het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:14

joyce83 schreef:
Heerlijk een paard met humor, ze heeft in elk geval plezier gehad met het water. Camera's zijn ideaal in dat soort gevallen.

Pff een aus welke doet waar die voor is gefokt. Is lastig af te leren lijkt mij. In elk geval bij blijven, zorgen dat hij niet bij de kinderen kan. Eventueel andere opdracht geven dat hij bijv. Moet blijven liggen? Mocht je er niet uitkomen geef maar een gil dan ga ik bij collega instructeurs vragen met ausies die hebben ervaring met die beestje.

Ja inderdaad, voor nu komen ze redelijk snel retour als ik ze roep. Heb het nu een tijdje kunnen oefenen dus dat scheelt. Er zit inprincipe omheining tussen van haag laurier, 1m gras en hekwerk met stroom. Dus ze kunnen er sowieso niet bij komen. Maar het zet mij wel aan het denken. Ze doen dit dus bij de kids van anderen... wat gaan ze straks met mijn kind doen :7 ... Weet ook even niet wat ik meer kan doen dan ze "uit het werk halen". De kids zijn er volgens mij niet elke dag, scheelt dus dat het niet een dagelijkse kwestie is op het moment.

Karin_deB schreef:
Weet een van jullie toevallig nog een shet/kleine pony te leen of een plekje voor mijn shet gedurende 2 weken?
We gaan in de zomer naar Frankrijk en normaal zorg ik dan dat mn wei kaal is en zet ik ze daar op zodat mn schoonmoeder niet hoeft te sjouwen met de paarden.
Maar de shet mag nu niet op gras en ik vindt 2 weken op de paddock te lang..

Lastig! Al wat gevonden?

----

Balen van de wormen Boemel, zijn ze er inmiddels al weer vanaf?

Zag ook nog een leuke foto van drie luierende dames!

----

Fudge, ik zag dat je jarig bent vandaag. Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een leuke dag.

----

Las iets over een fijn zadel vinden. Altijd weer een zoektocht. Is wel een mooi zadel, die WoW!

---

Leuke jonkies Balko!

---

horsii schreef:
Hier freemax.

Concept aanvraag van stal terug. Geen goedkeuring maar geen dikke nee.
Door architect in laten tekenen en goed formuleren waarom de stal voor het welzijn vd paarden nodig is.

Jeetje wat balen zeg! Wat zijn nu dan de vervolgstappen?

----

Wat een mooi plekje LN! Dat doek is handig zo!
En een heel knap welshje <3

----
MarjanB schreef:
Oh man ik heb genoeg stress gehad net voor t komende jaar.. koppeling van de trekker is zo nu en dan wat eigenwijs.. ik start de trekker, zet hem in de versnelling en weg is ie… zo richting de stal. Kreeg en niet gestopt of uit

[ [url=m/jgs2aj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben de boel weer terug kunnen meppen maar beton helemaal ingescheurd en ook en stuk staal aan de onderkant. Ik pak de trekker maar niet meer

Ben er helemaal misselijk van..

Omg!! :oo :oo Stond er op dat moment een paard in? Flink balen zeg. Ik snap wel dat de schrik er nu een beetje in zit... -O-

----

Net als Lorette ben ik ook fan van stallen waar veel contact mogelijk is... Maar...Ik heb wel eens paarden gehad die over de staldeur heen wilden. En rosegold probeerde als veulen over een weefrek heen te komen... Als je paarden zich gedragen op stal kan het prima zonder. Meeste stallen bij mij zijn bij de deur aan de bovenkant en aan de zijkant open. Heb echter wel 1 stal die echt helemaal potdicht kan en eentje waar ik een weefrek op de deur kan zetten voor nood die verder helemaal dicht is. Bij de stal met zijkant open kan ik niet zomaar alles naast elkaar zetten trouwens... Maar als je geen / weinig verloop hebt is dat niet zo'n probleem. Het heeft allemaal voor en nadelen. Zou gewoon even goed nadenken over de paarden die je hebt in combinatie met je toekomst plannen. Nadeel van half open tussenschot is trouwens dat met brok voeren soms wat frustratie kan ontstaan...

----

Ah dat snap ik Lorette, ja het is verschrikkelijk die wachttijden op van bepaalde klusbedrijven. Ik snap dat je het even laat zitten. Wij zijn volgens mij eind januari begonnen met deze klus... zitten dus echt al wel een tijdje in de troep en hebben flink wat vertragingen gehad. Wij dachten dat we in mei/juni wel klaar zouden zijn... Maar we hebben veel zelf gedaan. Mede ook doordat sommige klusbedrijven echt maanden wachttijd hebben. Zijn nog wel een paar dingen die we laten doen en die nu eindelijk bijna aan de beurt zijn :+ ... Spouwmuur wordt binnenkort geisoleerd, moesten we volgens mij ook iets van 4 maanden op wachten 8)7 .

---

Oh jemig dat is ook echt zo'n klassieker met betrekking tot buren he Boemel... De heg :P . Wel heel fijn dat je na een goed gesprek nu vriendelijk met elkaar om kunt gaan... Inderdaad, je moet toch wel een beetje kunnen leven met betrekking tot gewoon dagelijks geluid.

Ergens heb ik de hoop dat onze buurman gewoon een beetje verdrinkt in verhuis stress ofzo... dat hij daarom zo doet. Maarja tijd zal het leren :') ...

----

Dubbelfun, dat topic volg ik ook O:) Echt bizar hoe sommige buren zijn. Heb aan de andere kant ook wat heibel gehad over extreme geluidsoverlast. Zeg maar kaliber: je krijgt bezoek en het bezoek vraagt zich af of je niet gek wordt van het kabaal =:) . Maar die zijn eindelijk over stag en hebben de hanen verplaatst naar een ander plek op hun erf en de honden worden nu wat vaker gecorrigeerd. Het is nog steeds niet geweldig, maar Frank Visser hoeft er nog niet voor te komen _O- .

-----

Leuke foto Belker

----

Marjan wat fijn zo'n buurman! Knijp de handjes maar dicht!!

--

Fijn dat je weer een nieuwe koper hebt Balko, Gefeliciteerd met de verkoop.

----
Zag nog heel wat mooie foto's voorbij komen. Kon niet op alles reageren. Was iets van 12 pagina's :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:55

Stephanie, respect voor je samenvatting weer. _/-\o_

Karin_deB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 11:00

@boemel, drukke boel met 15 kinderen! Overleefd? :D
Nog gefeliciteerd met je vriend!

@Marloes, was de BBQ gezellig?

@Marjan, schoonouders ook weer overleefd? :P
Schrikken met je trekker zeg! Zonde van de schade, gelukkig alleen materiaal, maar kan mij voorstellen dat je hart in je keel zat :(:)

@Balko, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat een schatje! :D

@Belker, je mag met recht trots zijn! Wat ben jij goed bezig zeg!

@joyce, ik zou voor tralies gaan. Helemaal dicht zou ik de dicht/donker/opgesloten vinden. Helft open zou ik ook weer spannend vinden, stel ze krijgen ruzie oid.

@Stephanie, spannend zo'n verbouwing als je hoogzwanger bent! Knap hoor dat je dat volhoudt haha. Nog geen last van nesteldrang? :D
Alvast succes voor de operatie van Rosegold!
Wat een bijzondere buurman, beetje eng ook wel zeg..
En uiteraard nog gefeliciteerd met je trouwen *\o/*
En ik heb een plekje voor Roos kunnen vinden gelukkig!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:42

@Karin ja de BBQ was gezellig en het is bijna helemaal droog gebleven.
Gisteren ook de hele dag van huis geweest want ik was voor het Rode Kruis naar het OLS.
Vandaag een bijkomdagje thuis en morgen weer werken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:51

Ja hoor, de kinderdrukte overleefd. :D
Maar helaas nog wel ziek.

Gelukkig heb ik een hele lieve Mimi, die heel gezellig is en vaker met het balletje wil spelen dan dat ik energie heb :D Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:48

Ohhh ziek? Hopelijk snel weer beter! Mimi is schattig

Ik heb soms echt stalen zenuwen nodig met die katten :+ Afbeelding net ff met kaat gewandeld en dat was wel weer even fijn om te doen. Mezelf voorgenomen om weer wat meer met ze te doen binnen de mogelijkheden die er zijn.

Schoonouders overleefd en trekker wordt hele klus want moet compleet uit elkaar aldus de vader van de buurvrouw..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 21:53

Mimi is echt prachtig.

Marjan, ook droppies. Fijn lekker gewandeld met Kaat.

Hier nu ongeveer 4x per week een stapdrafrit.
Peep met peesblessure naast de fiets zolang zus nog niet mag rijden en ik op kyr.
September een c pony op pensioen hier dan hoop ik weer lekker het bos in te kunnen met kyr

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:06

@boemel: die ogen 'grijpen' je wel :)
@marjan: dood eng, maar ze moeten het ook leren.

Hier vannacht een fikse bui gehad, maar aan de dekens te zien hebben ze wel gewoon op het zand geslapen. Boon liep wel wat stijfjes moet ik zeggen, terwijl ze gewoon op droog zand in de schuilstal kan liggen |o

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:09

@boemel, beterschap!

@marjan, oee dat snap ik wel ja := je hebt brave paarden!

Vandaag is de merrie jarig, 20jaar *\o/*

Als kadootje komt de DA enten en tanden doen := oepsie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:11

@karin: gefeliciteerd! En kinderen trakteren tegenwoordig ook op appels... (als in het is gezond voor ze) :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:42

Gefeliciteerd met de merrie

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:59

Gefeliciteerd met de merrie Karin. 20 jaar is een mooie leeftijd :j

Afgelopen nacht heeft het wel flink gewaaid en wat geregend, maar voor aankomende nacht voorspellen ze helemaal niet veel goeds. Windkracht 7, windstoten en 35mm regen... ik ga ze voor de zekerheid maar een nachtje binnen halen denk ik :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:39

Ik hoorde idd dat het vannacht weer erg slecht gaat worden, dus ze gaan hier ook naar binnen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:45

Ik hoop echt dat we nog wat water krijgen. De prikpaaltjes gaan met geen mogelijkheid de grond in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:52

We hadden 1mm dus hoopvol meer, net wel tornado geweest in Apeldoorn.. bizar weer

Gefeliciteerd Karin!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:53

Ik zag al berichten langskomen van caravans die de lucht ingingen. Scary hoor !

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:53

Jammer dat ik die dan weer heb gemist! Ik zit in Apeldoorn. Leek me wel spannend. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:58

Ik zag een filmpje op Fb langskomen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:59

Dat klinkt heftig in Apeldoorn!
We hebben hier afgelopen nacht redelijk wat regen gehad. Geen hoosbuien, maar gestage buien

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:30

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:13

Sodeju, dat is heftig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:40

Geluid uit is idd aan te raden :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:00

_O- vond t wel grappig met geluid aan hahaha

Vind t sowieso wel gek weer de afgelopen dagen. Ben heel benieuwd wat er aan komt. Morgen middag heb ik m’n vrije dag en hoop dat t dan toch weer droog is

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:23

Hier is het nu helemaal windstil en erg warm. Had ik het bericht op de radio niet gehoord dan had ik ze nietswetend buiten laten staan. Nu frommel ik ze toch maar op stal voor de zekerheid :-).

Op pad met de caravan werd ineens een vliegvakantie. Wel sneu voor die mensen daarom :(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:27

Ja t is heel gek nu hele dag wind en nu windstil.. ben benieuwd wat morgen brengt