Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__denise schreef:Redford schreef:Hebben jullie een goede tip voor goed plakkerig vlecht draad? Gister onze pony gevlochten maar hij heeft zulke dikke manen dat de draad echt goed moet plakken om de knotten te laten zitten [ [url=m/BYUVh2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een paar pagina's terug een filmpje geplaatst over een andere manier van vlechten met naald en draad. Ik doe dan altijd op er eind een extra knoopje erin. 't Gaat nergens heen. Misschien werkt dat.
__denise schreef:Prachtig uitzicht Ir1ne
Gisteren ook gewassenHij vond het veel te koud hahaha Lekker dekentje erop gehad terwijl ik de staart deed en toen in het zonnetje al grazend (aan de hand
) opgedroogd. Alhoewel, hij moest eerst even een rondje aan de hand draven om op te warmen, apart paard is het
Majken schreef:Jeetje hoe krijg je die manen zo mooi strak geknipt
S_en_Z schreef:Majken schreef:Jeetje hoe krijg je die manen zo mooi strak geknipt
Ik knip ze zoals ze vallen na het kammenin dit geval vallen ze bij de nek naar voren en bij de schoft naar achteren. Begin meestal bij de schoft met knippen.
Dit was na 1e x knippen. Je kan goed zien hoe de manen hun eigen weg gaan hiero bij de nek en schoft haha
[ [url=m/INdp12.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna kammen kammen kammen en nog meer bijpunten. De dikke onderlaag knip ik wat korter zodat de buitenlaag langer/gelijk oogt.
Daarna manen door de war gooien en nog eens kammen en evt bijpunten. Dan nog eens door de war gooien en alleen de toplaag zachtjes kammen/minimaal bijpunten nog. Als k tevreden ben leg ik mn schaar weg en kijk ik een paar dagen later of k nog steeds tevreden ben. Hahaha.
Ben er denk k ook wel 20/30 min mee bezigzeker met manen zoals die van deze. Maar hij ziet er weer uit als een sportpony