Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:16

Het gaat hier super hard daarom lees ik vooral mee.

We hebben inmiddels een loods gekocht om de paarden in te huisvesten. Indeling ben ik nog niet over uit maar dat komt wel goed. Komt wat straatwerk omheen en een bak voor. Ik rijd al jaren niet meer maar wil toch een bak van 20x40 neerleggen. Ik heb plannen om weer te gaan rijden en ga het ook als paddock gebruiken als het erg nat is. Mijn ouwe staat elke dag op het gras want dat heeft hij nodig. Wintervacht vind ik helemaal niet mooi mijn jonkies staan bloot maar mijn merrie en mijn 36 jarige met deken.
Net zoals vorig jaar gaan mijn jonkies een half jaar bij iemand anders 24/7 buiten. Half mei verwachten we een veulentje, hopelijk is dan alles klaar.

Vooral dit nu bij mijn 36 jarige. Hij begint altijd acuut met verharen als de dagen lengen. Lekker alles onder het haar haha!
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:22

Ik kan niet eens met schoenen de paddock in, laat staan dat ik ze kwijt raak _O-
Gewoon hoge laarzen hier.

Maar, ze lagen nog mooi op het droge stuk te slapen vanmorgen.

Hier nu alleen mijn dampige merrie (1 x geschoren) onder een deken.
Die hoest wel weer wat. Even in de gaten houden maar...

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:37

36?!?!?! Jeetje.. wat een leeftijden joh hahaha.. en ik dacht met mijn 20 jarige een oudje te hebben _O-

Ja, misschien moet ik ook maar 's m'n regenlaarzen aan gaan trekken... eerst ff zoeken :')
Ahh <3 Hier liggen ze ook gewoon lekker in de regen te slapen :+: Bikkels! :P
Oh.. da's minder, dat ze weer begint te hoesten... :(:)

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:40

Mijne staan op het moment op een ander stukje omdat het pad naar dat grote stuk zo nat is. Ze willen er niet graag doorheen en dat kan ik snappen ook.

20 vind ik ook helemaal niet oud haha! Toen liep die van mij nog volop onder het zadel. Ik houd nu mijn hart wel eens vast hoor als ik hem met die twenters zie hollen door het land := denk ik maak je niet zo druk zeg...

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:46

Dat doet Splashy gelukkig ook nog :D Nu we verhuisd zijn ben ik ook weer op zoek naar een goeie springstal om eens in de week-2 weken lekker een lesje te springen! :D Voor nu loopt ie lekker buitenritjes en dan is ie bloedfanatiek inderdaad :')

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:00

LN, wat een herkenbare foto!
Ik zal eens kijken of ik ook een foto kan maken, zet ik een zomerfoto ernaast. Lijkt dan vast wel 20 jaar verschil...

36! wauw. wat een leeftijd. Oh als die van mij nog tien jaar mee kan, zonder kwaaltjes en zo, dan teken ik er graag voor hoor.

20 is ook best wel een leeftijd hoor. Zoveel paarden die dat al niet eens mee mogen maken. Maar echt oud nog niet; ziet er ook nog super uit!
Toen liep mijn omaatje ook nog onder het zadel en actief in training. Maar die tijd is nu al even voorbij...

Vanochtend hebben we een taxateur naar ons huis laten kijken, we willen flink gaan verbouwen en onder het matras lag niets meer. Nu hopen dat hij er een mooie waarde post-verbouwing van kan maken, zodat de bank ons wat wil lenen. Gelijk maar even op een rijtje gezet wat we allemaal sinds de aankoop hadden verbeterd, zodat hij dat mee kan nemen. En daar waren we zelf al best van onder de indruk. :) Over een week weten we meer.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:14

Mijn merrie is 16 en dat vind ik al 'oud' maar heb zelf ook wel altijd echt hele jonge dieren gereden en gehad. Dus dit is echt nieuw voor me.

Helaas wel wat kwaaltjes al dus we gaan zien hoever we gaan komen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:22

Leuk zo'n taxatie greendragon! Zou leuk zijn als je er nog een depot uit weet te slepen :D Wat willen jullie gaan verbouwen?

Als ik naar Tamme kijk, die is nu 13, vind ik dat ook al oud _O- Maar dat komt omdat ie ineens niet meer dat hummeltje van 2 is, zoals ie bij me is gekomen :') Dus dan is Splash met z'n 20 helemaal stokoud _O-

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:23

Het is ook met paarden vooral een kwestie van geluk. Mijn veulen van afgelopen jaar heb ik verkocht en bij die mensen is ze uitgegleden. Gelukkig lijkt het goed te komen, maar ze staat nu wel 3 maanden op boxrust. Wat een pech. Ik vind het echt zo vervelend voor haar en voor haar (super lieve) eigenaren.

Mijn ouwe heeft vooral een toenemend slechter gebit. Het lopen gaat hem nog wel goed af. Hij wordt ook wel aan de gang gehouden door die 2 jarigen :+ De hitte is slecht voor hem, dat heb ik wel gemerkt dat ie daarna zo tegen oktober dan echt een beetje de naweeen krijgt daarvan. Dat is nu voor mij iets om op te letten. Wil net zoals voor de koeien zo'n grote ventilator in de stal :D

Die ouwe was ook niet altijd een erg braaf paard. Zo sleepte hij mij afgelopen zomer nog het terrein over omdat het draadje stroom tikte :')

ook verbouwen dus greendragon. Wij hebben ook nog wel wat te doen binnen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:39

Oh dat klinkt ook heerlijk bekend _O- Vervelende tikkende stroomdraden _-:(

En inderdaad.. tis ook een kwestie van geluk vaak.. tenminste: pech zit in een klein hoekje..

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:07

Ik denk meteen aan dat filmpje van Jay :+

Mo verdenk ik van pssm2 en ze is dus dampig. Ik vind er niks aan om d'r ouder te zien worden, bah!

Akshay
Berichten: 2092
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:58

Bouwplannen, spannend. Vooral met bouwdepot aanvraag. Succes!
Wij moeten nog gaan slopen eerst, moet een deel schuur tegen de vlakte.

En oude paardjes.. Mijn Fjordje is bijna 22. Stiekem ook al richting oude beer aan het gaan. Andere is met 2,5 puppy.

Gisteren stonden ze potverdikke binnen te slapen.. zon scheen, twee van die halve ijsberen schouder aan schouder in de inloopstal <3

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:33

Robijntjah schreef:
Ik denk meteen aan dat filmpje van Jay :+

Precies _O- :')

miepmier26
Berichten: 154
Geregistreerd: 06-05-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:55

Wat gaan jullie snel! Voor degenen die nog wilgen zoeken; wij hebben wilgen staan en dus gratis flinke takken op te halen (in Brabant). Pb maar even.
We hebben nu dus 4 paarden staan. In korte tijd van 2 naar 4, flink wat werk erbij . Alleen eet het nieuwe paard zand en graaft enorme kuilen. Nu maar snel wat wilgentakken gegeven tegen de verveling. Jullie nog andere tips? Beweging krijgen ze wel, ze jagen elkaar nog steeds op Gaat wel ieder dag een stuk beter.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:09

Zand eten heb ik hier opgelost door de juiste balancer te vinden. Was even zoeken maar sinds ze dit voer krijgen eten ze geen zand meer. Kuilen graven heb ik nog geen oplossing voor :p

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:27

Kuilen graven... :roll: vreselijk naar trekje.. heb al een paar keer een dubbelgeklapte enkel gehad door in 't donker rond te lopen in Splash z'n mijnenveld :')

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:42

Mijn bomen zijn vandaag gearriveerd! Kunnen ze morgen de grond in :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:04

xXutopiaXx schreef:
Wat doet duivelsklauw LN?


pijnstillend en ontstekingsremmend, ze heeft na het 6 jaar geleden ongeluk artrose gekregen door het overbelasten van haar andere been. Mag alleen niet gegeven worden aan drachtige paarden en het wordt al doping gezien maar zij is niet dragend en is met pensioen

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:19

xXutopiaXx schreef:
Dat doet Splashy gelukkig ook nog :D Nu we verhuisd zijn ben ik ook weer op zoek naar een goeie springstal om eens in de week-2 weken lekker een lesje te springen! :D Voor nu loopt ie lekker buitenritjes en dan is ie bloedfanatiek inderdaad :')

Er zitten in Etten-Leur en Wouwse plantage twee stallen waar je een rondje kunt springen. Weet niet zeker of er in Etten-Leur ook instructie is, in Wouw sowieso hele fijne :) Ik weet niet orecies hoever dat is voor jou ;)

Nu even verder lezen, jullie/we gaan ontzettend hard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:20

Lynn_Nikita schreef:
xXutopiaXx schreef:
Wat doet duivelsklauw LN?


pijnstillend en ontstekingsremmend, ze heeft na het 6 jaar geleden ongeluk artrose gekregen door het overbelasten van haar andere been. Mag alleen niet gegeven worden aan drachtige paarden en het wordt al doping gezien maar zij is niet dragend en is met pensioen

Hier is duivelsklauw ook echt de topper. Mijn mini doet het er super goed op, die heeft cushing en is een paar keer hoefbevangen geweest. Ik geef haar de duivelsklauw zodat ze wat soepeler is, nou het werkt als een tierelier want mevrouw stuitert door de paddock :') _/-\o_

Die van mij graven gelukkig niet, eten ook geen zand, ze zijn heel netjes. Enige wat ze doen is eten, rollen en chillen :')

Wat leuk dat er een aantal zo fanatiek aan het aanplanten zijn! Ik ben ook nog wat aan het dubben, heb nog een grote betonnen drinkbak staan die lek is, daar wil ik zand in storten om daar wat kruiden/eetbare bloemen in te planten. Daarnaast is de weide door de droogte van de afgelopen zomer(s) echt een drama, veel onkruid en mos, dus daar moeten we ook nog wat (door)zaaien. Wellicht dat we daar gelijk wat aan gaan pakken en kijken of we daar nog wat planten in kunnen verwerken.
Mijn Tinker is overigens dol op bomen snoeien, de walnotenboom en de berken van buren moeten er altijd aan geloven :') . (De vorige buren hebben toen bomen heel dicht tegen onze omheining gezet, dus alles wat over het stroomdraadje groeit wordt vakkundig gesnoeid door m'n paard :') )

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:23

miepmier26 schreef:
Wat gaan jullie snel! Voor degenen die nog wilgen zoeken; wij hebben wilgen staan en dus gratis flinke takken op te halen (in Brabant). Pb maar even.
We hebben nu dus 4 paarden staan. In korte tijd van 2 naar 4, flink wat werk erbij . Alleen eet het nieuwe paard zand en graaft enorme kuilen. Nu maar snel wat wilgentakken gegeven tegen de verveling. Jullie nog andere tips? Beweging krijgen ze wel, ze jagen elkaar nog steeds op Gaat wel ieder dag een stuk beter.


Waar ongeveer in Brabant?
Ik heb ook kuilengravers. Ik moet zeggen, sinds ze de rietwortels redelijk uitgegraven hebben, lijkt het een stuk vlakker te worden weer :+

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:56

Antheman schreef:
Morgen een droge dag! Hoera! *\o/* Ik was werken op een heel nat paradise, kwam ik thuis, was toch mooi mijn bak opgedroogd. :) Hier kennelijk minder regen dan elders.

Mijn struiken kwamen eind vd middag binnen, morgen ga ik mijn 2e eetbare haag planten! Vorig jaar plantte ik op de helft een stuk aan. Nu de andere helft en dan wil ik volgend jaar wat groepjes, of als t financieel tegenzit, 1 groepje bomen/struiken in de wei zelf aanplanten. Er staat nu al in t midden van 1 wei een berk. Heel mooi als solitair. Daar komt natuurlijk wel een draad omheen, anders is ie zo opgegeten.


Oeh ben heel nieuwsgierig. Heb je wat foto's (evt. van afgelopen zomer)? Wij willen ook wat aan gaan planten in en rond onze paddock paradise. Het is nu allemaal nog zo recht-toe recht-aan. Maar eerst nog even sparen. Ik denk dat we dit najaar wel weer een potje hebben om dit soort leuke dingen aan te planten.

Oh zie nu veel meer over bomen voorbij komen. Ik zou het erg leuk vinden om wat foto's te zien. Hebben julie bomen aangeplant midden in de wei? Of juist beetje aan de zijkanten? Wij twijfelen nog wat we gaan doen...

Fangio, oei, dat is inderdaad veel natter... Ik mag inderdaad helemaal niet klagen haha :o

Iemand hier ervaring met een mini-tractor of quad? Wij twijfelen om er een aan te schaffen, nu onze diesel 4x4 opeens flink duurder wordt in de wegenbelasting.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:19

Afbeelding
Niet van ons, maar op een vorige stal. Quad met karretje erachter voor de mest. Karretje kiept op een eigen accuutje

Voor rondcrossen met mestkar of hooikar ging prima, bak slepen ook. Maar je kunt er geen bodem mee bewerken als bijvoorbeeld maaien of frezen.

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 21:35

Wij hebben een gewone trekker. Voordeel is dat je het meeste er aan of achter kan hangen. Wat mini is wordt vaak maxi betaald.

Ik heb vandaag wat berken uit de voortuin gehaald waar ze spontaan zijn gaan groeien. Stond er eentje voor de voordeur. Was geen porum. Die heb ik in de weide gezet. 4 stuk. 2 kleintjes in de weide langs het pad. Die ene op de foto staat in de weide en eentje er buiten.

Ze eten wel graag de blaadjes maar berkenstam hebben ze nog niet eerder gepakt. Ik zie wel of ze het houden.
Afbeelding

Het pad is behoorlijk nat vandaar dat ze daar langs staan. Hopelijk gaat dat helpen in de toekomst.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:38

Afbeelding
Dit vinden mij merrie en de Shet van berk :)
Was in het bos waar een week daarna onderhoud gepleegd zou worden op dit ruiterpad. Ze hielpen vast een mondje :9
Laatst bijgewerkt door Hilary op 31-01-20 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt