Fortuna22 schreef:Van de sleep?
Zal morgen eens een foto maken!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fortuna22 schreef:Met stugger gaas blijft de kokos er aan hangen en dan gaat het sleuven maken.Ik heb dus daarom nu mozaiek gaas(zo heet dat geloof ik)
Met te zware balken kreeg ik ook te veel ophoping van kokos en daardoor dus ook sleuven.
(Ik heb de lange vezel)
india schreef:garny ik heb langevezel 3 pakken van 125 kg een jaar geleden erdoor gedaan.
zit er nu heel goed door kan gewoon slepen,
en bak is stevig zit op duinzand net als jij!
wil nu de toplaag met korte vezel aanvullen,
daar heb ik nog 5 pakken van charlot van staan,(die zijn 30 kg per stuk of zo)
eventueel ga ik er nog 300 kg bij bestellen,
kijk effe op de website van charlot,
misschien kunnen we samen doen met bestellen?
je kan komen kijken hoe de bak en de vezel eruit ziet,
ga de toplaag van het weekend doen als de wind weg is.....
Mac schreef:Ik ben nu met een soortgelijk project bezig als India. Heb een paar jaar geleden lange vezels door de bak gedaan (zie eerder in dit topic) met hartstikke fijn resultaat maar OMG wat een ellende om die vezels uit te pluizen (zie ook eerder in dit topic)! De bak is nu weer te mul geworden, dus heb een lading korte vezels gehaald die eerst nog nat moeten worden
maar daarna door de bovenste laag gaan. Wordt vervolgd!
Elisa2 schreef:Wij hebben nu een half jaar lange kokosvezels en ik ben dik tevreden! gaten trappen ze nauwelijks nog in de bak,slepen lukt me inmiddels weer met de gewone sleep maar is maar eens in de zoveel tijd nodig.Als de bak nat is kan ik er gewoon doorheen rijden en blijft ie mooi dragen.Enige nadeel is dat de vezels soms wat glad zijn als ze nat zijn.Maar we longeren er ook in en alles en hij blijft gewoon goed.
Wij hebben het los besteld,was dus al machinaal losgemaakt.Verder is het handig om door een loonwerker te laten verdelen in de toplaag.Wij hebben het allemaal zelf gedaan,maar hadden erg veel kokos en de eerste paar maanden was het niet vermengd met de toplaag wat lastig was met rijden.