Hier uiteindelijk ook een paar beste buien gehad, maar voor de tuin lang niet genoeg.
@marjan: 2 weken is ook niet zo lang. Ik zat in het onderwijs en daar waren de vakantiedagen ruim vertegenwoordigd Al vlogen die ook om, daar niet van.
Balko
Geplaatst: 01-07-23 19:56
Lynn_Nikita schreef:
Hoe heet hij?
Oakley
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-23 14:01
Leuk veulen, leuke kittens!
Hier in de twijfel... wel of geen tralies tussen de stallen in. Ze hebben nu een dichte muur en zien elkaar alleen (als de deuren gesloten zijn) over de deur heen.
Voordelen welke ik denk. - kunnen elkaar altijd zien als ze binnen staan. - proppen zich hopelijk dan ook niet meer in 1 stal als ze de schaduw opzoek of weg van de vliegen. - mochten de luiken dicht moeten voor wolf of nieuwjaar zien ze elkaar. - meer doorwaaien in de stal. - oogt ruimer. - mochten we ooit een shet als tweede hebben kan Guus ook shet zien...
Nadeel.... de prijs. Bijna 800 met levering en plaatsen. Wij hebben helaas geen klus ervaring dus lijkt mij ook niet verstandig om zelf te proberen.
Zijn de voordelen die ik denk dat er misschien zijn ook reëel?
Als je paarden goed zijn samen zou ik het bovenste deel open laten en geen spijlen toevoegen. Desnoods alleen de helft open en de helft alsnog helemaal dicht.
Flubberboot
Geplaatst: 02-07-23 15:38
Malenka schreef:
Als je paarden goed zijn samen zou ik het bovenste deel open laten en geen spijlen toevoegen. Desnoods alleen de helft open en de helft alsnog helemaal dicht.
Dit zou ik dan weer niet doen. Maar wij hebben thuis dan ook een paar koekebakkers die gekke dingen bedenken en die zie ik zo over zo een halve muur heengaan....
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 02-07-23 15:54
Wij hebben tussen de wanden tralies bovenop. Heb gemerkt bij een paard met voernijd het rust gaf. Eerst dacht ik het moet bij de voerbak helemaal dicht. Omdat ze eerst in de tralies hing. Maar dat was na een poosje niet meer nodig. Het paard met voernijd leerde hier komt niemand bij en het word me niet afgepakt. Het paard dat altijd aan de kant moest wist dat ze rustig en veilig kon eten. Stonden daarvoor 24/7 buiten maar vitamine brokjes geven was een uitdaging Voor de rest waren ze lief samen. Zoals hooi eten.
Zou in elk geval geen hele dichte wanden doen, ivm doorstroming van lucht in de stal gezien het dak ook niet enorm hoog is.
DubbelFun
Geplaatst: 02-07-23 16:55
Mijn ervaring is juist met open muren dat het gaat tochten op stal als je de boel tegen elkaar open zet. Ik ben ook geen voorstander van vertikale traliewanden; ik heb zowel paarden met de benen er tussen gezien als met de kaak er in vast. Dan liever een halve muur en daarboven een dikke ijzeren buis met een tussen ruimte van 20/25 cm.
Stephanie
Geplaatst: 02-07-23 17:07
Ga vanavond nog even rustig bij lezen. Was een beetje druk afgelopen twee weken. Echt heel veel gebeurd
Ik ben afgelopen dinsdag getrouwd. Wel heel klein op gemeentehuis en even een lunch gedaan met ouders. Daarna hebben we een fotoshoot met alle dieren gedaan. Super leuk, ben zo benieuwd naar de resultaten! Was trouwens langer bezig met al die paarden wassen en honden kammen dan mezelf en de shoot .
Afgelopen week nog een echo gehad en alles ziet er goed uit. Ga inmiddels richtig 35 weken. Duimen dat de verbouwing echt net af komt voordat ik beval …
Gisteren zijn alle ruimtes die in verbouwing zijn gestuct. Nu begint het echt ergens op te lijken. Over twee weken kunnen de tegels erin en kan de douche opgehangen worden. Wauw wat ben ik blij als ik eindelijk weer thuis kan douche . Aardbevingsschade uitspraak wordt nu verplaatst dus waarschijnlijk moet ik nog weer 6-9 maanden wachten op behandeling. Nu maar hopen dat de nog te maken nieuwe regelingen gunstig voor ons uitvallen.
Donderdag wordt Rosegold geopereerd aan haar bil. Dan wordt dat plekje naar het lab gestuurd en gaan we zien hoe het verder verloopt.
Ook hebben we inmiddels soort van kennis gemaakt met onze nieuwe buren. Pfoe… ik dacht dat het alleen maar beter kon (vorige buurman was een beetje een muppet, maar verder wel oké), maar de nieuwe buurman is behoorlijk agressief en begon te dreigen dat we ons gras niet mochten maaien aan de erfgrens want hij wil niemand op zijn erf . Jammer dan… we hebben een hekje wat op ons erf stond ter afsluiting van zijn erf maar weggehaald zodat we via ons eigen gras naar achteren kunnen. Nu is het erf van de buren niet meer volledig afgesloten aan de achterkant en kan je in principe om hun hek heen lopen…. Maarja wat moet je anders, die vorige buren vonden het geen probleem als we de grasmaaier via hun hek verreden, want daardoor hadden ze een volledig afgesloten achtererf.
En mijn vriend (ehh man ) loopt sochtends of savonds wel eens in z’n boxer naar de container die achter ons huis staat… dat vond de nieuwe buurman maar wat asociaal ‘wat moet ik tegen mijn kinderen zeggen’… (ehhh niks ?? Alsof we nudist aan huis zijn ofzo ) hij maakte vervolgens nog de opmerking dat hij volgende keer foto’s gaat maken en online gaat zetten
Komt er verder op neer dat hij al aanstalten heeft gemaakt om mijn man een klap te verkopen. Uit voorzorg hebben we een melding gemaakt bij de politie waar ze nog niets mee gaan doen… maar mocht dit uit de hand lopen hebben we in elk geval al eens een melding gedaan… we zijn schijnbaar ook niet de enigen die al zo’n ervaring met hun hebben. Die agressieve houding heeft hij ook tegen andere mensen in de straat getoond. Ze wonen er nog geen maand…. Hoe kan dit zo snel escaleren
Ik ben blij dat er toch zo’n 40 meter afstand tussen onze huizen in zit …
En joh wat een vreemde buurman!! Je zou zowat denken dat ie niet helemaal goed is? Zou gewoon m’n ding blijven doen hoor
Hier heeft de buurjongen m’n hele track losgetrokken. Zo blij mee! Hij komt straks nog F1 kijken bij ons want hebben thuis geen f1 abonnement. Ben zo blij met onze buren als ik alle buren ellende hoor
DubbelFun
Geplaatst: 02-07-23 17:28
@Stephanie: gefeliciteerd en ik hoop ook dat alles voor de baby's komst weer bruikbaar is. Sterkte met de operatie en uitkomst bij Rosegold.
En die buurman , als hij nu al zo 'te keer' gaat dan wens ik je sterkte! Goed dat je een melding gedaan hebt en dat kun je best ook volhouden bij elke nieuwe actie die verder gaat dan verbaal.
Ik ben fan van open stallen, lage wanden, veel contact, etc. Maar ik heb zelf heel standaard stallen met bovenluik en tralies. Gewoon voor de zekerheid, omdat ik best wat wisseling had in paarden op stal.
Er is me wel eens een jonkie (vers uit de opfok, kwam om te beleren) over de onderdeur gesprongen, terwijl ik dacht dat het wel zou kunnen met bovenluik open. Dat bleek toch nog net te vroeg te zijn. Ze heeft er niets aan overgehouden, want het is allemaal wel glad afgewerkt, maar zoiets wil je niet. Dan ben ik al blij dat alles dicht kan en dat ik expres veiligheidsglas met spijlen heb gekozen voor de luiken, zodat er nog iets door te zien is. De tralies in de tussenwanden geven soms ook onvoldoende privacy voor merries met veulens. Dan span ik een doek om de tussenwand helemaal dicht te maken. Een keer niet gedaan met 2 mama's + kind naast elkaar en toen zijn er meteen 3 planken deels uit de groeven gemept. Geen paard trapt met zoveel kracht als een merrie met veulen.
Belker, wat een fijne plaatjes!
Balko, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Stephanie, gefeliciteerd met jullie huwelijk! En wat een verschrikkelijke buurman. Ik hoop dat jullie daar niet teveel last van gaan krijgen... Dit klinkt echt niet oké.
Voor jou moet de kleine dan niet te vroeg komen! Het zal een stuk fijner zijn als de verbouwing klaar is. Bij ons kon de verbouwing 2 dagen voor mijn uitgerekende datum beginnen. Ik heb het serieus overwogen, maar ga het mooi niet doen. Ik wacht wel op het volgende gaatje in de planning...
Marjan, wat ontzettend oliebol van de eigenwijze trekker in de stal! Ik snap je gevoel helemaal.
Stephanie gefeliciteerd en hopelijk op tijd klaar. Wat een aso buurman.
Lorette hopelijk idd beginnen na je bevalling.
Vandaag bij ons jonkie geweest. Wordt een knap dier. Het is de voorste.
boemel
Geplaatst: 02-07-23 18:43
Fijn Marjan zo’n goede buur. Onze buurjongen repareert trekkers en verkoopt ze. Hij was altijd helemaal enthousiast als we een klusje voor hem hadden. Inmiddels kunnen we eigenlijk alle klussen zelf, dus hij kan z’n trekkers nu niet meer hier uittesten
Gefeliciteerd Stephanie! Dat klinkt als een fijne dag
Wat ontzettend vervelend van jullie buurman. Hopelijk trekt hij nog een beetje bij. Ik heb ook ooit een erg vervelende buurman gehad. We mochten niks …. Onze heg niet snoeien, want die was van hem, de motor niet starten, want ‘s middags wilde hij slapen en we mochten ook geen muziek aan. (We woonden beide vrijstaand)
Ik ben na een woedeuitbarsting van zijn kant in gesprek met hem gegaan. Ik ben onwijs vriendelijk gebleven.
Ik heb mijn excuses aangeboden voor het snoeien van “zijn” heg en hem aangegeven dat ons verteld was dat het onze heg was. Dat ik om discussie te voorkomen het kadaster zou laten komen om opnieuw in te laten meten en dat de rekening betaald zou worden door diegene die ongelijk had. Ineens kon hij zich herinneren dat het toch onze heg was We hebben een afspraak gemaakt over de hoogte van de heg en discussie ‘heg’ was opgelost
Over ons zogenaamde lawaai, heb ik hem gemeld dat we rustige sociale mensen zijn met normale leefgeluiden en dat hij zolang hij niet in een hutje op de hei woonde, hij altijd geluiden zou kunnen opvangen van omliggende buren en weg.
Ik heb aangegeven dat ik zijn kinderen in de tuin hoorde gillen en zijn zitkamer hoorde en als ik in de tuin zat ook zijn muziek kon horen en dat het voor mij geen reden was om hem uit te gaan kafferen, dus dat ik het zou kunnen waarderen als dat omgekeerd ook niet meer zou gebeuren.
Nooit meer problemen gehad. Hij werd zelfs vriendelijk. En ik deed ook vriendelijk. Hopelijk gaat jullie buurman zijn gedrag ook positief veranderen.
Ik heb na het eten van frituur sinds vrijdagavond last van mijn buik. Vannacht flink overgegeven en nog steeds misselijk.
Na een middag op de bank ben ik wel weer bij met het bewerken van mijn fotoshoots en ik heb deze week ook 2 nieuwe trouwshoots in opdracht gekregen.
Echt leuk dat dat beter begint te lopen
Zeker knap Belker!
Toen ik mijn jonkie een maand geleden kocht, was ze heel knap en leek ze heel af. Inmiddels is ze zwaar overbouwd en is ze heel slungelig
Oja, wat betreft de stallen. Wij hebben zelf geen tussenschotten en dus 1 grote stal, maar als ik tussenschotten zou willen, dan ga ik voor onder gesloten en boven tralies.
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-23 19:01
Lorette bij Guus had ik in het begin ook het idee dat ze over de deur zou komen. Als ze in pietje paniek modes schiet dan ga maar opzij dan ziet ze niks en niemand.
Jeetje lastige buren. Gelukkig geen last van maar lijkt mij erg vervelend. Hopelijk binnenkort wat rust en dat ze normaal kunnen doen.
@boemel: mooi opgelost met de buren. @belker: stevige tante (of was het een hij ??)
Ik ging alvast de PP afsluiten voor de nacht en ze hebben in de achterste bak nog flink wat hooi laten zitten. Ze hadden zeker genoeg en anders vinden ze het morgen wel weer
Guus kennende zou ik volledig open aan bovenkant niet aandurven, spijlen boven wel Hoe kan dat zo duur zijn, tussenschot in kunststof is rond de 500 euro en dat zijn 3 schroeven in de grond en 4 aan de zijwanden. Ik wil je best helpen
Knap jonkie Belker
Gefeliciteerd met je huwelijk. Wat een gedoe met de buren.
Gefeliciteerd Stephanie. Wat een nare buurman, hopelijk trekt hij bij. Goed dat je melding gedaan hebt.
Je jonkie ziet er goed uit Belker!
Lastig qua stallen en wanden. Mijn wanden zijn 1,5 m hoog. Bij 1 heb ik er tralies tussen met 5 cm tussenruimte. Je zou ook nog kunnen kijken voor een gedeelte open met tralies. Zo’n soort tussen luik tussen de stallen.
Zelf heb ik tralies ertussen maar de nieuwe stallen wil ik 75% dicht en 25% open. Het verschilt ook in wat voor paarden je hebt maar ik merk met mijn bloed merries dat het altijd getrap en gegil is. Als ik de tralies dichtmaak is er veel meer rust. Maar ik vind contact ook belangrijk.
Zo heb ik nu mijn sportpaard, en als ik die samen heb is ze steeds ijzers kwijt ondanks springschoenen en aangepast beslag. Nu moet ik haar alleen laten staan… eigenlijk tegen mijn principes in…. Mijn merrie die erbij stond die is drachtig en gedraagt zich als een debiele hengst. Dus als ze geen ijzer mist dan heeft ze wel weer ergens een hap/ lelijke plek. Mijn ruin die dekt dus die kan ik er niet bij zette.. De oude pony moet op vol land en de shet juist op de paddock zonder gras. En de andere 2 merries staan samen met kinders. Heb je zoveel en nog is het moeilijk om samen te zetten. Normaal zet ik ze in één grote kudde, maar de wolf is nu hier 3km verderop gezien dus alles staat snachts weer binnen. GEDOE .
Gefeliciteerd Stephanie! En je buurman geeft nog geen hoop zo
Belker, dat wordt een flinke!
Boemel, gaaf van alle shoots! Maar eerst snel beter worden dus.
Hier mijn ienie en mini Beide verkocht, super blij mee!