Ik zie dat iedereen worstelt met het vele water op het moment, het is ook echt vreselijk nu.
Sinds ruim 2 jaar hebben we de ponies aan huis staan en vorig jaar hebben we onze paddock laten draineren, ben nog steeds zo blij dat we dat gedaan hebben. Nu met die extreme waterval staan er wel wat plassen maar de volgende ochtend zijn ze grotendeels weer weggetrokken.
Hiervoor huurden we een stuk land waar we in de winter vaak tot wanhoop werden gedreven door de modder, vooral bij de doorgangen op het weiland was er geen doorkomen aan, je werd gewoon de modder ingezogen en kwam soms zelfs vast te zitten.
Toen hebben we de grup (koeien-varkens) roosters ontdekt en was een groot deel van de blubber-ellende voorbij. Maar ik snap als een accommodatie niet van jezelf is, je geen drainage laat aanleggen.
De roosters zijn dan wel een goed alternatief (niet voor een rijbak natuurlijk) om een plek te creeeren waar je dieren blubbervrij kunnen staan.
En _suus19_ : je hebt het erover dat het op jullie plek donker is (geen stroom aanwezig dacht ik?) heb je er al eens aan gedacht om bij bv de Action van die lichtslangen te kopen? Ik heb ze voor de lol gekocht en bij ons achter de hal (waar het 's avonds echt aardedonker is) in de bomen gehangen als lange lichtlijn..het was voor de grap maar die dingen geven een licht, niet normaal. Volgens mij heb je die dingen ook met batterijen.