Nog eens bedankt voor de supertip van Shapley's MTG. Mijn paard heeft nu niet meer geschuurd op zijn staart, en de haren groeien er echt goed van! Het valt na een tijdje met het blote oog zelfs goed op!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:We hebben 2 organisaties die wedstrijden organiseren. De LRV en de VLP. Beide zijn officiële wedstrijden. LRV loopt zoals het regime van de KHNS en het zijn ook dezelfde proeven. Enige verschil is de B, dat is hier B1 en B2 en onze winstpunten krijgen we niet op basis van score maar op basis van klassement. Zo kan je hier dus winstpunten rijden als je 1e bent met 160 of niks hebben als je 12e bent met 190. Ohja, en het aantal winstpunten ligt anders, maar op zich is het hetzelfde als overal: vanaf X punten mag je over, vanaf Y punten moet je over. LRV gaat maar tot ZZ-Z, nadien moet je verplicht overstappen naar de VLP. Die heeft vanaf basis t.e.m GP in het programma.
VLP begint op niveau E, dan A, dan L, M enzovoorts. Elke proef heeft een cijfer. De M10 staat ongeveer gelijk aan PSG. Zij rijden andere proeven en vaak zijn ze zwaarder dan de LRV omdat de niveau's onderling verschillen.
De E-proef = B-proef LRV, de A = L-proef, L = M/Z en ga zo maar door. E en B zijn gelijkaardig qua oefeningen. In de A (VLP) rij je voltes 10m in draf, overgang stap-galop, een enkelvoudige wissel en achterwaarts gaan. In de L (VLP) rij je verzamelde draf, kurzkehrt, ommekeer links/rechts in contra, enkelvoudige wissels op slangevolte 3 of 4 bogen, achterwaarts, gestrekte draf.
Puntentelling bij VLP is hetzelfde als KNHS: vanaf een bepaalde score krijg je punten (ik geloof 1 punt op 62%) en bij 70% of meer krijg je 5 winstpunten, dat is het max. Je moet minimaal 15 winstpunten hebben eer je over mag als ik het me goed herinner.
Ik heb ooit VLP gestart, nu rij ik LRV. Waarom? LRV is héél veel goedkoper... En uiteindelijk kom je toch samen op hetzelfde niveau als je richting PSG mag starten. En ik vind de proeven van de knhs eerlijk gezegd leuker om te rijden
Varekaj schreef:Die overgang valt nog mee, de A naar L is pas gigantisch. Verzamelde draf, contra, enkelvoudige wissels, kurzkerht, noem maar op.
Nuja, vroeger waren het de E-A-L, nu is het niveau 0 - 1 - 2 enz... Intussen zijn de proeven ook uitgebreid en hebben ze buiten de eigen VLP-proeven er KNHS-proeven bijgepakt. Maar zelfs al zijn de proeven zogenaamd op hetzelfde niveau, je merkt toch echt wel dat er grote verschillen in zitten.
Poging gedaan om ze in link te zetten, werkt helaas niet![]()
Maar goed. De grote verschillen is dus een reden dat ik geen VLP meer rijdt. Het kost je ook een bak aan startkaart (€75/jaar), verzekering (€15/jaar dacht ik), inschrijving in een club (lidgeld wisselt, gemiddeld €50/jaar), inschrijving €12,5 gemiddeld/proef...
LRV betaal ik €66/jaar. Dat is incl. verzekering, gratis lessen, gratis gebruik van het clubterrein (we hebben dressuur, springen én cross), goedkope drankjes in de kantine. 10 startcoupons kosten me €10, dus als de wedstrijdlocatie geen startgeld vraagt rij ik voor €1 (er wordt zelden startgeld gevraagd, en anders nooit meer dan €5/proef). We krijgen alleen geen prijzengeld, wel vaak naturaprijzen. Een cross kost €15.
Maar bij LRV krijgen we dus punten op verzorging en VLP niet