joyce B schreef:heerlijk, en wat een mooie paddock heb je!
Hoop voor je dat die nieuwe laag zand lekker schoon en droog blijft en niet opnieuw een modderboel wordt. Ben benieuwd naar je ervaringen de rest van de winter!
Twee jaar terug heb ik hetzelfde gedaan dus het blijft best lang goed. De bovenste papperige laag moet je er wel goed afhalen dus niet gewoon het nieuwe zand erop gooien. De paarden vinden het inderdaad heerlijk en hebben er vannacht duidelijk geslapen (en gaten gegraven
). De truc is om 'm net voordat het flink gaat vriezen mooi vlak te slepen en dat iedere dag (zolang het lukt) te blijven doen. Dan krijg je een mooi losse bovenlaag tijdens de vorst. De laag daaronder bevriest zodat het lekker vlak blijft.

Gaaf met de bomen inderdaad!

Maar het valt me op dat bij de stalling naast de onze (waar ze dus op paddocks staan van zo'n 20 bij 30) ze gewoon de hele dag op dezelfde plek staan. Het verschil met onze kudde in gedrag is nogal groot. Nou ben ik ook gewoon een bofkont met mijn stalling hoor dat besef ik ook wel. Maar ik vroeg me gewoon af of paarden die op paddocks gehouden worden minder bewegen.