Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:37

Hier ziet de straat van de tinker er niet uit. Deels schuren maar ook deels omdat mijn andere paard het zo verdomd leuk vindt om die vast te pakken met spelen.
Gelukkig heeft tinkermans een giga staart.

Iemand die een goeie spray of product heeft tegen die ellendige vliegjes en mugjes? Voor vliegendeken vind ik het nog vroeg + dat is amper te vinden in minimaatjes. Maar ze hebben er wel allemaal last van.

Ir1ne

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:21

ik gebruik power phaser van leovet, heb je weinig van nodig maar werkt top.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:26

Afgebroken manen kan je niet zo veel aan doen, behalve heel veel geduld hebben. Het groeit op een gegeven moment echt wel weer aan. Het heeft idd temaken met de pasvorm van de deken.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:55

__denise schreef:
Redford schreef:
Hebben jullie een goede tip voor goed plakkerig vlecht draad? Gister onze pony gevlochten maar hij heeft zulke dikke manen dat de draad echt goed moet plakken om de knotten te laten zitten [ [url=m/BYUVh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een paar pagina's terug een filmpje geplaatst over een andere manier van vlechten met naald en draad. Ik doe dan altijd op er eind een extra knoopje erin. 't Gaat nergens heen. Misschien werkt dat.

Ik had idd ook al dubbel draad en een knoop op het eind. Enige verschil was de knoop bovenop en de dubbele onderkant als je begint. Ga dat de volgende keer proberen..

De tip van de NAF braid it up ga ik ook ff halen, net als vlecht draad bij de divoza, geen idee waar ik deze vandaan heb

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:21

Ik zou gewoon mousse of haarlak pakken. Zelfde effect stukken goedkoper.. heb de braid it up maar volgens mij maakt t weinig verschil..

Poging 1 := :x
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 04:37

In1ne, ziet er toch goed uit? Ik zou misschien een of twee knotten meer maken. Maar dat is persoonlijk.

Ik heb gisteren ook weer een tutdag gehad. Maar volgens mij was het nationale tut en wasdag, want iedereen op stal was zn paard aan het wassen :P

Afbeelding
Die manen :j
Afbeelding
<3 ze is geknot, maar die zitten aan de andere kant :Y)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 05:42

Ja dat doe ik de volgende keer ook.. ik kwam nu ook net niet uit met t borststuk (ik rij niet onder zadel, ik rij aangespannen red) .
Eind deze maand voor het eerst op wedstrijd dus dan moet ik t onder de knie hebben :=
Ik heb niet gewassen maar hier in t hoge noorden was t 21 graden... dus ideaal was weer :)
Zo de dag afgesloten:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:38

Ik heb enkel koud grondwater om mee te wassen en geen solarium dus ik wacht er nog even mee. Ze staan 24/7 in het land, heeft ook weinig nut :))

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:57

Ik heb ook geen solarium hoor :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:16

Ik heb gisteren ook met kojd water gewassen. Lekker buiten in het zonnetje. Ze waren zo droog ;)

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:51

Ik was ook het liefst met warm water, is voor je zelf ook net zo prettig, worden ze ook schoner van heb ik het idee. Heb een mobiel was apparaat, dus neem warm water mee en dan lekker wassen..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:05

Prachtig uitzicht Ir1ne _/-\o_

Gisteren ook gewassen :)) Hij vond het veel te koud hahaha Lekker dekentje erop gehad terwijl ik de staart deed en toen in het zonnetje al grazend (aan de hand :)) ) opgedroogd. Alhoewel, hij moest eerst even een rondje aan de hand draven om op te warmen, apart paard is het :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:23

Ik heb echt ijzig koud grondwater. Doe ik 'm geen plezier mee hoor, gaat ie zich helemaal bij elkaar verkrampen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:33

__denise schreef:
Prachtig uitzicht Ir1ne _/-\o_

Gisteren ook gewassen :)) Hij vond het veel te koud hahaha Lekker dekentje erop gehad terwijl ik de staart deed en toen in het zonnetje al grazend (aan de hand :)) ) opgedroogd. Alhoewel, hij moest eerst even een rondje aan de hand draven om op te warmen, apart paard is het :')

Mooi he? :D best mooi zon paardenkont :')

Ik heb niet gewassen, wel even afgespoeld... waren zoveel knutten die linea recta op het zweet afkwamen, hup even met de spuit erover... en idd alleen koud water, zijn nog bezig met warm water :) bij ons op stal!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:50

Iemand ervaring met paarden waar de staart uitvalt? Mijn 3 jarige is in een paar weken 2/3 van zn staart kwijt, echt verschrikkelijk... Dierenarts is al geweest en vermoed leverproblemen, of een gebrek aan het een of ander... Bloed is al afgenomen, en krijg ik as donderdag de uitslag van....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:30

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn glimworm

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 22:27

Och die eerste foto, wat leuk! Echt 3 op een rij, schattig!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:34

Afbeelding

Gisteren lekker getut na het rijden met bijrijdpoown. Maantjes weer strak geknipt zodat het allemaal een beetje 1 lengte is (baasje heeft zn 3e oor bij laten groeien en zn haar is helaas ook uitgedund door deken) voetjes weer wit. Staartje afgespoten. En lekker in de zon gewandeld <3

Geen ervaring mee Sharon maar duim voor je dat t alleen een vitaminegebrek is ipv leverproblemen.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:35

Jeetje hoe krijg je die manen zo mooi strak geknipt :P

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:37

Ik moet ook weer aan de slag met de manen, maar durf niet, want ik verpruts het altijd :+ :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:50

Majken schreef:

Ik knip ze zoals ze vallen na het kammen _O- in dit geval vallen ze bij de nek naar voren en bij de schoft naar achteren. Begin meestal bij de schoft met knippen.

Dit was na 1e x knippen. Je kan goed zien hoe de manen hun eigen weg gaan hiero bij de nek en schoft haha
Afbeelding

Daarna kammen kammen kammen en nog meer bijpunten. De dikke onderlaag knip ik wat korter zodat de buitenlaag langer/gelijk oogt.

Daarna manen door de war gooien en nog eens kammen en evt bijpunten. Dan nog eens door de war gooien en alleen de toplaag zachtjes kammen/minimaal bijpunten nog. Als k tevreden ben leg ik mn schaar weg en kijk ik een paar dagen later of k nog steeds tevreden ben. Hahaha.

Ben er denk k ook wel 20/30 min mee bezig :') zeker met manen zoals die van deze. Maar hij ziet er weer uit als een sportpony

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:55

Hihi mooi hoor!
Wij houden het bij het vertrouwde afrokapsel! <3 8-) krijg dit trouwens ook nooit glad
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:22

Mooi geknipt hierboven!

Inmiddels heb ik de dunne punten afgeknipt zodat het wat verzorgder is voor het oog, en de haren ingesmeerd met een beetje baby olie. Ook nog even het 3e oor bijgeknipt want dat was echt een rechtopstaande spriet, ik schaamde me dood dat ik m zo lang heb laten worden. :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:32

S_en_Z schreef:
Majken schreef:

Ik knip ze zoals ze vallen na het kammen _O- in dit geval vallen ze bij de nek naar voren en bij de schoft naar achteren. Begin meestal bij de schoft met knippen.

Dit was na 1e x knippen. Je kan goed zien hoe de manen hun eigen weg gaan hiero bij de nek en schoft haha
[ [url=m/INdp12.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna kammen kammen kammen en nog meer bijpunten. De dikke onderlaag knip ik wat korter zodat de buitenlaag langer/gelijk oogt.

Daarna manen door de war gooien en nog eens kammen en evt bijpunten. Dan nog eens door de war gooien en alleen de toplaag zachtjes kammen/minimaal bijpunten nog. Als k tevreden ben leg ik mn schaar weg en kijk ik een paar dagen later of k nog steeds tevreden ben. Hahaha.

Ben er denk k ook wel 20/30 min mee bezig :') zeker met manen zoals die van deze. Maar hij ziet er weer uit als een sportpony

Ben je in te huren? :+