Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:25

Gisteren mijn paard ook nog eens gewassen, een witte wordt altijd prachtig vuil :+

Nog eens bedankt voor de supertip van Shapley's MTG. Mijn paard heeft nu niet meer geschuurd op zijn staart, en de haren groeien er echt goed van! Het valt na een tijdje met het blote oog zelfs goed op!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:34

Donja is geschoren!!! :)
Afbeelding
Details:
Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:46

Wat een goede tip die spray van NAF! Mijn paardje heeft ook van die heerlijke dikke manen die met het vlechten alle kanten op willen. Ga het zeker een keer proberen! *\o/*

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:31

En of ze glimt! Kan hier zo blij van worden :D Woensdag staart maar weer eens wassen.
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:12

Mooi glimmend paard hierboven!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:24

Lekker m'n ruin geschoren, hij zag er zo shabby uit. Ik kon het niet meer aanzien, mijn vacht-ocd sloeg op hol dus ik heb het scheerapparaat er overheen gehaald :') tien keer beter!!

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook heel erg benieuwd naar de producten van NAF voor het invlechten, ook de hoeflak en de olie lijken me erg fijn.

Peelie wat een mooie knotjes! Zeker die van de voorpluk, echt mooi. Ze zien er uit om door een ringetje te halen.

Marieke die van jou glimt als een spiegel, heel mooi!

En t shetje lekker geschoren, ziet er goed uit Donja. Grappig he hoe grijs ze er dan onder uit komen :) mijn mini gaat er dit weekend aan geloven, is net een kleine mammoet haha. Is altijd een hele transformatie, zo leuk!!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:37

Wat een mooie knotten zeg!! :D

En je paard natuurlijk ook :+:

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:58

Marieke wat zit die lekker strak in 't velletje! Die van mij heeft nog heel wat verharen te doen, hij heeft nu allemaal vlekken omdat z'n wintervacht donkerder is :))

Wát een heerlijke knotten <3 Super mooi, zonder fluf en sprietjes!

Spray van NAF klinkt wel goed... Misschien moet ik dat ook eens kopen voor het volgende indoor seizoen. Om mij heen wordt er weinig outdoor gestart, dus is het rustig op vlecht gebied voor mij :))

Doen jullie trouwens nog iets met de (aanzet van) staarten?
Kwam dit een tijdje geleden op Instagram tegen. Die van mij heeft hem een beetje zoals links, alleen heeft hij nog een veel dikkere staart. Nu weet ik niet echt of ik rechts mooi vind... Maar die van mij heeft ook van die hoeken, alsof er even met een stijltang doorheen gegaan moet :+ Heb er nog nooit iets aan durven doen haha!

Afbeelding

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:00

De billen lijken dan wel voller :) die van mij had de zijkanten van de staart kaal geschoren, zag er wel heel netjes uit. Helaas heeft hij een wat dunne staart dus ik laat het weer bij groeien, wie weet ziet het er dan wat voller uit :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:02

Ik doe niks aan de bovenkant van de staarten, vind dat persoonlijk niet mooi

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:04

Ik vind dat persoonlijk ook niet mooi en een beetje ouderwets staan. Mijn pony heeft een enorme volle staart en dat laat ik zo. Krijg er regelmatig complimenten over :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:06

Ik vind geschoren of geknipte wortels echt heel lelijk.. iemand op mn werk deed t laast maar toen ik zei dat t echt heel lelijk zei die dat hij t niet meer zal doen :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:09

Ik doe er ook niks aan, heb Friezen met hele dikke staarten. Met 2 handen om de staart heen kan ik het nog niet vasthouden, zo dik := Heel af en toe was ik ze, goed antiklit erin en dan uitborstelen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:10

Ohh.. nee dat vind ik ook niet zo super persoonlijk. Mijn kleintje schuurt veel, daarom heeft ze boven een ontplofte staart en onder wat dunner, maar dat laat ik lekker aangroeien. Dan maar even wat minder charmant!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:16

Ik doe niks met de staartwortel. Ik vind geschoren staarten iets voor tuigers :P

Essie_blue dankjewel ;) volgende keer doe ik de voorpluk met naald en draad. Dat vind ik nog mooier.

Mijn mannetje zondag. Zo uit stal gestrokken. Geen borstel, niks. Met zijn nieuwe eskadron halster <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:27

Ik doe ook niks met de staart behalve af en toe bijknippen onderaan, ontklitter er in en borstel er doorheen. Op wedstrijd durf ik 'm wel vlechten, levert vaak toch extra puntje op. Niet dat mijn winst daar vanaf hangt (die haal ik ook wel zonder staartvlecht) maar ik vind die 8 toch leuker staan dan een 7 :))

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:30

Ik krijg al een eeuwigheid geen punten mee voor de verzorging. Zelfs in het L2 niet meer zag ik laatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:31

Ik rij B2 (in België is de B gesplitst) en krijg dus wel nog punten op verzorging :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:36

Hoe lopen de klasse in België verder eigenlijk? ik heb daar helemaal geen kijk op, maar ik vind het wel leuk om te weten. Iets me nieuwsgierigheid :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:47

We hebben 2 organisaties die wedstrijden organiseren. De LRV en de VLP. Beide zijn officiële wedstrijden. LRV loopt zoals het regime van de KHNS en het zijn ook dezelfde proeven. Enige verschil is de B, dat is hier B1 en B2 en onze winstpunten krijgen we niet op basis van score maar op basis van klassement. Zo kan je hier dus winstpunten rijden als je 1e bent met 160 of niks hebben als je 12e bent met 190. Ohja, en het aantal winstpunten ligt anders, maar op zich is het hetzelfde als overal: vanaf X punten mag je over, vanaf Y punten moet je over. LRV gaat maar tot ZZ-Z, nadien moet je verplicht overstappen naar de VLP. Die heeft vanaf basis t.e.m GP in het programma.

VLP begint op niveau E, dan A, dan L, M enzovoorts. Elke proef heeft een cijfer. De M10 staat ongeveer gelijk aan PSG. Zij rijden andere proeven en vaak zijn ze zwaarder dan de LRV omdat de niveau's onderling verschillen.

De E-proef = B-proef LRV, de A = L-proef, L = M/Z en ga zo maar door. E en B zijn gelijkaardig qua oefeningen. In de A (VLP) rij je voltes 10m in draf, overgang stap-galop, een enkelvoudige wissel en achterwaarts gaan. In de L (VLP) rij je verzamelde draf, kurzkehrt, ommekeer links/rechts in contra, enkelvoudige wissels op slangevolte 3 of 4 bogen, achterwaarts, gestrekte draf.

Puntentelling bij VLP is hetzelfde als KNHS: vanaf een bepaalde score krijg je punten (ik geloof 1 punt op 62%) en bij 70% of meer krijg je 5 winstpunten, dat is het max. Je moet minimaal 15 winstpunten hebben eer je over mag als ik het me goed herinner.

Ik heb ooit VLP gestart, nu rij ik LRV. Waarom? LRV is héél veel goedkoper... En uiteindelijk kom je toch samen op hetzelfde niveau als je richting PSG mag starten. En ik vind de proeven van de knhs eerlijk gezegd leuker om te rijden :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:52

Varekaj schreef:
We hebben 2 organisaties die wedstrijden organiseren. De LRV en de VLP. Beide zijn officiële wedstrijden. LRV loopt zoals het regime van de KHNS en het zijn ook dezelfde proeven. Enige verschil is de B, dat is hier B1 en B2 en onze winstpunten krijgen we niet op basis van score maar op basis van klassement. Zo kan je hier dus winstpunten rijden als je 1e bent met 160 of niks hebben als je 12e bent met 190. Ohja, en het aantal winstpunten ligt anders, maar op zich is het hetzelfde als overal: vanaf X punten mag je over, vanaf Y punten moet je over. LRV gaat maar tot ZZ-Z, nadien moet je verplicht overstappen naar de VLP. Die heeft vanaf basis t.e.m GP in het programma.

VLP begint op niveau E, dan A, dan L, M enzovoorts. Elke proef heeft een cijfer. De M10 staat ongeveer gelijk aan PSG. Zij rijden andere proeven en vaak zijn ze zwaarder dan de LRV omdat de niveau's onderling verschillen.

De E-proef = B-proef LRV, de A = L-proef, L = M/Z en ga zo maar door. E en B zijn gelijkaardig qua oefeningen. In de A (VLP) rij je voltes 10m in draf, overgang stap-galop, een enkelvoudige wissel en achterwaarts gaan. In de L (VLP) rij je verzamelde draf, kurzkehrt, ommekeer links/rechts in contra, enkelvoudige wissels op slangevolte 3 of 4 bogen, achterwaarts, gestrekte draf.

Puntentelling bij VLP is hetzelfde als KNHS: vanaf een bepaalde score krijg je punten (ik geloof 1 punt op 62%) en bij 70% of meer krijg je 5 winstpunten, dat is het max. Je moet minimaal 15 winstpunten hebben eer je over mag als ik het me goed herinner.

Ik heb ooit VLP gestart, nu rij ik LRV. Waarom? LRV is héél veel goedkoper... En uiteindelijk kom je toch samen op hetzelfde niveau als je richting PSG mag starten. En ik vind de proeven van de knhs eerlijk gezegd leuker om te rijden :D

mensen, wat een ingewikkelde bende :P

Die L (A) proeven zijn wel ingewikkeld zeg. Wat een enorme overgang tussen de E en de A proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:00

Die overgang valt nog mee, de A naar L is pas gigantisch. Verzamelde draf, contra, enkelvoudige wissels, kurzkerht, noem maar op.
Nuja, vroeger waren het de E-A-L, nu is het niveau 0 - 1 - 2 enz... Intussen zijn de proeven ook uitgebreid en hebben ze buiten de eigen VLP-proeven er KNHS-proeven bijgepakt. Maar zelfs al zijn de proeven zogenaamd op hetzelfde niveau, je merkt toch echt wel dat er grote verschillen in zitten.

Poging gedaan om ze in link te zetten, werkt helaas niet :P

Maar goed. De grote verschillen is dus een reden dat ik geen VLP meer rijdt. Het kost je ook een bak aan startkaart (€75/jaar), verzekering (€15/jaar dacht ik), inschrijving in een club (lidgeld wisselt, gemiddeld €50/jaar), inschrijving €12,5 gemiddeld/proef...

LRV betaal ik €66/jaar. Dat is incl. verzekering, gratis lessen, gratis gebruik van het clubterrein (we hebben dressuur, springen én cross), goedkope drankjes in de kantine. 10 startcoupons kosten me €10, dus als de wedstrijdlocatie geen startgeld vraagt rij ik voor €1 (er wordt zelden startgeld gevraagd, en anders nooit meer dan €5/proef). We krijgen alleen geen prijzengeld, wel vaak naturaprijzen. Een cross kost €15.

Maar bij LRV krijgen we dus punten op verzorging en VLP niet :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:24

Varekaj schreef:
Die overgang valt nog mee, de A naar L is pas gigantisch. Verzamelde draf, contra, enkelvoudige wissels, kurzkerht, noem maar op.
Nuja, vroeger waren het de E-A-L, nu is het niveau 0 - 1 - 2 enz... Intussen zijn de proeven ook uitgebreid en hebben ze buiten de eigen VLP-proeven er KNHS-proeven bijgepakt. Maar zelfs al zijn de proeven zogenaamd op hetzelfde niveau, je merkt toch echt wel dat er grote verschillen in zitten.

Poging gedaan om ze in link te zetten, werkt helaas niet :P

Maar goed. De grote verschillen is dus een reden dat ik geen VLP meer rijdt. Het kost je ook een bak aan startkaart (€75/jaar), verzekering (€15/jaar dacht ik), inschrijving in een club (lidgeld wisselt, gemiddeld €50/jaar), inschrijving €12,5 gemiddeld/proef...

LRV betaal ik €66/jaar. Dat is incl. verzekering, gratis lessen, gratis gebruik van het clubterrein (we hebben dressuur, springen én cross), goedkope drankjes in de kantine. 10 startcoupons kosten me €10, dus als de wedstrijdlocatie geen startgeld vraagt rij ik voor €1 (er wordt zelden startgeld gevraagd, en anders nooit meer dan €5/proef). We krijgen alleen geen prijzengeld, wel vaak naturaprijzen. Een cross kost €15.

Maar bij LRV krijgen we dus punten op verzorging en VLP niet :+

Ik zou willen dat we dat hier in Nederland zouden hebben. Zelfs €75,- voor een startkaart vind ik een lachtertje.

Ik heb laatst €118,- betaald. Alleen voor de startkaart. €20,- contributie knhs komt er nog bij.

Lid van een vereniging? Reken rustig €100,-.

Het is dat ik een manege startkaart heb doordat de pensionstal waar ik sta FNRS is en de stalhouder heeft besloten geen kosten te rekenen voor zijn pensionklanten. Nu betaal ik ook meer dan genoeg stalling. Maartoch.

Een proef starten kost hier ook rustig 12,5€ altijd! Ongeacht de locatie... Dus twee proeven straten, dan ben ik rustig €25,- kwijt. En dan hoef je nog nieteens een geldprijs te winnen. Kan ook gewoon een lint en beker zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:39

Ik win nooit wat bij VLP. Ik rij wel winstpunten maar winnen... er zitten echt kanonnen in die proeven joh. Kom ik aanzetten met mijn springpaard van betekenisloze afstamming :')
Nouja wel mooi papier, dat wel, maar vaders is nooit verder geraakt dan licensed bij het AES. Nadien is ie uit de fokkerij en sport gaan ivm blijvende blessure.

Maar hij heeft wel uitstraling doorgegeven. Krijg altijd wel complimenten dat mijn kereltje er goed uit ziet en ook met regelmaat dat ie koppen doet draaien.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:25

Ik doe ook nooit wat aan de bovenkant van de staart :)