Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Ik heb ook een paar bakken als Yontheke
[ Afbeelding ]
En in de grote past een hele zak voer. Alleen zijn ze niet stevig genoeg om dan nog op elkaar te stapelen, want dan zakt het deksel door. Met een latjes is dat wel verholpen.
Verder kan een volle voerschep er nét niet lekker doorheen zonder dat je het deksel iets op moet tillen.
Het staat netjes, maar echt super handig vind ik het niet. Je knoeit best veel nl.
florie71 schreef:Als de paarden s nachts op stal staan, Geven jullie dan ook eerst hooi voor je ze krachtvoer geeft. Begreep dat dit beter was voor de darmen.
Maar moet je dan hooi geven... wachten.... krachtvoer geven en dan pas naar je werk??
Hoe doen jullie dat?
joyce B schreef:En als je die bakken dan in een stelling zet? Evt. Op maat?
Dan rusten ze niet op rlkaar en kun je makkeoijker de deksel even optillen. Of je neemt natuurlijk een kleinere voerschep... zo'n stalen schep als in dierenwinkels met los voer bijvoorbeeld?
Djeenie schreef:Ik voer 2x per dag, ruwvoer zo goed als onbeperkt. Ze krijgt (winterrantsoen) 's ochtends en 's avonds hetzelfde: 1 schep luzernekorrels en 1 schep strucomix met een flinke scheut maisolie. In de zomer enkel 1 schep strucomix met lijnzaadvlokken. Ze krijgen 's morgens ook een voederbiet en hooi op de wei