Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:43

Goedemorgen weer op deze stralende morgen! Zal wel afkicken worden, volgend weekend weer 13 graden en regen. :') :x

Mijn ruin heeft liploze voorijzers omdat hij platvoeten heeft die niet groeien en dus kan ie ook niet lekker afrollen. De smid maakt altijd ijzers speciaal voor hem, hij slijpt dan ter plekke een afrolstukje en Beer is er zo blij mee, loopt er heerlijk mee. :j

Ik ga de knollen vanmiddag even door de wassstraat halen denk ik, iin de vetklep even longeren. :D

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:44

Oh en die waterfoto's! Zo gaaf!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:47

Dochter gisteren een cake gebakken, die beetje mislukt was en dus echt kneiterhard! _O- En nog wat geheimzinnige dingen gedaan waardoor er grote wolken rook uit de magnetron kwamen. Druk bezig met moederdag. Dus ik ben benieuwd, straks. Ze ligt nu nog in bed.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:49

Die waterfoto's vind ik ook heel tof! Zou graag met mijn paarden zwemmen, maar die hebben watervrees. Wel eens gedaan op Bonaire. Was heel leuk!Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:50

Ah wat lief! Maareh...hoop niet dat de cake in de magnetron is gebakken. :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:51

Nee er werd chocolade gesmolten in demagnetron. Ook geen aanrader... <<)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:54

Oeeh, met aardbeien... :P

Ik eet een broodje hagelslag. :P Ook lekker...

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:59

Oehh dat belooft wel wat hihi. Geen kinderen nog dus helaas moet ik mijn eigen boterham smeren vandaag ^^

Ook heerlijk fabster! Ik wil ook nog eens in mn bikini en dan ook echt dieper. Zadel eraf en gaan met die banaan!

Wat fijn kh, dat hoort ook zo. Echt kijken wat er per paard op dat moment nodig is. Niet klakkeloos een ijzer eronder tikken maar maatwerk :)

Bah echt weer zo koud :( en regen mag van mij wel snachts

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:01

Niets zo lekker als mislukte cake die met liefde is gemaakt <3

Lekker zo met de paarden door water wandelen...vroegâh ook wel gedaan..hilarische momenten beleeft.Niets leuker dan met een groepje waarvan sommige nog niet echt door hebben hoe het met paarden,water en schrapen werkt.Er kregen er heel wat verplicht "baddag"of ze nu wilden of niet en dan heb ik het niet over de paarden _O- :')

Anke sterkte...al zicht op wanneer de rit vervolgt kan worden?

Ik las iets over IJslanders...heb Fax al zo'n 15 jaar dus redelijk wat ervaring.Weet niet meer wie het vroeg maar als er vragen zijn,brand los :)

Rest heb ik niet meer mee-gekregen.Ben voor controle in Amsterdam geweest en was al niet al te fit.Hoofd is een chaos.
Iedereen veel plezier met de paarden en moederdag (of het nu paarden-,of kindermoeders zijn ;) )

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:02

Ik zou het zo leuk vinden als er een bosmeertje of spartelvijver in de buurt was, gewoon op rijafstand. Mijn ruin vindt water geweldig (incl maaien met voorbeen zodat de spetters om je oren vliegen). Mijn merrie is meer van "iieww, water, daar ga ik toch niet in", dus ik had gedacht haar nooit de zee in te krijgen. Niets was minder waar, ze stond er eerder in dan ik ("brrrr, koud").

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:04

Goedemorgen, mmmm de IJslander bezichtigen gaat niet door.... Was er al bang voor, ze reageerde niet toen ik om het adres vroeg..... Vanmorgen dan eindelijk: hij was rechts voor onregelmatig... Dus het kon niet doorgaan. Ik heb haar veel suc6 met de verkoop gewenst, dat ik verder afzie van bezichtiging.

Mogelijk iemand die, als het te dichtbij komt zich weer terugtrekt.... Ik heb het dier nl al eens eerder te koop zien staan.

Sebacil.... ( deze keer niet een leeggelopen flesje)Heb ik.... Dit heb ik vorig jaar voor de kippen gehad.... Deze kippen hadden we bij de verhuizing overgenomen en na twee maanden bleken die dingen onder de mijt te zitten....kippen hebben inmiddels een ander huis... Lopen op de school van mijn man rond.

Wat een leuke foto's .... Het ideale plaatje....
Tinky sterkte....

Tja wat zal ik nu eens gaan doen...

Sandra... Voor mij was het toen een mooie motivatie om wat kilootjes kwijt te raken ( struggle for live... Mijn gewicht) voor elk paard geldt immers dat je zelf incl zadel niet zwaarder dan 20% van het paardengewicht mag zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:20

Afbeelding

Het waren banaantjes met chocolade en superlekker! Ik ben eigenlijk suikerloos, maar voor dit soort dingen maak ik dan toch een uitzondering :9

1 x met Caj naar het strand geweest. Vind ik echt heel leuk. Ze wou het water echt niet in. Ook niet toen ik eerst ging. Toen via een halve zandbank gegaan. Tja meid, terug kan alleen via het water. Toch gedaan, maar ze vond het geen succes :=

Ja, Ijslanders. Blijft toch leuk speelgoed. Je hebt in Belgie andere gangenpaarden waar je eens op kan rijden, Sandra. Ook van een Sandra en zij doet in Tennessee Walkers. Heb ik eens op gereden, maar dat vond ik niks. Dan ga je gewoon in een hele snelle stap. Dat is wel echt anders dan tölt. Ik mis dan echt de overgangen. Maar ze heeft ook Rockies staan. Mss dat je daar eens kan kijken, als dat minder ver is als de Zomerhoeve.

Ik ben vast de enige, maar van mij mag het weer 13 graden worden. Niet al te veel regen dan, graag. Maar ik kan echt niet tegen deze hitte. Word er sloom moe en depressief van. Ik ga nu snel naar buiten. Nu is het nog net te doen. Paardjes staal al te eten, maar ik moest even terug voor mijn moederdag-banaan... :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:21

Ah, wat lief, Fabster!

Gisteren een mooie dag gehad.
Vandaag wel ff slikken; vorig jaar samen met onze dochter en onze merries een echte Moederdag-kind-buitenrit gemaakt... Hadden nog zoveel mooie ritten moeten worden...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:34

Avaluna :(:)

Fabiola... :9 :Y) dat is een fijne en smakelijke verrassing :j

Ik kan ook niet tegen die warmte hoor,van mij mag het ook een tandje minder.Het is hier altijd weer alles of niets -O-

Monmaster...er zijn zat leuke IJslanders te vinden.Stuur maar pb,ik ken zat mensen met hele leuke ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:59

Fabster: bij Sandra kan je niet meer rijden, maar ze traint wel en is 1 van de 3 mogelijkheden om het paard binnen een aantal jaar naar toe te brengen.

Monmaster: voor een paard zit ik netjes binnen die 20%, daar let ik wel op, maar ik stap niet op rassen die onder de 500 kg zitten. Het veulen waar ik nu mogelijks voor ga, is een grote en stevige in wording. Voor mij is zijn bouwe en karakter meer de doorslagende factor als het leuke kleurtje. Mijn lengte en gewicht waren ook de reden dat ik twijfelde of ik wel voor een Peruaanse Paso zou gaan. Maar na contactname met mensen die ze importeren en zelf een paar paarden hebben, ben ik toen toch gaan rijden. Wat hen betreft ben ik niet te zwaar voor een Paso, maar als ik de foto's van mezelf op hun paarden zie, klopt naar mijn gevoel het plaatje niet. Zie ik dan de foto's van mezelf op de Rocky die ik mocht rijden, dan is het wel netjes. De Paso's reed ik in de zomer in mijn T-shirt, de Rocky met een dikke jas en toch lijk ik vele zwaarde op de Paso. Gewicht verliezen, graag, kon het maar! Alleen heb ik een slecht werkende schildklier, ben er al de helft van kwijt. Ben ook over een groot deel van mijn lichaam verbrand met kokend water toen ik 9 maand was en nu begint mijn rechter schoudergordel meer en meer vast te zitten en dan brak ik 20 jaar geleden ook nog eens 2 ruggewervels. Lopen mag ik niet, op de fitness lukken de meeste toestellen niet met mijn schouder, baantjes trekken in een zwembad gaat ook niet meer. Dus blijft er niet veel over. Op mijn eten letten doe ik, maar ja, die schildklier hé. Maar goed, ik mag niet klagen. Tot hiertoe hou ik het vol om full time te werken en er zijn mensen die een zwaarde last moeten dragen als ik, dus probeer ik om niet te zeuren.

Iemand vroeg achter mijn uren? Mijn vroege dienst start om 6.45 en dan heb ik om 14.21 gedaan, vandaar mijn probleem met vroege dienst, ik moet dan om 4.30 mijn bed uit. Late, zoals vandaag dus, is van 13.35 tot 21.15. Ik moet om 12u vertrekken en als ik straks niet met onze nacht blijf babbelen, ben ik om 22.30 terug thuis. En als ik nacht heb, dan werk ik van 21 tot 7. Ik lees hier ergens dat het terug koelen wordt? Wil niet egoïstisch zijn, maar mij komt het goed uit aangezien ik woensdag aan een reeksje van 8 nachtjes begin.

Anke: fijn om te lezen dat jullie er toch nog het beste van kunnen maken. Toen wij in Frankrijk problemen met onze auto hadden, zaten wij nogal hoog in de bergen op een camping waar niets te beleven viel en het weer ook slechter was als in het dal. Dan is zonder auto zitten echt niet leuk. Mijn duimen draaien voor jullie.

Tinky: wees gerust, mijn vragen zullen komen. Ik wil echt niets fout doen met het jonge spul. Mireille, de fokker, heeft er alle vertrouwen in dat ik het prima ga redden, mare hoe meer backup ik heb, hoe liever!

Ah ja, fijne moederdag! Ik ben gewoon om deze op 15 augustus te vieren en vergeet meestal dat de rest van de wereld mei aan houdt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:15

Voor sommigen een emtionele moederdag. Ik hoop dat iedereen ondanks alles toch kan genieten.
Ben zelf niet zo van 1 keer per jaar iets vieren. Liever elke dag stilstaan bij wat voor een geluk en moois je in het leven hebt.

Hier echt vies en druilig weer, regen en bewolkt.
Zuk je zien als we thuis zijn in NL weer vies weer en hier mooi.

Kids ff in bad. Heb zelf slecht geslapen.
Als het allemaal top verloopt. Kunnen we morgen eind vd dag weg. Moeten om 12 uur het hotel uit. Dus staan op straat. Hopelijk dan droog weer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:36

Wat een toestand Anke.

Hier doen we ook niet echt iets aan moederdag. Mijn dochter vindt het leuk, dus ik ook. Maar bij mij thios hield moederdag op zodra het knutselen op de lagere school ophield. Mijn moeder was er ook niet zo van.

Tjonge Sandra, ook geen lichte kost voor jou. Zijn er hier eigenlijk wel mensen die niks hebben :+

Nog weer even trailerladen en dan is het zo weer mooi geweest in die hitte.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:32

Ja Moederdag. Pffff voor mijn altijd een beetje dubbel. Ik begin elk jaar weer net goede moet. Voor alles wat mijn kinderen voor mij geregeld hebben die dag. Zooo lief. Maar toch komt ook dat gevoel elk jaar weer naar boven. Ik kan het niet tegenhouden. Probeer het voor de kinderen te verbergen. Maar ook zij weten het wel. Er word iemand heel erg gemist.

Caily jij zei dat geloof ik. Liever geen touw halster? Dat koppie van Rosie groeit zo hard dat ik liever nog geen duur halster aanschaf. Ik had al wel gekeken naar 2de Hands, maar nog niet gelukt.

Marinka houd van zwemmen. Toen ik in Maarssen woonde gingen we stiekem in de plassen zwemmen. Echt voetjes van de vloer. Heerlijk. Hier Helaas alleen 1 stukje gevonden waar ze tot de knietjes in het water kan. Ik zou ook nog wel graag eens met haar naar zee willen.

Misschien komen ze dinsdag mijn bak glad maken. Dit is nodig omdat hij groter word en de grond ernaast veel lager ligt. En er ligt een beetje een verhoging waardoor het niet meer afloopt. Als het goed is voor 50 euro geregeld.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:51

Nou, kvulden, 50 euro is geen geld!

Net wezen trailerladen en Caj ging eigenlijk zo goed, meteen al, dat daar de uitdaging ook wel vanaf was. Dus even de boel wat moeilijker maken: achteruit de trailer op.

Met dit soort rare grappen raakt ze aardig van de rel. Je ziet haar denken: dat kán niet! Doe ff normaal! Meteen weer bijten enzo. Had geen zweep of stokje, dus maar gewoon wijzen. Meteen belonen als ze met een achterhoef de klep raakte (clicker). En dan zie je haar kop veranderen: oooow, bekoel je dát?! Nou dat kan ik heus wel hoor!

Zie hier het resultaat:

O, geen resultaat. De fotoding van bokt doet t ff niet. Doe het zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:55

Hé nee, weet de upload van de zon? Fijn dat je les zo goed ging.

Wow kvulden, jij hebt echt wel iemand getroffen die je voor een nette prijs helpt!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:00

Anke... :(:) duimen dat het nu soepeltjes gaat verlopen.

Hier ook niet van het vieren van speciale dagen hoor,als ik weer even bij mijn ouders ben geweest,dan zorg ik altijd dat er bloemen zijn...of een mooie plant.Heeft verder niets met moederdag te maken,gister was dit alleen het excuus.
Ze had duidelijk gezegt dat ik geen bloemen mee mocht nemen,heb een mooie hangplant gekocht voor buiten...dubbele hangpetunia's in de kleuren lila,roze en wit...waren tenslotte geen bloemen O:)

Ik laat mijn ouders vaker weten hoezeer ik waardeer wat ze voor mij doen en hoeveel ze voor mij betekenen...dat hoeft niet persé op een specifieke dag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:15

Het is hier vooral vaderdag vandaag. Morgen is de sterfdag van mijn vader en dat betekent altijd een etentje met de familie. Maar omdat maandag daar geen handige dag voor is, wordt het een barbeque bij mijn zus :D
Moederdag doen we hier ook niks aan. Vind/vond het altijd een beetje een gek idee, moederdag. Maar als de kids er lol in hebben, zoals bij fabster, dan is het natuurlijk hartstikke leuk om mee te doen :D

@kvulden: waarom geen touwhalster? Hoeft nieuw ook helemaal niet duur te zijn. Kijk eens bij equiplay, of touwhalsters.ml (die laatste vind ik zelf net wat prettiger materiaal hebben).
Dually halster vind ik dan weer geen fijn ding, slechte release o.a.
Gewoon je eigen kop volgen dus, we vinden hier allemaal weer wat anders.

Op het moment ben ik me aan het verdiepen aan houten omheiningen. Nu de boel eindelijk op naam staat kunnen we immers dingen gaan aanpakken, zoals de omheining. Er staat al een deel hout, maar er moet zo'n 400 meter bij komen, om ook het deel waar nu nog palen met lint staat, te vervangen.
Nog tips voor goede adresjes? Ik heb al offertes aangevraagd bij Schuurman, Rutjes en Jan Arts.
Maar andere leveranciers met een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn natuurlijk altijd welkom :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:27

Ik gebruikte voor mijn jonkie graag een touwhalster voor het werken en wandelen. Nooit aan vast zetten uiteraard maar het gaf me net dat beetje extra te vertellen in de puberfases. Nu heb ik hem niet meer nodig.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:33

Fabster schreef:
Sebacil is hier niet te doen. Paard trekt steeds zijn poot uit de emmer en gooit alles om. Daar vind ik het even te duur voor. Frintline is gewoon druppelen. Maar dat kan weer niet in het natte seizoen, want moet wel 2 dagen droog kunnen blijven. Dis dan wel Sebacil. Maar dat is echt niet goed voor mijn humeur. Is dat andere spul ook wassen, Caily? Of ook druppels?

He Fabster, ik heb van de winter de shet met by mite gedaan in zo' goedkope oppomp plantensproeier van de action. Kon daar goed mee op de huid komen en verspilde weinig spul. Reteduur dat spul.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:48

O, dat is mss nog wel een goeie. Eens zien of dat ook bij de Belg kan, met zijn dikke sokken.