[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:02

He! Wat raar bij mij is de foto normaal...?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:14

LBLGypsyCobs schreef:
Oh jij hangt niet alleen het net op maar ook het paard :oo
Maar kan me voorstellen dat een paard ondersteboven wel langzamer eet :j

_O-

Bij mij is hij ook ondersteboven :)) !!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:09

Bedankt voor de reacties over een net waar een hooibaaltje in zou kunnen passen +:)+ !
Ik denk dat ik dan voor die van nickyskeet ga en anders is die van EJ nog een goed alternatief.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:53

Ik ben blij met de hooinetten van EJ. Ze verknoeien nu echt geen sprietje meer, dat was voorheen wel anders.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:58

Ik wil de netten van NICKYSKEET gaan bestellen, die lijken me na jullie reacties de mooiste om een baaltje in kwijt te kunnen.

Mocht er iemand mee willen bestellen (netten of iets anders natuurlijk) om de verzendkosten te delen, dan hoor ik het heel graag! Ik heb nog wel een paar maandjes de tijd, dus hopelijk is er iemand in die periode geïnteresseerd om mee te bestellen.
In de provincies Zuid-Holland, Utrecht, Drenthe en Overijssel kan ik brengen (in overleg) of kun je ophalen.
Ik lees trouwens niet altijd dagelijks mee, dus er kunnen een paar dagen overheen gaan voor ik reageer.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:11

Heb je een link naar die netten van Nickyskeet, nifallor?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:52

Hier heb ik een nieuw experiment. Ik had in de schuur nog zo een groene bak voor hartog compact gras staan. Ik heb er hooi ingedaan, rond het ijzeren rek een hooinetje ( ongeveer de grote van eenplak hooi, gemaakt van aanhagernet) gedaan. Het net zit dus dubbel. Eerste ervaring is goed. Pony staat te grazen uit de bak. soms trekt ze erwel serieus aan. Vraag me dus af hoelang het net het gaat overleven.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:40

NiFallor schreef:
Ik wil de netten van NICKYSKEET gaan bestellen, die lijken me na jullie reacties de mooiste om een baaltje in kwijt te kunnen.

Mocht er iemand mee willen bestellen (netten of iets anders natuurlijk) om de verzendkosten te delen, dan hoor ik het heel graag! Ik heb nog wel een paar maandjes de tijd, dus hopelijk is er iemand in die periode geïnteresseerd om mee te bestellen.
In de provincies Zuid-Holland, Utrecht, Drenthe en Overijssel kan ik brengen (in overleg) of kun je ophalen.
Ik lees trouwens niet altijd dagelijks mee, dus er kunnen een paar dagen overheen gaan voor ik reageer.

Als je het net vervolgens naar iemand moet gaan brengen ben je toch al snel meer kwijt dan die 7 euro verzendkosten?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:59

UK_eef schreef:
Heb je een link naar die netten van Nickyskeet, nifallor?

Ja, hier het linkje:
http://www.nickyskeet.nl/epages/00125804.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/00125804/Products/hooi683903groot

onlineshop schreef:
NiFallor schreef:

Als je het net vervolgens naar iemand moet gaan brengen ben je toch al snel meer kwijt dan die 7 euro verzendkosten?

Nee hoor. Ik kom met enige regelmaat in de betreffende provincies; als ik dan in de buurt ben kan ik het langsbrengen of kan de ander het daar bij mij ophalen.
Ik ga niet van de ene hoek van de provincie naar de andere rijden puur om iets langs te brengen, maar als het niet ver is is dat geen probleem. Voor een ander kan mijn plaats wel weer op de route zijn.
Dus vandaar 'in overleg', met een geïnteresseerde in een van de betreffende provincies kom ik daar wel uit (of niet als het toch uit de route is ;) ).

Ik vind 7 euro op een net van 13 euro best veel geld, dus voor mij de moeite waard om in ieder geval een poging te wagen :) .

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:22

Bij de Eppeljeck hebben ze nu ook grote vierkante slowfeedernetten met mazen van 3x3 (volgens het kaartje, als ik zelf meet kon ik op iets meer uit). Wel dunner en flexibeler spul dan de groene netten maar wel betaalbaarder (al helemaal nu met korting). Ik heb er nu dus eentje hangen, heb niet het idee dat ze er sneller uit eten dan uit de groene netten.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:52

Ok dan snap ik het NiFallor. 7 euro verzendkosten op een artikel van 14 euro is inderdaad ook wel veel.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:39

Is dat deze, Swift?
Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:34

Ja dat is hem!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:14

Hmmmm ... ik denk dat ik die eens een keer ga bepotelen :D !

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:42

Heb ook zojuist dat net besteld (vierkante) van de EJ. Ben benieuwd!

Ik ben nog op zoek naar een kuubkist/palletbox voor in mijn paddock. Weet iemand toevallig is in provincie Noord Holland. Alles op MP heb ik al bekeken, maar ik dacht wellicht weet hier iemand een goed adres?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:22

Swift: is de bovenkant van dat net gewoon helemaal open?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:28

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de ej netten.
Misschien koop ik die er later nog bij.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:55

Swift schreef:
Mijn pony´s kunnen ook echt niet onbeperkt hebben, en ik heb het echt langere tijd bij de ene zelfs jaren, geprobeerd maar ze eten zich inderdaad klem. Gezien hun problemen twee (ex)hoefbevangers en 2 die serieuze klachten hebben gehad door hun overgewicht kan ik dat risico ook niet nemen. Als ik teveel hooi geef gaan ze het ook lopen verknoeien en dat vind ik ook zonde. Ze zien er nu goed uit, iets aan de ronde kant maar dat vind ik niet erg nu we de winter in gaan.
Ik ben nog steeds wel op zoek naar manieren om het eten nog slower te laten gaan, ze staan nu nog net wat te lang zonder naar mijn zin. Heb sinds vandaag ook nog een little bit hooitas aan mijn verzameling slowfeeders toegevoegd, daar moeten ze nog aan wennen dus gaat voor nu mooi langzaam.

Is een graasmasker een optie ?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:15

Het net van de Epplejeck is groot, heel GROOT. Prop hem helemaal vol. Om een uur of 4 gaan de paarden naar binnen en de volgende dag om 9 uur zit er nog ongeveer 1/5 in.Afbeelding

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:49

Heeft iemand ervaring met een graasmasker in combinatie met een slowfeeder ?
Wij hebben een kudde van 23 paarden op stal. Ze krijgen 3 hooibalen van 500 kg in de wei met een net erover. Echter sommige paarden worden te dik en sommige worden magerder.
Heeft iemand soms goede ideeen ?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:48

Ik voer ook sinds een maand uit slowfeeder netten.Mijn paarden werden er in het begin wat agressief van :\ en ik had er eentje bij die er zelfs spierpijn van had :+
Ik kreeg toen de tip om ze niet aan 2 haken op te hangen maar aan eentje, dit omdat ze er dan wat minder kracht op kunnen zetten. Ik moet zeggen dat het wel beter werkt zo!
Ik heb mijn netten op het HE gekocht, erg betaalbaar! Alleen nu heb ik er spijt van dat ik er niet meer mee heb genomen! Ik heb ze ook al geprobeerd na te maken van aanhangernetten, maar daar knaagden ze vrij snel doorheen. Iemand nog andere tips? Of weet iemand toevallig wie de gene was die er mee op het HE stond?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:01

wat voor een netten heb je dan fortuna, heb je er misschien een foto van?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:05

De vierkante netten (kussens) met 3x3 maas. Ik heb er geen foto van. Maar een beetje zoals de witte die hier ook op dit topic voorbij kwamen, maar dan groen en , zo lijkt het, wat dikker materiaal

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:28

Stipjee

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:52

Is er ergens een overzicht te vinden van slowfeeders voor in de stal? Ik zie veel foto's van hooinetten en systemen voor buiten, maar ik zoek dus een veilig en gemakkelijk systeem voor in de stal. Iemand een tip? Een hooinet wil ik dus niet.