Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:02

Het is wel echt klaar nu vrees ik.. het dooide hier best hard vandaag..

Mijn grondwerk/werken aan de hand instructrice wilde graag eens sleeën met een lief paard dus zij heeft ook met Dids gesleet :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:13

Jeetje Lyn, wat balen.

Dais, ik heb vandaag ook het erf en de oprit sneeuw geruimd...... Nouja, ik heb de onderste cm laten liggen want dan krijg je niet van die ijsplaten.......

Mooie foto’s weer. Echt genieten nu de dagen langervworden en de zonsondergang mooier door de sneeuw.

Akshay, heerlijke dids met de slee, zoeterd.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:26

Wat een schrik Lyn, balen van de stal. Hopelijk kan je hem goed repareren.

Gaaf Akshay! Leuk voor je instructrice.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:06

Chasey, jij kan echt mooie foto's maken.

DF Wat mooi die stringt-arts. Hoe lang doe je daar wel niet over om die te maken?

Dito, ooh wat een berg.
Wat zeggen mensen ook wel eens, paardrijden is geen sport, hoef je alleen maar op te zitten.
Nou ik weet zeker dat jij nu harder sport dan wie ook :+

Dais, ook mooie plaatjes

Retjethorse, de foto's zijn heel goed gelukt, toch vaker met de instellingen spelen :D

Lynn, ooh wat rot dat ze dat gesloopt hebben. juist nu ze het zo hard nodig hebben.

Akshay, mooie foto en lekker lol met de knol gehad.

Ik heb echt liever regen dan dit.
Met dooien zo'n gevaarlijke zooi.
Maar nog erger regen als alles nog bevroren is, dat krijgen we maandag dus.... kan het water nergens heen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:45

Ja, met die dooi wordt alles derrie, de grond is nog hard en dan natte zooi die snachts weer bevriest
Ik ben wel blij met het zonnetje overdag, deel is al opgedroogd gelukkig

Hoop mooie foto`s weer en die duikende shet in de sneeuw! Hoe verzint hij het

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:15

DuoPenotti schreef:
DF Wat mooi die stringt-arts. Hoe lang doe je daar wel niet over om die te maken?

Dank je :) Het voorwerk (hout randjes afwerken en soms verfen, patroon uittekenen, spijkers inslaan) duurt langer dan het eigenlijke draden, daar bej he in 1 a 2 uur mee klaar.

Ik merk nu al dat de belopen stukken gladder worden en dat het veel meer uitkijken is dan op de verse sneeuw. Mijn achtergehouden droge zand raakt ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:31

Hier wordt het juist alleen maar beter. Ik ben echt aan het opladen, heerlijk!

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de vereniging hier, dat is echt... even rekenen... 17 jaar geleden _O-
Ik heb er helemaal zin in.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:36

Hoe groot was de schade Lynn?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:39

DubbelFun schreef:
DuoPenotti schreef:

Dank je :) Het voorwerk (hout randjes afwerken en soms verfen, patroon uittekenen, spijkers inslaan) duurt langer dan het eigenlijke draden, daar bej he in 1 a 2 uur mee klaar.

Ik merk nu al dat de belopen stukken gladder worden en dat het veel meer uitkijken is dan op de verse sneeuw. Mijn achtergehouden droge zand raakt ook op.

Zo snel :wow:
Had echt gedacht dat je daar een paar dagen mee bezig zou zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:46

Was het maar zo, dan was ik langer 'van de straat' :D Voordeel is dat deze dingen minder ruimte in nemen dan de houten meubeltjes die ik eerder maakte (de zolder staat er nu vol mee :D )

Vraag aan mensen met ruinen en merries samen... moet jullie ruin ook altijd in de hoop mest van een merrie gaan 'graven' en er vervolgens een plasje doen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:47

Nee, geen last van hier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:49

Haha DF, ja dat is wel makkelijker opbergen ja.

Nee ook geen last van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:53

Peppy doet dat nl en het is best wel vervelend. Niet alleen omdat de hopen uit elkaar liggen, maar ook omdat ze nu altijd smerig nat zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:57

DF, ohh dat ken ik nog van heeel vroeger. Wel gaaf gemaakt hoor. Ik heb daar geen geduld voor :')

Dito, o jee da's nog een flinke klus inderdaad. Hopelijk lukt het een beetje voor zaterdag.

Dais, lukt het poepscheppen nu wel? Ik laat het maar gewoon liggen. Ik zie het tzt wel weer :P

Retjethorse, Mooie plaatjes! Ik maak altijd foto's met M. Nooit automatisch. Ik wil bepalen wat ie moet doen, niet dat ding :P

Lynn, O nee, een gesloopte stal. Weer extra werk om dat de fixen. Fijn met dit weer.

Akshay, wat jammer dat het al zo veel dooit. Wel weer een mooie plaatje met ondergaande zon.
Fijn dat het nog even kon zo.
Hier dooit het ook wel iets met de zon er op, maar er ligt nog zoveel. Voordat het weg is..

Ik geniet echt van de sneeuw, ik ben ook helemaal aan het opladen. Ik word er juist helemaal vrolijk van, vind het prachtig! Ondanks de koude handen en voeten. :brr: :Y)
Het landschap is zo mooi met sneeuw, betoverend!
Vanmorgen ook weer genoten op weg naar school.
Het was wel erg glad op straat, maar met 30km/u prima te doen. En op sommige stukken kon ik wel wat sneller.
Maar ik doe lekker kalm aan en van de omgeving genieten. En we maken er altijd een spel van, hoeveel reeën we onderweg spotten.
Neem ook extra veel tijd voor alles nu. Lekker kalm aan.

Waterbakken vullen ed. is natuurlijk wat minder makkelijk, maar toch. Ik vind het echt leuk een witte winter met vorst!
Ik heb ook erg weinig last van mijn astma nu, ideaal! En met regen heb ik daar behoorlijk last van.
Dus vorst en sneeuw vind ik heerlijk! *\o/*

Het was nog wat donker vanmorgen, maar we hadden weer wat reeën gespot.
Kijk, er ligt hier nog wel aardig wat sneeuw.
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:59

DubbelFun schreef:
Was het maar zo, dan was ik langer 'van de straat' :D Voordeel is dat deze dingen minder ruimte in nemen dan de houten meubeltjes die ik eerder maakte (de zolder staat er nu vol mee :D )

Vraag aan mensen met ruinen en merries samen... moet jullie ruin ook altijd in de hoop mest van een merrie gaan 'graven' en er vervolgens een plasje doen ??

Onze kleine ruin deed dit wel, maar die was 14 jaar hengst geweest. Die parkeerde zijn drolletjes ook altijd keurig OP de hopen stront van de rest :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:00

Prachtig plaatje weer.
Hier ligt ook nog behoorlijk wat, leuk want bonusdochter komt vanmiddag weer voor een week hierheen :)

Ik rijd ook gewoon met de paarden nu, naar het bosje hier om de hoek.
Met de auto nog niet weggeweest, al zou ik dat ook gewoon kunnen denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:02

@Chasey: mooi zoekplaatje :)
@Solleke_Noah: het zou idd kunnen dat ie lang hengst geweest is, maar hij heeft verder totaal geen hengstenstreken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:12

Ik doe ook gewoon mijn ding hoor. Iets aangepast ivm kou en gladheid.
Maar het aanpassen moet je bijvoorbeeld in de zomer met 25+ graden ook wel.
Zo heeft ieder seizoen zijn charmes en voor- en nadelen. Ik vind het mooi! *\o/*
En de sneeuw en gladheid vind ik ook wel weer een leuke uitdaging.
Gisteren zat ik nog even vast met de auto in de berm. Op een smal pad moest ik een tegenligger passeren. Ik kwam met 1 band naast de verharding, dus hop... vast. :') Want uiteraard reed ik in een kuil.
De andere band had geen grip meer door ijzel op de sneeuw.
Ik word daar ook niet anders van. In het uiterste geval had ik de auto lekker laten staan.
Gelukkig was het op weg naar school en had ik nog 2 kindjes in de auto die konden duwen. _O-
En genoeg boeren met tractors in de buurt, die hadden vast wel geholpen.
Dan maar te laat op school hoor. :D
Maar het was gelukt, David en Marloes waren sterk genoeg :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:59

Hoe mooi het ook mag zijn buiten ik ben blij dat ik weer de nodige mest heb kunnen ruimen en nu weer warm binnen aan de koffie kan. :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:13

Lynn: Op zo een momenten heb je spijt dat je geen camera hebt geplaatst hé. Had graag je paard zijn hoofd gezien bij het ontdekken van de varkens :o Hopelijk valt het herstellen mee.

Robijntjah: Suc6 met je vereniging. Ik start normaal gezien vanaf maart in een nieuwe vereniging. Wil je de lessen gaan volgen en eventueel de wedstrijden ? Wie is de gelukkige knol die zich mag gaan uitsloven ? :D

DubbelFun: Hier een ruin samen met merrie en het zijn echt 2 varkens bij elkaar. Plassen en kakken alles onder en vinden het niet erg om er door te lopen of in te staan, maar het markeren doen ze niet nee.

Chasey: Handig dat je lading ook nog kon duwen. Ze waren vast trots dat ze dat zo even gefixt hebben voor je.

Gisteren een goede les gehad dressuur en mijn merrie is de laatste tijd zo lief (is niet haar gewoonte). Laat zich aaien en knuffelen enzo <3
Tot ze weer op het gras kan en ze mij niet meer nodig heeft :wave: :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:16

Wat leuk, een nieuwe vereniging.

Ik ga lessen bij de vrijetijds ruiters, gewoon voor de leuk, met beide paarden afwisselend. Wedstrijden online ook met beide waarschijnlijk maar echte wedstrijden alleen met Aurelia (de bruine). Dat ga ik Mo niet meer aan doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:06

Oh dat wil ik ook nog steeds, bij de vereniging. Maar dan met Elevada echt eerst minder stress op de trailer hebben... als het weer beter weer wordt, gaan we weer oefenen

Ik heb alleen deze pagina bijgelezen, hou jullie niet echt bij :+
Ik ben de sneeuw echt wel zat, maar heb ook erg veel last van mijn reuma in dit weer en dat is niet fijn met het door de sneeuw ploegen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:07

Lijkt me nog wel leuk zo bij een club rijden, mis de gezelligheid van samen rijden soms wel aan huis.

Enige voordeel van deze kou en paarden aan huis, heen en weer lopen met waterkokers om het ijs te ontdooien is lekker makkelijk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:08

Onze vlotter heeft het uiteindelijk maar 1,5 dag niet gedaan dus wij zijn weer klaar met met emmers sjouwen :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:10

Ik sjouw wel met emmers water maar kan het ijs vaak gebroken krijgen door even tegen de bak aan te schoppen. Zo hard vriest het binnen blijkbaar nog niet