Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Prisca schreef:Slechte vergelijking dat is geen dier. En deze boten varen ook gewoon in op de kleinere waters. Een boot kan je aanmeren en weken laten liggen bij een paard werkt dat niet zo (vind ik).
.
. Mensen dus die hun paard iets ontzeggen vanwege de kosten. Helaas hebben juist die mensen vaak hun paard staan op een of ander scharrig weiland zonder verdere voorzieningen. In de ogen van de Pro-weilanders zouden die hun paard mogen houden omdat deze dan toch maar buiten staat, terwijl het welzijn misschien wel erg ver te zoeken valt.
Lovely schreef:Alle mensen die schulden maakte om een paard te houden of bepaalde dingen niet kunnen betalen wat goed zou zijn voor een paard (passend zadel, goed voer, veearts, hoefsmid bijvoorbeeld), die zouden van mij hun paard mogen verkopen. Mensen dus die hun paard iets ontzeggen vanwege de kosten. Helaas hebben juist die mensen vaak hun paard staan op een of ander scharrig weiland zonder verdere voorzieningen. In de ogen van de Pro-weilanders zouden die hun paard mogen houden omdat deze dan toch maar buiten staat, terwijl het welzijn misschien wel erg ver te zoeken valt.
Simmie schreef:Ik vind dat je met deze reactie de spijker op zijn kop slaat Lovely. Het welzijn van het paard bestaat niet alleen uit de mogelijkheid tot weidegang!
Mensen die schulden maakten om een paard te houden of bepaalde dingen niet kunnen betalen wat goed zou zijn voor een paard (passend zadel, goed voer, veearts, hoefsmid bijvoorbeeld) zijn er te over!
. En bij ons staan ze ook van november tot mei binnen, behalve de Shets en dus die van mij, omdat ik er zo op gestaan heb, anders was ik weggegaan (en ik kreeg mijn zin
). Nu loopt er nog een oude pony bij en een Fjord en de overige paarden stonden afgelopen winter op mooie dagen ook buiten. Ze beginnen het te leren.....
Lovely schreef:. 24/7 weidegang is niet voor elk willekeurig paard ideaal en ik vind dat in dit topic erg aan de individualiteit van paarden voorbij wordt gegaan.
Nadya schreef:de bekapper komt elke 5 a 6 weken
Lovely schreef:Nadya schreef:de bekapper komt elke 5 a 6 weken
How 'bout een gediplomeerde hoefsmid, zou je paard daar niet beter mee af zijn? Misschien offtopic in een topic dat over weidegang gaat, maar als je kijkt in het licht van essentiële aspecten van verzorging, dan reken ik een gediplomeerde hoefsmid daar toch echt wel bij.
. Van het AANHCP kan ik zeggen dat ik het een zeer eenzijdige benadering vind voor een opleiding, om het maar even heel voorzichtig uit te drukken.
Simmie schreef:Tuurlijk is weidegang fijn voor een paard. Ik zie de mijne ook tevreden zijn. Maar toen ze op de andere stal stond was ze niet ongelukkig.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer een paard het gewend is altijd buiten te staan er niet gelukkiger op wordt wanneer dat niet meer kan en hij op stal moet.
Maar de essentie van dit topic is niet of ze gelukkiger zijn, maar of je wel of geen paard mag hebben als je geen weidegang biedt. En dan zeg ik, ja men mag wel een paard hebben.
Ik zie ze ook liever lekker buiten, maar dat kan gewoonweg niet. De mogelijkheid bestaat dat er straks nog maar heel weinig tot geen mensen zijn die paarden kunnen houden, want er wordt in Nederland steeds meer gebouwd. Boeren kunnen de boel niet meer betalen, moeten verkopen aan bv een projectontwikkelaar, weg land. Om maar een voorbeeld te noemen.
Lovely schreef:Sorry, maar ik heb me in dat NB verdiept en ik weet hoe een paardenhoef van binnen en van buiten werkt en toch geloof ik niet in NB en denk ik ook niet dat je daardoor een betere hoef krijgt. Van het AANHCP kan ik zeggen dat ik het een zeer eenzijdige benadering vind voor een opleiding, om het maar even heel voorzichtig uit te drukken.