Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:38

Wij hebben een mini trekker. Lange tijd alles met de zitmaaier gedaan, maar dit is toch wel even tien keer makkelijker. :j En handig dat je gewoon zelf even de mesthoop op kan schuiven enzo. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:38

Hier geen ervaring met een mini tractor. Mijn vriend kreeg het op zijn heupen en kocht een echte **\O/**
Met maaier. Ik heb niet geprobeerd hem tegen te houden natuurlijk B-)

De mensen die bomen zetten;
Wat is de bestemming van de grond waarop je ze plant? Onze weide is grotendeels agrarisch namelijk en zover ik het nu gevonden krijg mogen we geen bomen zetten... anders zou ik op termijn best een mooie windvanger willen zetten in de vorm van wat b komen en struiken

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 21:49

Die van ons is agrarisch en tuincentrum. Is vroeger een bomenkwekerij geweest maar dan hebben we het over zo’n 20 jaar en 2 eigenaars eerder.

Het stond bij ons al volgegroeid dus wat meer, minder of verplaatst valt echt niet op.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:39

@Utopia,misschien is stal Beekhoeve in Zundert wat? De stal van (overleden) Jan van Beek.

En op MP staat ook een advertentie van HR Improvements (Hilke Mouws)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:15

Wij hebben gemengde akkerbouw of zoiets. Wei voor lag er al en achter stonden bieten op toen wij het kochten. Buurman heeft zo’n 20 walnootbomen gepland vorig jaar en daar heeft ook geen kip naar gekraaid.
Maar vroeger was dit een fruitgaard waar we nu wonen, maar er hebben ook koeien, varkens, kippen etc gewoond dus echt van alles wat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:21

SSDesign schreef:
Iemand hier ervaring met een mini-tractor of quad? Wij twijfelen om er een aan te schaffen, nu onze diesel 4x4 opeens flink duurder wordt in de wegenbelasting.

Wij hebben een quad om de bak te slepen, erg blij mee.
Voor alsnog met een eigen gemaakte sleep (pallet met 2 beton palen) maar hopelijk eind van het jaar een echte sleep voor de quad.

Die van ons heeft een stekker aansluiting en daar kan dus ook een maaier achter :)

Bomen wil ik tzt ook nog wel een pazr van midden in de wei hebben, maar dan moet hij wel goed beschermd worden de eerste jaren :+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 06:44

Jeetje wat een regeltjes allemaal zeg :roll: ben zo blij dat ik lekker zelf mag weten wat ik wel en niet met mijn eigen grond wil doen...

Hoewel ik zelf dus geen boom in de wei ga zetten, is lastig met maaien... en ze vreten eraan. Hebben wel om de weides heen allemaal bomen en dat bied ook prima beschutting. De bomen die al in de weide stonden blijven er wel staan, zijn prachtige oude esdoorns. Nadeel is wel dat door de schaduw die ze bieden, er bijna geen gras onder groeit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:13

Wat een weer.al vanaf 5 uur lig ik wakker en non stop harde regen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:48

Libera schreef:
Jeetje wat een regeltjes allemaal zeg :roll: ben zo blij dat ik lekker zelf mag weten wat ik wel en niet met mijn eigen grond wil doen...

Bij ons staat zelfs vastgelegd wat voor bomen we in onze verplicht aan te leggen tuin moeten. Met onder de bomen een grassen en kruidenmengsel...

De magie van bestemmingswijziging en daar een inrichtingsplan bij wat de gemeente als bindend ziet :+
Scheelt wel keuzestress.

Hier vandaag weer om extra hooi. Kan (nog) niet veel opslaan, en gaat toch wel hard..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:07

Ik zit in waterwingebied en ze hebben extreem moeilijk gedaan over paardenhouderij. Dat ligt aan waternet. De gemeente is heel makkeiijk, je mag vrijwel alle bomen omhakken, tenzij ze beschermd zijn. De gemeente is hier ook wezen kijken/praten over een poel en de aanplant. Vanwege het heel erg hoge ijzerwater heb ik dit afgeblazen en koop zelf de beplanting. Ik koop ieder jaar iets, dan is het prima op te brengen.

Ik had een minitrekker, nu een miditrekker. Daar sleep ik voornamelijk mee. Maar ik kan ook maaien en schudden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:26

Akshay schreef:
Scheelt wel keuzestress.

Positive thinking +:)+ Haha :D

Thanks voor alle reacties op het springen :D We hebben een stal gevonden waar we binnenkort eens gaan kijken, maar altijd op dezelfde is ook saai, dus goed om alternatieven te hebben :D :):)

Wij wilden ook kijken voor een minitrekker, maar kan je daar wel van die grote (300kg?) hooibalen mee verslepen? Anders schiet het voor ons niet op. Hij moet bij ons een schuur binnen die een deur heeft van maar 2,5m hoog, dus een echte trekker past gewoon niet :')

Qua bestemmingsplan heb ik eigenlijk helemaal nog niet gekeken of alle bomen enz. wat wij zouden willen wel mag := Wij zitten volgens mij ook op agrarische grond, was ooit een kalfjesboer :+: Vandaar ook de lage schuren :P Om ons heen ook allemaal boomkwekerijen..

Oja! En ik ga ook eens kijken voor duivelsklauw, klinkt wel als iets voor mijn artrose-maatje :P

Wij ook net weer een nieuwe lading hooi gehaald :D Wordt je weer even bijgepraat over alles wat er in de buurt is gebeurd +:)+ :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 12:01

Een trekker zonder cabine is geen 2,5 meter hoog joh. De uitlaat van onze trekker zit op Max 2,20 ongeveer.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:00

Mensen met ervaringen met een paard met luchtwegproblemen hier? Zag Robijntje over een dampig paard dus die heb ik al een pb gestuurd. Ik hoor graag tips over hoe zo'n paard zo optimaal mogelijk te houden.
24/7 buiten is helaas geen optie momenteel met alle blubber hier...
Evt dingen die nog gegeven kunnen worden ter ondersteuning, etc

Ik wil graag een midi trekker, inderdaad zo'n ouder model zonder cabine zodat hij overal makkelijk in kan. Alleen daar moet ik nog even voor verder sparen. Word ook weer eens tijd om in huis weer wat verder te werken.

Hier afgelopen week een mooie deal kunnen maken met mn hooiboer. Heb weer wat meer ruimte in mn schuur gecreeerd dus kan wat meer hooi opslaan. Als hij van de zomer hooit en hij mag direct een kar brengen is het toch een stukje goedkoper, altijd mooi meegenomen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:33

Fangio schreef:
Mensen met ervaringen met een paard met luchtwegproblemen hier? Zag Robijntje over een dampig paard dus die heb ik al een pb gestuurd. Ik hoor graag tips over hoe zo'n paard zo optimaal mogelijk te houden.
24/7 buiten is helaas geen optie momenteel met alle blubber hier...
Evt dingen die nog gegeven kunnen worden ter ondersteuning, etc

Ik wil graag een midi trekker, inderdaad zo'n ouder model zonder cabine zodat hij overal makkelijk in kan. Alleen daar moet ik nog even voor verder sparen. Word ook weer eens tijd om in huis weer wat verder te werken.

Hier afgelopen week een mooie deal kunnen maken met mn hooiboer. Heb weer wat meer ruimte in mn schuur gecreeerd dus kan wat meer hooi opslaan. Als hij van de zomer hooit en hij mag direct een kar brengen is het toch een stukje goedkoper, altijd mooi meegenomen

Chronisch of een infectie?
In t eerste geval sowieso nat hooi aanbieden, stal zoveel mogelijk luchten en stof-arm mogelijke bedekking zoals vlas, zaagsel of hennep.
Als er slijm zit dat weg moet heb ik goeie ervaringen met 2x daags broomhexine en balsamic air (kan je vernevelen of over t voer doen).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:52

helaas ook ervaring met een chronische bronvhites en dampige, leven beide niet meer

Als zoveel mogelijk buiten geen optie is is opstrooien ( beter zelfs vlas of houtkrul ipv stro iv stof) of vegen waar ze bijstaan funest. Nat hooi of voordroog geven, weken hoeft niet, gewoon nat mmaken is al voldoiende zodat het stof eraan plakt. Er zijn ook brokken en slobbers met kruiden die voor luchtwegen ondersteunend zijn. Of die echt werken weet ik niet maar ze roken lekker en de paarden aten ze graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:22

Weten jullie nog dat verhaal van de mensen die een half jaar zouden wachten met een hond?

Oeps :o

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:40

Vertel? Vertel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:41

Afbeelding

:D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:00

Is dat buddy??? <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:20

News travels fast geloof ik :+

Ja!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 07:23

Gefeliciteerd met jullie hond!

En ja hier ook wat gedoe qua beplanting en bestemmingsplan, maar wonen niet in een hele moeilijke gemeente dus soms moet je dingen gewoon doen, hihi.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 07:53

Wat een lieverd!

@Utopia, welke stal is het geworden? :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:08

Gezellig Robijn, hoe oud is hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:08

1,5. Gaat keurig tot nu toe, zo leuk!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:09

Ik herkende hem gelijk en zag toen dat ik de berichten gemist had haha! Super leuk!