) naar dikker materiaal bij een maaswijdte van 30mm en heb geen dikker / steviger net dan die 4mm kunnen vinden jammer genoeg.De netten met 60mm maaswijdte die ik eerst had waren een stuk dikker, die gaan echt eeuwig mee zowat denk ik
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) naar dikker materiaal bij een maaswijdte van 30mm en heb geen dikker / steviger net dan die 4mm kunnen vinden jammer genoeg.

) en dus schiet er regelmatig wat los. Verder zijn de netten dicht door musketons maar ze zullen er alles aan doe om toch hun neus van bovenaf erin te kunnen duwen ... waardoor er ook weer extra krachten op komen en tja .. niet zo'n succes hier dus
Hier hadden ze een andere oplossing in gedachte maar het is even wachten wat ze daarmee gaan doen .. En moest dat toch niet gaan om de 1 of andere reden dan gingen ze de balen steviger erin zetten en ga ik inderdaad ook voorstellen om een dwarsbalk te maken
Al zal dat niet voorkomen dat ze er onderdoor lopen denk ik
Tenzij je het echt een stuk lager gaat hangen, maar dan komt het bijna op de grond en dat heeft ook weer nadelen natuurlijk ... Het is nog even zoeken, maar komt wel goed
nu wat lager omdat ik m aan kettingen heb gehangen zodat ik niet zo hoog hoef te tillen
Maar hebben die van jullie ijzers? Want daar zit ik dan wel weer mee ... alhoewel ik me niet kan voorstellen dat hij zo stom zal zijn om in de buurt van die netten rare bewegingen te maken (of toch niet richting netten, zal dan eerder richting ander paard zijn en hij bijt eerder dan dat hij trapt
) maar toch, ergens .. 

MHS schreef:heb de netten hier even na zitten meten omdat ik nu ook wel nieuwsgierig was geworden uiteraard.
de SMHN netten hebben een maaswijdte van 3 cm x 3 cm
materiaal dikte vind ik best lastig om te meten, ik heb nu gewoon met een centimeter gemeten.
volgens mij is het idd 4 mm maar zal nog eens informeren bij de leverancier.
onlineshop schreef:Ik heb vandaag de slowfeeder hooinetten van EppleJeck binnen gekregen. Heb ze propvol gestopt, ben benieuwd of ze morgen leeg zijn, de mazen zijn wel wel echt klein. Op welke hoogte hangen jullie deze fijnmazige netten?
dblijham schreef:@lynn_nikita, ik heb stenen in het schuilhok maar ze lopen ondanks de "grindtegel schoonloopmat" die er nog voor ligt toch veel zand naar binnen. Normaal gesproken veeg ik het schuilhok dan ook dagelijks uit. Als er dan een vracht losgegooid hooi ligt kan ik dat dus weggooien. Ik gun ze echt al het hooi dat ze op eten maar die verspilling...daar werk ik erg hard voor.
.