Paard is van mijn vader. Hij doet stalgeld. ik de overige kosten
iEmmaaa
Geplaatst: 28-02-15 10:37
Paard is van mijzelf, omdat ik nog studeer en dus geen vaste baan heb deel ik veel kosten met mijn ouders. Zij betalen de stalling, hoefsmid dierenarts ed. En alles wat ik "extra" wil betaal ik zelf zoals lessen, wedstrijden ed.
dorientjuh
Geplaatst: 28-02-15 11:08
Ik heb mijn paard gewoon gekocht. Ik denk dat er maar weinig mensen een paard huren.
ikke
Geplaatst: 28-02-15 11:34
dorientjuh schreef:
Ik heb mijn paard gewoon gekocht. Ik denk dat er maar weinig mensen een paard huren.
Dankzij dit topic ben ik vanaf 2014 de kosten bij gaan houden. Heel 2013 heb ik ook weten te schatten. Heb nu in Excel een bestandje gemaakt met alle kosten (stalgeld, gezondheid, spullen en rijden). Heel interessant om per jaar te zien wat je waaraan hebt uitgegeven en hoeveel je gemiddelde per maand per jaar verschilt.
dorientjuh
Geplaatst: 28-02-15 13:07
ikke schreef:
dorientjuh schreef:
Dat heet dan, heel interessant, leasing.......
I know. Maar volgens mij doen dus niet zoveel mensen dat.
I know. Maar volgens mij doen dus niet zoveel mensen dat.
Ik wil best alle leasepaarden in NL onder mijn hoede, hoef ik niet meer te werken........
Tigra_
Geplaatst: 28-02-15 13:57
Ik heb ook een eigen paard. Daarnaast rijdt ik er nog 2 en verzorg er ook nog 1. Maar de kosten draag ik alleen van mijn eigenste op een paar kleine dingetjes na mocht er iets stuk zijn of gerepareerd moeten worden. Maar die reken ik bij de kosten van paard voor het gemak. De maand is bijna om en zit nu op € 181,43 in februari.
hotchocolat
Geplaatst: 28-02-15 14:00
Ik heb deze maand 1 pak zaagsel gekocht van 8, 50 En de Haftpflicht verzekering van 98,00 Totaal 106,50 deze maand voor 2 e pony's en een shet
Die van mij eerlijk gekregen (en niet van m'n ouders maar van een kennis waar ik voor werkte) En voor spullen stalling altijd heel hard (moeten) werken
Autumnn
Geplaatst: 28-02-15 19:01
Lizzyy schreef:
Februari
Totaal: Stalgeld: 150 euro Voer: 14,41 (korting bij Welkoop) Vitaminespuit: 8.95 Enting: 59,41 Wortels: 2,31 Halster + toiletteerschaar: 24,90
Ik lease nu een paardje, voor 3 dagen in de week (soms vaker). Maar uiteindelijk zou ik wel heel graag een eigen paardje willen. Al ben ik voor nu dik tevreden, het is een leuk paardje en kan het goed vinden met de eigenaresse!
Veulen, maar hij was toen net zo duur als een volwassen (sport)paard veulen wil dus niet zeggen goedkopere aanschafwaarde
Ik las hier over lease dat het weinig gedaan werd, maar dat is niet mijn ervaring, hier in de buurt juist veel! Onze stal bestaat voor 2/3 uit leasepaarden, zelf leasede ik heel vroeger al manegepony's. Overigens ook niet goedkoop, kost meestal stalgeld + bijkomende kosten bv wedstrijden, spulletjes en je moet er ook naartoe (benzine).
Heb de mijne als 3 weken oud veulen gekocht. Maar denk dat dat niet altijd iets over de prijs hoeft te zeggen. Een veulen hoeft niet goedkoper te zijn dan een volwassen paard
Zo februari zit er weer op... €531,53: €215 stalling €11,95 Speedibeet €20 spelt (samen met stalgenootje) €20,89 Vitalbix met schepje en verzendkosten €262 behandeling schimmel in darmen €1,69 voerbakje Action
En over 6 weken moeten we weer voor een behandeling voor haar darmen...
Mijn huidige heb ik als 3-jarige gekocht, maar die was duurder dan mijn toemalige 10-jarige Z-merrie (leerpaard) die ik toen aankocht. Leeftijd zegt niets over de prijs!