Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Wij hebben nu een half jaar lange kokosvezels en ik ben dik tevreden! gaten trappen ze nauwelijks nog in de bak,slepen lukt me inmiddels weer met de gewone sleep maar is maar eens in de zoveel tijd nodig.Als de bak nat is kan ik er gewoon doorheen rijden en blijft ie mooi dragen.Enige nadeel is dat de vezels soms wat glad zijn als ze nat zijn.Maar we longeren er ook in en alles en hij blijft gewoon goed.
Wij hebben het los besteld,was dus al machinaal losgemaakt.Verder is het handig om door een loonwerker te laten verdelen in de toplaag.Wij hebben het allemaal zelf gedaan,maar hadden erg veel kokos en de eerste paar maanden was het niet vermengd met de toplaag wat lastig was met rijden.
Jannepauli schreef:Is kokosvezel ook met een zgn tuinfrees door de grond te werken? Ik wil niet mijn rijbak doen, maar de longeercirkel ( 17m) is erg zwaar en daar zou ik het wel in de grond willen hebben. Helaas kan de machine van de loonwerker daar niet in, dus vandaar de gedachte aan een tuinfrees!
Wie weet het?
garny95 schreef:zijn er mensen die niet tevreden zijn over hun kokosbak ? Ik heb een rijbak met megatop maar dat is zo vermengd en de bak is weer zwaar en mul, of ik vul weer megatop aan of ik kies voor een ander product kokos bijv.
Hagelkruis, hoe is jouw bak als je er minder doorheen hebt ?
Ik heb twee leveranciers gebeld, een met korte vezels en een met lange vezels, mijn bevindingen zijn nu dat korte vezels ik 2 x zoveel nodig heb en ook 2,5 keer zo duur is dan de lange vezelaanbieder.
Ik onderhoud mijn bak goed, in de winter staan de paarden erin ( haal de mest eruit ) en hij is heel goed gedraineerd. Ik word gek van die gaten die nu ontstaan als ze even een sprintje trekken, hoe is dat met kokos, ook ?
Hoor graag jullie plus en minpunten als dat kan.
garny95 schreef:ander vraagje over die lange vezels, stel dat je 8 tot 10 cm afgraaft/roomt van de bovenlaag, dan je kokos erop en dan weer 8 to 10 cm zand terug, zou dat wat zijn, we hebben namelijk wel een shovel en geen boer met frees, die moet ik anders weer inhuren