[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:40

kvulden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:57

Dat was mijn vraag ook.

Ik heb toen ik af gelopen zomer de wei uit moest heel veel palen moeten verwijderen. De meeste waren bijna de grond niet weer uit te krijgen. Ik moest iemand met een trekker laten komen. Nu sta ik op de zelfde wei. _-:( kan ik weer op nieuw beginnen. Ik ben ook iemand die het steeds anders wil. Dit lijken palen die je er zelf goed in en uit kunt halen. Als ik er over lees worden ze als semi permanent gebruikt. Dus vergeleken bij prikpaaltjes steviger. Die gaan hier snel stuk en blijven niet goed in de grond.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:05

kvulden schreef:
Dat was mijn vraag ook.

Ik heb toen ik af gelopen zomer de wei uit moest heel veel palen moeten verwijderen. De meeste waren bijna de grond niet weer uit te krijgen. Ik moest iemand met een trekker laten komen. Nu sta ik op de zelfde wei. _-:( kan ik weer op nieuw beginnen. Ik ben ook iemand die het steeds anders wil. Dit lijken palen die je er zelf goed in en uit kunt halen. Als ik er over lees worden ze als semi permanent gebruikt. Dus vergeleken bij prikpaaltjes steviger. Die gaan hier snel stuk en blijven niet goed in de grond.

Ah duidelijk! Dus voor de vaste buitenomheining zijn houten palen prima, wetende dat ik hier niet weg hoef want het is bij mijn huis :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:39

Laten jullie paarden die prikpalen/semi-prikpalen met rust? Ik heb een rode terrorist die ze er netjes met zijn tanden uittrekt, ook als er stroom op de draden staat, dat weet hij goed te ontwijken :+
Hier dus alle palen van hout en hebben ook al wel eens wat verplaatst, maar wij hebben wel een mini-tractor en een mini-kraantje :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:49

BrittS schreef:
Laten jullie paarden die prikpalen/semi-prikpalen met rust? Ik heb een rode terrorist die ze er netjes met zijn tanden uittrekt, ook als er stroom op de draden staat, dat weet hij goed te ontwijken :+
Hier dus alle palen van hout en hebben ook al wel eens wat verplaatst, maar wij hebben wel een mini-tractor en een mini-kraantje :)

Hier trekt mijn jaarling ze er ook uit met haar mond. Daarnaast lijkt het alsof ze denkt dat ze gewoon door de omheining kan als het prikpalen zijn. Had tracks gebouwd en ze had ze geheel verkend en een paar dagen later ging ze er geheel doorheen overal. Ook op een stuk waar ik om de paal een houten paal had en er tussen een prikpaal (dus op elke 6 meter een houten paal, daar dan tussen op 3 meter een prikpaal) ging ze er ook doorheen. Stroom staat gewoon op 6000 volt maar lijkt niets uit te maken. Heb de prikpalen op plaatsen alweer vervangen door dikke eiken palen, en nu lijkt ze beter te blijven staan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:56

Mijn Tinkers, ook de veulens, kijken er niet eens naar. Terwijl mijn merrie doorgaans zeker in is voor dat soort fun.

Vandaag laatste dagje palen zetten voor fase 1 van het merrie gedeelte pp. Blij als dat af is. Bij gedeelte voor mn hengst zitten de gaten er op de meeste plekken nog, dus dat is zo klaar. De rest doe ik pas als ze er staan.

Benzine grondboor is trouwens wel echt een hele fijne uitvinding, aanrader!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:38

BrittS schreef:

OMG!!! _/-\o_ _O-

Die van ons zijn zo zoet! De binnen omheining staat al een jaar, prikpalen zonder stroom (dat moeten we nog steeds eens aansluiten. Blijven ze keurig vanaf....

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:30

Ik had een tijdelijk poortje met een prik paal, die werd er inderdaad uit getrokken door mijn merrie, die vervolgens alsnog niet over het draadje durfde te stappen :+ de shet daarentegen vond het super handig en ging 5m verderop staan grazen. de merrie gilde vervolgens moord en brand dat ze ‘alleen’ achterbleef, dus ik was er ook direct bij :+ met een houten poort paaltje laat ze de rest gelukkig staan

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:00

Hier blijven ze er ook netjes achter. Moet zeggen dat er echt wel een flinke klap stroom op staat en ze die ook allemaal wel een keer gevoeld hebben :=
Ze hebben sindsdien diep respect voor het draad. Zelfs waar geen stroom op staat of de prikpaaltjes niet helemaal stevig meer staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:25

Zolang er stroom op staat is het prima. Maar mijn ruin speelt er wel graag mee. Paal tussen de tanden, naar achter trekken en dan los laten :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:50

Wij hebben vandaag Bottelroos wit en roze geplant. Ik heb me verrekend en te veel besteld. Heeft iemand hier belangstelling om wat planten over te nemen? Ik verwacht er ongeveer 40 over te hebben. De hele bubs mag voor 20 euro overgenomen worden (nieuwprijs 35,00).

Gaat om deze, ook hier gekocht:
https://www.tuinplant.nl/bottelroos-ros ... alba-18033

Verkooppraatje :D : ze zijn super makkelijk in onderhoud. 1x per jaar snoeien (kan met bosmaaier) en klaar. Bloeien 3 maanden mooi en geven daarna heerlijke rozenbottels waar je de paard blij mee maakt. In de zomer knip ik hier en daar ook wat takjes met bladeren en daar worden de paarden ook blij van!
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 23-01-21 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:52

Ir111 schreef:
Wij hebben vandaag Bottelroos wit en roze geplant. Ik heb me verrekend en te veel besteld. Heeft iemand hier belangstelling om wat planten over te nemen? Ik verwacht er ongeveer 40 over te hebben. De hele bubs mag voor 20 euro overgenomen worden (nieuwprijs 35,00).

Gaat om deze, ook hier gekocht:
https://www.tuinplant.nl/bottelroos-ros ... alba-18033

ik heb wel belangstelling, maar weet niet waar je woont.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:52

Onder Apeldoorn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:53

Dat is jammer, wij zitten in Groningen, dus wat ver weg.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:54

Ja dat lijkt me ook...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:18

Die zijn super! Zeker ook omdat ze heerlijk ruiken. Ik kan op dit moment alleen ruilen voor ander plantgoed als je interesse hebt. Ik heb Es (kun je knotten!), zwarte Els, tamme kastanje (kun je ook knotten), zomerlinde (knotten, leiden of haag), egelantier en hondsroos.

Dan combineer ik het ophalen graag met een mooie wandeling.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:00

40 planten is nog best toch. Ik woon naast apeldoorn. Heb wel belangstelling.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:43

Malenka schreef:
Die zijn super! Zeker ook omdat ze heerlijk ruiken. Ik kan op dit moment alleen ruilen voor ander plantgoed als je interesse hebt. Ik heb Es (kun je knotten!), zwarte Els, tamme kastanje (kun je ook knotten), zomerlinde (knotten, leiden of haag), egelantier en hondsroos.

Dan combineer ik het ophalen graag met een mooie wandeling.

Hoi, even ove nagedacht maar we hebben op dit moment geen bestemming voor ander plantgoed. Daarnaast ligt er nog zoveel werk dat ik meer planten momenteel ook niet zie zitten. :o

@kvulden,ik pb je even.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:52

Ik heb de geoorde wilg een tijdelijk plekje gegeven gezien we het bosje waar ik ze had willen hebben nog moeten ontdoen van een aantal giftige struiken en bomen (oa esdoorn en laurier). Ze staan alleen eigenlijk wel leuk, dus ik vroeg me af of ik er niet een haag van kan maken. Heeft iemand daar ervaring mee? Of is wilg daar gewoon niet zo geschikt voor?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:10

Wilg kan prima in een haag, je kunt er zelfs mee vlechten :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:12

Ir111 schreef:
Hoi, even ove nagedacht maar we hebben op dit moment geen bestemming voor ander plantgoed. Daarnaast ligt er nog zoveel werk dat ik meer planten momenteel ook niet zie zitten. :o

@kvulden,ik pb je even.

Helemaal prima. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:39

Wij hebben dit weekend hard gewerkt. We hadden aan 1 kant van de oprit bottelroos staan. Dat is zo leuk en makkelijk dat we dat ook aan de andere kant wilden. Dus graszode steken (zwaar werk!), gaten graven, planten, compost erop en toedekken met hooi. Dat zijn we dus het hele weekend druk mee geweest. :') Maar het staat. Wij zijn voldaan.

Leuk om te zien dat iedereen zo druk geweest is dit weekend (ik zag wat op FB voorbijkomen en in het topic van Marlies).

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:29

Verwende rugosa's. :D

Ik ben dit weekend ook druk aan het planten geweest. Er staat nu zo'n 35 meter nieuwe gemengde haag langs de track.

Als de buitenkant van het huis af is ga ik ook langs de oprit en de voortuin planten. Dat is nog eens een meter of 30. <3 Ik wordt hier zo blij van!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:29

Wat ik me afvraag...

Zijn er onder jullie ook mensen die problemen hebben ervaren met teveel zandopname? Door tracks te gebruiken die kaalgelopen zijn ipv de grond keren?
Dus het knagen van sprieten/ pollen langs randen e.d.?

Ik heb 'vroeger' op een PP gestaan met gehuurde grond, je kon/ mocht de grond dus niet echt bewerken. Mijn merrie bleef maar zoeken naar sprieten en pollen en kreeg veel te veel zand binnen.

Nu een eigen stuk grond gloort ben ik al aan het bedenken hoe ik dat ondervang. Maar misschien hebben jullie ook nog tips en ideeën. Kan zijn dat het uiteindelijk het verstandigste is de tracks te keren.
Met los zand doet ze niets. Dan eet ze gewoon haar hooi......

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:37

Ik geef elke maand een kuur physsilium slobber.