Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:58

@_nicky, hoe diep is je kast?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:08

De lengte van een pallet (1,20?)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:08

Pallets kunnen meerdere afmetingen hebben, afhankelijk van welk type.
Zal over t algemeen van 1,00m tot 1,20m zijn

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:29

Zijn hier ook mensen die een Growi zadelkast hebben? :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:32

Growi zadelkast? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :n

Ik heb waarschijnlijk iemand gevonden die voor een prijsje een zadelkast in elkaar wil steken :D Nu nog de metingen bepalen.. Moet een kast worden om de spullen van 2 paard in kwijt te kunnen :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:37

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:53

Ik heb geen zadelkast, maar een zadelkist. Reuze onhandig.. Hoop binnenkort een zadelkast te hebben.. Zal morgen wel even een foto laten zien haha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:06

Prachtige Walk-In-Zadelkast Nicky :j Zou zoiets ook wel willen :D

Helaas bij ons op stal geen ruimte voor :P

Een vraagje: Hebben jullie je kast + inhoud uiteraard ook verzekerd? De onze is gewoon bij de inboedel verzekering van mijn zus (hebben samen paard) meegenomen. Dit kost vrij weinig (precies weet ik niet, maar geloof dat het om echt maar een paar euro per maand extra ging). Het moest wel aan een paar eisen voldoen: in een afgesloten ruimte staan en minstens drie sloten hebben. Wij hebben dus 2 hangsloten en een normale sleutel voor onze kast en onze deur is verankerd (zo heet dat toch, dat er zo'n hoekje in zit, zodat je hem er niet zomaar uit kan pakken??). Uiteraard staat kast ook in een ruimte die afgesloten wordt :)

Misschien een tip. Het kan je een boel geld schelen, mochten er toch zadeldieven langskomen (wat ik uiteraard voor niemand hoop natuurlijk, maar je weet maar nooit).

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 01:42

Mijn zelfgemaakte kast van 1,5 bij 2.
"Helaas" heb ik nu een luxe probleem....
WAAR ga ik mijn 2e zadel laten? zou heel blij zijn met ideeën tips en suggesties. Zelfs ideeën waar een zaag oid bij te pas moet komen zijn welkom!
er kan het een en ander uit en ergens anders geplaatst worden...
Het zadel kan niet naast de andere in het brede gedeelte dus.. dat heb ik al geprobeerd.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

er ligt nogsteeds van alles en nogwat overal op maar ik ben er nogsteeeeeds niet over uit hoe en wat precies!!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:43

Je linkjes zijn niet zichtbaar. Of het staat prive of de link is verlopen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:36

Mijn kast dan ook maar eens, na de grote schoonmaak hebben we de kast in de andere richting gezet.
Zo stond ze eerst, maar dat was verschrikkelijk onhandig. De rechtse deur kon niet volledig open door de borstels en rieken die er hingen, en de linkse deur moest je eerst je spullen uitnemen, dan dichtdoen en dan kon je er achteruit.
Afbeelding
Zo is het nu:
(let maar niet op de lichtblauwe kleur op de muur... foutje van de staleigenaar, hij had de verkeerde verf gekocht en een jongen die niets van paarden kent had geverfd. Alles behalve praktisch aangezien het in de stallen ook lichtblauw is. De bedoeling was donkergrijs :P )
In de doos achter de poetsbox steekt mijn longeersingel, longeertouw, bijzetjes,... In de doosjes onder de dekjes zitten mijn peesbeschermers.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zweet en uitrijdekens
http://imageshack.us/a/img203/5112/ja8y.jpg
Foto's op de kast
http://imageshack.us/a/img824/2231/dmrc.jpg

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:29

Netjes!! Fijne kast denk ik, en een stuk praktischer zoals hij nu staat!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:52

Inderdaad, heeft wel letterlijk bloed zweet en tranen gekost :') Loodzware kast en hij paste er maar net tussen.
In het kastje boven mijn spullen zit nog een wasbakje (shampoo, sponzen, zweetmes,...) en dan nog kleine rommel zoals vliegennetjes, onderbandages,... En de andere deur is het zelfde ingedeeld als mijn maar dan met 1 zadelsteun.
Mijn stijgbeugels hangen normaal wel aan het haakje bij mijn hoofdstel maar omdat het anders zo leeg was erboven heb ik ze daar gehangen :') daar hingen normaal mijn clicker, wat bitten, een touw,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:04

de zadelkamer van de manege waar ik rijd (voor de manegepaarden dan) is echt wel praktisch
aan de ene kant (als je binnen komt dan kijk je er op) hangen zadelsteunen en hangen haken waar reservehalsters & halstertouwen hangen
aan de kan (rechts) zijn planken met caps (voor de mensen die het nog niet hebben of hem vergeten zijn) medicijnen,... en er onder staan tonnen voer
aan de kant (die je niet ziet als je binnenkomt dan sta je er met je rug naar) hangen hoofdstellen en halsters per paard aan hoofdstelhangers & staan er onder nog poetskisten van leerlingen
aan de linkerkant dan hangen nog wat zadelsteunen, staat een grote bak met borstels & staat een rekje met zwepen
1 nadeeel is in de hoek van de linkse en de achsterste wand staat een kast van een eigenaarspaard (waar ook af en toe leerlingen mee rijden) maar zijn zadel krijg je bijnan ooit uit de kast omdat de andere zadels in de weg hangen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:11

Wat een nette kast, die stijgbeugels vielen inderdaad wel op met hun aparte haakjes. :D
Maar waarom zijn lichtblauwe muren erg? Ik ken een pensioneigenaar die juist bewust blauwe muren wilde. Dat houdt de vliegen weg.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:36

Gini schreef:
Wat een nette kast, die stijgbeugels vielen inderdaad wel op met hun aparte haakjes. :D
Maar waarom zijn lichtblauwe muren erg? Ik ken een pensioneigenaar die juist bewust blauwe muren wilde. Dat houdt de vliegen weg.

Omdat ze vroeger donker groen waren zoals de deur en de bedoeling was dat ze even donker gingen zijn maar dan grijs. Was wel schrikken toen we daar aankwamen met geel met lichtblauwe muren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:00

Mijn kast is er ook *\o/*
Verhuist naar nieuwe stal en daar mocht ik een eigen zadelkast neerzetten. Rondgekeken, vergelijken, nagedacht en uiteindelijk besloten.

Afbeelding

Afbeelding

180 hoog, 80 breed, 65 diep.

Ik blij :D :Y)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:48

Wel knap dat jij hem aan het plafond heb kunnen maken! Geen last van muizen.

:D :D

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:50

Vandaag heeft mijn vriend beloofd om een kast voor mij in elkaar te steken, alleen moet ik wel zelf het hout halen... Zijn zus had nog een kast op haar boerderij, maar die was echt niet diep genoeg om een zadel in te hangen, dus dat werd 'm niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:23

LovingTweety schreef:
Wel knap dat jij hem aan het plafond heb kunnen maken! Geen last van muizen.

:D :D

Alweer %) ^)
Ik snap dat niet, bij mij staan mijn foto's altijd hoe ze horen te staan... (en gelukkig bij andere mensen ook nog wel, maar blijkbaar dus niet bij iedereen :+ ).

Moest er trouwens even over denken hoor :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:06

Jij bent ook al zo netjes als ik leen_ haha bij mij heeft alles een vaste plek en ligt gesorteerd op merk :')

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:41

hallo!
wat een gave zadel kamers en kasten zeg!

ik heb sinds gister mijn eigen paard *\o/*

maar, zouden jullie mij willen helpen met de kast ?

de afmetingen die maximaal mogen:

hoogte: 180 cm
diepte: 60cm
breedte: 60 cm

er moet 1 zadel in en 2 hoofdstellen, verder de normale dingen

en voor de mensen die van een uitdaging houden: zouden jullie willen proberen om de dekjes recht op te zetten? dus niet op elkaar gestapeld?

ik weet zelf niet zo goed hoe ik de kast moet indelen, hopelijk jullie wel :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:30

SharonIndezz schreef:
Jij bent ook al zo netjes als ik leen_ haha bij mij heeft alles een vaste plek en ligt gesorteerd op merk :')

Vroeger was ik nog erger, ik had alleen eurostar dekjes zodat ze mooi in de kast zouden liggen :') De onderste is een reserve die onder dressuur en springzadel past, die van eurostar zijn voor onder mijn dressuur en de bovenste is voor onder mijn springzadel. Maar er is nog een grijs eurostar wat gemaakt moet worden, dus in principe is alles grijs. Op het beige eurostar setje na, nuja is muisgrijs. Dat gebruik ik dus ook alleen voor thuis en de rest is voor als ik weg ga. Kleurtjes moeten kloppen met dekentje, halstertje,... :D

Bij ons sta ik ook wel bekend om mijn extreem opgeruimde kast. We hebben nog een kast ongeveer de helft van die. Daar zit vanonder ook nog een zadeltje, hoofdstelletje, getjes en poetsbox in voor een paardje op stal wat we mogen rijden en dan nog een vakje met allemaal rommel en dan 1 vakje met extra handdoeken, extra vliegenspray,... alles wat je dus niet dagelijks gebruikt. Ik zal daar ook eens een foto van maken. Nuja wat ik dus wou zeggen was dat ik elke maand die kast ook helemaal opruim en herorganiseer :') Al schuifjes en hangmandjes voor gekocht zodat het toch netjes is, voor 'de rommelkast' te zijn :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:35

Even een vraagje..
Ik wil voor hier thuis een kast maken met al mijn reserve spullen, dus dingen die ik niet direct nodig heb(de rest ligt op stal in een kast). Graag zou ik hiervoor via MP of iets dergelijks een grote kast op de kop tikken(liefst manshoog en ong. een meter breed als het niet meer kan hihi) Diepte maakt niet zo veel uit, er komt toch (hoogstwaarschijnlijk) geen zadel in te hangen.
Moet wel genoeg ruimte zijn voor dekjes, dekens, hoofdstellen, halsters, poetsspullen, zalfjes, spuitbussen etc.

Iemand een idee waar ik naar kan zoeken?

Edit: Stel er komt wel een zadel in, wat moet de diepte daar dan ong. voor zijn?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:53

SuperAssie schreef:
Even een vraagje..
Ik wil voor hier thuis een kast maken met al mijn reserve spullen, dus dingen die ik niet direct nodig heb(de rest ligt op stal in een kast). Graag zou ik hiervoor via MP of iets dergelijks een grote kast op de kop tikken(liefst manshoog en ong. een meter breed als het niet meer kan hihi) Diepte maakt niet zo veel uit, er komt toch (hoogstwaarschijnlijk) geen zadel in te hangen.
Moet wel genoeg ruimte zijn voor dekjes, dekens, hoofdstellen, halsters, poetsspullen, zalfjes, spuitbussen etc.

Iemand een idee waar ik naar kan zoeken?

Edit: Stel er komt wel een zadel in, wat moet de diepte daar dan ong. voor zijn?

ik heb een tuinstoelen-kussen-kist in de schuur staan, kan er een hoop in kwijt
ook me 'reserve' zadel