Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:17

750 kg voor 50,- is echt een koopje.
Zeker als je er 2 maanden van voert. Mazzel!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:21

Ik ben wel blij dat we stromend water in de wei hebben in de winter, soms is het een beetje te veel en kom ik er met de trekker bijna niet meer door maar er is wel altijd water voor de paarden.
Nu in de zomer is alles wat minder enthousiast. Het ene stroompje naar de drinkvijver onderin de wei stroomt nog heel zacht maar dat is niet genoeg om de drinkvijver over te laten lopen.
Bovenin de wei stroomt het iets harder, daar kunnen ze meestal wat langer gebruik van maken.

In geval van nood zet ik daar de waterbak met de IBC vaten neer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:30

Mijn 1e premie keur prestatie en preferente appaloosa hengstje moest vanavond aan het werk:
Afbeelding

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:45

Das toch geen werk }>

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 01:58

Hier in de winter ook bevroren water, maar ik heb waterbakken van 10L met een vlotter, dus ze kunnen het ijs gewoon breken en dan hebben ze toch water.

Change, veel plezier met bezichtigen! Maar jeetje, zo'n bedrag en dan nog niet eens 1 hectare grond?! :x
Lynn_Nikita, wij hebben idd rond de 250k gezocht destijds, ook omdat we dan geld over hadden voor trekker, verbouwing, onderhoud/opknappen van de weides, ander groot materieel zoals sleep en maaidek... gaat zoveel geld inzitten allemaal! Plus dat ik geen zin heb om de rest van mijn leven aan een hypotheek vast te zitten... Op deze manier issie over een paar jaar afbetaald en kunnen we lekker met pensioen :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 04:30

Daarom hebben wij voor provincie Groningen gekozen :j ontzettend goedkoop zodat wij ook nog de spullen/materialen aan konden schaffen en wij hebben echt een hypotheek wat een lachertje is. We betalen de helft minder dan de afgelopen 10 jaar... en het is zo heerlijk rustig hier :+: ik ga hier nooit meer weg, ja tussen 6 planken :+ En misschien blijf ik dan alsnog wel lekker hangen :')

En ja ik ben nog steeds wakker...
Ik kan maar geen goede lighouding vinden met die rugpijn

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 05:13

Vervelend dat je niet kan slapen van de rugpijn. Hier ben ik gewoon aan het werk, was al verbaasd dat er midden in de nacht in dit topic gereageerd werd ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:23

Djoena, hier ook Groningen, maar zulk goedkoop hooi heb ik nog niet gevonden. Waar haal je dat?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:15

De boerderij die wij op het oog hebben is ook vrij prijzig maar vergeleken met prijzen in NL een schijntje. Je koopt er wel een heel bedrijf bij en een ander leven :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:20

Flew schreef:
Djoena, hier ook Groningen, maar zulk goedkoop hooi heb ik nog niet gevonden. Waar haal je dat?

Ik wil je zijn nummer wel geven? :)

Edit, ik heb zijn gegevens gestuurd
Laatst bijgewerkt door Djoena op 03-08-18 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:22

MarloesHJ schreef:
Vervelend dat je niet kan slapen van de rugpijn. Hier ben ik gewoon aan het werk, was al verbaasd dat er midden in de nacht in dit topic gereageerd werd ;)

Ja het is echt naar. En meestal slaapt ons kind wel uit, maar vandaag besloot hij om 5.30 uur klaarwakker en aangekleed beneden te komen :') dus hij heeft net zelf zijn broodje gesmeerd _/-\o_

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:43

Als je er werk kunt vinden, is het ideaal om daar te gaan wonen.
Je krijgt zoveel meer voor hetzelfde geld.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:44

Djoena schreef:
MarloesHJ schreef:

Ja het is echt naar. En meestal slaapt ons kind wel uit, maar vandaag besloot hij om 5.30 uur klaarwakker en aangekleed beneden te komen :') dus hij heeft net zelf zijn broodje gesmeerd _/-\o_

O jee, dubbel pech. Hier de paarden hun ontbijt gegeven en verplaatst en ik ga lekker slapen voor hoe lang het duurt met deze temperaturen..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:46

Soms is de nachtrust verstoord. Om welke reden dan ook. Even internetten gebeurd dan al snel. Op elk tijdstip.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:51

Anke schreef:
Als je er werk kunt vinden, is het ideaal om daar te gaan wonen.
Je krijgt zoveel meer voor hetzelfde geld.

Ja gelukkig kon mijn man overgeplaatst worden en ik werk toch vanuit huis, dus ik kan overal werken.

Slaap lekker Marloes :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:54

Dan is het ideaal.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:58

Ik denk dat ik even een warm bad ga pakken voordat het weer echt heet is buiten :j fijne dag Anke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:59

Sterkte djoena. Hier gewone waterbakjes en leiding. Mijn paarden komen al anderhalf jaar niet meer in hun box, dus het is allemaal een beetje overbodig. In de paddock en schuilstal gewoon speciekuipen. Is met de vorst ook prima te doen. Gewoon even opentrappen en nieuw water erbij en kan het lang aan.

Vanmorgen ben ik om 5:30 opgestaan en zat om 6:10 te paard in de binnenmanege. Heerlijk! De warmte viel erg mee en bijna geen vliegen...…. Lekker gereden, ik blij, paard blij.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:05

Hier hebben de paardjes even vakantie. Zanzi stond maandagochtend ineens vreselijk kreupel, hoefzweer. Woensdagavond ging hij weer bokkend door de wei en sindsdien loopt hij weer rad, maar we doen nog even rustig aan. Met Fernando doe ik dat omwille van zijn leeftijd sowieso al, dus even niks te rijden hier.

Afbeelding

Pootje weken, hij vond het wel prima.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:09

Fijn dat hij weer rad is

Lekker vroeg en koel gereden dus.

Ik ga lesgeven. Ook beetje bijtijds vanwege de warmte.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:47

[***] lekker zo vroeg al te paard! Ik was van de verkoeling in het bos an het genieten met de honden.

Flew wat staat hij daar braaf!

Djoena pffff wat een lange nacht voor jou als je niet kan slapen, en dan weer zo vroeg op. Gelukkig een zelfstandig zoontje.

Wij zijn ook naar het noorden verhuisd omdat de prijzen rondom Haaksbergen ons veel te gek waren. Huisje daar bekeken waar we extra grond bij konden kopen, 130.000 voor een hectare :') :wave:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:57

Ons huis was ook onder de 3 ton voor een hectare. Oké veengrond. En niet de mooiste buitenrij omgeving maar met deze droogte is de veengrond toch wel fijn en voor mooie ritten pak ik dan wel de trailer met 10 tot 30 minuten mooie gebieden genoeg.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:06

MizzMontana schreef:
Flew wat staat hij daar braaf!

Dat is hij dan ook. :D Ik ben altijd supertrots op hem. Toen ik hem kocht was hij echt een lastpak van de bovenste plank. Nu is hij nog steeds lomp, eigenwijs en bij tijd en wijle vreselijk dwars, maar gemanierd is ie inmiddels wel en als ik zeg dat hij met zijn voet in een ton staat, dan doet ie dat ook. :')

Hij staat altijd en overal los. Ook bij veearts, smid en tandarts.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 09:43

Oh huis 1 is mooi Change! Al vind ik het wat duur voor de m2 grond maar ik heb geen idee hoe de prijzen daar zijn. Bij ons in Brabant was dat een prima prijs geweest. Maar ik heb altijd het beeld in mijn hoofd dat het Oosten goedkoper is :+
Beterschap Djoena door je rug gaan is echt rot.
Ach wat een zware taak heeft ie Anke.
Arme Zanzi een zweer en dan ook nog dit plakweer. Dan wil je helemaal alleen maar je pootje omhoog houden. Vroeg ie niet meteen om een zwembadje zodat de rest ook kan weken?

Nou hier echt een rot nacht bah. Gisteravond zaten mijn vriend, vader en ik in de tuin en er kwamen 4 jongens erg luidruchtig voorbij fietsen en het geluid bleef op een gegeven moment hangen. Dog en ik luisterden gespannen. Opeens schrikt de haflinger en alle 4 de hoofden van de paarden gaan naar de omheining en ze blijven kijken. Mijn vader en ik staan tegelijk op en lopen gevolgd door de 2 honden naar de omheining toe maar moeten daarvoor een stuk door tuin/struiken/bomen. De jongens horen ons lopen en roepen RENNEN, RENNEN. Springen op hun fiets en fietsen kai hard weg. Om bij hun te komen moet ik om lopen en tegen de tijd dat ik op de weg sta zijn ze te ver weg. Ik loop onze bomenrij af en zie niks geks totdat ik bij een open stukje sta, zo’n meter of 3 waar geen boom staat, daar ligt de bovenste draad van de omheining er af en tikt op de grond.

Vriend haalt de stroom er af en ik zie dat de hoekisolator plat tegen de paal ligt waardoor er ruimte is ontstaan en de draad is vervolgens uit zo’n isolator of 7 gegaan. Nu heb ik W isolatoren en je moet de ene kant omlaag trekken en de andere kant omhoog duwen om de draad er uit te halen. Dat gaat niet vanzelf. Alles weer hersteld en tussen de twee bomen die links en rechts van de opening staan nu extra draad gespannen om een extra hindernis te creëren om bij de paarden te komen.

De overburen zijn de enige die de weg bij ons een stukje kunnen zien en zij zaten toevallig buiten. Zij zagen 1 jongen bij ons uit de bosjes komen er stonden er 2 op de uitkijk en 1 stond wild te plassen bij de buurman op het land. Zij hebben de jongens al 2 keer eerder bij ons gezien. 1x bier drinkend op de oprit en 1x door de ruiten van de woning heen kijkend. Beide keren is de buurman naar ze toe gegaan maar voordat hij er is gaan ze weg. Die 2 keren was voordat wij er woonden.

Ik houd er een nare smaak aan over. Wat is het doel? De paarden los laten lopen over de weg? Waarom dan niet de hekken open maken, waarom met stroomdraad klooien? De wijkagent heeft vanmiddag pas dienst maar ik ga hem wel even bellen zeker omdat ze er blijkbaar al vaker zijn geweest. Ook haal ik vanmiddag een aantal hangsloten en gaan ze achter slot en grendel maarja ik kan niet voorkomen dat de draad gesloopt wordt.. Vriend hoopt dat ze voldoende geschrokken zijn omdat ze mensen hebben gehoord maar ik ben er niet gerust op.

De KWPNer had vanochtend iets heel geks. Hij wilde niet lopen. Benen niet dik, geen koorts, geen gapende wonden alleen klein ondiep sneetje. Uiteindelijk met veel gedoe hem bij de waterbak gekregen en ik draai mij om loop weg en vervolgens loopt hij het stuk op zijn gemakje terug. Terwijl hij daarvoor ruim een uur in zijn eentje op dezelfde plek bleef staan en niet wilde lopen. Straks de DA bellen en kijken of we preventief een overdosis vitamine kunnen geven mocht hij last hebben van een plantje ofzo in de wei.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:49

Ah jakkes Selka, daar zou ik me ook heel onprettig bij voelen. Alleen het idee al dat ze met je omheining hebben willen rommelen. Kan dat zomaar, zonder een schok te krijgen?

En wat betreft Zanzi, die had best in een zwembadje gewild denk ik. Hij is gek op water.