Oei, dat is rot.. maar ik zou niet weten wat te doen, sorry...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Het verschil hooi / voordroog heeft dan meestal te maken met het conserveringsproces (drogen bij hooi en fermentatie bij voordroog). Mijn ruin kan niet tegen voordroog, gaat ie van schuren en krijgt er natte mest van. En van dat mestwater. Op hooi geen last van.
Edit: wij hebben er twee met luchtwegproblemen, dus we weken het hooi (50 kg per dag).
Aanvullend kun je denken aan respi comp van Phytonics of Puur Luchtwegen (geloof dat ie zo heet), maar ook fenegriek en andere kruiden.
Balsamic Air gebruikte een kennis van me als haar paard net effe te veel last had om het met kruiden op te lossen, maar niet heftig genoeg om echte medicatie nodig te hebben. Was meestal in de winter als het vroor en we het hooi niet nat konden maken.
Akshay schreef:"Gelukkig" heeft het vandaag weer flink geregend... Die stoere jongens van mij, met hun dikke wintervacht, kruipen samen een paar uur in de schuilstal telkens.. had veel verwacht maar dat zeker niet.
belle_boef schreef:Ik had zondag de paarden volledig overspannen. Zo erg dat de ene komiekerig werd eenmaal bleef rollen. Dacht eerst dat dat de rede van paniek was.
Gisteren durfde ze niet buiten te blijven dus na 30 minuten weer binnen aangezien de stress hoog was en ik moest werken.
Vandaag weer binnen laten staan maar manlief was er klaar mee en heeft ze buiten gezet met daglicht.
Vanavond al ernstig rustigermaar nog steeds wel gestresst. Zie ik een weiland verderop koeien staan.ja dat zag ik afgelopen dag niet in het donker hopelijk zijn ze er snel aan gewend
Niello schreef:Ff een vraagje, mijn paarden gaan van de zomer verhuizen naar een andere plek. In deze schuur moeten nog boxen gemaakt worden, maar zag gisteren dat er een gevlinderde vloer lag. Mijn paarden hebben geen ijzers op dit moment. Is deze vloer te glad voor in de boxen en spuitplaats?