Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 23:43

Ik heb echt een super cheape bij Agradi gekocht begin dit jaar. Volledig hoofdstel, wit onderlegd zonder poespas en heeft me €20 gekost. Heb het nog nooit ingevet of schoongemaakt (foei) en ziet er nog steeds als nieuw uit. Geen idee welk merk, ik ga even zoeken voor je. Beste aankoop die ik in m'n leven gedaan heb!

edit: hij is van pfiff, staat nu wel weer op 36 euro maar is misschien wel fijn voor je tot eventueel de verzekering er tussen kan komen

wendy1987

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:57

Die van pfiff ziet er idd redelijk hetzelfde en fijn uit. Ik heb ook niet de indruk dat die van mij nou zo duur was gezien ik het merk nooit heb kunnen vinden :Y) maar die is wel het proberen waard idd!
Thanks voor t meedenken! Ondertussen blijven we gewoon internet in de gaten houden de aankomende weken on te kijken of t online komt al ons spul..

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:30

Hier ook een saaie zwarte van de EJ gekocht, iets van 15 of 20€. Wordt terug verkocht dus moest je interesse hebben... maatje Full

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:34

Ik zoek echt wit onderlegd.
Vond het al lastig toen ik m nog had om vervanger te zoeken. Maar nu ik m niet meer heb blijkt t echt lastig te zijn om er 1 te vinden die aan mijn doel voldoet...

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:37

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:51

wendy1987 schreef:
Vond het al lastig toen ik m nog had om vervanger te zoeken. Maar nu ik m niet meer heb blijkt t echt lastig te zijn om er 1 te vinden die aan mijn doel voldoet...

Had je nog bij bridle2fit gekeken? Die hebben ze ook wit onderlegd en gewoon zwart.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:54

Help :D

Ik heb een hele knappe vosruin, die heul zeker weet dat hij in zijn vorige leven een fries of tinker was. Hij is aardig veranderd maar hij wil persee zijn sokken houden maar ik niet :(

Ik scheer hem iedere 3/4 weken op en dit komt er dan vanaf..

Afbeelding

Maargoed hij is doodbraaf en vind het prima, alleen vos en opscheren is zo lelijk :oo iemand nog tips? Na een week word het wel beter maarja, dan moet ie alweer bijna :')

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:58

Hoe zien ze eruit als je nog niet hebt geschoren?

En vos of andere bruin is idd lastig! Heb ik zelf ook. Zit eraan te denken om der knieën ook eens mee te scheren want daarboven wordt t lichter maar weet nog niet of dat wat wordt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:04

Heb ik zo geen foto van, maar zijn haar groeit dan halverwege zijn hoef en achter zeker 4 cm haar :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:32

Ik scheer dan altijd met het apparaat haaks op het te scheren oppervlak.
Dat scheert minder kort en je overgang met niet geschoren is mooier.
De sokken scheer ik wel gewoon en dan ga ik langzaam over naar haaks.
Voorop het pijpbeen scheer ik niet.Bij mijn vossen zie je dan echt geen verschil in kleur tussen geschoren en ongeschoren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:34

Ja achter vind ik niet zo opvallend maar vooral voor het randje idd, ga dat haakse eens proberen!. Bij mijn andere vos valt het minder op maar hij word gewoon lelijk :') eigenlijk moet ie helemaal maar vooral de 2e keer word ie er niet knapper op

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:37

Sommige worden soort grijs of juist heel geel.
Ik doe het altijd zo om een verloop te maken, het werkt wel het makkelijkste met mijn Moser max.
Zo doe ik bij een bruine ook de voorkant vh pijpbeen en dat valt helemaal niet op.
Alleen het haar is meer uitgedund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:34

Ik heb zondag provinciaal kampioenschap B2, dus dacht zaterdag na een oefencrossje paard eens te wassen en echt piekfijn te zetten.
Geven ze gvd regen en ik kan hem niet op stal zetten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:05

Ik lees al een tijd mee en wil me nu toch ook maar 's melden. Ik ben Marije en ik rij regelmatig westernshows waarbij toilettage (of toch in ieder geval piekfijn voorbrengen) absoluut een must is. Ik heb een Arabier, dus lange manen :)) Die doe ik voor shows meestal het eerste stukje in een vlecht, of zoals afgelopen keer helemaal in een hengstenvlecht. Daar moet ik nog wel even op oefenen, maar toch. Zie hier: inclusief zwarte hoefjes wat in de westernsport vrij gebruikelijk is.

Afbeelding

Afbeelding

En voor de schimmelmensen hier: kennen jullie dit al? Vanaf 3:20 ongeveer: https://m.youtube.com/watch?feature=you ... NnYhN0LnPk

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:21

Heel mooi beestje!! Ziet er top uit.

Persoonlijk zou ik doe vlechtjes houden en zoals jij het doet alleen het bovenste stukje. Met de hengstenvlecht komt zijn hals niet zo mooi uit vind ik.

Die zwarte hoefjes zijn ook heel mooi!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:51

Ziet er mooi uit Rije!

Ik heb vandaag een tutdagje, wassen, scheren, bijknippen etc etc.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:46

Ben ik met je eens PanamaD. Ik doe normaal gesproken inderdaad alleen het eerste stukje. :j Maar was nu zo vroeg dat ik me verveelde en even snel bij de trailer een vlecht erin heb gegooid :)) Ik wil nog wel steeds een onderhandse vlecht oefenen, misschien staat dat leuker. En al is het alleen maar om het te kunnen, want een gewone vlecht doe ik in een paar minuten, maar onderhands kunnen mijn hersenen tot nu toe nog niet aan :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:47

Quir schreef:
wendy1987 schreef:

Had je nog bij bridle2fit gekeken? Die hebben ze ook wit onderlegd en gewoon zwart.

Ja, die waren ook net niet wat ik zocht.. De linkjes ga ik straks een bekijken. Super voor het meedenken allemaal +:)+

Mooie geschoren pootjes van de vos. Ik vind het niet storen zo hoor..

Glimworm die Arabier!

Hier ook mijn glimworm van tijdje terug de meeting:
[ITP] Lange manen in Herperduinen, goud waard!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:32

Hier een mooi dagje gehad. Eerst lekker mn eigen paardje gereden en verzorgt. Die staat onder een deken en dus is de deken onder de modder en een schoon paard :D
en toen door gereden naar werk om te hobby'n.
Haar lekker gelongeerd, gegraast en verzorgt

Toen ik haar uit t land trok zat ze onder de blubber. Omdat ik alle tijd had eerst redelijk goed gepoetst ipv een modder paard longeren haha
Afbeelding
Onder de stof komt gewoon een glans laag
Afbeelding
Wat is het toch een knapperd
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:38

Wat een lief hoofdje! Met groooote oren :D !

Wij kregen vandaag op wedstrijd het compliment dat we er zo mooi uit zagen. Alles paste zo goed bij elkaar, volgens haar kon je echt zien dat we er aandacht aan hadden besteed :D .
Altijd leuk om te horen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:46

Dat is idd leuk om te horen.

Ik was gisteren op wedstrijd compleet nat geregend. Echt balen.

Vandaag ook weer op wedstrijd. Even simpel een hengstenvlecht er in gegooid. Toch wel makkelijk dat dat kan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:41

Ik zou nog laten zien hoe ik die Knotjes met een paperclip maakte (zoals ik t dus eigenlijk al heel lang doe als ik niet met elastiekjes knot). Even heel snel één knotje gemaakt, baby pony beestje was er helemaal klaar mee. :=
Was de tweede keer helemaal wassen, dus nog best wat indrukken voor haar en ze vind t ook echt nog niets als je aan haar manen zit. Water uit de tuinslang blijft ook nog heel gek hihi.

Knotje zelf even niet zo netjes, maar zal van de week even een paar goed doen en ook even wat betere foto's maken. Blijft verder wel super zitten.
Afbeelding

Zo ziet t er dus uit
Afbeelding
Puntjes even over schuurpapier halen en t is ook absoluut niet meer schep oid.

Knappe pony, deken is alleen véél te groot voor haar haha.
Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:19

Handig met die paperclip, maar hoe maak je dat dan vast?

En met vlechten moet je het uiteinde omvouwen , mij lukt het nooit netjes.. er blijven altijd van die uitstekende haren van de punt zeg maar naar buiten komen als het al in de knot zit..

Vandaag jovi zn manen er afgehaad..
was helemaal kort gebeten door de andere paarden ..

Dan maar helemaal sport coupe, niet helemaal recht maar wel beter haha

Van dit
Afbeelding
Afbeelding

Naar dit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonde van de regen peelie .. :/

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:24

Ben blij dat ik geen knotjes meer hoef te maken := Kon het best aardig hoor, maar zo'n werk, vooral in de koud met half-bevroren vingers... nee geen goeie herinneringen aan.

Ik heb zaterdag een demo op een open dag met paard, dus voor die tijd nog even alles nalopen. Wintervacht komt er al aardig door, dus hij is wat fluwelig aan het worden, maar niks wat een flink ladinkje glansspray niet aan kan denk ik }:) Ik laat de manen dan toch maar los, afgezien van het eerste stukje wat wel ingevlochten moet worden omdat ik z'n derde oor laat bijgroeien en dat nu ongeveer de helft is van de rest van de manen qua lengte, dus dat los is geen gezicht :n

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:32

Het lange pinnetje vd paperclip buig je gewoon om, daardoor blijft t goed zitten en als je ver genoeg terug duwt zie je er ook niets meer van.

Vlechtje vlecht ik zo ver mogelijk door en dan het plukje vouw ik terug en maak ik dan vast met een elastiekje. Dan rol ik m gewoon op en prik je dat ding erdoor heen.

Zal eens kijken of ik eens een video van kan maken. In ieder geval betere foto's, haha.