Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZzzeiN

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:52

Echt prachtig Lorette! Inspirerend gewoon hahah

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:12

Wauw, wat ontzettend mooi Lorette!

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:31

Wauw Lorette! Wat ontzettend mooi. Idd inspirerend! Vooral het feit dat je het in stukken hebt gedaan... op die manier wordt het voor mij misschien toch ook ooit eens haalbaar! Geniet van je paradijs.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:23

Erg mooi en praktisch (veeg kwijl van toetsenbord :~ )
Vind je zadelkamer ook het einde (ook gezien in het zadelkamer topic)
Hier mag je gerust trots op zijn hoor.
Compliment +:)+

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:44

Nu ik zo wat heb meelezen in dit topic lijkt het mij ook wel leuk om het stekje te laten zien waar onze paarden staan.
Wij hebben de paarden ook aan huis staan. We hebben vier boxen naast elkaar staan, waarvan 3 boxen 3 x 3 m zijn en eentje 3 x 3,5 m. Tegenover de vier boxen hebben we afgelopen jaar nog een box laten bouwen en deze is 3,5 x 3,5 m.

Afbeelding

Afbeelding

We hebben thuis geen rijbak, maar wel een paddock van 20 x 25 m waar ze overdag in kunnen staan.

Afbeelding

Daarnaast hebben we zo'n halve hectare land.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:44

Super mooi Lorette!
Mijn paarden staan 24/7 buiten,het weiland is in 3 stukken verdeeld en er staat een klein afdak.
Dit afdak gaat weg,er komt een nieuw afdak wat een stuk groter word.De plek is al helemaal betegeld,nu het afdak nog.
Ik heb ook een stalletje gebouwd waar alle spullen en voer ligt opgeslagen.
Het is allemaal niet lux,maar wel praktisch.

Het kleine afdak.
Afbeelding

Het stuk betegelen waar de grote schuilstal op komt.
Afbeelding

De opslag stal.
Afbeelding

De vastzet palen.
Afbeelding

Het weiland.
Afbeelding

Afbeelding

Grote zandbak voor de paarden met geel zand.
Afbeelding

De zadelkasten in de stal.
Afbeelding

Afbeelding

Niet lux allemaal maar wel degelijk.

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:02

Ik blijf dit zo'n leuk topic vinden! Leuk om te zien hoe het overal anders is.
Soms prachtig mooi (lorette, wauw!!) en soms wat minder maar iedereen doet z'n best voor zijn/haar beestjes.
Wij hebben sinds anderhalf jaar mijn paard en de pony waar mijn dochter op rijdt aan huis.
Altijd gedroomd van zo'n plekje maar financieel was het nooit haalbaar.
Tot ik op een dag (we waren helemaal niet echt op zoek) dit huis op Funda zag staan...
Het woonhuis van een boerderijtje, gezellig huis, groot genoeg voor ons gezin van 4 en met een uitzicht B-) <3
Het perceel was veel te klein (600 m2) maar we zijn met de boer gaan praten die het land achter en naast ons huis bezat en die wilde wel wat aan ons verkopen.
We hebben uiteindelijk 3500 m2 land van hem gekocht en dat is nu in gebruik voor paddock en weiland.
Hier dus ons spulletje, niet met al te groot budget neergezet maar ik ben er dik tevreden mee!!

Dit is aan de achterkant van ons huis: de tuin met daarachter de paddock en links de doorgang naar 1 van de 2 weides
Afbeelding

Zelfde nog een keer maar nu vanaf de grond gefotografeerd
Afbeelding

De wei ligt naast ons huis achter een klein soort dijkje. Vanuit de padock kunnen ze in het weideseizoen 1 van de 2 weides in. Ze krijgen strook begrazing en op die manier hebben ze meer dan voldoende gras om hele dag van de wei te genieten en als het lekker weer is ook 's nachts.

Afbeelding

We hebben 2 stallen van 3 x 3.35 en daarnaast een kleine opslag voor hooi en een zadelkamertje.
Helaas mochten we niet groter bouwen dan de 30m2 vergunningvrij :(

Afbeelding

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:30

mooie stallen allemaal!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:25

Dat ziet er keurig uit! En wat leuk, zo'n zitje bij de bak. :D

GerenGer, jullie gaan ook altijd op pad om ergens in een bak te rijden? ;) Als bij mijn huis een schuur had gestaan, dan had ik er ook van die lage voorwanden in gezet.

Gohya, je hebt alles wat je nodig hebt! Ik vind het wel handig gedaan. Praktisch, die vastzetpalen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:30

Dank je wel Lorette.
Het valt ook niet mee om [bijna alles] in je eentje te maken.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:28

_Lorette_ schreef:
Dat ziet er keurig uit! En wat leuk, zo'n zitje bij de bak. :D

GerenGer, jullie gaan ook altijd op pad om ergens in een bak te rijden? ;) Als bij mijn huis een schuur had gestaan, dan had ik er ook van die lage voorwanden in gezet.

Gohya, je hebt alles wat je nodig hebt! Ik vind het wel handig gedaan. Praktisch, die vastzetpalen.

Ja klopt! We rijden altijd in een bak die 2km verderop ligt. En soms ook wel in de bak van onze rijvereniging of instructie.

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:04

Wij hebben ook geen bak bij huis maar mogen in de bak van de overburen rijden.
Kleine 5 minuutjes stappen...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:55

Su72, ik vind je stallen erg mooi! Via welk bedrijf heb je deze stallen en ben je er tevreden over?

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:45

Het zijn stallen van Select stallenbouw in Wijchen.
Ik ben er dik tevreden mee, degelijk deuren met stevig hang en sluitwerk en de afwerking is netjes.
Goeie service ook; vriendelijk en snel en je kan precies vertellen hoe je de indeling en afmetingen wil hebben.
Over de duurzaamheid kan ik je nog niks vertellen want ze staan nog maar anderhalf jaar...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:56

su72 schreef:
Het zijn stallen van Select stallenbouw in Wijchen.
Ik ben er dik tevreden mee, degelijk deuren met stevig hang en sluitwerk en de afwerking is netjes.
Goeie service ook; vriendelijk en snel en je kan precies vertellen hoe je de indeling en afmetingen wil hebben.
Over de duurzaamheid kan ik je nog niks vertellen want ze staan nog maar anderhalf jaar...

Het ziet er inderdaad heel mooi uit. Fijn dat ze goed bevallen! Ik ben me momenteel aan het oriënteren op buitenstallen. Er is zoveel aanbod van verschillende bedrijven dat het prettig is om te weten wat de ervaringen van de mensen zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:01

Mijn paarden krijgen een nieuwe [grotere] schuilstal,eentje van metaal.Dat afdak hebben ze gesloopt.
Nog in aanbouw,2 zijkanten gaan dicht,achter en zijkant.
Afbeelding

Het gesloopte afdak.
Afbeelding

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:46

Super leuk om al jullie stallen te zien, ook wel weer wat ideeën opgedaan. Wij hebben twee pony's aan huis staan. Ze staan in twee boxen die we in een grote schuur hebben gebouwd. Door de grote schuur zijn het lekker luchtige stallen. Ook nog een geïsoleerd dak, dus in de zomer best koel en in de winter best lang vorst vrij. We hebben ook twee stukken weide voor ze gemaakt en een rijbak van 20 * 57 mtr. Ik bedenk me nu eigenlijk dat ik helemaal geen (fatsoenlijke) foto's heb, zal er snel eens maken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 01:10

Mijn paard staat gestald op een boerderij waar plek is voor 8 paarden.
Er is een schuur met 4 binnenstallen, waar ook een keukentje en de zadelkamer zich bevindt.
Er zijn ook nog 4 buitenstallen (waar mijn paard staat).
Er zijn 2 buitenbakken van 20 x 40 waarvan er 1 wordt gebruikt om te rijden, de andere is bedoeld om de paarden buiten te zetten als ze niet in het weiland kunnen (te nat).
Er is ongeveer 2.5 hectare land.
Verder is er niet echt luxe of zo, maar het is een ideaal plekje, ook vlakbij het bos.

Hier zie je op de achtergrond de schuur waar de vier binnenstallen zijn en het keukentje/zadelkamer.
Er is hier ruimte gemaakt voor een poetsplaats wat ook uitkomt op de bakken en de weilanden.

Afbeelding

Hier zie je de linker buitenbak en nog net een stukje van de rechterbak.
Afbeelding

Het land is verdeeld in een aantal weilanden, hier zie je er één.
Afbeelding

En dit is weer een ander weiland.
Afbeelding

Een ander weiland waar ze kunnen staan, met de boerderij op de achtergrond
Afbeelding

De buitenstallen, het is mijn paard die hier naar buiten kijkt :)
Afbeelding

De schuur met de binnenstallen in de sneeuw, daarachter wat je ziet zijn de buitenbakken.
Afbeelding

Hier één van de buitenbakken, waar de paarden staan met slecht weer.
Afbeelding

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:48

Mijn paard komt vanaf 1 november bij mensen aan huis te staan wiens paarden ik een aantal keer per jaar ga verzorgen. De vorige stal waar we overwinterden trok de prijzen omhoog en de wachtlijst was zò lang, dus moest op zoek naar alternatief.

Ben deze mensen nu al dankbaar voor hun aanbod. :)

De stallen, 3 stuks van telkens 3x3 geloof ik
Afbeelding

Poetsplaats met warm water en solarium
Afbeelding

De bak
Afbeelding

Gebouw van stallen met bak ernaast
Afbeelding

Verder is er ook nog een afgesloten zadelkamer/voederkamer en heb ik een hele fijne stalbaas! :P

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:23

Ziet er mooi uit Zitosh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:27

Ik ging verhuizen van Haarlem naar Wormerveer, en ben toen eerst bij een uitloopstal terecht gekomen, hier zouden ze in een groepje gaan staan van 4 ruinen en best een leuke ruimte die ze hadden, overdag dan in de paddock.

Dit sprak mij erg aan omdat Roy zich erg ging vervelen alleen in zo'n uitloopstal. Naderhand hield zij zich niet aan de afspraken en kwam Roy alleen te staan want hij was de boosdoener.. Hij is nog nooit de boosdoener geweest in een groep..

Dit heeft mij doen besluiten om iets ander te gaan zoeken voor hem, en sinds 17 oktober sta ik bij super mensen aan huis, althans achter hun huis. Er staan 9 paarden waarvan 3 shetlanders zijn. Ze hebben 4 boxen van 3x3,5 en 1 van grotere, in de grotere staan ook 2 paardjes samen, en dan buiten nog 2 containerstallen, hier staan 2 shetjes samen in + de merrie van hun dochter.

Hun hebben dan achter het huis een schuurtje waar je je eigen zadelkast en spullen kwijt kan. De mest gaat in een speciale mestcontainer die hij gehuurd heeft, echt ideaal want je ruikt er niks van :+.

Je mag zoveel stro, hooi en voer geven als je zelf wilt en er is alles mogelijk. Ze hebben seniorbrok, biks en muesli ter beschikking en ze worden buitengezet rond half 8 en gaan dan rond 7 weer naar binnen toe, buiten staan ze samen in groepjes van 3 met een slowfeeder en water. De paddocks/bak is altijd droog, net aangelegd. Echt super gedraineerd. 2x per week mogen ze per groepje ook in de hele bak rondbanjeren.

Ook zit je in nog geen 5 min stappen in 't Twiske met 12km aan ruiterpaden, je kan er echt heerlijk rijden, altijd wel een ruiterpad ter beschikking.

Nouja sorry voor het vele praten, hier wat foto's.

De stalgang:
Afbeelding

Roy zijn stal:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bak/paddocks:
Afbeelding
Afbeelding

Buiten:
Afbeelding
Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:49

Prachtige stallingen komen voorbij! Erg leuk om inspiratie op te doen.
Hierbij mijn plaatsje nog eens, een weide van 5000m
Voor constant gras is mijn weide te klein voor mijn 2 paarden, daarom dat ik het heb ingedeeld als soort van paddock paradise. Op het pad mogen ze altijd zomer en winter staan. In de zomer staan ze ook afwisselend op de gras delen.

Afbeelding

Dit is de schuilstal + hooiopslag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is geen super de luxe maar ik en mijn paarden zijn er erg blij mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:47

zo zijn mijn paarden er bij (staan er met 3 waarvan 2 kleine paardjes (net geen pony's) en 1 grotere (1m63)
Afbeelding
dit is aar ze nu staan:
blauw = weilang (loopt wat verder maar kreeg het er niet helemaal op)
rood = piste/paddock
roze = stalgebouw voor 3 paarden (staan er voorlopig maar 2 in)
groen = ook stalgebouw voor 3 paarden en 1 pony, hier staat voorlopig mijn paard in ivm zijn stuk stal niet meer veilig voor paarden (is iets mis met het dak maar wel alleen aan die kant), in de ponystal staan zadels enzo en in de andere stal (kun je ook nog in 2 splitsen is heel grote ruimte) ligt hooi eten enzo

en in de winter staan ze thuis:
Afbeelding
rood = stalgebouw (oude print dak ligt er al JAREN op)
blauw = ons eigen stuk weiland
groen = het weilang van de koeienboer achter ons, wij mogen het in de winter gebruiken bij hem staan er soms kalfjes en die eten het niet helemaal op

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:30

Heel leuk om al die mooie plekjes voor bij te zien komen! Al veel inspiratie opgedaan om mijn plekje te verbeteren/veranderen. Maar helaas stap voor stap, het kost nu eenmaal wat :)

ilse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:15

Ondanks dat hier al een tijdje niks meer is gepost wil ik toch graag het
onderhoudsarme plekje van onze kleintjes laten zien!

Dit is de huisweide van +/- 1200m2 met verschillende fruitbomen, de foto's zijn gemaakt
vanuit mijn slaapkamerraam dus een super uitzicht <3
Afbeelding
Afbeelding

In het tuinhuisje hebben we de opslag voor voer/hooi
Afbeelding
Afbeelding

En de paddock, het is een gedraineerde paddock die daardoor vrijwel altijd droog is :D
afgezet met stroomlint
Afbeelding

En de stal die aan de paddock ligt het is een dubbele stal, wij hebben alleen het tussenschot eruit gehaald daardoor is het één grote stal bedekt met rubberen matten. We gebruiken verder geen bodembedekking evt. als het erg koud is soms een hoekje waar we wat houtvezel neerleggen. Er is elektriciteit en dus licht, alleen geen water aansluiting.
We hebben wel bij het tuinhuis een regenton staan van waaruit we met emmers het water in
de stal bijvullen.
Afbeelding
Afbeelding
Heel blij met dit plekje, onze 2 rijpaarden staan aan het eind van de straat op een pensionstal met alle voorzieningen daar was dit weitje (helaas) te klein voor.

(Zie dat de foto's van het bericht op laptop rechtopstaan, en op ipad op de kop.. -O-)