Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:52

Ging de les goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:29

Fijn dat je schouder beter is Azmey

Leuke foto Anke.

Ach en wat mijn vriend betreft, die krijg ik wel om. Vanaf nu duw ik hem iedere blauwe plek onder zijn neus, roep ik hem bij iedere nieuwe wond die Quick dankzij Bacardi heeft en ik overweeg zelfs om hem met een zak vol snoepjes in de wei te sturen. Ik doe dat trouwens zelf amper, omdat Quick en Macho compleet flippen als je met een zak vol snoep tussen hen rond loopt. Hij moet van mij ook mee als ik de eerste keer terug met Quick naar de hei ga, kan hij zien hoe irritant Quick kan zijn als hij overprikkeld wordt.

Daarnaast ben ik ook van plan om gebruik te maken van mijn overbezorgde schoonmoeder. Hoe meer zij het idee krijgt dat het niet veilig is om bij de paarden te gaan, hoe meer zij mijn schoonbroer en schoonzus zal overstelpen met haar bezorgdheid. Is misschien wel gemeen, maar als ik zo het veilig kan houden voor iedereen, dan is het maar zo.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:41

SVRL ongelovelijk , wat een "vriend" heb jij :oo
Snapt hij werkelijk niet wat paarden kunnen aanrichten of denkt hij dat het nooit zijn nicht zal overkomen?
En hoe kan hij beslissen over wat er met jou paarden gebeurd?

Ik vrees dat ik zou ontploffen -:(- :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 00:28

spatter schreef:
SVRL ongelovelijk , wat een "vriend" heb jij :oo
Snapt hij werkelijk niet wat paarden kunnen aanrichten of denkt hij dat het nooit zijn nicht zal overkomen?
En hoe kan hij beslissen over wat er met jou paarden gebeurd?

Ik vrees dat ik zou ontploffen -:(- :o

Hij heeft gewoon geen idee wat paarden kunnen aanrichten en hoe onvoorspelbaar ze kunnen zijn. Heb ik iets met hen voor, dan ben ik volgens hem gewoon onvoorzichtig geweest, want hij heeft nog nooit iets met hen voor gehad. Vorige week was ik wat in mijn paddock blijven rondhangen met de voerschep in mijn handen. Quick dacht dat er nog wat in zat, ik stuur hem weg, hij doet een stapje opzij maar draait zich vervolgens als een wervelwind om en zet zijn hoef op mijn voet. Mijn vriend snapt totaal niet dat je zoiets niet kan zien aankomen. Een paar maand geleden is hijzelf bijna omver gelopen door Bacardi. We hadden hem even opgesloten aan zijn stal omdat we in het paddock moesten werken en mijn vriend wilde nadien persé de afsluiting zelf open doen. Ik zag zo dat Bacardi als een stormram het paddock wild inlopen en gaf hem de raad om mijn paard een paar stappen naar achter te sturen en hem klaar en duidelijk te bevelen dat hij moest blijven staan. Hij beweerde bij hoog en laag dat Bacardi hem respecteerd en hem niet omver zou lopen en volgde mijn aanwijzingen niet. Ik kan je zeggen dat het toen maar net goed gegaan is en ondanks dat hij zich toen snel uit de voeten moest maken, blijft hij tot vandaag zeggen dat mijn paard hem nooit omver zou lopen. Tja, toen ik Bacardi net had, ben ik zo dus 2 keer opzij geduwd. Hij weigert echter om in te zien dat Bacardi zo in mekaar zit, straffer nog, hij zei me net dat mijn paard gewoon geen respect voor me heeft met momenten, zucht. Krijg eigenlijk al spijt dat ik al die jaren zoveel tijd en energie heb gestoken in het opvoeden en bijsturen van mijn paarden. Doordat ik zoveel energie stop in het opvoeden, kan hij veilig met hen omgaan en dat geeft hem nu blijkbaar het idee dat ik onzin verkoop als ik hem vertel dat ze onvoorspelbaar kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 06:24

Is het geen idee om een bordje op te hangen?

Betreden op eigen risico. Paarden zijn geen vrienden van elkaar en verstandig om niet tussen het "huiselijk geweld" te komen.

Want alles leuk en wel, maar de logica van je vriend slaat kant nog wal: als het echt zo zou zijn dat jouw paarden nog altijd geen respect voor jou hebben , hebben ze dat natuurlijk al helemaal niet voor "vreemden". Kan je er op wachten dat het verkeerd gaat met familie in de wei.

Of heeft hij stiekem geen behoefte meer aan die bezoekjes van familie? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 06:37

Oei, mijn bloed zou ook gaan koken svrl......

Bij ons komt er niemand bij de paarden behalve wijzelf. Ik heb in principe super lieve, sociale dieren, maar ik wil gewoon niet dat er iemand bij ze komt.

Ik heb hetzelfde met de geiten en honden van mijn buren -O- -O- -O- . Die ontsnappen regelmatig en de buurvrouw zegt dan "oh maar die geiten doen niks hoor", evenals de honden (4 van die kleine harige keffers en een allejezus grote Russische owcharka). Die lopen ook regelmatig tussen mijn paarden. Ik heb al een keer of 15 de geiten teruggejaagd, maar ja, het zijn geiten..... De honden (vooral die kleintjes) kunnen geen kwaad, maar poepen wel in mijn land, de geiten kunnen ook geen kwaad, maar vreten mijn net ingezaaide land kaal.
Daarbij vindt mijn jonge paard het ontzettend leuk om erachter aan te jagen }> . Op zich allemaal niet zo'n ramp, maar ik wil het gewoon niet!

Maar goed, de buren hebben nu beloofd een nieuw hek te gaan zetten (beloven ze al 2 jaar), dus we zullen het zien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:04

Mannen met gebruiksaanwijzing. Die zouden ze met handleiding moeten leveren.

1e keer les voor June. Lesgeefster herhaaldelijk : ze moet ronder en lager. Ehm...ja dat kent June (nog) niet

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:35

Jezus SVRL, ik zou ook laaiend zijn. Gewoon het gebrek aan respect binnen een relatie vind ik al schokkend, laats staan het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel naar zijn nichtje toe.

Hier al de hele week commentaar gehad van de buren dat Stef er zo mager bij staat en of ik er al een dierenarts bij heb gehad. Zucht. Hij begint nu net weer bij te trekken en nu beginnen ze te zeuren. Maar ja, hij gaat nu van winter naar zomervacht en zonder zijn dikke teddy valt het inderdaad net iets meer op ja.
Voel me wel behoorlijk poedersuiker hoor. Alsof de hele buurt mij in de gaten loopt te houden hoelang het duurt tot ik een grote blunder maak. Of erger nog, alsof ik een grote fout aan het maken ben en ze aan het wachten zijn hoelang het duurt voor ik het in de gaten heb. Ben er zo klaar mee.

Gisteren de hoefsmid weer hier gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:39

Probeer t als positief te zien.dat ze ook zien als er iets aan de hand is dus een extra oogje in het zeil. Hun weten niet dat je er al druk mee bezig bent en denk dat t niet negatief bedoeld ja maar als bezorgd

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:42

Azmay, oehh dat klinkt heel erg pijnlijk. Sterkte met je schouder!
Anke, volgens mij is het bij jullie altijd een hoog -lolmetjeknol- gehalte, super leuk! Beetje jammer dat juf dacht een volledig onderwezen paard les te geven haha.
SVRL, heel naar zeg! Mijn vriend begint juist altijd te schreeuwen om instructies want ik mag hem nooit laten tobben haha. Hij volgt ze altijd keurig op. Ik mijn instructies niet echt.. Zo ging ik met kreupele shet terug de track af naar stal al bellend met mijn moeder.. Kleine haflinger kwam van achteren aangestormd en rent mij zo ondersteboven.. En ik maar roepen dat je niet mag bellen met een paard in je handen op de wei :=
[***], dat is irritant! Jeetje zou bang zijn dat die owcharka in mijn paarden gaat hangen.. Hopelijk komt er snel een nieuw hek (sneller dan 2 jaar :+)
Vervelend AbbyBlues, ik zou proberen er niet te veel op te letten. Jij weet dat het beter gaat. Lieve paarden bij de smid!

Wat zouden jullie doen? 25 maanden oude haflinger wil niet meer naar binnen om brokjes te eten. Als ik hem "dwing" (binnen haal) dan is hij onrustig en eet hij alsnog niet alles op (1kg per dag). Als hij naar binnen gaat om te poetsen is hij rustig. Voorheen stond hij voor het hek te wachten om te eten en als hij klaar was weer voor het hek om naar buiten te gaan. Zal ik tijdelijk stoppen of toch dwingen om te eten? Hij krijgt Pavo PodoGrow.
Hij krijgt onbeperkt hooi en gras zijn wij aan het opbouwen. Ander voer hoeft hij ook niet, hij maakt geen proppen en is rond en gezond :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:07

AbbyBlues, vervelend gevoel geeft dat ja, maar ik denk ook dat ze het uit de beste bedoelingen zeggen. Al zou ik er ook een beetje gek van worden als ze er niet over op houden.
Mijn pony's zien er op dit moment ook niet geweldig uit, de wintervacht zijn ze nog lang niet kwijt. Ziet er gewoon niet uit. En als de wintervacht er straks af is bij Bliksem, zullen ze ook zijn ribben zien.
Mijn buren kijken ook op onze paarden. Kreeg van de zomer een appje. 'Is het normaal dat die grote met het zwembad van de kinderen aan de haal gaat?' :')
Nee, dat was niet de bedoeling haha.
Ik vind die extra paar ogen wel fijn. Vooral als we niet thuis zijn.

Selka, ik zou gewoon even stoppen. Misschien komt zijn trek in brokken vanzelf wel weer. Hij zal er misschien gewoon geen behoefte aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:12

Ik zou ook gewoon even stoppen met brokken selka. Werkt bij mijn merrie ook het beste.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:15

abby gewoon aangeven dat je er mee bezig bent en er experce zijn bij geweest.

SRVL tja, dan zou ik dus bij vriendlief geen intructies meer geven en hem vooral lekker zijn gang laten gaan bij de paarden en ook je paarden geen intructies meer geven als hij er is.
Hopelijk wordt hij eens goed onder de voet gelopen (zonder zware gevolgen) zodat hij je eindelijk snapt.
Laat hem maar een paar keer voeren en blijf zelf flink uit de buurt, lekker gras of zo }>
Sommige mensen moeten blijkbaar eerst zelf voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:50

Abby, is waarschijnlijk wel goed bedoeld van je buren, maar ik zou me er ook lastig bij voelen. Toen Bacardi ziek was, vonden mijn buren blijkbaar ook dat hij er slecht uit zag, alleen hielden zij hun mond. Pas toen hij beter was, begonnen ze over zijn conditie. Het enige wat je kan doen, is hen gewoon uitleggen dat hij herstelende is, maar dat het wel even gaat duren voor je dit daadwerkelijk ziet.

Selka, ik heb Quick ook podo grow gegeven en die at het met lange tanden op. Het duurde een eeuwigheid voor zijn bak leeg was. Ben er toen mee gestopt omdat Macho dat spul wel mega lekker vond, alleen mag dat monster niet zoveel energie binnen krijgen. Bij mij was ze appart zetten geen optie. Quick gooide zijn bak om op zoek naar iets lekkers, Macho ging alles nadien uit het zand vissen. Ik geef Quick tot er voldoende gras is gewoon hetzelfde als de rest, fibre force en ben nog even aan het nadenken wat ik tijdens de zomer maanden ga doen. Het zal hier strookbegrazing worden, maar aangezien ze rond genoeg staan lijkt het onzin om ze echt bij te voeren. Dus wil ik ze gewoon wat vitaminen bijgeven. Weet alleen niet goed of ik deze onder de vorm van summerfit koeken ga geven, of gewoon op het net een mengeling bestel.

Wat mijn vriend betreft. Yep een handleiding zou handig zijn en nee, normaal is hij zo niet. Ik ben nu zelf enorm verrast om eerlijk te zijn. Als we over iets een andere mening hebben, dan blijft hij ook wel voet bij stuk houden tot het duidelijk is wie er gelijk heeft. Maar over de paarden en zijn nichtje zaten we tot hiertoe op dezelfde lijn. Een paar jaar geleden is ze op paardenkamp geweest. Vriendlief vroeg me of ik ze bij een volgend bezoek op Bacardi wilde zetten, heb daarmee ingestemd. Alleen werd het vrij snel duidelijk dat Bacardi geen beginnerspaard is. Vanop afstand zag je niets aan hem, maar ik liep ernaast, hoorde hem dieper en dieper ademen en ik voelde dat hij zijn spieren begon te spannen. Nichtje reageerde niet op mijn aanwijzingen, spanning bij Bacardi nam toe, waarop ik hem heb stop gezet en dat was voor mij het definitieve einde van de ritjes. Iets waar mijn vriend mij toen gewoon in steunde.
Een jaar later wilde ze met Macho aan de slag, dus laat ik haar mee longeren wat Macho netjes doet. Vriend komt kijken en vraagt me iets, ik draai even mijn rug. Waarop mijn vriend pas op roep, ik achter mij een gillende Macho stop hoor en wanneer ik me omdraai zie ik een kleine shet die een jonge dame door mijn paddock sleurt. Zodus samen met mijn vriend een hartig gesprek met de dame gevoerd, waarin ik met haar besproken heb dat ze strenger moet zijn en meer leiding moet nemen als ze met paarden om wil gaan en haar ook aangeboden om haar hierbij te helpen. We zouden telkens als ze hier kwam met Macho aan de slag gaan. Mijn vriend super blij, hij is van mening dat zijn petekind best wat assertiever mag zijn, alleen heeft ze sinds die ene keer geen poging meer willen ondernemen om met de pony aan de slag te gaan. Ze houdt het bij poetsen, vlechten en foto's maken. Vorige winter nog hadden we bijna een aanvaring tussen haar en Bacardi. Ze wilde mee gaan voren, geen probleem, alleen was ik mijn stem kwijt. Nu is Bacardi normaal niet moeilijk tijdens het voeren. Hij gaat netjes achteruit als je met je emmers uit de voorraad komt en houdt afstand als je het voer in zijn bak doet. Ik wilde nog even snel iets nemen voor ik haar achterna ging en zie haar met de voeremmer vertrekken. Vanuit mijn ogenhoeken valt het mij plots op dat Bacardi met zijn oren draait en ik zie zijn blik veranderen. En yep, meneer blijft gewoon in de deuropingen van de voorraad staan en steekt zijn neus naar voor in een poging de voeremmer te bemachting. Ipv het paard achteruit te sturen, of zich naar mij om te draaien en mijn hulp te vragen, zie ik haar tot mijn grote verbazing zich tussen Bacardi en de kleine opening met de deur wringen, waarbij ze met haar boven lichaam de voeremmer beschermd. En ik zie ook dat Bacardi aanstalten maakt om alsnog de emmer uit haar handen te sleuren. Had op dat moment heel veel geluk dat Bacardi bij dat alles mij ook nog in het oog had, waardoor ik hem met een handgebaar achteruit kon sturen, waar hij gelukkig ook naar luisterde, want anders was dit niet goed gekomen. Dit voorval is toen diezelfde avond met haar, mijn vriend en mijn schoonbroer besproken en een paar weken later ook nog eens met mijn schoonzus erbij. Heb toen duidelijk meegegeven dat, als het meisje geen andere houding aan neemt in haar omgang met paarden, dit vroeg of laat fout zal aflopen. Mijn vriend heeft mij hier toen vol in gesteund. Toenmijn schoonbroer opmerkte dat paarden zodanig getrained moeten worden dat ze veilig zijn voor mensen, was hij net degene die zei dat je van dieren geen robotten kan maken.
Strafste is dat hij bij familie bezoekjes zelf vaak zegt dat Bacardi zo veranderd is sinds zijn ziekte en dat de kudde onstabiel is sinds de komst van Quick. Als mijn bezorgde schoonmoeder dan opmerkt dat ze haar zoon niet bij de paarden wil, antwoord hij er gewoon op dat hij mij observeert wanneer ik erbij ben en vervolgens gewoon op dezelfde manier met hen om gaat.
Ik ben dan ook enorm geschokt dat hij nu zo'n ommezwaai gemaakt heeft. De enige verklaring die ik voor mezelf heb, is dat hij echt geen kwaad ziet in mijn paarden en ze de ideale partners vindt in zijn poging om zijn petekind wat assertiever te krijgen. Maar mijn paarden zijn geen geduldige en getrainde therapie paarden hé.
Enfin, lang leve de overbezorgde schoonmoeders. Zij wil haar kleinkind ook niet alleen bij mijn paarden, dus als ik laat ontglippen wat er afgelopen weekend gebeurd is, mag vriendlief zich aan een bolwassing van moeder verwachten. }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:10

Ben te laat om een edit toe te voegen, maar wil even zeggen dat jullie kanjers zijn. Dankzij jullie was ik vastbesloten om te volharden en door hier mijn verhaal te doen, kon ik ook makkelijker de dingen in mijn hoofd op een rijtje zetten en dat heeft geholpen.
Daarnet belde mijn vriend om af te spreken hoe we onze avond gaan plannen, het is nl onze enige vrije avond samen. Het perfecte moment om hem te vertellen dat ik de spanning tussen ons vd laatste dagen niet leuk vond en dat ik zijn reactie jammer vind. Hij begon weer met een ja maar, waar ik even naar geluisterd heb. En toen heb ik hem rustig op de voorvallen van hierboven gewezen en het feit dat we vanuit de tuin totaal niet kunnen zien wat er in de wei gebeurd. Blijkbaar deed dat het kwartje vallen, aangezien hij daarop reageerde door te zeggen dat WE de volgende keer nieuwe duidelijke afspraken moeten maken met de jonge dame in kwestie.

Zodus, bedankt allemaal, zonder jullie had dit echt een onderlinge strijd gebleven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:12

SVRL schreef:
Ben te laat om een edit toe te voegen, maar wil even zeggen dat jullie kanjers zijn. Dankzij jullie was ik vastbesloten om te volharden en door hier mijn verhaal te doen, kon ik ook makkelijker de dingen in mijn hoofd op een rijtje zetten en dat heeft geholpen.
Daarnet belde mijn vriend om af te spreken hoe we onze avond gaan plannen, het is nl onze enige vrije avond samen. Het perfecte moment om hem te vertellen dat ik de spanning tussen ons vd laatste dagen niet leuk vond en dat ik zijn reactie jammer vind. Hij begon weer met een ja maar, waar ik even naar geluisterd heb. En toen heb ik hem rustig op de voorvallen van hierboven gewezen en het feit dat we vanuit de tuin totaal niet kunnen zien wat er in de wei gebeurd. Blijkbaar deed dat het kwartje vallen, aangezien hij daarop reageerde door te zeggen dat WE de volgende keer nieuwe duidelijke afspraken moeten maken met de jonge dame in kwestie.

Zodus, bedankt allemaal, zonder jullie had dit echt een onderlinge strijd gebleven.

Fijn, zo hoort het ook ;)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:14

Fijn SVRL dat jullie in ieder geval weer een 'ingang' samen hebben!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:14

Bedankt voor 't meedenken. Laat de brokken voorlopig maar staan. Als hij in mocht vallen zijn ze zo weer gevoerd.

Paard met het zwembad aan de haal haha. De buren hebben zeker geen foto's gemaakt?

Pfftt SVRL, geduld heb je! Bij mij zou het al veel eerder klaar zijn geweest. Dit is gewoon wachten op een ongeluk. Fijn dat vriend dit inziet!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:43

SVRL +:)+ mannen he :D ;)

hier zijn 2 poezen geholpen vanmorgen
Ze zijn als kleine kittens in huis gekomen in november vorig jaar omdat het buiten veels te koud was en ik wilde ze geholpen hebben voordat ze weer naar buiten gaan.
Nu blijft de eene maar grommen naar de ander, narcose is blijkbaar taai bij de kleinste.
Ze schelen een kilo :oo maar volgens de DA hadden ze beide genoeg vet onderhuids dus gewoon 1 kleiner poesje.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:01

Hallo, ik kom even binnenvallen. Wij zijn in onderhandeling over een huis in het buitengebied met ongeveer een halve hectare grond, waarbij ik graag mijn paard aan huis wil hebben. Op dit moment staat er een schuur van 4x10 die ik zou willen aanpassen om als stal te gebruiken. ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik wat waar in wil gaan delen, zowel voor de 'stal' als voor de rest van het perceel. hoe zijn jullie tot de indeling van jullie perceel gekomen, en wat hebben jullie daar als voor/nadelen aan ondervonden? en hebben jullie nog tips voor de bouw/aanpassen van de schuur? (het is nog niet helemaal helder of de wanden en het dak nog goed zijn, dus mogelijk moet deze op de (beton)vloer na herbouwd en/of uitgebreid worden)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:19

Jeetje svrl wat een verhaal!
Hier is het heel simpel; mijn paarden, mijn regels. Er komt zonder mijn toestemming helemaal niemand bij ze. En dat geld eerlijk gezegd ook voor het paard van mijn vriend. Gelukkig zitten we hierin op 1 lijn.
En heel eerlijk zou ik iemand die zo afwachtend is van karakter niet regelmatig bij mijn paarden laten. Zeker niet bij een puber en een tussen-de-oren-hengst.
Maar ik snap je angst voor wat er kan gebeuren wel heel goed. Kan je geen extra slot op de wei zetten of een extra klap stroom? Zonder je vriend de code te geven uiteraard. Of zoek hier eens naar topics van mensen die onverwacht door een paard te grazen zijn genomen. Ik herinner me van vorig jaar een topic van iemand die door haar paard gebeten was en die foto's waren misselijkmakend.

Verder is iedereen goed bezig! Ik lees en leef nog wel mee maar heb geen tijd om te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:57

Zijn de katten ondertussen al goed wakker Spatter?

Als er een filmpje is over het paard dat op stap gaat met het zwembad, lijkt me dat echt wel hilarisch. :-)

Selka, ik ben niet echt een geduldig mens hoor. Maar als het om mijn vriend gaat, kan ik best wel veel hebben. Mijn 2 relaties voor hem waren telkens agressieve mannen, geef mij dan maar zijn koppigheid. Wat zijn petekind betreft, die doet gewoon wat elke puber doet, we denken op die leeftijd toch allemaal dat we alles beter weten, niet? Ik erger me meer aan haar ouders die ervoor kiezen om meer vertrouwen te hebben in hun onervaren dochter ipv in mij.

Heb vandaag me gewoon lekker bij de paarden gezet. Snap waarom Bacardi grumpy is, hij heeft opnieuw een loopneus langs de kant waar ze zijn neusschelpen verwijderd hebben en hij zal zich waarschijnlijk niet lekker voelen. Word dus weer even de boel goed in de gaten houden en een belletje naar de DA als het snot groen of geel wordt. Voor de rest was hij in een over beschermende bui. Zat lekker op mijn kont met Quick in de buurt, die op een bepaald moment volgens Bacardi wat te dicht bij mij stond naar zijn goesting, gevolg Quick werd weggejaagd. Arme drommel stond eigenlijk helemaal niet te dicht, maar goed.
Als je zo op de grond zit, lijkt Quick wel een reus en omdat hij zo mooi met zijn oortjes naar voor stond te dutten, wilde ik wel een foto. Helaas stond de zon verkeerd, dus was iedere foto te donker. Na de zoveelste verwijzing naar de prullenbak, ben ik met mijn camera instellingen beginnen spelen en ik ben echt wel blij met het uiteindelijke resultaat.
Afbeelding

Edit @ Natalie: grappig dat je Bacardi een tussen de oren hengst noemt. Je bent nl niet de enige die zo over hem denkt. Had ooit een kennis die al veel langer tussen de paarden rond loopt als ik en die vond hem ook kwa gedrag een hengst. Nochtans is hij gewoon op zijn 2de gecastreerd, maar hij heeft wel vlak daar voor een amoureus samenzijn gehad met een merrie, die nadien een veulentje van hem gekregen heeft.
Denk wel dat onze neuzen nu in dezelfde richting staan en als het niet zo is, dan ga ik de volgende keer echt wel eens uit mijn dak.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-17 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:01

Ik wil ook geen 'vreemden' in mijn wei.
En dit is niet omdat mijn paarden bijten of trappen, maar Amel wil nog wel eens katten tegen de minis, waardoor deze dus wegrennen.
Mijn dochter lag dus afgelopen winter bijna onder haar pony omdat ze dus stiekem de wei was ingegaan.
Ging allemaal goed maar ze was dus wel zodanig geschrokken dat ze er nu alleen in komt als ik er zelf ook bij ben.
Mijn broertje is volwassen en loopt ook wel eens zo de wei in, maar die is paarden gewent en dan vind dat ik het niet zo erg en die weet ook dat als hij een bijt of schop krijgt het zijn probleem is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:21

Spatter, hier heeft de poes 4 dagen naar alles en iedereen geblazen. Ik herkende de poes niet meer terug!! 4 Dagen lang een monster, maar gelukkig trok dat daarna weer bij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:07

Ik geloof dat het beter gaat, net weer vrij gelaten uit de bench omdat ze bleef blazen maar nu loopt ze rustig rond.
De honden waren enorm blij dat ze terug waren dus dat hielp ook niet maar ze blies naar haar zus die er niets van begreep en sportief bij haar bleef zitten , wat natuurlijk niet hielp.