Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SVRL schreef:Ik wil ff jullie mening, gewoon even weten of jullie ook vinden dat ik overdrijf.
We hebben vrijdag en zaterdag de kinderen van mijn schoonbroer op visite gehad, 14 en 17 jaar. Het meisje van 17 is gek van paarden, maar niet gewoon om ermee om te gaan. En mijn schoonmoeder is mega bezorgd (zeg maar over bezorgd). Voor Quick had ik er geen probleem mee dat ze alleen bij de paarden ging. Bacardi is wel mega dominant, maar normaal is hij voorzichtig met mensen. Alleen nu met Quick erbij, moet hij zich af en toe laten gelden en op zo'n moment let hij echt totaal niet op. Afgelopen winter was het hier wel wat gekalmeerd, maar sinds de castratie van Quick is Bacardi weer op dreef. Getuige daarvan zijn de verschillende kale plekjes op Quick zijn borst en benen. Daarnaast is Quick ook mega aan het puberen, voorlopig houdt hij het bij bijten en drammerig zijn, maar goed, ik vind het nu echt niet veilig genoeg om kinderen alleen bij mijn paarden te laten. Ik wil echt geen ongeval op mijn geweten. Gisteren ochtend had ze van mij de toestemming om mee in de wei te komen, Bacardi stond rustig aan zijn hooi te knabbelen, Quick kwam even van ver snuffelen en besloot toen dat hij geen interesse had in de nieuwe mens, dus vond ik het veilig genoeg om haar Machoke te laten poetsen. Aangezien ik late had, moest ik me op tijd gaan klaar maken voor mijn werk, heb dat ook zo aangegeven en had verwacht dat ze met mij mee de wei zou uitkomen. Alleen is ze nadien de wei terug ingegaan en gelukkig hebben de paarden hun manieren gehouden, dus oef, ik ga geen preek van mijn schoonmoeder krijgen, maar toch ben ik er niet zo gelukkig mee. Tenslotte zijn mijn vriend en ik wel verantwoordelijk voor de kinderen en moeten we ervoor zorgen dat ze veilig zijn bij ons, vandaar dat ik ze ook liever niet alleen in de wei bij mijn paarden heb zo lang de boel hier nog onstabiel is. Dus zou ik het nichtje van mijn vriend hier ook rustig over willen aanspreken, ze is tenslotte toch 17. Alleen vindt mijn vriend dat ik overdrijf, er is immers toch niets gebeurd. Ik wil echt niet de bitch zijn en tuurlijk mag ze met mijn paarden knuffelen, alleen op dit moment nog niet zonder dat ik in de buurt ben. Ben ik nu echt onredelijk?
Lynn_Nikita schreef:Vandaag een lekker buitenritje van ruim 2 uur gereden. Eerst met de trailer naar mijn nichtje om eens in een ander bod te rijden incl meer. Hij liep er vrij vlot in, slaat met zijn voorbeen en hopla. ... Wil hij rollenkon hem nog net op tijd omhoog krijgen.
Moe van de rit wil ik hem op de trailer zetten. .. nope... geen beweging in te krijgen. Na een half uur proberen maar weer opgezadeld en weer 10 km naar huis gereden.
Onbedoeld bijna 30 km op " de teller" vandaag.
Antheman schreef:Lynn_Nikita schreef:Vandaag een lekker buitenritje van ruim 2 uur gereden. Eerst met de trailer naar mijn nichtje om eens in een ander bod te rijden incl meer. Hij liep er vrij vlot in, slaat met zijn voorbeen en hopla. ... Wil hij rollenkon hem nog net op tijd omhoog krijgen.
Moe van de rit wil ik hem op de trailer zetten. .. nope... geen beweging in te krijgen. Na een half uur proberen maar weer opgezadeld en weer 10 km naar huis gereden.
Onbedoeld bijna 30 km op " de teller" vandaag.
Daar zou ik toch wel vet de balen van hebben.
Selka schreef:Chasey, klopt! (solleke_noah) Maar dat was zo'n bizar ongeluk. Ik zou niet weten hoe shet dat voor elkaar moet krijgenPaaltje breekt ook gewoon af met de pin in de grond. Maar ik neem de waarschuwing mee
Chasey schreef:Selka, Ja vaak gebeuren er op een hele aparte manier ongelukken. Gewoon in de gaten houden
Hier ben ik ook wel eens wat gebroken paaltjes tegen gekomen dat ik dacht 'Hoe krijgen ze het voor elkaar?!'
SVRL, Als ik mensen op visite krijg, of kinderen die naar de paarden willen mag dat. Ik gun ze van harte een beetje getut, aaien en knuffelen met de paarden. Want voor mij is het heel normaal elke dag met de paarden om gaan. Maar voor mensen die geen paarden hebben, maar wel gek zijn op paarden is er niets mooiers voor ze om er even mee te laten tutten. Al is het maar 10 min.
Maar voordat ik ze in de weide laat, geef ik aan wat ik wel en nier wil hebben. Zodat het ook gewoon goed gaat.
Wandelen aan een halstertouwtje mag ook, kan ook prima met die van ons. Die vinden alles best, maar ik zal er altijd bij staan. Want ik ken de paarden het beste.
Zolang je maar duidelijk bent en duidelijk aan geeft wat je wel en wat je niet wilt hebben zou het wel goed moeten gaan lijkt me. Als je die duidelijk het maar verschaft.
Houden ze zich niet aan de regels, dan is het afgelopen. En wil je liever helemaal geen mensen in de weide om wat voor reden dan ook, dan moet je ook daarin duidelijk zijn.