Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vickiva

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:58

@Ir1ne: Haha ja dat kan ook! Wel een goed idee trouwens. Ik houd alleen gewoon van recht.. Hoe rechter hoe beter _O-

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:08

Wat een mooie paarden komen er weer voorbij!

Mijn pony ook weer eens onder handen genomen. Tijdens het scheren van zijn benen kwam ik erachter dat hij een boel jeuk plekjes had verspreid over zijn lichaam; toch nog maar eens het scheer apparaat over hem heen gehaald. Nu weer lekker jeuk vrij en zonder 'varkensharen' is hij toch ook wel een stuk mooier :')

Afbeelding

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:12

Weer lekker kaal :) maar, wat een enge rug! :oo Of lijkt dat zo?

Edit: ik zie het al, die zwarte vlek vertekend zo op mijn telefoon. Schrok al!
Laatst bijgewerkt door Marieke1495 op 06-04-17 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:14

Marieke1495 schreef:

Dat lijkt gelukkig alleen maar zo, beetje slechte foto haha!

Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:47

vickiva schreef:
@Ir1ne: Haha ja dat kan ook! Wel een goed idee trouwens. Ik houd alleen gewoon van recht.. Hoe rechter hoe beter _O-

maar dat lukt me nooit helemaal, dan hou ik een fjordencoupe over omdat ik nooit tevreden ben :')
Marieke1495 schreef:

Edit: ik zie het al, die zwarte vlek vertekend zo op mijn telefoon. Schrok al!

op de pc ook hoor, hihih

mooi zo geschoren Snorremans! wat voor jeukplekjes?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:14

@Ir1ne: hij had er nog een flink pak haar op zitten en in combinatie met zweet van het rijden is dit denk ik gaan irriteren. Hij had aardig wat plekjes in zijn oksels door de singel en had hem ook al wat zien jeuken met staart en manen. Nu alles weer lekker kaal en fris!

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:16

Wow peelie jou haflinger op dat filmpje! Echt zo'n mooi chiqeu hafje! Love it!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:30

Vuono schreef:
Wow peelie jou haflinger op dat filmpje! Echt zo'n mooi chiqeu hafje! Love it!

Dankjewel :) maar een hafje is hij niet hoor. Hij is wel een HAf! Hij steekt boven de 1.50m uit. <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:35

Moet dit, vrouwtje, nieuwe schoenen?

Afbeelding

Glim glim glim glim glim <3 <3 <3
Zonder glansspray :D

Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:36

Deze baby houdt nu al van borstels. Komt dat even goed uit ghehe :=
Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:49

Afbeelding

Afbeelding

Mijn paard schuurt zijn staart helaas. Lijkt geen zomerexceem te zijn en op wormen is hij al meerdere malen getest. Ondanks de anti-jeuk middelen blijft hij er toch aan zitten. Schuurt het trouwens niet tot bloedens ofzo. Alleen de haren zwaar beschadigd. Geen teken van veel schilfers ofzo. Van de week als het toch nog een beetje goed weer wordt kijken of ik zijn staart volledig uit kan wassen met tea tree shampoo.
Iemand tips om dit een beetje netjes te krijgen? Liever scheer ik zijn staart niet bij, ivm angst voor scheermachine :(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:05

Ik heb vandaag voor het eerst echt een paard uuh grote shetlander geschoren! Eerste keer dat ik dus echt het lijf scheer en een patroon. Ging erom dat de pony het niet meer zo warm heeft. Nee niet netjes maar zo voor de eerste keer ben ik tevreden haha!

Volgende week gaan der benen eraf, scheerapparaat had het een beetje warm met zo'n dikke vacht

Before
Afbeelding

Afbeelding

After
Afbeelding
Agod := volgende week zal het mooier zijn als der benen ook geschoren worden
Afbeelding

Scheren is echt leuk :D

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:27

Hebben jullie een goede tip voor goed plakkerig vlecht draad? Gister onze pony gevlochten maar hij heeft zulke dikke manen dat de draad echt goed moet plakken om de knotten te laten zitten Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:29

NAF braid it up, schijnt een fijn middel te zijn om in te vlechten. :) Zelf geen ervaring mee.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:31

Ik heb vandaag de NAF Braid it up geprobeerd.... ideaal, MAAR: niet op natte manen sprayen..... dan wordt het juist glad!

@ Redford: ik heb t vlechtdraad van Divoza, maar dan in voskleur. Werkt perfect..... vandaag zulke mooie knotten erin gekregen.. <3

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:35

Ik baal nog steeds van het afgebroken stuk manen door de dekens grrrr. Het groeit echt niet. Iemand tips? Of eventueel een tip voor volgende winter dat het niet weer gaat afbreken? ;(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:35

hier ook een stukje afgebroken, maar gelukkig enkel op de schoft... waar zit het bij jou?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:51

Redford schreef:
Hebben jullie een goede tip voor goed plakkerig vlecht draad? Gister onze pony gevlochten maar hij heeft zulke dikke manen dat de draad echt goed moet plakken om de knotten te laten zitten [ [url=m/BYUVh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een paar pagina's terug een filmpje geplaatst over een andere manier van vlechten met naald en draad. Ik doe dan altijd op er eind een extra knoopje erin. 't Gaat nergens heen. Misschien werkt dat.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:58

Ir1ne schreef:
hier ook een stukje afgebroken, maar gelukkig enkel op de schoft... waar zit het bij jou?

Vanaf de schoft gezien, begint het met een plukje haar, dan zon 10 cm flut haar, en daarna beginnen de manen weer..
Afbeelding

Heb er geen bewuste foto van maar hier zie je het een beetje. Thv de schoft zit dus nog een stuk haar maar die groeit de andere kant uit. Als je goed kijkt zie je de sprieten omhoog staan. Ik zat eraan te denken om die sprieten af te knippen, ziet er tenminste nog ìets beter uit.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:03

ik heb geen tips.... :(

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:07

Helaas.. paard heeft er gelukkig geen last van maar het is zo ontzettend lelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:33

mcjv schreef:
Ik baal nog steeds van het afgebroken stuk manen door de dekens grrrr. Het groeit echt niet. Iemand tips? Of eventueel een tip voor volgende winter dat het niet weer gaat afbreken? ;(

De manen goed vet houden. En ik doe er altijd vlechtjes in bij de schoft. (Elke week even loshalen, kammen & opnieuw in de vet en vlecht) Wat voor deken heb je op liggen? Zo heb ik altijd de manen behouden bij mijn paarden.

Zag ook wat langs komen van een geschuurde staart, babyolie op smeren. Groeien de haren weer snel van aan en hersteld de droge huid.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:10

Hier helaas ook geen tips.

Heeft iemand op deze manier ooit eens zelf anti-klit gemaakt? Werkt het goed?

120 ml conditioner
120 ml baby olie
120 ml water
40 ml azijn

Goed schudden.

Werkt het?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:34

Especial schreef:
mcjv schreef:

De manen goed vet houden. En ik doe er altijd vlechtjes in bij de schoft. (Elke week even loshalen, kammen & opnieuw in de vet en vlecht) Wat voor deken heb je op liggen? Zo heb ik altijd de manen behouden bij mijn paarden.

Zag ook wat langs komen van een geschuurde staart, babyolie op smeren. Groeien de haren weer snel van aan en hersteld de droge huid.

Vlechtjes gaat me niet lukken want het is er (nog) niet lang genoeg voor.

Sinds ik de bucas met hals op heb gehad begon het volgensmij. Nu ligt de hals uiteraard niet meer op, maar sinds ik die deken niet meer gebruik (2 mnd geleden?) is het nog steeds niet gegroeid. Baby olie heb ik nog niet geprobeerd maar kan ik zeker gaan proberen. Ik heb haar ook nooit zien schuren dus daar is het ook niet van, dus ik beschuldig m'n dekens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:44

mcjv schreef:
Vlechtjes gaat me niet lukken want het is er (nog) niet lang genoeg voor.

Sinds ik de bucas met hals op heb gehad begon het volgensmij. Nu ligt de hals uiteraard niet meer op, maar sinds ik die deken niet meer gebruik (2 mnd geleden?) is het nog steeds niet gegroeid. Baby olie heb ik nog niet geprobeerd maar kan ik zeker gaan proberen. Ik heb haar ook nooit zien schuren dus daar is het ook niet van, dus ik beschuldig m'n dekens..

Komt inderdaad vaak door de dekens. Dan komt er geen zuurstof bij de manen en verstikken ze. Als je graag een halsdeken weer op wilt komende winter is het enige wat helpt 's nachts de hals terugklappen. Maar gebruik zelf om die reden nooit halsdekens.

CM Detangler and Shine werkt ook erg goed. Dat legt een laagje om de manen heen waardoor het minder snel afbreekt.