Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

buddy35

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:39

die van ij is ong 1,50 hoog 60 diep en 1.20 breed

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:50

eindelijk heb ik foto's van onze zadelkamer....hij is 244 hoog 196 lang en ongeveer 150 breed
Afbeelding
Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:03

Doe mij ook zo'n zadelkamer *D , ik moet het helaas doen met een doodnormale zadelkast waar geeneens alles inpast -O-

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:23

We gaan het gewoon proberen! Deze kast heb ik over, en ik heb en zadelkast nodig... eens kijken hoe lang hij heel blijft. Ik heb de roede lager gehangen, mn zadel past er PRECIES over de roede. Daaronder plek zat voor mn voerton en poetskist en op de planken mn andere rommel. Aan de deurtjes hang ik van die haken voor mn hoofdststellen etc. Dan kan hij nog makkelijk dicht. Zijn er nog meer met een simpele kledingkast als zadelkast?

Afbeelding
Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:31

Mijn kast is ook een 'gewone' kledingkast, maar wel een hele stevige. Ik zou persoonlijk geen hoofdstellen en dat soort dingen aan de deuren hangen Brenda, dat houdt waarschijnlijk niet lang, wordt veel te zwaar voor van dat dunne MDF... Vind het sowieso niet echt een stevige kast om als zadelkast om te bouwen eerlijk gezegd, ik ben bang dat ie snel in elkaar stort/doorhangt/scheef trekt...

Ik ben echt kei jaloers op sommige (inloop) zadelkasten die ik hier voorbij zie komen zeg :oo Jeetje!!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:58

@ Brenda : hoofdstellen en halsters kunnen volgens mij nog wel :j Maar ik zou de aantallen en zodus ook het gewicht beperken, anders bestaat de kans dat je kast idd doorhangt of scheef gaat trekken..

Ik ben afgelopen weekend verhuisd en deel samen met de mevrouw een kast. Kom nog net toe, alleen denk ik dat er een dekenrekje bij moet komen voor m'n dekjes als ik mijn zadels heb :=

De kast
Afbeelding
Bovenaan de outdoordekens van de paarden (missen er nog 2), daaronder een mandje waar de handschoenen in liggen, daaronder een doos met beschermers, daarnaast voorraad paardensnoepjes, daaronder mijn longeergerief (longe hangt bij m'n dekjes want papa durft hem in de knoop leggen), daaronder komen de zweetdekens maar eentje moet worden hersteld, en de caps gaan daarna ook elders liggen :j

De muur
Afbeelding
Eén van onze zadelsteunen functioneert momenteel als kapstok voor de halsters. Elk paard heeft een eigen kant, zo kan papa niet met de halsters van mijn poown weglopen :+ Beide poetskisten passen niet in de kast, dus die staan erbuiten. Ook de EHBO kist past er niet in. Maar dit vind ik niet zozeer storen :)

De zadels
Afbeelding
De 2 zadels zijn van de vrouw zelf, de andere zadelsteun functioneert als rekje voor m'n dekjes, longe en hoofdstellen :j De kast op de achtergrond is ook van de vrouw zelf :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:58

De kast is heel stevig hoor, valt me niks tegen! Ik heb 2 deurtjes dus zal het 'gewicht' over 2 verdelen. Is niet zo heel zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:41

hoe jullie een kast proper kunnen houden :oo

ik heb een stalletje en het enige dat een beetje op orde ligt is mijn zadels :P (en dan krijg ik er geen 4 naast elkaar dus er liggen er 2 op elkaar jammer genoeg) ahlsters en touwen hangen wel omhoog maar die liggen meestal de dag er na tegen de grond :P

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:50

Ik ben erg gesteld op orde :j Alles heeft bij mij een vaste plek, zo vind ik makkelijker alles terug en moet ik niet lang zoeken! En als alles op zijn plaats ligt, weet ik dat ik niets kwijt ben :D

xkimdejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:42

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:47

barrymuis schreef:
Citaat:
Dat zijn de welbekende ikea dozen

Ja waar ik naar op zoek ben maar niet meer op de Ikea site staan dus vraag me af of ze dan nog verkrijgbaar zijn.
Weet iemand dat ??

ja, op de site staan ze niet meer, maar ze zijn weer terug in de collectie. kleine en grote, kleine kosten 10- de grote meen ik 14-

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:30

Brendaaaa schreef:
We gaan het gewoon proberen! Deze kast heb ik over, en ik heb en zadelkast nodig... eens kijken hoe lang hij heel blijft. Ik heb de roede lager gehangen, mn zadel past er PRECIES over de roede. Daaronder plek zat voor mn voerton en poetskist en op de planken mn andere rommel. Aan de deurtjes hang ik van die haken voor mn hoofdststellen etc. Dan kan hij nog makkelijk dicht. Zijn er nog meer met een simpele kledingkast als zadelkast?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Deze kast gaat naar verloop van tijd helemaal scheef doorhangen. Hebben wij ook gehad, kan je niks mee..

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:18

Ik ben ook maar eens op zoek naar een kast. Wordt waarschijnlijk wel gewoon een kledingkast aangezien ik zadelkasten te duur vind voor de ruimte die je ervoor krijgt. Mijn paardenspullen liggen nu door het hele tuinhuisje verspreid, is toch handiger om alles in een kast te hebben :) En het tuig van m'n verzorgpony ligt ook tijdelijk bij mij, dus dan is een kast wel zo handig

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:23

Ik was ook op zoek naar een zadelkast en toen zei mijn man ik maak hem zelf wel .
2 grote platen hout voor de zijkanten een plaat hout boven op en wat balkjes en een gewone deur .
Hij heeft boven in 2 grote schappen gemaakt en de kast is groot en breed genoeg voor mijn westernzadel hij is ongeveer 1.90 hoog .
Simpel, erg stevig en vooral goedkoop :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:24

Dat klinkt ook goed! Heb je toevallig een foto?

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:26

NienkeV1994 schreef:
Dat klinkt ook goed! Heb je toevallig een foto?

zo even wat foto's gemaakt de deur moet nog wel geschilderd maar goed dat is een kleinigheidje ;)
De deur hebben we een keer langs de weg gevonden :D er staat ook op neem mij gratis mee ;)
het voordeel hier van is je kunt de kast zo diep maken als je wilt/qwa ruimte kunt hebben !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Doggylover op 10-11-13 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:30

Ik zal straks ook is een foto maken van mijn zadelkast. Mijn broer heeft hem gemaakt en ik ben er erg trots op haha.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:06

Ziet er netjes uit Doggylover! Handig, een deur langs de weg vinden haha

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:48

NienkeV1994 schreef:
Ziet er netjes uit Doggylover! Handig, een deur langs de weg vinden haha

:D ja dat was zeker handig haha ik vroeg me toen wel af wat we met die deur moesten want hij stond al een jaar in de garage ,maar nu komt hij toch mooi van pas .
ik ben erg blij met deze zadelkast en hij voldoet prima :)

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 02:08

Hierbij mijn kast. Zelf gemaakt :)
hij is 1,5 bij 2m.
Tegenwoordig heb ik er nog veel meer dingen in hangen, waardoor al mijn peesjes bijvoorbeeld hangen.
Ook is er een gat in de bovenste grote plank gemaakt waardoor er nu 2 zadels in kunnen. (Springzadel en dressuurzadel)
Ook heb ik het roze dekjes rek er al weer uitgesloopt want deze bleek toch niet zo stevig te zijn..
Nu heb ik er een bezemsteel horizontaal in hangen en al mijn dekjes hangen op kapstokken (van die met klemmetjes) zo dat ik ze er makkelijk uit kan pakken en er veel meer in passen.
Al mijn halsters hangen bijvoorbeeld al aan de buitenkant.. past niet meer aan de binnenkant haha..

Er zit ook al een ander slot op de grote deur.. deze slotjes kun je gewoon open schroeven namelijk. Die andere niet, dat is zo'n draai-slot die je aan de binnenkant bevestigd. Aangezien er voor heel wat waarde in mijn kast hangt...

Voor de geintresseerden wil ik best nieuwe detailfoto's maken hoe hij er nu uit ziet. :)

Afbeelding
Heb mijn telefoonnummer maar even weggevaagd haha..

Afbeelding

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:43

Woow! als ik een zadelkast nodig heb, is dit een goede inspiratie

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:46

Mooi die laatste :))

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:41

bentlage schreef:
Woow! als ik een zadelkast nodig heb, is dit een goede inspiratie

wil er namelijk wel een... t idee lijkt me leuk, een inloopkast :) 2.00 hoog. 3 meter breed en 4 meter lang :) een stal, maar dan (in de meeste gevallen) toch wat groter

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:46

Rianneee_ schreef:
Hierbij mijn kast. Zelf gemaakt :)
hij is 1,5 bij 2m.
Tegenwoordig heb ik er nog veel meer dingen in hangen, waardoor al mijn peesjes bijvoorbeeld hangen.
Ook is er een gat in de bovenste grote plank gemaakt waardoor er nu 2 zadels in kunnen. (Springzadel en dressuurzadel)
Ook heb ik het roze dekjes rek er al weer uitgesloopt want deze bleek toch niet zo stevig te zijn..
Nu heb ik er een bezemsteel horizontaal in hangen en al mijn dekjes hangen op kapstokken (van die met klemmetjes) zo dat ik ze er makkelijk uit kan pakken en er veel meer in passen.
Al mijn halsters hangen bijvoorbeeld al aan de buitenkant.. past niet meer aan de binnenkant haha..

Er zit ook al een ander slot op de grote deur.. deze slotjes kun je gewoon open schroeven namelijk. Die andere niet, dat is zo'n draai-slot die je aan de binnenkant bevestigd. Aangezien er voor heel wat waarde in mijn kast hangt...

Voor de geintresseerden wil ik best nieuwe detailfoto's maken hoe hij er nu uit ziet. :)

[ Afbeelding ]
Heb mijn telefoonnummer maar even weggevaagd haha..

[ Afbeelding ]
Genoeg ruimte voor dekjes :))

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:52

Wauw, heel mooi rianne! Geniaal ook dat dekjesrek! Jammer dat mijn kast daar niet groot genoeg voor is, dan kan ik de rest waarschijnlijk niet meer fatsoenlijk kwijt haha