Nou ik weet dus niet precies waar me paard nu op komt te staan.
Ik ga vanaf volgende week van stal verhuizen en daar staan ze nu nog op normaal stro, maar de boer van wie het was zei al toen ik af kwam spreken wanneer ik kwam dat ze op iets anders kwamen te staan.
Hij wist niet de naam, maar zei dat het in pakken te koop was, ik vroeg of de paarden het konden eten maar dat wist hij niet. Dus misschien dat het toch de strokorrels zijn? hij zei wel dat hij had gehoord dat het steeds meer gebruikt word. En dat 1 zak zeg maar iets van 6,- kost.
Dinopino
Geplaatst: 22-03-09 16:28
Wat dit topic doorlezen en dan nog steeds vlas gebruiken Nog een keer doorlezen dit topic. Strokorrels zijn goedkoper en niet zo gevaarlijk voor de paarden dus waar wacht je op
6 euro dat kan van alles zijn. Nu maar hopen dat het strokorrels zijn.
Even een paar vragen dan, om nou 62 pagina's door te lezen: Wat kosten strokorrels per zak? Wat zijn voor en nadelen? Is het eetbaar?
DubbelFun
Geplaatst: 22-03-09 16:53
Hier kost vlas ook 6,20 Korrels zitten tussen de 4,50 en 6,50 afhankelijk van merk en inhoud (15 of 20 kilo) Voordeel: je doet er langer mee, makkelijk uitmesten, niet glad Nadelen: niet overal verkrijgbaar en een volle pallet bestellen kan niet iedereen. Mest is soms moeilijker af te voeren. Sommige paarden eten het, maar het kan geen kwaad (het zet niet uit en is gewoon stro). Ik heb nog niet van koliek door korrels gehoord iig.
Het zal jou vast goed bevallen hoor! Ik heb vlas, stro, gemalen stro en zaagsel hiervoor gehad maar ik wil niets anders weer dan strokorrels! Helemaal TOP. Via onderstaande links kun je mijn verslag lezen van 2 stallen met Ecobodem strokorrels. Tevens staan hier foto's op.
Interessant, heb even snel een kijkje genomen het ziet er inderdaad op vele foto's heel erg schoon uit. Alleen het enige nadeel dat mijn een beetje erbij inschiet, is dat ze de korrels niet kunnen eten, op de manier van stro zeg maar.. Het geeft mijn wel een fijn idee, als mn paard iets te kauwen heeft zodat hij zich niet verveeld. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nee hoor je hebt het goed begrepen. Het is niet als bij gewoon stro dat ze constant kunnen knabbelen maar als ze voldoende voer krijgen wennen ze hier snel aan, tenminste ik heb ze niet horen klagen.
Dinopino
Geplaatst: 22-03-09 18:39
je kunt ze toch gewoon los stro geven. Mijn paarden krijgen ook altijd stro in hooinetten naast hun hooi.
Dat is een oplossing, maar al zou de boer bij ons op korrels overgaan heeft hij geen stro meer liggen helaas.
Sharani
Geplaatst: 22-03-09 20:09
Bij mij blijft het eten van de korrels bij mijn arabier een probleem. Waarschijnlijk komt dat omdat ze doordat ze cushing heeft, ze heeft daardoor altijd honger. Ze eet zelfs korrels die gedrenkt zijn in azijn! Maar ze at ook altijd veel vlas, en dat is volgens de DA ongezonder. Ik probeer het op te lossen door haar een enorme berg hooi voor de nacht te geven, maar dat vreemde paard geeft dan toch soms nog de voorkeur aan de korrels .
Vervelend dat ze het blijft eten, echter kan dit veel minder kwaad als het eten van vlas. Vlas kan maag/darmen doorboren en verstoppingen veroorzaken en dat heb je met strokorrel niet.
Inmiddels zit ik al bijna aan de 105 dagen op Strovan Strokorrels en ik vind de stal er nu dag na dag beter uitzien. Dinsdag of woensdag gooi ik weer een zak bij, al moet ik zeggen dat de stallen met dit weer gi-ga-goed opdrogen!
Morgen geen update, onze jongste wordt geopereerd. Dinsdag hoop ik dat hij genoeg opgeknapt is dat ik weer een goede updat met foto's kan geven.