Ivm aanhoudende rugklachten moet ik van handmatig mesten , overgaan tot machinaal mesten. Heeft iemand van jullie ervaring daar in? Bijv. Met een mini Loader oid? Breedte boxdeur is 1.20 m en de mest moet gelost kunnen worden in een mestcontainer.
Heerlijk zo'n braaf paard... al heb ik wel eens het idee dat paarden donders goed door hebben wíe er op de rug zit en ze zich bij kinderen gewoon braver gedragen
Niello
Geplaatst: 28-12-24 20:05
Lynn_Nikita schreef:
ja met een shaeffer, alleen konden wij de hele front eruit schuiven ( op werk, thuis moet ik helaas handmatig doen)
Bedankt voor de info. Helaas heb ik geen boxfront die in zijn geheel open kan.
Karin, volgens mij vond ze het leuk! je ruin ben je straks kwijt
Gisteravond is de dierenarts nog geweest omdat Indy met (kramp) koliek stond. Vanochtend vond ik ze ook wat staan mutsen, maar toen ik net de dierenarts wilde gaan bellen ging ze net lekker scharrelen op de track. Ik heb ze een hele dag goed in de gaten gehouden en toonde ze goed en zojuist zetten we ze binnen en weer hetzelfde als gisteren. Apatisch en staan schrapen met een voorbeen. Gelijk weer gaan stappen en colosan gegeven en dan maakt ze dus totaal geen zieke indruk, en terug op stal en ze staat weer te mutsen. Temp is normaal, ze eet, ze drinkt, ze mest, ze plast. Maar ze heeft duidelijk omgemak.
Nee, ze is niet angstig en ze heeft geen probleem met op stal staan. Sinds die kleintjes er zijn is ze wat uit haar doen. Bijvoorbeeld; Normaal slaapt zij nooit helemaal plat, maar sinds die kleintjes er zijn wel. Is ze meer op haar gemak nu de kudde groter is, of is ze zo moe van het opletten en opvoeden dat ze nu wel languit plat slaapt?
Ze is altijd al heel gevoelig geweest voor veranderingen en dit uit zich bij haar o.a. in maagzweren. Als ze 's avonds op stal komt krijgt ze altijd haar eten. Wellicht triggert dit de maag? Vandaag heb ik al minder gegeven dan gisteren. Morgen ga ik eens niks geven en kijken hoe het dan gaat.
Inmiddels ligt ze te slapen nadat ze een half uur normaal op rust heeft gestaan. Ze maakt nu geen onrustige/ongemakkelijke indruk dus ik hoop dat het hier bij blijft en ik zal mijn theorie eens bespreken met de dierenarts.
Hier enorm druk maar spiek soms nog eventjes in dit topic, wil jullie een prettige jaarwisseling wensen! Hopelijk zonder al te veel stress en schade rondom vuurwerk!
Ons nichtje logeert hier en we hebben met se hele kudde gewandeld. Nichtje op Luna, Fleur en Bram op Joep en Doortje. Fleur nog even er afgekukeld omdat ze dacht dat liggen ook wel kon
Vandaag fijne menles gehad met deze drie. Het was koud maar gelukkig geen wind. Hier geeft ie 6 en 8mm op ipv de 22 'gelukkig'. Mag van mij wel wegblijven de regen.
Britta31
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Horsi. Geniet ze met je gezin.
Zoet paard Karin, leuk!
Leuke foto’s Marit!
Waterbak vroeger wel gebruikt. Als hij vol zit best zwaar dus goed richten en inderdaad een schone kruiwagen. T is makkelijker dan emmers in ieder geval. Doe je er ook een bal in om evt gat open te houden?
Naar van de koliek Dais. Misschien inderdaad de maag wat gevoelig icm stress? Wat voor voer krijgt ze? Je zou t anders na het ruwvoer kunnen geven en mengen met structuur voer.
Britta31
Geplaatst: 29-12-24 10:25
Top,ga de zak gelijk bestellen,dan is de zak er misschien voor het komende weekend.
niet met de zak, wel met 2 jerrykannen die ik vulde en met de kruiwagen naar de bal bracht ik ga bakken maar tot de rand vullen vandaag
Het is zo waterkoud, ik ben al 2 keer moeten stoppen met de track metsen mijn handen zijn niet te doen ondanks dikke kleding en handschoenen Rijden met de buurvrouw ook maar afgezegd, als ik met beweging al zulke handen heb wordt dat met rijden alleen maar erger