Mijn ouders hadden ook een vrieskist. Muisvrij, maar alles wta je knoeit is lastig opruimen Die bak van Yontheke wilde ik ook aanraden Die heb ik nu voor mijn bietenpulp. Past prima een zak in en je kan er goed bij met de voerschep.
florie71
Geplaatst: 17-01-15 00:17
Jaaaaaa.... vandaag getekend voor ons nieuwe huis. Ook voor mij straks de paardjes aan huis. Ik las al mee maar mocht nog nix zeggen
[***], stuur gerust mr eens je kat (letterlijk dan ) hoor!!
Daarom.. als er ooit een kat komt 'aanwaaien' aan de stal mag die met plezier blijven (op voorwaarde dat ie muisjes vangt! )
Vorige zomer tijdje gehad dat er een nest zat in de mais ernaast en dan kwamen de katjes vaak eten zoeken bij ons maar helaas met dat de mais afging zijn ze verhuisd denk ik.. jammer want waren wel erg mooie katjes!!
Flotie71: wauw wat fijn!! Ptoficiat en veel succes!! geniet er mr van!
Mosh
Geplaatst: 17-01-15 00:41
Flotie71, gefeliciteerd!
Jaa de huis- en ongedierte kitties zijn hier ook eindelijk geregeld! Wordt het overdag ook weer gezellig in huis. Is voor het ongedierte hier ook hard nodig. En ik maak er nog iemand blij mee: het baasje is geëmigreerd naar een warm land en kon ze dus niet meenemen. Er loopt hier ook wel eens een verdwaalde kat, maar die doet alleen aan de lusten
Ik heb een voerkar, maar de muizen en ratten graven onder de stal door (tegels zijn net weer recht neergelegd), sleuren de lege voerzakken mee en nu er ook paarden staan die het leukkkk vinden om met voer te knoeien is er geen ontkomen aan. Zat laatst weer een muis in mijn peesbeschermer. En ben dan weer zo'n softie die de muis op een andere plek weer loslaat
Laatst bijgewerkt door Mosh op 17-01-15 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt
_Lorette_
Geplaatst: 17-01-15 00:44
Fijn! Voor de katten, voor de eigenaar, en voor jou.
Onze kat doet goed zijn best met vangen, maar hij maakt ze niet altijd dood... Dus misschien moet er nog een vangerd bij.
Flotie: van harte!
Mosh
Geplaatst: 17-01-15 00:46
Haha ja, mijn ouders hebben ook zo'n kat. Of eigenlijk denk ik dat de oudere kat de muis had gevangen, want hij was nogal boos dat ie uiteindelijk de muis had laten ontsnappen
Florie71 gefeliciteerd We hebben gelukkig een kat en een Jack frutsel die muizen en ratten vangen maar er is niet tegenop te vangen vrees ik... Zitten langs de sloot en buren halen oud brood bij een bakkerij die dat over heeft (en dat staat in een aanhanger dus feestmaal voor ratten en muizen...)
Wij hebben twee katten voor de stal en ze komen zelfs met mollen en konijnen terug. Stoere jagers! Sinds ik die heb is de enige muis die ik gezien heb een dode die mijn binnenkatten met de vrieskou vingen. Die was vast naar binnen gekomen met de kou, maar dat was geen strak plan.
Tinky12
Geplaatst: 17-01-15 08:10
Floti...gefeliciteerd!!
Als je betonplex gebruikt voor de voeropslag komt er geen muis doorheen
Ik heb mijn voer in vaten zitten,zemelen in een 200L vat,kunnen 2 zakken in Mijn grasbrok zit in een kleiner vat en de rest van de grasbrok ligt gewoon opgeslagen in de garage.Muizen zijn niet dol op grasbrok denk ik,ze zitten er (tot op heden) niet aan.Ik voer verder eigenlijk geen granen dus.
Hier momenteel geen katten,heb ik ook liever niet aangezien er hier in het verleden 5 dit als hun territorium hadden en overal de boel gingen markeren.Alles begon naar kater te stinken Ruim mijn muizen zelf wel op...
Voertonnen zijn inderdaad niet zo netjes maar ik vindt het wel handig dat je die bij het laatste beetje even op zijn kop kunt houden om de laatste restje er ook uit te krijgen. Dan pas nieuw voer erin. Wel hygiënischer.
Ik heb ook een paar bakken als Yontheke En in de grote past een hele zak voer. Alleen zijn ze niet stevig genoeg om dan nog op elkaar te stapelen, want dan zakt het deksel door. Met een latjes is dat wel verholpen. Verder kan een volle voerschep er nét niet lekker doorheen zonder dat je het deksel iets op moet tillen. Het staat netjes, maar echt super handig vind ik het niet. Je knoeit best veel nl.
Hier lopen genoeg muizen en ratten rond volgens mij, de stro berg maakt bijna altijd wel geluid ook lopen onze katten regelmatig met muizen rond en die melden het vaak ook netjes.. Ook veel roofvogels hier, regelmatig uilen in de schuren..
Bij de kippen en konijnen lopen ook veel ratten, daar zitten hele gangenstelsels onder de hokken. Wil eigenlijk niet met gif aan de gang daar want de kippen en konijnen eten we zelf ook, dus hebben nog weleens een val staan daar, maar de vangst is wisselend
Ik zag in de ren van de cavia's ook al een behoorlijk gat zitten, duidelijk te groot voor en muis. Dus daar zal ik ook wat aan doen voor de cavia's verdwijnen
kristelhans
Geplaatst: 17-01-15 10:52
Hier de kat gisteren voor het eerst met muis zien lopen (en hij maakte een show van het opeten.. De kat woont hier nog niet zo lang en hij mag sinds een week of 2, 3 naar buiten. Wist wel dat ie een killer was (komt van mijn schoonouders) haha.. was vast niet de eerste die hij had gevangen hier maar wel de eerste die we kregen te zien. Vroeger nam ie alles mee naar binnen, bij voorkeur als het nog leefde.. vleermuizen door je slaapkamerraam dat open staat en dan op je bed gooien is NIET grappig in het donker..
Martje80
Geplaatst: 17-01-15 10:54
Sinkholes in je caviahok hihi..
hier 2 jr geleden een vieze dikke zwarte rat gevangen in een klem. Sinds dien geen ratten meer. Ws heeft die ene rat even te hard gegild waardoor de rest het hazenpad heeft gekozen, schijnt zo te zijn.
Hahah, ja was onprettig zeg maar..beest fladderde alle kanten op. Vriend slaapt als een blok dus ik het licht aan gedaan.. WTF? Haha! Beestje in een kussensloop gevangen en buiten neergezet en Jos, de kat, keek zwaar beledigd..
kristelhans
Geplaatst: 17-01-15 10:56
DubbelDun schreef:
Volgens mij zijn die nog beschermd ook
Zeg dat maar tegen de kat.
Urielle
Geplaatst: 17-01-15 10:58
kristelhans schreef:
Vroeger nam ie alles mee naar binnen, bij voorkeur als het nog leefde.. vleermuizen door je slaapkamerraam dat open staat en dan op je bed gooien is NIET grappig in het donker..
Urielle
Geplaatst: 17-01-15 10:59
kristelhans schreef:
Hahah, ja was onprettig zeg maar..beest fladderde alle kanten op. Vriend slaapt als een blok dus ik het licht aan gedaan.. WTF? Haha! Beestje in een kussensloop gevangen en buiten neergezet en Jos, de kat, keek zwaar beledigd..
Je apprecieerde het cadeau niet
Vivat
Geplaatst: 17-01-15 11:00
Vleermuizen Kat en hond gaan hier regelmatig samen op muizen jacht, de kat wilde ze ook nog wel eens mee naar binnen nemen eerst maar sinds ik hem steeds met muis en al weer buiten heb gezet houd hij ze nu fijn buiten. De hond wil nog wel eens stiekem zijn 'trofee' in de bench verstoppen Durf ook niet met gif aan de gang ivm de dieren, vaak zat eten ze een muis of rat helemaal op
Jos zal wel hebben gedacht, een vleermuis is toch ook een soort muis? En idd, hij heet ze ook helemaal op! laatst met kattenbak uitscheppen een keutel met een staart eruit geschept.. ieeuuuww!