Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:47

Hier is de bijnaam van de Welsh de Wokkel :') Die kan in de zijgangen echt de meest vreemde kronkels maken. Al wordt het gelukkig wel minder nu de techniek steeds beter wordt en ze steeds sterker wordt.

Ik heb morgen de smid en de tandarts, allemaal x4, ik leef met je mee Lynn :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:06

@marjan: poeh dat is schrikken. Dan wordt je weer even met de neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Ik betrap mezelf er ook wel op dat ik weer té makkelijk wordt met poortjes/hekken goed dicht doen onder het mom van 'ze staan toch te eten dus ik kan wel even snel een bezem uit de schuur pakken'...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:18

Maartje_M schreef:
Hier is de bijnaam van de Welsh de Wokkel :') Die kan in de zijgangen echt de meest vreemde kronkels maken. Al wordt het gelukkig wel minder nu de techniek steeds beter wordt en ze steeds sterker wordt.

Scheelt dat het hier x 3 was en er voor de tanden geen tijd meer was, die stonden ook gisteren op de planning.
Sterkte met je portomenee

I las dat veel smeden omhoog gaan met hun tarieven, wat betalen jullie eigenlijk allemaal voor bekappen en beslaan?
Bekappen 35-
Voor beslaan 75-
rondom, ik meen 140 ( maar heb ik niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:19

Ik betaal vanaf nu 40 euro per paard voor bekappen.

Ah altijd leuk ja die bezoekjes van dierenartsen, therapeuten en andere nodige ongein :+

Zadelmaker komt hier komende maand ook weer....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:28

Hij is net weer duurder geworden, ik betaal nu 35 pp.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:34

Bekappen is begin dit jaar naar 35 gegaan en vrees dat t nog wel iets omhoog gaat.

Heeft 1 van jullie ervaringen met een terug kerende hoefzweer, ruim een maand geleden eentje, kleine open plek en nu weer, maar fors groter. Nu is haar met d'r voet in een emmer water zetten geen optie, dat durft ze echt niet, dus wellicht de eerste niet goed genezen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:34

Marjan jeetje dat is dan wel even schrikken als ze die grapjes uithalen.

Hier over twee weken de hoefsmid en dan worden hopelijk ook de tanden van Guus nagekeken en gedaan. Guus wil ik van de ijzers af hebben, die heeft alleen voor. Als het niet nodig is betaal ik ook liever geen ijzers natuurlijk.
Osteo was gratis ivm opleiding, dus dat scheelt ook weer. Maar ja paard erbij is toch weer dingen nieuw kopen. Hooinetten bijvoorbeeld waarbij ik nu zoiets heb van deze zijn eigenlijk krap aan de maat... Maar goed dan maar zo vol mogelijk proppen dan krijg ik toch wel de gewichten gevoerd wat ik wil. Voer halen is ook ineens meer als dubbel aangezien mevrouw beduidend meer eet. En vaak ook in de kleine dingen waar veel geld in gaat zitten. Een haakje hier, een ketting daar, nog wat extra poortgrepen, nog wat paaltjes etc etc.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:50

Ik ben benieuwd of hij hier ook omhoog gegaan is, kan bijna niet anders... ik betaal nu nog €30 per paard voor bekappen
Als ik het goed heb, is de Osteo volgend weekeind ook weer hier in de buurt, dus dan doen we die er volgende week meteen achteraan (voor 2 van de 4). Lekker dure maand wordt dit :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 10:51

Maartje_M schreef:

Ik doe ook met jullie mee, net verzekering voor de paarden betaald en straks komt de hoefsmid alweer. Alles voor de paardjes he :+ :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:52

Ik betaalde 37,5 en las dat ze omhoog gaat dus zal wel 40 worden...niet leuk....

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:58

Na de verhoging betaal ik eur 45,00 voor bekappen per paard.
Hoop geld, maar er is een tekort aan smeden hier en deze smid is goed en betrouwbaar, dus tja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:02

Ja dat is hier dus ook, Mo is gewoon een paard wat bekappen en vreemde mensen heel moeilijk vind dus ik wissel niet meer :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:02

Ik betaal €155 voor eentje vierkant en eentje alleen bekappen. Is in januari omhoog gegaan. Daarvoor was het €140.

Laatste paar dagen eten de paarden hier ineens significant meer hooi, terwijl de temperaturen best oke zijn.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:09

Wat een schrik Marjan, brr. Gelukkig goed afgelopen. Valt stijfheid mee? Mooi dat ze in de loopstal stonden vannacht.

Nimmy: al een goedzak geprobeerd? Dan kan je het ook weken maar hoeven ze niet in een emmer. Misschien is dat wat…

Wat een prijzen voor bekappen zeg…blij dat ik het zelf bij kan houden.

Lynn: kan je anders 2 netten doen en dan de hoeveelheid hooi verdelen? Dan heb je niet meer en kan de pony toch ergens eten terwijl het paard eet.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:17

Hoefzak geprobeerd, vond ze ook geen goed idee. Ik week nu watten en verbind de hoef daarmee, dat lukt wel, maar vrees dat het niet genoeg helpt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:55

Nimmy schreef:
Heeft 1 van jullie ervaringen met een terug kerende hoefzweer, ruim een maand geleden eentje, kleine open plek en nu weer, maar fors groter. Nu is haar met d'r voet in een emmer water zetten geen optie, dat durft ze echt niet, dus wellicht de eerste niet goed genezen?

Is het echt op dezelfde plek?? Dan is ie de 1x waarschijnlijk idd niet helemaal genezen.
Open houden/open snijden en dan goed uitspoelen. Dat kun je ook doen met een oude wormspuit.
Persoonlijk doe ik er altijd een scheut bleekwater bij een halve liter water. Het mooiste is als je dan de voet schoon kunt houden dmv een schoen of hoefzak, maar een watje gedrenkt in bleekwater in de wond kan ook.
Overigens als je een hoefschoen hebt met een dichte zool doe ik ook een dik vilten zooltje er in en dat zet ik onder water+bleek, dan sopt het vanzelf lekker schoon.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:05

Het is net onder de 1e uitbraak, bovenkant van de hoef (grens hoef/been). Een hoefschoen eromheen gaat verwacht ik wel lukken, dat zit aangesloten. Bleek had ik niet eerder gehoord! Gewoon de bleek uit het kastje schoonmaakmiddelen?
Afbeelding
Inmiddels staat de rand niet meer zo open als op de foto.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:16

Je hebt ook speciale watten/verband voor de hoeven van Animalintex. Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb dat wel in de kast liggen na een vorige hoefzweer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:17

Soppen op die plek gaat met een schoen niet werken, dat werkt alleen op de zool en de onderste helft van de hoefwand. Natte watten en vetwrap of plastic zak met ductape proberen.
Idd gewone bleek, die is al verdund (25%) dus zeker niet té sterk. Bacteriën kunnen niet tegen een eiwitafbrekend middel en gaan dan dood.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:18

Jeetje, Marjan, wat een schrik!

Ik ken betadine, soda en biotex in een hoefzak. Zit de zweer hoog en is het nodig om veel water te gebruiken (anders week je het niet schoon), dan gaat de huid volledig stuk... Ik vond het een drama. Frum wil de hoefzak dan ook echt niet meer om. Liever gebruik ik verband (al dan niet met luier) om de voet in te pakken, maar dat werkt alleen als de zweer er aan de onderkant uit wil komen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:30

Hierbij de hoefsmid ook naar €40 gegaan. Maar goede smid dus hoef geen andere.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:18

Ach... toen ik nog een natuurlijk bekapper aan huis had betaalde ik al 55 euro pp en gratis minimaal een week een kreupel/gevoelig lopend paard ;(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:57

DubbelFun schreef:
Ach... toen ik nog een natuurlijk bekapper aan huis had betaalde ik al 55 euro pp en gratis minimaal een week een kreupel/gevoelig lopend paard ;(

Huh ... en dat vond jij een goede bekapper?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:59

Ik kreeg net een mail dat bij de Welkoop a.s. zaterdag tussen 8 en 10 op alles 20% korting is, óók op bestellingen via de website!
Zou je die korting ook hebben als je voor 10 uur besteld en na 10 uur gaat halen?? Je betaald pas als je het spul gaat halen nl.

@boemel: niet echt, vandaar ook de overstap naar een 'gewone' bekapper :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:07

De rust is wedergekeerd
Afbeelding
Amy is ondertussen uitgerust met antenne en heeft nu paar keer goed stroom gehad (had de boel ook ff kort geschoren) ~~}>

Afbeelding

Ik betaal nu 35 euro per paard voor bekappen.

Hoefzweer die elke keer terug komt, geen hoornzuil?