Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:06

Ik zet Diva net aan de kant en krijg een kontje omhoog, bevestigd maar weer waarom ik ook niet graag mensen in de wei heb zonder dat ik er bij ben. Ze doen normaal niets maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

Net mijn schouder uit de kom getrokken tijdens het proberen zonder zadel op Kim te springen, auwtsj :+

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:11

Wat leuk spatter! Lekker samen een buitenrit maken.

Azmay, Hoe krijg je dat voor elkaar! Auw, klinkt niet zo fijn!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:14

Chasey schreef:
Wat leuk spatter! Lekker samen een buitenrit maken.

Azmay, Hoe krijg je dat voor elkaar! Auw, klinkt niet zo fijn!

PCK heb ik leren rijden en stond later mijn eerste pony, blijft een hele fijne manege.

Ik ben hypermobiel, voordeel is dat hij met een paar seconden vanzelf terug schoot maar het doet wel gemeen zeer :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:53

Ja hypermobiel. Niet fijn.

Ik acht mij zelf toch wel ervaren met paarden. Nou Marinka is echt een keer over mij heen gelopen. Gewoon een stom ongeluk omdat ze op mijn teen ging staan. En ik liep. Dus viel voorover. En ze zag mij niet meer en maakt wat huppeltjes op zij. Maar daar was ik. Ik had een glip in mijn hoofd en mijn teen gebroken. Het gebeurde in een fractie. En ik was bezig mijn kinderen op afstsnd te houdrn omdat ik zag dat Marinka iets eng vond. Ze luisterden niet in een keer en ik keek dus heel even naar hun ipv Marinka.

En mijn shet toen ze nog jonger was jaagde op kinderen. Dus daar kon ook echt niemand bij. Vanaf dat je een bepaalde lengte had werd ze poeslief. Nu zijn de kinderen bijna allemaal groot genoeg haha.

En natuurlijk ook vandaag met Marinka in de trailer. Dit keer met een bezem steel. Deze kon ik rustig achter haar neerleggen. Net als de stang. 1x heeft ze hem weg geduwd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:21

kvulden, herkenbaar! Mijn oude paard bijt kinderen echt de strot af. Ex manegepaard en hij heeft een gruwelijke hekel aan kinderen. Als de neefjes van mijn vriend persé een paard willen aaien dan pluk 'k mijn ijslander wel uit de wei.

Azmay: auw klinkt pijnlijk :(:)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:32

Mijn merrie houdt ook niet van kinderen, ook ex-manegepony. Als ze je op komt zoeken, is het prima, anders gewoon niet benaderen. Als kinderen willen aaien (onderweg in het bos) stuur ik ze altijd op mijn ruin af, die vindt het wel prima.
Bij ons geldt dat kinderen (en momenteel ook diverse volwassenen) niet zonder onze begeleiding het paardenverblijf in mogen (paddock, track, wei, schuilstallen). Gelukkig is onze verhuurster het met ons eens, dat maakt het wel makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:34

Auw Azmay, hypermobiel of niet, iets ontwrichten is toch altijd verdomd pijnlijk. :(:)

Fijn dat het zo goed blijft gaan met het trailer laden kvulden.

@ allen, bedankt voor het luisterend oor, het advies en jullie verhalen. Denk dat ik, zodra ik late af kom, eens een goed gesprek met mijn vriend ga voeren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:42

Oh wat een pech met ontwrichten!

Hier is de koets naar de Fordgarage voor een checkup vd remmen. Die liepen aan. Trekt niet fijn.

Ik wil sowieso niemand bij mijn pony's in de wei zonder mijn toestemming. Lief of niet lief.
Het zijn mijn dieren, ik beslis.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:42

Ja een trailerstang is geen lichtgewicht. Wel slim om een bezem ervoor te gebruiken. Lekker fanatiek aan het oefenen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:35

Wat zijn paarden soms rare wezens. Altijd alleen geladen en ineens krijg ik hem er niet op. Vandaag een uurtje geoefend en het ging redelijk.

Mijn merrie die altijd panisch voor trailers (en andere smalle ruimtes) is geweest liep er ineens op toen ik naast de trailet bezig was . zij wilde ook een wortel :o
Ik ben met haar verder gegaan en zij volgt mij zelfs zonder halster zo de trailer in. Stang zal ik maar niet proberen bij haar dan is paniek maar ik stond met open mond naar haar te kijken. Nu die ruin nog _-:(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:37

Anke, bij monique? Doe haar de groetjes als je dr ziet. Van Dominique

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:47

Nee hier 2 huizen verder, in Havert.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:52

Ik ben zo blij met mijn paardje. Die laad altijd en overal. De tweede merrie laad prima als de andere merrie er al op staat hihi. En de kleine fjord is twee jaar geleden opgehaald en daarna niet meer in de trailer geweest.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:56

Mijn fries heeft ook altijd problemen gehad met inladen.. Al gaat het sinds ik een vrachtwagentje heb stukken beter! (wel moet ik hem heel snel vastzetten, anders zijn we ook heeel snel weer buiten :+ )
Mijn nieuwe paard loopt netjes en rustig de vrachtwagen op.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:39

@SVRL, hoe stabiel en braaf mijn kudde ook is, er komt niemand (behalve mijn man en mijn vriendin die mijn paarden rijdt) zonder mij in de paddock of weide ! Mijn oudste merrie hoeft maar even een keer het gevoel te hebben dat ze haar positie even duidelijk moet maken en de anderen gaan aan de kant en als ik daar sta is er niets aan de hand (mij lopen ze niet omver), maar een vreemde wordt op zo'n moment niet "gezien", met alle gevolgen van dien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:16

Gisteren, gesterkt door jullie reacties en ervaringen, na mijn late dienst alsnog een gesprek aangegaan met mijn vriend.

Ik heb hem rustig uitgelegd waarom ik zijn petekind niet zonder mijn begeleiding in de wei wil en in plaats van begrip kreeg ik enkel en alleen een boze reactie. Volgens hem heb ik niet het recht om haar te verbieden om bij mijn paarden in de wei te komen en heeft zij het recht om met mijn paarden gaan te kroelen wanneer ze bij ons komt. Mijn opmerking dat ze ook aan de omheining kan gaan aaien wanneer ik niet thuis ben, vond hij onzin. Voor Quick mocht ze in de wei, die is nu gecastreerd, dus wat hem betreft mag ze er nu ook bij. Heb even diep adem gehaald, hem nogmaals uitgelegd dat ik haar totaal niet wil verbieden om bij mijn paarden te komen en ik haar gerust met mij mee in de wei wil nemen, maar dat ze er niet in mag als ik er niet bij ben. Heb hem ook gezegd dat ik zonder problemen Macho wil afzonderen van de andere 2, zodat ze veilig op haar eentje met hem kan doen wat ze wil, maar zelfs dat kan niet op zijn goedkeuring rekenen.
Mijn pogingen om hem duidelijk te maken dat Bacardi sinds zijn ziek zijn minder tolerant is (zelfs naar mij toe) en dat dit gevaarlijk kan zijn naar vreemden, dat er een machtsstrijd aan de gang is tussen Bacardi en Quick die best nog wel lang kan aanslepen en dat Quick nog een hele weg af te leggen heeft voor hij van puber in een volwassen paard veranderd, hadden gewoon geen effect. Hij bleef erbij dat hij mij niet zou steunen in mijn beslissing om zijn petekind de toegang tot de wei te ontzeggen als ik niet thuis ben.
Uiteindelijk ben ik dan toch boos geworden, heb geroepen dat het 1 mijn paarden zijn, 2 ik opdraai voor alle kosten als zijn petekind een ongeluk heeft met mijn paarden en 3 mijn schoonmoeder me levend vilt als mijn paarden haar kleindochter schaden. Mag zijn familie nu wel erover aanspreken, maar hij is het nog steeds niet eens met mij.

Heb nu veel zin om tijdens dat gesprek gewoon koudweg te zeggen dat ik, als ze toch zonder toestemming bij mijn paarden in de wei gaat, ik weiger om op te draaien voor de gevolgen daar ik het al meerdere keren klaar in duidelijk verboden heb. Ben er nu echt zo klaar mee. -:(-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:20

Frustrerend zeg!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:35

Nou idd SVRL enorm frustrerend.
Snap ook niet zo goed waarom hij zijn zin zo wil doordrijven.
Kan daar plaatsvervangend boos om worden,want idd jij bent verantwoordelijk.
Jij kent je paarden het beste en ook hoe ze reageren. Wie is hij om daar tegenin te gaan?

Ik heb wel meegelezen ,maar te druk gehad om te reageren.
We zijn nu eindelijk verhuisd,maar het meeste werk moet nog beginnen. Het opruimen van de omheining op het oude adres en weer opnieuw zetten op het nieuwe.

Wat goed Kvulden dat het laden zo goed gaat. Toch fijn om hier tips te krijgen.

Azmay, als je schouder uit de kom gaat,gaat ie er dan ook weer makkelijk in of moet je daarvoor naar een arts? Wel pijnlijk :(

Verder leuke foto's voorbij zien komen.

Ik ga weer lekker verder meelezen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:38

Phoe ben ik even blij dat mijn vriend en ik eigenlijk altijd op 1 lijn zitten wat de beesten betreft. Succes SVRL.

Mijn schouder schoot met een paar seconden vanzelf weer terug, is niet de eerste keer maar het gebeurt vaker bij kleinere gewrichten zoals mijn vingers. Arm paard kreeg wel een rotschop voor haar buik omdat mijn schouder ineens mee gaf :(:)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:42

Jemig SVRL wat frustrerend. Kan me voorstellen dat jij de verantwoordelijkheid niet wil dragen. Waardeloos dat gevaar niet ingezien wordt.

Jakkes Azmay klinkt pijnlijk. Gelukkig dat je hem zelf weer in de kom kreeg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:13

Apart dat jouw vriens vindt dat je het niet kan verbieden. Van wie is de grond. Van hem/zijn familie?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:29

SVRL, wat ontzettend vervelend. Ik snap jou vriend niet.
Ben wederom blij dat Daan en ik nagenoeg altijd op 1 lijn liggen. En er altijd zonder problemen samen uit komen...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:32

Jeetje lastig dat jullie het niet eens zijn wat betrefd de paarden. Maar je laatste argument was wel sterk. En dat zou ik vasthouden.

Vandaag even een trailer rustdag. Haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:45

Haha..trailer-vrij

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:47

Vandaag voor het eerst met June naar de clubles.
Dunya mocht de heen- en terug weg erop.
Nog ff lol maken:
Afbeelding