[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:12

Manon 2 schreef:
Ir111 schreef:
Hier liggen ze in de winter heel graag binnen op het stro. Ik heb echt een dik pak liggen. Het wordt inderdaad als toilet gebruikt. Dat neem ik dan maar voor lief (lekker snel klaar met uitmesten, ik hoef niet de hele track over :D ). Ik gebruik in winter (dec / mrt) 2 baaltjes stro per week. Dat vind ik nog wel te overzien.

Hier schijnt vandaag het zonnetje. Gevolg -> eindelijk staat de paarden weer buiten. Ze hebben serieus de afgelopen 5 dagen maar sporadisch een voet buiten de schuilstal gezet. Terwijl de track gewoon goed is en er buiten voldoende hooi ligt. Lekkere watjes. <3

Daar zit ook wat in! Makkelijk uitmesten als ze het binnen doen!

Dat is zeker waar. Maar daar moet je zeker wel rekening mee houden qua ruimte op je mesthoop.
Het is wel een voordeel als je je mest zelf wil verwerken op eigen land. Mest met stro er in is een stuk beter.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:24

pol013 schreef:
Manon 2 schreef:

Daar zit ook wat in! Makkelijk uitmesten als ze het binnen doen!

Dat is zeker waar. Maar daar moet je zeker wel rekening mee houden qua ruimte op je mesthoop.
Het is wel een voordeel als je je mest zelf wil verwerken op eigen land. Mest met stro er in is een stuk beter.

Ja ik wil een deel composteren en een deel laten ophalen dus daar is het inderdaad handig voor.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:24

Hier ligt op het moment ook zo'n 90~95% van de mest in de schuilstal of op de paddock :+

Vorig winter maakten ze hier ook veel gebruik van de schuilstal om in te slapen. Dit jaar echter lopen ze alle drie naar binnen om te plassen maar gaan vervolgens buiten in het zand liggen slapen. Ben de bodembedekking nu dus ook niet meer aan het aanvullen. Wil er best wat geld aan uitgeven, maar niet als alleen wc :+

Fotootje van vanochtend <3
Afbeelding

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:38

Hier precies hetzelfde. Ze slapen in een hoek van de bak, ze staan vooral bij stal te eten, gebruiken de stal zelf en de uitloop als toilet. Op de track komen ze nauwelijks. Kan niet wachten tot de wei weer open kan. Die is op het achterste deel van de track. Dan gaan ze tenminste aan de wandel. Want gras is lekkerder dan hooi achterin :Y)
Ook als het hooi op is voor lopen ze niet eens naar achter, maar wachten ze gewoon tot er bijgevuld is _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:41

Afbeelding

Afbeelding
Hier zijn vrij grote stukken berk naar beneden gekomen dus de paarden zijn lekker aan het knagen <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:52

MarliesR schreef:
Hier ligt op het moment ook zo'n 90~95% van de mest in de schuilstal of op de paddock :+

Vorig winter maakten ze hier ook veel gebruik van de schuilstal om in te slapen. Dit jaar echter lopen ze alle drie naar binnen om te plassen maar gaan vervolgens buiten in het zand liggen slapen. Ben de bodembedekking nu dus ook niet meer aan het aanvullen. Wil er best wat geld aan uitgeven, maar niet als alleen wc :+

Typisch is dat hé. Hier hebben ze jaren de schuilstal met stro alleen als pies plek gebruikt en juist dit jaar gebruiken ze hem ineens heel veel om ook te gaan liggen.
Omdat ik een (mega fitte) 25 jarige heb bleef ik het toch aanbieden. En ineens dit jaar zijn ze fan.
Maar hij gaat alleen in de nacht open. En ook alleen gedurende natte en of koude periodes.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:03

Ik heb fijne rubberen tegels die ik deze winter in de stal wilde leggen zodat ze daar konden gaan slapen, maar ze staan momenteel liever buiten (voorheen woonden ze praktisch in de schuilstal) en de bodem is nu zo goed dat ik ze niet eens neergelegd heb.. Ze slapen lekker in het droge zand met zijn allen :)

Het grootste deel van de banden heeft ook hun plekje gekregen :D Op deze plek had ik er al een enkele band liggen als uitkijkpunt, maar dit wilde ik graag uitbreiden en deels hoger hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:41

Oh wauw, die ene foto :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:54

Heb je er beton in zitten? En zitten doe 2 op elkaar ook vast aan elkaar?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:44

Ze zitten nog om de velg, waardoor ze veel steviger zijn en blijven. Daarnaast hebben we ze opgevuld met zand en en afgedekt met een houten plaat met daarop anti-slip. Die platen zitten vast.
De twee banden op elkaar zitten aan elkaar vast :j

Ik heb vooral zulke foto's :+
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:47

Very, very charming :+

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:31

Wat een geweldige foto's BrittS

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:47

Haha wat tof! Ze zijn er duidelijk blij mee :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:21

Haha ja! Hopelijk gaan ze het net zoveel gebruiken als dat ze al deden met de enkele band :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:25

Je hebt duidelijk punten eh banden, gescoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:46

Heel tof!

ScorpioHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:42

Wat een toffe inspiratie in dit topic!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:58

Whahaha, geweldige foto's!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:07

Hey! Alweer even geleden sinds ik laatst postte hier. Ben normaal stille meelezer maar had hier een maand of twee geleden gevraagd naar advies voor snel aanleggen van Paddock zonder afgraven. Inmiddels staan paarden er nu 3 weken op 24/7 en het blijft echt super! *\o/* paarden zijn er gek op, liggen er steeds in te rollen en te spelen. Dus wilde even wat sfeer plaatjes delen. Het was heel veel werk, in een weekend 22 kuub zand verspreiden met een kruiwagen en schep. Helaas was de vrachtwagen die kwam leveren zo groot dat hij geheel wegzakte en dus kon hij ook niet op meerdere stapels het zand dumpen. Het moest op 1 grote bult het buiten de paddock. Maar goed, uiteindelijk toch goed resultaat vind ik. Blijft ook erg goed droog gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ScorpioHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:50

Lotte_Wessel schreef:
Hey! Alweer even geleden sinds ik laatst postte hier. Ben normaal stille meelezer maar had hier een maand of twee geleden gevraagd naar advies voor snel aanleggen van Paddock zonder afgraven. Inmiddels staan paarden er nu 3 weken op 24/7 en het blijft echt super! *\o/* paarden zijn er gek op, liggen er steeds in te rollen en te spelen. Dus wilde even wat sfeer plaatjes delen. Het was heel veel werk, in een weekend 22 kuub zand verspreiden met een kruiwagen en schep. Helaas was de vrachtwagen die kwam leveren zo groot dat hij geheel wegzakte en dus kon hij ook niet op meerdere stapels het zand dumpen. Het moest op 1 grote bult het buiten de paddock. Maar goed, uiteindelijk toch goed resultaat vind ik. Blijft ook erg goed droog gelukkig.

[ [url=m/RVBDeN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dzqLzz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aXOSwt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een prachtige foto's! En hoe lief hoe ze zo relax erbij liggen :)

[ [url=m/yWrsyc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dT9WYt.jpg]Afbeelding[/url] ]

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 06:14

Mooi zeg en fijn dat ze er zo blij mee zijn. Ik zou zelf alleen wel verharden rond je voerplek. Anders heb je meer kans op zandkokiek als ze sprietjes gaan eten.

Hebben jullie nog wat tussen het zand en de bodem gedaan of er gewoon bovenop gedaan?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:27

Netjes! En welk zand heb je hier op laten gooien?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:50

We hebben er gewoon 22 kuub zand bovenop gegooid. Scheelt dat we zelf ook op zand zitten, maar het blijft tot nu toe super. Ook zitten ze er te graven, rollen, galopperen door de paddock en het blijft erg netjes.

Op aanraden van een grondverzet bedrijf er verder niets tussen gedaan en M3C zand gebruikt.

We willen inderdaad de voerplekken verharden/ paddockroosters onder doen. Op dit moment haal ik hooi dat er naast valt zelf weg dagelijks en ze staan allen op psyllium tegen het zand. Maar ben blij hoe het heeft uitgepakt op het moment

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:22

Heerlijke plaatjes hier <3 <3 Vooral die met die banden, echt geweldig!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:23