Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:06

Dat isoleren zouden we ook zelf doen. Hadden pallets vol pirplaten en minerale wol in de schuur.

Uiteindelijk hele handel teruggestuurd en laten isoleren door een bedrijf dat met een speciaal purschuim werkt. Ieder gaatje is dichtgespoten. Met 2 dagen klaar en geen rotzooi en een RD waarde van 5,5.
Door subsidie ca eur 13,00 per m2 betaald.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:12

Hoe ook het plan om zelf te isoleren totdat…
we er achter kwamen dat alle spijkers van de panlatten doorgerot waren, dus nu isobouw dakplaten besteld

Volgende week gaan de pannen er af en dit wordt onze slaapkamer en komt de douche
Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:18

Ik hou t hier niet zo goed bij, sorry Y;(
Wij hebben sinds black friday een steelstofzuiger, een Philips, en dat bevalt echt heel goed. Makkelijk om even snel te pakken maar ook voor grote schoonmaak werkt hij erg fijn.

Vandaag is hier de mest weer uit gereden *\o/* altijd fijn als dat weer gebeurt is
De stal is aan de buitenkant zo goed als klaar, enkel de grote roldeur nog erin. Vorige week zijn de dakgoten geplaatst, dat water gaan we naar een nog aan te leggen poel laten lopen.
Eerst hopelijk deze week beginnen met alle betonplaten op de uitloop leggen, weer genoeg plannen en werkzaamheden voor dit jaar!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:27

MarjanB schreef:
Hoe ook het plan om zelf te isoleren totdat…
we er achter kwamen dat alle spijkers van de panlatten doorgerot waren, dus nu isobouw dakplaten besteld

Volgende week gaan de pannen er af en dit wordt onze slaapkamer en komt de douche
[ [url=m/QMqKb5.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zo'n ruimte! Hier ook van de oude zolder deel de slaapkamer met ensuite badkamer gemaakt. Hoe gaan jullie die indelen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:34

Hele mooie ruimte Marjan!

Boemel dat spuiten wilden wij ook laten doen, maar wij hebben delen waar je niet bij kan komen en daar konden we dus niemand voor vinden die dag kon doen hoe wij (lees: mijn man) het wilden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:03

Zo'n slaapkamer hebben wij ook! Heel gaaf voelt een beetje als een suite!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:26

Super gaaf zo'n kap <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:46

De badkamer komt als en kubus in de hoek te staan. Balken blijven in het zicht :D was er meteen verliefd op.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:50

Gaaf Marjan.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:34

MarjanB schreef:
De badkamer komt als en kubus in de hoek te staan. Balken blijven in het zicht :D was er meteen verliefd op.

Die balken snap ik....
Ben benieuwd hoe t gaat worden!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:52

Heel gaaf Marjan!

Balen voor iedereen met pech :(:)

Wij wachten momenteel op een offerte voor zonnepanelen.
Warmtepomp komt hier tzt ook.

Nu toch eerst wat harder aan het nadenken om mijn auto ook te vervangen voor een elektrische (mijn man rijdt al enkele jaren elektrisch).
Deze benzineprijzen zijn echt niet grappig meer icm mijn auto en km's naar werk.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:11

Prachtig Marjan, mooie ruimte. Ziet er enorm uit. Hoe groot is het?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:22

Mooi marjan! Wij hebben ook zo'n slaapkamer..balken blijven ook in het zicht. Heel sfeervol en door de hoogte ook zo lekker ruim :D

Solleke, wat vervelend dat juist nu de kachel het begeven heeft. Wij hadden ook geïnformeerd voor een warmte pomp maar die zou hier niet voldoende verwarmen. Ons huis is 240 jaar oud en ik herken wel wat je schrijft. Het ene fix je en het ander valt weer uit elkaar. Soms lijkt het hopeloos, maar hou vol! :(:) :D

Wij zouden ook wel graag van gas afwillen. Wij zaten bij welkomenergie, die ging failliet en nu betalen we sky high prijzen bij Eneco. We hebben elke maand een gas/energie rekening van meer dan 600 euro en de kachel staat bijna niet aan. En nu met Rusland wordt het alleen maar gekker.

Gisteren had ik een les gepland staan met Quinta. Voor het eerst in anderhalf jaar dat ik haar heb meegenomen in de trailer (op 1 oefenrondje in de polder na), nieuwe locatie, binnenbakken, overal vreemde paarden. Zelfs gedraafd en voor de eerste x gegaloppeerd. Ik voelde me weer een vreselijke beginner, maar ik heb zo'n lol gehad. Het is zo'n leuk paardje en mijn angst is totaal ongegrond blijkt nu maar weer!

Afbeelding

En Indy moest alleen thuis blijven en dat vind ze heel moeilijk, maar ook zij heeft het knap gedaan. De oliebol zat niet op de muren en ze was ook niet over de tralies gekomen ofzo :') (doemdenken kan ik heel goed)

Afbeelding
Ik heb ze maar even in het zonnetje gezet :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:32

Goed gedan met Quinta

Die balken zijn gaaf, hou ik ontzettend van ( heb het alleen helaas niet)

Ook het ene opknappen en andere uit elkaar vallen herken ik. Bijna klaar met alle ruimtes, was laatst de gang boven aan het verven en dan kijk ik naar de deuren en muren, met huisdieren en kinderen mogen die alweer opnieuw geverfd worden.
Isoleren gaat hier niet, de plafonds en vloeren zijn wel gedaan, maar de spouwmuren ( die ons verkocht zijn als zijnde geïsoleerd _-:( maar het dus niet zijn) blijken vol puin te zitten. Dat verwijderen en dan isoleren is veel te duur. Ook het dak was vernieuwd, ja alleen de pannen, verder niks. Viel even tegen

CV is meteen vernieuwd toen wij kwamen wonen ivm de leeftijd van dat antieke bakbeest dus nooit verdiept in een warmtepomp

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:47

@dais wat een leuk dier! Is het een halve Fries?

@rover dit is hoe het wordt
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:58

MarjanB schreef:

Volgens mij spanjaard

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:22

Een PRE inderdaad, ik heb 2 PRE merries :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:24

WoW super gaaf Marjan! En wat veel slaapkamers :-) mooie indeling zo.
Kies je niet voor een aparte wc?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:32

MarjanB schreef:

@rover dit is hoe het wordt
[ [url=m/Z0CpeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik liet het plan zien aan mijn man, want ik wil ook een badkamer boven. Vervolgens liet ik de foto zien en hij zei gelijk; aah die hebben een betonnen vloer.

Ohja -O- wij zitten op een houten vloer.

Maar ik zou al blij zijn met een wc boven zodat ik niet snachts door het hele huis moet :') maar ook met een schuin dak is het allemaal wat lastig realiseren. Bii ons is het ook allemaal een stuk kleiner hoor. Het is bij ons boven 6x12m en het loopt al schuin vanaf 60 cm.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:34

Fijn MarjanB dat er weer schot in de planning zit.
Wordt vast mooi!

Wat een leuk dier Dais!

Lynn_Nikita ... muren vol puin... dat verzin je toch niet? Pffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:38

De PRE liefhebbers zijn hier rijk vertegenwoordigd. :D
Ik zag het al op insta Dais, goed bezig!

Hier ook badkamer en wc beneden, wel aan de kant waar onze slaapkamer zit maar wij laten dat zo met het oog op de toekomst. Wij gaan er ook vanuit dat wij redelijk vroeg beneden gaan slapen en de dochter van mijn man dan boven. Dit door mijn heup die waarschijnlijk gewoon vroeg gaat protesteren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:43

Ik wilde ook altijd een pre maar kwam thuis met een dikke nrps :+

Hebben even gekeken voor een los toilet maar er zit ook een einde aan ons budget. Dan liever een warmtepomp haha

We hebben de verdieping in holle bouwsteen dus die is gemetseld. Ons bad komt precies boven twee muurtjes op de begane grond. En er komt nog een dekvloer op de huidige. Wil niet ineens beneden in bad zitten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:44

Wat genieten Dais. Knap dametje.

Wij hebben in de woonkamer een balkenplafond en in de slaapkamer ook, maar daar zie je de planken niet meer ivm plafondisolatie.
Hier verwarmt de houtkachel al onze leefruimres. Ik hoop dat volgend jaar het oude huis goed geisoleerd is dat de houtkachel ook dat stuk voldoende kan verwarmen. Onze houtkachel kan ook steenkool aan. Het verhaal gaat dat onder onze oude woning nog heel wat kub steenkool ligt. Dit werd vroeger van de VSM gestolen en onder het huis verborgen. Onze buurman heeft een paar jaar geleden nog 10 kub verwijderd toen hij zijn vloer ging vernieuwen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:49

Hier ook badkamer en wc beneden.
Boven ook een WC en nog een ruimte waar het leidingwerk grotendeels ligt, zodat we daar in de toekomst wel een 2e badkamer kunnen maken.

Mijn vriend denkt erover deze ruimte versneld af te timmeren zodat deze als slaapkamer kan fungeren en met de kamer er tegenover aangeboden kan worden voor vluchtelingen.

Ik vind t een lastige! Ben erg op mijn rust en privacy gesteld en merk ook dat ik het echt nodig heb om goed te functioneren.

We hebben beide een drukke baan, zitten nog in verbouwing, geen goede gezondheid en hebben de helft van de tijd kids in co ouderschap, die 20km verderop op school en sport zitten en waar heel veel tijd in zit.

Van de ene kant vind ik het echt fijn als ik mensen kan helpen. Van de andere kant ... ik heb zo geen behoefte aan extra gedoe.

Ik denk dat ik het idee nog maar even parkeer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:50

Wat een verhaal over de steenkool Belker!