :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:44

Ik vind het ook best mooi hoor. Toont lekker strak! Alleen heeft hier alles witte voeten. Mijn wedstrijdpaard heeft er 2, en daarvan was vorige zomer ondanks de vetlokken de huid ook alweer geïrriteerd aan het raken van de felle zon. Sudocrème doet dan wel wonderen, ik ga het toch echt niet extra opzoeken voor misschien niet eens dat ene kleine puntje meer op verzorging op wedstrijd. Ik haal nu al bijna altijd 7 en 8, dat verschil gaat het nu ook niet maken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:50

Ir1ne schreef:
mijn vriend had laatst bedacht dat hij wilde helpen, paard is van ons samen.
*Pakt schaar* (ik : >;) ) wat ga je doen?
* De voorpluk knippen* :oo

Ik geloof dat ik nog nooit zo gauw een schaar van iemand heb afgepakt :') _O-
Zag al dit soort taferelen voor me:
[ Afbeelding ]

Hij was wel een beetje beledigd hahahaha :D

Oja verschrikkelijk zo'n voorpluk.
Moet er niet aan denken zeg. :=

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:01

Gister de shet verder geschoren ze vond t weer heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Arme ding is hoefbevangen dus die warme sokken eraf zal wel fijn zijn. Daarna nog der pootjes gekoeld en ze liep al veel fitter weg.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:42

Die van mij mocht van de week weer voor de camera :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:38

Hoe poetsen en toileteren jullie je paard dagelijks? Elke dag dezelfde rituelen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:45

Elke dag gaat er een zachte borstel over ook als ze niets doet, voor ze op stal gaat.

Als ze werkt zachte borstel voor en na het rijden.

Rossen vind ze niet fijn dus dat doe ik zelden. Hoeven krabben doe ik ook bijna niet en der manen en staart wordt zo min mogelijk aan gezeten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:23

Hier ook een vrij vast ritueel. Als ze op stal komen krab ik alle voetjes uit en borstel ik de modder/klei van de benen en hoeven. Met een rubberen rosborstel de modder en klei los en dan met een borstel alles eraf (zit tussen een harde en zachte borstel in).

Dat dus elke dag. Als ik met ze ga werken is t iets uitgebreider en dan de manen ook voorzichtig uit borstelen. Staart af en toe wassen en uit pluizen. Verder niets met de staart.

Er ligt weer 15 cm sneeuw en vriest voorlopig ook. Helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:26

PanamaD schreef:
Elke dag gaat er een zachte borstel over ook als ze niets doet, voor ze op stal gaat.

Als ze werkt zachte borstel voor en na het rijden.

Rossen vind ze niet fijn dus dat doe ik zelden. Hoeven krabben doe ik ook bijna niet en der manen en staart wordt zo min mogelijk aan gezeten

Waarom krab je amper de hoeven uit? En waarom wel een borstel er over als ze rust heeft? Gewoon uit nieuwschierig hoor. Ik voel me altijd gelijk schuldig als ik een dag dat ze op rust staat de hoeven niet uit krab of een borstel erover heen haal haha.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:42

Hoeven krabben doe ik nauwelijks omdat ze bijna nooit vies zijn. Ik hoor wel als er een steentje in zit die in er direct uit haal. Ik controleer ze wel regelmatig, denk 1 keer per week. Het is gewoonweg niet nodig.

Ik wil niet dat er een vies paard op stal staat, daarom ook als ze vrij is even een borsteltje erover. Nu helemaal ze zonder deken staat, zand af en/of de gekroelde haren weer netjes maken.
Als ze met deken staat is het gewoon lekker om even te luchten. Al is het 10 minuutjes. Even de losse haren weg halen.

Doe het al jaren zo en paard glimt heel erg ondanks enkel de zachte borstel!