Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Ik heb ook een paar bakken als Yontheke
[ Afbeelding ]
En in de grote past een hele zak voer. Alleen zijn ze niet stevig genoeg om dan nog op elkaar te stapelen, want dan zakt het deksel door. Met een latjes is dat wel verholpen.
Verder kan een volle voerschep er nét niet lekker doorheen zonder dat je het deksel iets op moet tillen.
Het staat netjes, maar echt super handig vind ik het niet. Je knoeit best veel nl.
's Avonds hangt er dan hooi in de stal en een uurtje daarna geef ik brokken, maar soms liggen de brokken er ook al, net hoe druk ik ben die avond.
heb ik er nog niks aan dat hij droog is! florie71 schreef:Als de paarden s nachts op stal staan, Geven jullie dan ook eerst hooi voor je ze krachtvoer geeft. Begreep dat dit beter was voor de darmen.
Maar moet je dan hooi geven... wachten.... krachtvoer geven en dan pas naar je werk??
Hoe doen jullie dat?
joyce B schreef:En als je die bakken dan in een stelling zet? Evt. Op maat?
Dan rusten ze niet op rlkaar en kun je makkeoijker de deksel even optillen. Of je neemt natuurlijk een kleinere voerschep... zo'n stalen schep als in dierenwinkels met los voer bijvoorbeeld?

). Nu kan ik heel snel de voerkar aan de kant rollen, prullenbak weg pakken en dan even de bezem erdoor doen. Ideaal! 

).
juist als ze echt goed aan het werk zijn geven we ze soms een klein halfje top action bij en in de ruifperiodes lijnzaadolie..
) 
leuk idee'tjes!! 

Djeenie schreef:Ik voer 2x per dag, ruwvoer zo goed als onbeperkt. Ze krijgt (winterrantsoen) 's ochtends en 's avonds hetzelfde: 1 schep luzernekorrels en 1 schep strucomix met een flinke scheut maisolie. In de zomer enkel 1 schep strucomix met lijnzaadvlokken. Ze krijgen 's morgens ook een voederbiet en hooi op de wei

Juist de mijne krijgt meestal ietsje minder hooi maar het scheelt amper 

maar 's avonds krijgen ze ook nog een portie 
hebben jullie onder die rubberentegels verharding liggen? Wrs wel?