het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 04:47

Ik ben toch blij dat ik het schaduwdoek eraf gehaald heb. Vaal wel want wilde gaan rijden vandaag.
Inmiddels ben ik ook klaarwakker door een klapperende deur in huis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:05

Hier behoorlijk geregend vannacht en nu ook, maar nog steeds geen plassen in de paddocks. Wind valt alles mee, maar het is nu aan de kust het ergst met een maximale windstoot van 145 km per/u ?? Als ik het met mijn slaperige kop goed heb gehoord :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:10

Hier hadden de paarden een tent, schaduw doek was losgekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:13

Met dit soort weer is een doekkonstructie wel een uitdaging. Wel zonde.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:37

We hebben nog maar 5mm regen.. wel wind nu maar niet zoals in het noorden. Wat een weer zeg!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:34

Het waait hier nu vrij pittig en dan zitten wij nog maar in Gelderland tegen Overijssel aan... Regen valt wat tegen. Ik had graag meer gehad. Voor de bomen vind ik het wel spannend. Onze jonge wilgen hebben het zwaar. Ze vangen erg veel wind door het blad en hebben nog maar zo'n iel stammetje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:41

Hier gaat de regen naast, maar de hele harde wind zo te zien ook.
Dus voor nu ben ik wel blij dat we dan ook geen regen krijgen.
Sterkte voor andere.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:59

Ik kreeg vanmorgen zelfs een Nl-alert.

Het is hier echt verschrikkelijk. De stacaravan is al de hele ochtend aan het schudden, de jonge knotwilgen van de buren waaien nu zover door dat ze zweepslagen tegen de zijkant van de caravan geven en het blijft maar regenen.

Het doek van de tent heb ik er inderdaad afgehaald. En de paarden staan al vanaf gisteravond in de stal. Die staan er gelukkig lekker rustig bij.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:09

Bah lijkt me niks zo! Hier nog steeds wind maar niet om zorgen over te maken. Kaat is wat onrustig maar verder niet.

Wil wel meer regen eigenlijk

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:19

Hopelijk gaat de storm snel liggen

Hier na zes weken nog steeds mijn bestelde palen niet geleverd door agrishop. Hebben ze dus blijkbaar ineens geannuleerd.
Waardeloze zaak

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:21

Precies in de bocht. Hier wind en hoosbuien. Paarden staan lekker in de schuilstal te eten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:22

Ik zit in het noorden, maar het valt me nu nog mee eigenlijk. Pony's stonden er vanochtend een beetje verzopen bij omdat ze niet naar de schuilstal waren gegaan. Doen ze normaal wel, maar als ze verrast worden door een fikse bui willen ze er soms niet meer heen lopen tegen de regen in.
Vandaag voer ik (nouja vriend, ik zit op het werk) in de schuilstal en dan zien we het wel. Mijn grootste zorg is dat er bomen/grote takken sneuvelen en vallen. Zie het nu op de camera wel flink waaien, de pony's staan nog stug buiten zicht van de camera dus die hupsen ergens op de wei denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:37

Ik had gehoopt de paarden met de 2e hooigift om 12 uur weer buiten te kunnen hebben, maar ik vrees dat dát niet gaat lukken. We zitten op het randje binnen het regengebied waar momenteel de meeste rode plekjes rondgaan (op Buienradar) en qua wind op de grens van 6.

Ik heb 'stormschade'...
Ik was vergeten om het kleine buitenjaloezietje aan de deur omhoog te halen en die ziet er nu zo uit...

Afbeelding

En ik heb mijn 'Steltmanstoel' nog voorzien van een houten zitting en als bijzettafeltje in de huiskamer gezet :)

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:44

Hier is het eigenlijk rustig. Beetje wind maar niets noemenswaardig maar wij zitten ook ver van de storm eigenlijk verwijderd. Af en toe wat spettertjes regen en het is gewoon grijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:54

Lees laatste tijd weinig bij door extreme drukte, maar wilde even kijken of alles ok was met de storm....

Hier nu veel regen en harde wind. Geheel tegen m'n principes in staan de paarden nog op stal, maar ze hebben buiten geen schuilmogelijkheid op de wei. Paddocks staan blank, die hebben inloop de box in, maar als ze daar dan toch in gaan staan kunnen ze net zo goed binnen blijven. Waait ook niet al m'n strooisel nat en door de stal heen. Hopelijk later vanmiddag wat meer droog en rustiger weer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:27

Hopelijk is het snel overgewaaid.

Hier kunnen ze niet binnen dus staan buiten. Waait nu ontzettend hard. Ze gingen helemaal van God los.
Schaduwdoek weggehaald.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:32

Hier alleen wind geen regen, al kon een bui hier geen kwaad met die jonge boompjes die ik geplant heb

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:39

Karin_deB schreef:
@Stephanie, spannend zo'n verbouwing als je hoogzwanger bent! Knap hoor dat je dat volhoudt haha. Nog geen last van nesteldrang? :D
Alvast succes voor de operatie van Rosegold!
Wat een bijzondere buurman, beetje eng ook wel zeg..
En uiteraard nog gefeliciteerd met je trouwen *\o/*
En ik heb een plekje voor Roos kunnen vinden gelukkig!

Ik doe een beetje het lichte werk en dingen uitzoeken. Credits gaan vooral naar mijn man :D . Van de week bijvoorbeeld in de wereld van tegellijm gedoken. Weet straks precies hoe het moet en dan laat ik mijn man het werk doen haha O:) .
Nesteldrang heb ik echt helemaal geen last van. Heb het idee dat mensen in mijn omgeving meer met mijn lijstjes bezig zijn dan ikzelf _O- . Heb volgens mij nu alles wel, maar bepaalde dingen staan nog op andere locaties, omdat we dus in verbouwing zitten. Heb nu wel een beetje last van zenuwen of we alles op tijd op de juiste plek hebben. Maar anders is het maar even behelpen…

Dankjewel! En fijn dat Roos een vakantie plekje heeft!

Lekker rustig dagje voor Marloes!

Wat een mooi beestje is Mimi toch. Die ogen <3 beterschap!

Haha die katten bij de hoeven bedoel je? Dat heb ik ook altijd met de honden. Geen verstand die beesten :+ . Zijn jullie zelf handig met trekkers of je buren? Of moet je dat uitbesteden? Succes in elk geval.

Gisteren was een redelijk rustig dagje. Met een van de honden naar de DA geweest voor enting kennelhoest en cocktail. Meteen ook maar weer teken en vlooienrommel meegenomen voor beide. Was wel verbaast over de rekening :wow: … ik had niet door dat entingen voor honden zoveel in prijs gestegen zijn. Zou mij niet moeten verbazen eigenlijk, paarden consult aan huis was ook al fors omhoog gegaan :+ .

Straks wordt Rosegold geopereerd en dat is midden in het code oranje tijdstip in Groningen. Operatie wordt uitgevoerd in een buitenstal… zit echt nog even zo van moet ik iets regelen uit voorzorg ofzo, weet alleen niet wat dan := .

Inmiddels rukt de wind aardig op hier. Waaien al verschillende grote takken over de weg heen := … Alles wel vast gezet, ingeklapt en binnengehaald voor zover dat kan.

Paarden staan op stal voor zolang dit aanhoudt. Duimen dat de bomen rond het erf blijven staan :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:42

Hier flinke wind op het moment. Ook wel regen maar het meeste daarvan was vannacht.

Schade is een tak uit de treurwilg. Daar stekken we wel een nieuwe van en de rest voeren we op. Vooralsnog lijkt het goed te gaan. Maar het is nog niet voorbij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:45

Ik had hier net met het voeren een zonnetje, maar de regen was nog niet weg, de zon wel ondertussen. Stallen maar wel de mest uitgehaald en de waterbakken bijgevuld.
Boon heeft even een rondje paddock gedaan of er ergens hooi in de bakken lag en dook daarna de stal weer in.

@Stephanie: sterkte met de operatie straks. Als de DA het te gek vindt worden zal hij wel afbellen gok ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:58

Belachelijk het Stephanie wat alles kost. Ben bang dat veel mensen hun dieren nu ook minder snel naar de arts gaan bang voor d ekosten
Ik was met de hond laatst al 850 euro kwijt en hij is nog niet hersteld
Welke operatie?

Pensionpaard loopt gelukkig weer op alle 4 de voeten, elke dag nog aan het behandelen met een olie, over aantal weken komt de smid weer, benieuwd na het wegsnijden hoe het eruit ziet
De halve hoef is langzaam aan aan het bijgroeien.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:39

Hier viel het allemaal mee gelukkig met de wind. Wel een mooie hoeveelheid regen.

De paarden heb ik vannacht ook maar op stal gezet. Vanmorgen weer naar buiten, de regen in, die beesten breken overdag de stal af als ze daar in moeten blijven dus dan maar in de regen staan (waar ze zichzelf dan weer heel zielig vinden)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:51

@lyn: dat is een mooie vooruitgang.. wat is dat voor olie ??

Hier lijkt de regen weer voorbij tot een uur of 4/5, nu zelfs een wisselend zonnetje. Dus ik ga ze zo maar weer loslaten. Boon maar wel een schoonhouddekentje om, want die ploft meteen in het zand waarschijnlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:28

van de dierenarts uit, met o.a. kopersulfaat erin.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:17

Dat is nogal giftig, wel goed antischimmel.

Ik ging net voeren toen het droog was, ik had het hooi in de schuiltent gedaan en loop er weer uit en het regent weer.