We hebben een beetje een moordlustige kitten, moest je zoiets bij een oudje zetten dan zou het echt zielig zijn. Jeetje wat is ze stout Ook heb ik er de afgelopen dagen +70 vlooien uitgekamd. Alles is inmiddels ook gewassen op 60 of 90 graden. Poets me verder helemaal scheel. Heb eigenlijk vakantie, maar kom nergens anders aan toe nu maar ze is zo lief als ze slaapt
@ Solleke; wat jammer dat ze gelijk de wilg gaan snoeien. Zoiets overleg je toch eerst even?
Whahahaha hier gisteren weer met de monsters naar de dierenarts voor tweede enting en chippie. Waren ze ontsnapt id auto…. Oeps
Daarna helemaal uitgeteld
Mijn man is aan het stalvoeren, ideaal heb ik mooi een galopbaan met Nindy
Hier wat regen nu, paardjes zullen er blij mee zijn!
Dais_
Geplaatst: 28-06-23 11:46
Aah wat een scheetjes! Hier wordt ze vrijdag aan huis geënt. De dierenarts is hier zo vaak, dus ik heb gevraagd of ze kitten ook mee willen doen en dat was geen probleem. Wel fijn want ze was heel erg wagenziek toen ik ze mee naar huis nam en we wonen 30min rijden van de dierenarts vandaan.
En wat een ruimte heb je om te rijden, heerlijk!!
Leuke naam Nindy, mijn merrie heet Indy
Lynn_Nikita
Geplaatst: 28-06-23 12:32
ik ben zwaar gefrustreerd, heb de palen, het doek en 2 boren en kom na 70 cm alleen maar op wortels uit en ik moet een meter diep
Dan zou ik er eerder een pvc pijp van dik een meter in doen waar de paal dan weer in past.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 28-06-23 14:20
met die lengte wil ik het ook echt de grond in, ander ben ik bang dat het scheef treks als het een keer waait Wat ik nu nog wil proberen is uitgraven en met een bijl wegkappen en hopen dat ik eraan kom. Of wachten tot hij die stronken weghaalt in de hoop dat de wortels aan mijn kant meegaan. Of die ene paal zo diep als kan en dan in de beton, de rest kan wel diep genoeg denk ik Laatste optie is 3 meter opschuiven, meer naar het midden van het perceel maar dat heeft mijn voorkeur niet
DubbelFun
Geplaatst: 28-06-23 15:16
Nadeel van uitgraven is dat je de aarde er omheen verzwakt en je moet dat flink aanstampen wil je dat over de hele diepte weer zo krijgen als zonder graven.
Net maar even een rondje achterlangs gedaan met Boon. 27 mei heb ik er voor het laatst opgezeten Het was een snel rondje want ze was fris , terwijl het er echt nog geen weer voor was Het was iig benauwder dan ik had ingeschat.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 28-06-23 19:00
Hehe, 1 paal zit erin ( de moeilijkste denk ik, daarom ook daar begonnen, uiteindelijk nog paar wortels doorgekregen en met een takel aan de auto laten zakken.
Ik mag helaas nu niks doen vanwege een dry needling behandeling nu net want anders had ik de andere 3 er ook ingezet maar ik kan amper bewegen nu
Ln tip doe elke keer flink water bij het zand aanvullen er in. Zit de boel gelijk vast.
Verder ben ik thuis na 8 dagen vakantie in Frankrijk. Ff rust gehad en paarden op vakantie geweest. Paarden net opgehaald en nu ff chillen
Kaat gaat half juli naar Klaas Feuth voor nog een ronde plakbeslag. De staleigenaar van waar de paarden op vakantie waren die vond dr goed zat lopen dus ik probeer het nog 1 keer.
Er is alleen heel veel gras gegroeid dus paarden moeten in de nacht maar op de paddock Ipv op de track Verder zijn m’n weide bloemen aan het bloeien En waren de katten erg blij dat we weer thuis waren
Mooi Marjan! En inderdaad de kittens worden groot. Zijn zij thuis gebleven? Hopelijk gaat het met Kaatje de goede kant op.
Mijn jonkie is in 3 weken tijd van amper overbouwd naar behoorlijk overbouwd gegaan. En ineens wordt ze ook slungelig.
Gisteren is haar rug gemeten door iemand die zadelpasopleiding doet. Was wel nieuwsgierig of mijn Sella zou passen. Nou qua boombreedte wel, maar qua lengte helaas (nog) niet.
De Sella is 45cm, voor haar is 42cm op dit moment wel de max. Oeps!
Omdat ze zo puppy is, ga ik er voorlopig nog niet op. Beetje grondwerk en longeren is voorlopig genoeg.
@Marjan, fijn dat je genoten hebt van je vakantie! Kittens worden idd groot
@Lynn, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
@boemel, veel zon en een goede regenbui, ze groeit als onkruid
Mijn nieuwe zadel voor de merrie wordt zo gebracht Dat wordt een lekker ritje dit weekend
boemel
Geplaatst: 29-06-23 09:06
Ik heb het kitten dat we gehouden hebben Mimi genoemd. Phoe, ze is wel een karakterje hoor. Een aanhankelijk monstertje met een obsessie voor haar balletje en apporteren.
Als ik niet reageer smijt ze de bal op schoot, op mijn toetsenbord, achter mijn t-shirt.
Reageer ik echt niet, dan doopt ze 'm in de waterbak en krijg ik een zeiknatte bal toegespeeld.
Ik word gek van Mimi
MarjanB
Geplaatst: 29-06-23 09:09
Ja ze worden echt groot en snel ook Gisteravond nog bezoek Paarden stonden lekker hooi te eten en gaven er niks om, katten die deden gekker
Boemel, die zal dan nog wel wat lengte krijgen als ze weer in verhouding is. En mooi dat je weer wat met Tess mag gaan doen! Haha en je wilde een thuiswerk kat, nou deze neemt t letterlijk
Heerlijke Mimi. Boemel ze groeien nu volop aan alle kanten. Mij benieuwen of het zadel straks past. Marjan jouw katten worden ook groot. Wat fijn dat je even rust hebt gehad en een keuze hebt gemaakt.
Ik had gisteren les maar jeetje, zo een hengstige merrie…… Ik had haar nog nooit hengstig gezien maar dat heeft ze met een keer wel tonen gelijk gecompenseerd.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 01-07-23 07:19
Het is rustig hier. Ik hoop morgen weer te kunnen rijden na 14 dagen weer niks gedaan te hebben De hittegolf is wel weer voorbij, hier is de hele dag motregen voorspeld Ik ben wel blij met de zonnepanelen, de afgelopen dagen hebben ze in ieder geval goed opgeleverd
Het doek hangt, moet alleen de ketting nog iets inkorten aan 1 kant maar ook met de wind die er vandaag is hangt die netjes. Op de foto zie je aan 1 kant nog bomen maar daar heb ik vanaf 14,30 pas schaduw van, de bomen aan de achterkant staan verder weg en geven ook minimaal aan schaduw. Nu heb ik in ieder geval in de ochtend schaduw aan de linkerkant van het perceel
Hoekpaaltje van de wei staat scheef , de hoge paal is recht. Dit is vanuit het huis naar achteren gekeken. Er achter staan allemaal struiken ( roos, wilgenstruik, bij het prieeltje druiven, fruitboom, bessenstruiken, fraboos en kornoel maar alles is nog jong en is nu nog erg kaal
En vanaf de andere kant, alle struikjes wat je nog ziet gaan weg, alles kaal en dan komt er een loods, stallen en weilandje
Palen zijn 4 meter en zitten 85 cm ( maximale haalbare met de grondboor) in de grond. zeil is rond de 6 x 5
horsii
Geplaatst: 01-07-23 09:00
Ideaal zo dat schaduw doek, mooi plekje.
Ah nog meer kittens. Schattig
Flink hengstige merrie, dat is altijd minder.
Hier druk gehad, maar qua studie nu even iets rustiger. Gisteren lekker blokje om geweest, maar die dazen.. ellende.
Strajs naar het westen, twee verjaardagen. Geen zin. Paardjes al gedaan
@lyn: ziet er netjes uit zo. Ik ben benieuwd hoeveel gebruik ze er van gaan maken. @horsi: gezellig zo op pad
Het weer is idd een verademing, maar flinke regen zie ik vandaag hier niet komen. Net druilde het een beetje, maar daar heeft de natuur weinig aan vrees ik.
Karin_deB
Geplaatst: 01-07-23 09:28
Goed bezig geweest LN!
Mimi is leuk
Die luchtballon is wel heel dichtbij idd
Hier regent het flink De kinderen zijn slakken aan het zoeken en ik zit op de bank met koffie.
Mooi geworden LN, ideaal dat ze zo lekker uit de zon kunnen.
Hier was veel regen voorspeld maar helaas…nu nog maar 0,5 mm. Het miezert wat. De buien van dinsdag en donderdag zijn ook al niet gekomen (zucht). Mazzel Karin dat jij flinke regen hebt!