Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:06

Januari:
€421

Februari:
€907

Maart:
Voer: €64
Luzerne: €15
Wortels: €7
Hoefsmid: €130 ( 2 paarden vierkant)
Benzine: €90
Tandarts: ???

De paarden staan nog steeds niet aan huis en deze lieve mensen vragen niks voor hun verblijf. Zodoende kosten ze mij dus ook geen hooi op het moment.
Dus dit is voorlopig de planning voor maart financieel ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:26

Hier was nog iemand geïnspireerd door het excel bestandje! :o

Dit is mijn jaar tot nu toe, maart gaat alleen nog wel veel duurder worden vrees ik... als het goed is word m'n merrie deze maand nog hengstig en word ze dan geïnsemineerd. Hebben we als alles goed gaat volgend jaar een baby <3

Afbeelding

De kosten die nu bij dierenarts staan is voor de jaarlijkse enting, de kosten bij anders zijn voor de jaarlijkse tandarts beurt.

Ik doe met prijzengeld ed niets in dit bestand, reken hier in echt alleen de uitgaven.

paulinesueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:07

IK betaal 450 euro per maand
-ze worden elke dag op de wei geplaatst
-binnenpiste
-buitenpiste
-paddock
-dierenarts die er altijd is
-en bos van de stal zelf
dan nog de hoefsmid en inentingen

Anoniem

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:18

Je hoeft de veearts niet te betalen als er wat is?

Rebbocop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:07

Handig! Ik denk dat veel mensen hier iets aan zullen hebben!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:57

paulinesueno schreef:
IK betaal 450 euro per maand
-ze worden elke dag op de wei geplaatst
-binnenpiste
-buitenpiste
-paddock
-dierenarts die er altijd is
-en bos van de stal zelf
dan nog de hoefsmid en inentingen

ehhh dit topic gaat over de totale kosten die je kwijt bent aan je paard. Niet alleen je stalling.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:51

Ik mis bij heel veel nog de kosten van lessen, wedstrijden en verzekeringskosten voor je paard. Of hebben jullie die kosten gewoon niet?

Ben trouwens wel benieuwd hoe jullie tegenover je paard verzekeren staan? (En dan met name ziektekosten)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:59

Tes22 schreef:
Ik mis bij heel veel nog de kosten van lessen, wedstrijden en verzekeringskosten voor je paard. Of hebben jullie die kosten gewoon niet?

Ben trouwens wel benieuwd hoe jullie tegenover je paard verzekeren staan? (En dan met name ziektekosten)

Ik heb die laatste 2 niet en de eerste maar af en toe..
En zo zullen er wel meerdere met mij zijn..

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:25

Tes22 schreef:

Mijn pony's zijn inderdaad niet verzekerd, ik les af en toe (staat ook in mijn lijstje) maar wedstrijden doe ik niet :n

Die laatste vraag hoort hier niet thuis ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:25

Mijn pony's zijn niet verzekerd, ze kosten in aanschaf weinig waardoor ik ze ook maar vor weinig kan verzekeren. Dus die kosten draag ik zelf. Plus dat ik altijd zelf wil kunnen blijven beslissen en niet wil wachten op een verzekering.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:34

Tes22 schreef:

Lessen heb ik vanaf september niet meer gedaan (door familieomstandigheden),
wedstrijden had ik een winterstop (familieomstandigheden + ik start alleen outdoor),
verzekerd heb ik hem niet.... het is nl al een afgekeurde frikadel, als er iets is betaal ik het zelf.
(maar in 10 jaar tijd heeft hij nooit een behandeling gehad door een veearts, enkel de jaarlijkse enting :) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:49

Tes22 schreef:

ik les niet, ben puur recreatief ruiter en ga alleen op buitenrit :) (en ik beheers daar de skills goed genoeg voor)
Ziektekosten verzekeren vind ik niet nodig, ik bepaal zelf waar mijn geld heen gaat dus ik pluk het wel van de spaarrekening. Ik bewaak mijn eigen geld wel ipv het weg te brengen naar iets waarvan je met pech eruit wordt gezet of het niet eens vergoed wordt.

Heb paard wel vanaf begin verzekerd tegen dood of blijvend letsel waardoor paard niet meer kan functioneren. Maar dat gaat om een paar tientjes per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:09

Tes22 schreef:

Ik betaal om zoveel tijd 75 euro voor een 10 lessen kaart. Echter heb ik een werkgever die graag wilt dat je sport waardoor ik met bruto salaris kan betalen. Ja op die manier kost mij bijna niks :+

Verzekering voor dierenartskosten die ik niet aan. Zo verzekering heeft altijd bepaalde verdien model waardoor het je uiteindelijk alleen maar meer geld kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:35

Tes22 schreef:

Ik heb de kosten van wedstrijden/lessen wel geplaatst. Dat zijn een van mijn grootste kostenposten hihi.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:09

Ik les niet meer en rijd ook geen wedstrijden meer :) Verzekerd is Stef ook niet meer, nooit gehad ook eigenlijk. Hij mankeerde eigenlijk nooit iets en vaak moet je ook best wat eigen risico betalen. Met 22 jaar is dat ook geen optie meer. Ik spaar iedere maand voor Stef zijn dierenartskosten.

De maand loopt bij mij van salaris tot salarisbetaling, dus morgen is mijn maand maart voorbij :D

De kosten..

Stalling: 250 euro
Stro: 10 euro voor 8 baaltjes (doe ik ongeveer 3 maanden mee)
Dekje, hooivorken en sokken: 68,75 euro
Hoefsmid: 80 euro
Dierenarts voor kale plekken op nek: 90 euro (bezoek en smeerseltje)
2 zakken dieetvoer: 52 euro

Totaal Maart: 550,75 euro

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 12:43

Tes22 schreef:

Wedstrijden rij ik niet, ik hoef niet perse n apenpakje aan om beoordeeld te worden door iemand die geen flauw idee heeft hoe mijn paard is maar alleen kijkt naar een vooraf ingesteld veralgemeniseerd totaalplaatje.
Verzekering vind ik niet nodig, ja de medische kosten kunnen hoog zijn, maar de premies per maand vind k zo achterlijk dat k liever zelf spaar.

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:13

Vjestagirl schreef:
Tes22 schreef:

Wedstrijden rij ik niet, ik hoef niet perse n apenpakje aan om beoordeeld te worden door iemand die geen flauw idee heeft hoe mijn paard is maar alleen kijkt naar een vooraf ingesteld veralgemeniseerd totaalplaatje.
Verzekering vind ik niet nodig, ja de medische kosten kunnen hoog zijn, maar de premies per maand vind k zo achterlijk dat k liever zelf spaar.

Slechte ervaringen op wedstrijd? :+
Ik heb alle kosten, van contributie tot privelessen tot wedstrijden ook erbij in. De inkomsten op wedstrijden hou ik ook bij en die inkomsten haal ik aan het einde vh jaar van de kosten af! Evenals verkochte spullen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 13:16

_jennifer17_ schreef:
Slechte ervaringen op wedstrijd? :+
Ik heb alle kosten, van contributie tot privelessen tot wedstrijden ook erbij in. De inkomsten op wedstrijden hou ik ook bij en die inkomsten haal ik aan het einde vh jaar van de kosten af! Evenals verkochte spullen.

Hahahaha nope! Ik heb nog nooit n wedstrijd gereden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:26

Ik rij momenteel geen wedstrijden les niet niks.

dus de enige kosten zijn momenteel stalling en hoefsmid. En als ik weer eens iets koop wat hij niet nodig heeft :p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:27

Maart:

40 euro mest uitrijden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:51

Ik rijd nooit wedstrijden (ook niet van plan dat ooit te gaan doen), mijn paard heb ik niet verzekerd en tijdelijk les ik niet, maar als ik les zet ik dat wel hier in dit topic. :)

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:05

Citaat:
Kosten paard: Jaarlijkse inentingen:
1 keer/jaar
€50 -> apart
€20-30 -> meerdere paarden

Ontworming:
om de 4 keer per jaar
€10 - €25
€60 - €150 --> per jaar

Hoefsmid:
om de 8 weken
bekappen +/- €30-€60
bekappen + ijzers voor €30-€60
bekappen + vierkant beslag €60-€90

Voeding:
hooi: - 1 schil per dag
- grote pak hooi €10-€35 --> 300-400kg
ruwvoer: - 1-2 kg krachtvoer
- handje muesli
- €9 - €15 per zak 25 kg

Bodembedekking:
stro: - €0,15 per kg
- per maand --> ?

Kan dit lijstje kloppen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:23

Quintee; dit topic is voor hoeveel een paard echt kost, niet voor een schatting die mensen plaatsen als ze dromen van een paard. Als je onze daadwerkelijke uitgaven hebt gebruikt dan is je schatting vrij realistisch; wij hebben het al moeten uitgeven. Of het echt klopt, kunnen wij niet zeggen. Exacte prijzen wisselen immers per dierenarts/regio/leveranciers.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:17

Dit jaar tot nu toe:

Januari:
stalling : 275
Voer: 50
Les: 125
Training paard door instructeur: 125
Hoefsmid: 100

Februari:
Stalling: 275
Les: 100
Training paard: 100