Ach, zonde greendragon. Hier is een compleet nest naar beneden gestort 2 maanden geleden. Alle 5 dood. En de 2e leg die we nu hebben, staan op t punt van uitvliegen. 1 was met een oefenvlucht tegen het raam gevlogen en lag van de week morsdood op de grond. Ik hoop dat de andere 2 de vlucht naar Afrika goed maken.
Hopen dat de ouders toch nog terugkomen. Mijn musje is opgehaald door een vogelopvang had ik niet verwacht. Ook al is de natuur zo, vind het maar hard om die kleine dingen op de grond te zien liggen en zeker als ze niet meteen overleden zijn
Zonde van de zwaluwen. Hier had ik vorig jaar ook 2 nestjes in de stal, heel leuk. Dit jaar alleen maar pech. De eksters hebben het ontdekt en voor 2e keer het nest leeggeroofd.
Ik vond gisteren een gewonde kat in de schuilstal. Gelukkig kunnen vangen want hij zocht echt een plek om te sterven. Laten ophalen door de dierenambulance. Bij inspectie bleek dat zij poot dusdanig was afgekneld door zelf aangelegd verband. Poot was helemaal dik, stuk en onder de vliegen. Zo sneu. Niet gechipt maar we hadden een vermoeden waar hij weg kwam dus die jongens zijn daar nog even langs geweest voordat ze naar de dierenarts gingen.
De ouders zaten vanochtend wel in de paardenstal. Maar het jong was helaas toch overleden. Ik hoop dat we volgend jaar een keer een succesvol nest hebben. Ze zijn prachtig, die zwaluwen. En ik vind het ook wel gezellig dat gekwetter in de stal....
MizzMontana
Geplaatst: 04-08-18 09:37
Hier zijn er heel veel zwaluwen leuk is dat! En goed tegen de insecten.
Arme kat, toch sneu dat men niet gelijk met het dier naar de da gaat of de dierenambulance belt als zij ook niet de eigenaar waren.
Britta31
Geplaatst: 04-08-18 09:41
De super lawaai pomp van het loonbedrijf staat weer voor de deur.De vierde keer al.Nog nooit gebeurd.De stadse buurman kwam de vorige keer aan de deur of we ook mee gingen klagen bij de boer en het loonbedrijf.Hij kon niet buiten zitten en slapen s'nachts.Hij woont een halve straat verder( lang straat) en bij ons is het 4 meter van huis tot pomp.Ik heb vriendelijk gezegd dat we dat niet doen en dat het bij het buitengebied hoort.
Anoniem
Geplaatst: 04-08-18 11:59
Wat zonde greendragon . Hier stikt het van de zwaluwen..... Heb wel een nest of 7 in de ene schuur. De eerste nesten zijn al uitgevlogen en er staat nu ook een nest op uitvliegen. Heb dit jaar 2 dode jonkies op de vloer gevonden. Deze waren nog heel erg klein.
Ze zijn werkelijk prachtig! "Poetry in motion", want wat kunnen die beesten vliegen! En inderdaad, hele verhalen vertellen ze aan me. Op dit moment zitten er een stuk of 6 in de dakgoot te vertellen wat ze allemaal hebben meegemaakt afgelopen nacht
Oh ja, ze schijten werkelijk mijn hele schuur wit .
Afgelopen dinsdag zou mn hooi komen, zag nog wel ergens dat iemand vroeg of het paste. Met een kleine vertraging vandaag gekomen en past makkelijk
50 baaltjes, om en nabij 1100kg. Verwacht ik een maand of 3 mee te kunnen doen. Hopen dat de prinsessen het eten,is wat grover en minder kruidig dan ze gewend zijn haha.
De vertraging was omdat ik dinsdagavond 22.31 ben bevallen van een zoon Daan Om 6.30 braken spontaan mn vliezen dus kon nog net het hooi afbellen haha. We zijn inmiddels weer thuis en maken het goed
Chasey
Geplaatst: 04-08-18 13:48
Van harte gefeliciteerd! Fijn dat het goed is gegaan, geniet er van.
Even gekopieerd van de site van het KNMI: Vooruitzichten lange termijn zaterdag 11 augustus tot en met zaterdag 18 augustus Eerst grote kans (70%) op een licht wisselvallig weertype met normale temperaturen voor augustus. Later neemt de kans op een droog weertype met temperaturen die weer oplopen tot boven 25°C toe naar circa 60%. 04/08/2018 04.14 uur LT