tamary schreef:Ik doe er alleen vlas in als ik ze er opsluit (als het echt overal modder is zoals deze winter al gebeurt is), rest van de tijd niet, ze plassen, mesten en slapen het liefst buiten. Makkelijk er uit krijgen is ook van toepassing op alle rommel aan zand, aarde, blaadjes, etc. wat ze er in lopen. Dat zou wat minder zijn als ik er een drempel in zou leggen, maar omdat het zo makkelijk schoon te vegen is, doe ik dat liever niet.
Achterste strook waar alles naar afloopt ligt bij opstallen dus vlas, omdat daar dan wel eens een natte plek ontstaat omdat er dan teveel geplast wordt om af te voeren, zo sterk loopt het namelijk niet af.
Als ik er vlas in moet doen, dan haal ik het er enkel uit als het vies is/verzadigd, schoon blijft gewoon liggen. Ze blijven er toch af en het helpt alles droog te houden met vochtig weer en veel regen (hoge luchtvochtigheid en staldak is niet 100% waterdicht meer.
Past een spoorbiels niet bij je plaatje? Die kan je aan de kant leggen als het moet. Ik ga ze ook leggen bij de overgang paddock-track zolang de bodem vd track nog niet is aangepakt.